[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:47

Toch wat blauw toegevoegd :oo
Afbeelding

Afbeelding

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:08

@ Jis, wat een prachtige kleuren al bij de opzet van de vlinders.

@ Selina, wat wordt die tijger een dotje. Die ogen, zooo goed :)

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:32

@Seven: Bedankt voor je compliment :D Vind het blauw een mooie toevoeging! Knap hoe je telkens die mooie achtergronden maakt! Mooi opgelost zo met de boom!

@Jis, voelde inderdaad bijzonder! En je schilderij ziet er veelbelovend uit, as always haha, alweer een update?

@Wendy15: mooi strak gewerkt!

@Napie: je eekhoorn is mijn favo <3

@Selina: Mooi, echt schattig!

Had de randen ook graag meer willen overgaan 'in het papier' en echt faden. Maar kreeg dat niet voor mekaar :+

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:43

Zonder blauw vond ik hem ook al heel mooi Seven. :j

Flamingo <3 Wil ik ook nog eens schilderen. Heel mooi weer Wendy.

Dank jullie wel henny en urosa.

Klein beetje verder urosa.


Afbeelding

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 20:11

Prachtig al Jis <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 20:16

Jis_ schreef:
Zonder blauw vond ik hem ook al heel mooi Seven. :j

Flamingo <3 Wil ik ook nog eens schilderen. Heel mooi weer Wendy.

Dank jullie wel henny en urosa.

Klein beetje verder urosa.


[ [url=m/aKiERv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind m echt supermooi, heerlijke sfeer.

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 20:36

Leuk San, dankjewel!

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 15:56

Seven: Beide schilderijen worden mooi. Blauw in de achtergrond vind ik een subtiele aanwinst.
Jis: Mooi! Door de achtergrond knallen ze eruit

Hier even een krabbeltje tussendoor. Hij klopt niet helemaal maar giraffen zien er sowieso al uit alsof ze niet kloppen :')
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:59

Selina schreef:
Seven: Beide schilderijen worden mooi. Blauw in de achtergrond vind ik een subtiele aanwinst.
Jis: Mooi! Door de achtergrond knallen ze eruit

Hier even een krabbeltje tussendoor. Hij klopt niet helemaal maar giraffen zien er sowieso al uit alsof ze niet kloppen :')
[ [url=m/b981cC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel tof :j.

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:49

Dank je urosa
Vind het blauw ook wel wat toevoegen

Jis
Vind de bloem echt prachtog zo helder rood en de diepte die er al in zit echt prachtig

Selina
Super mooie giraffe
Ik hou zo van die zwart wit op sepia tekeningen, springt er altijd zo uit <3

Hier de eerste laag olie er op gezet
Iets dikker gewerkt dit keer en zelfs het oog al wat aangezet
Ze heeft een beetje een dikke pony fibe zo maar ik hoop dat dag met de volgende laagjes wat verdwijnt :=

Afbeelding

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 16:15

Dank je urosa, je berichtje over het hoofd gezien. %)

Je giraf is erg leuk Selina. :j

Mooi Seven, mooie sfeer en kleuren combi.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 01:53

Mooie kleuren Jis.
Giraffen zijn zo leuk

Omdat ik vanuit Brabant mijn ouders niet kan bezoeken (ik werk in het ziekenhuis en mijn vader heeft zwakke longen en woont in Noord Holland) heb ik getracht hun te tekenen. Ondanks een raster klopt de verhouding niet en is met name mijn moeder iets dikker geworden. Vooral de monden vond ik keimoeilijk. De foto die ik gebruikt heb was van hun verloving 52 jaar geleden. Ik ben tevreden over de huid en haar en het textiel maar niet over de monden en ogen.

Afbeelding

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:27

Napie, sterkte :(:)
De monden zijn inderdaad eh, speciaal :D Maar dat maakt het niet minder knap! Mensen tekenen is ook zeker niet makkelijk. Een van de meest lastige dingen om te tekenen vind ik zelf :')


Anyway, nog even mijn bericht gequote. Gaat om een zwarte stift trouwens :)

Pepperrr schreef:
Ik ben op zoek naar een dunne stift/dikke fineliner waarmee ik wat grotere oppervlakten mee in kan kleuren zonder dat je heel zichtbaar van die vlekken krijgt waar je vaker overheen gegaan bent. Snap je? :')

Iemand aanraders?

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:32

Pepperrr: ik gebruik een Pentel pocket brush pen. :) Topding.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:34

Afbeelding

Ik ben ook een nieuw project begonnen. Poownie is bijna klaar, dan de rest nog :').

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:35

Napie schreef:
Mooie kleuren Jis.
Giraffen zijn zo leuk

Omdat ik vanuit Brabant mijn ouders niet kan bezoeken (ik werk in het ziekenhuis en mijn vader heeft zwakke longen en woont in Noord Holland) heb ik getracht hun te tekenen. Ondanks een raster klopt de verhouding niet en is met name mijn moeder iets dikker geworden. Vooral de monden vond ik keimoeilijk. De foto die ik gebruikt heb was van hun verloving 52 jaar geleden. Ik ben tevreden over de huid en haar en het textiel maar niet over de monden en ogen.

[ [url=m/1Y9Z4O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Best netjes. Je kunt proberen door schaduw aan je moeders hoofd toe te voegen haar hoofd wat smaller te maken.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:37

Elanor schreef:
Pepperrr: ik gebruik een Pentel pocket brush pen. :) Topding.


Thanks! Ga die eens opzoeken :)

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:52

Prachtige kleuren San! Ik kantelde eerder steeds mijn hoofd naar links voor jouw tekening maar nu ik kan zien dat de pony haar hals strekt en neus naar voren steekt heb ik die neiging niet meer. :D Het rechter oor wel ietsje te veel naar beneden geplaatst heb ik het idee.

Vind de zachtheid maar behoud van contrast erg mooi in jouw werk Napie. Haar van vooral je moeder geweldig. Je moeder is in verhouding wat groter gemaakt terwijl ze wel achter je vader is afgebeeld, dat versterkt dat beeld nog meer.

Sterkte in deze moeilijke tijd.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 11:43

Ik weet nu ook wat ik fout heb gedaan. Ik had mijn vader al helemaal geschetst en de schaduwen ingezet en ogen gedaan. Toen bleek ik een vakje te weinig te hebben genomen in de breedte. Ik dacht dat op te lossen door mijn moeder dan maar een vakje op te schuiven maar daardoor ging za van de voorgrond naar de achtergrond. Nooit eraan gedacht dat je dan wat kleiner moet worden en het met het raster niet meer klopt. Het vreemde vind ik dan wel dat ik die fout bij het schetsen dan nog niet zie.

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:25

Dat komt doordat je per vakje kijkt en niet steeds naar het geheel. En 2 personen naast elkaar tekenen maakt het ook gewoon een heel stuk lastiger omdat je op ook nog eens de verhoudingen samen moet letten. Ben daarom ook een voorstander van schetsen zonder hulpmiddelen, juist in het begin bij het oefenen. Dit wordt met meer ervaring steeds makkelijker.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:45

Jis_ schreef:
Dat komt doordat je per vakje kijkt en niet steeds naar het geheel. En 2 personen naast elkaar tekenen maakt het ook gewoon een heel stuk lastiger omdat je op ook nog eens de verhoudingen samen moet letten. Ben daarom ook een voorstander van schetsen zonder hulpmiddelen, juist in het begin bij het oefenen. Dit wordt met meer ervaring steeds makkelijker.

Eens. Al die hulpmiddelen als rasters en overtrekken maakt dat je de verhoudingen niet leert zien, maar een plaatje kopieert. En dat is niet erg, maar écht leren tekenen doe je door te schetsen.

Ik heb die hulpmiddelen nooit gebruikt, en heb altijd veel geschetst en heel goed gekeken. Daardoor kan ik zonder referentiefoto ook kloppende paarden maken :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:46

Jis_ schreef:
Prachtige kleuren San! Ik kantelde eerder steeds mijn hoofd naar links voor jouw tekening maar nu ik kan zien dat de pony haar hals strekt en neus naar voren steekt heb ik die neiging niet meer. :D Het rechter oor wel ietsje te veel naar beneden geplaatst heb ik het idee.

Vind de zachtheid maar behoud van contrast erg mooi in jouw werk Napie. Haar van vooral je moeder geweldig. Je moeder is in verhouding wat groter gemaakt terwijl ze wel achter je vader is afgebeeld, dat versterkt dat beeld nog meer.

Sterkte in deze moeilijke tijd.

Dank je wel :D. Het idee was dat ie iets hangende oortjes heeft, misschien niet helemaal correct uitgevoerd, naar de lip moet ik ook nog kijken, maar ik ga eerst nog wat afwerken en het tweede object tekenen :j.

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:46

Ah okay, vind het niet storend en de vriendelijke uitstraling zit er in. Lip zie ik niet, steekt hem een beetje naar voren en krijgt daar een beetje een schattig punt lipje van. Heel benieuwd wat er bij komt.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:52

Ik gebruikte geen rasters meer maar ik kreeg het advies om bij een bekend portret het juist wel weer te doen omdat dat de herkenbaarheid beter zou maken. Niet dus haha. Maar goed. Ik oefen gewoon door.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:53

Jis_ schreef:
Ah okay, vind het niet storend en de vriendelijke uitstraling zit er in. Lip zie ik niet, steekt hem een beetje naar voren en krijgt daar een beetje een schattig punt lipje van. Heel benieuwd wat er bij komt.

Daar ging ik voor, vriendelijke doch nieuwsgierige uitstraling :j.

Ik heb het idee dat de lip nog ietsje puntiger moet zijn, maar daar ga ik naar kijken als het plaatje compleet is :j. En wie weet blijft ie dan wel gewoon zo.