Trailerparkeerplaats Drents Friese Wold verhuist binnenkort

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Trailerparkeerplaats Drents Friese Wold verhuist binnenkort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-20 19:37

Ruiteren en Mennen
Overige

Diverse bezoekers aan het Drents Friese Wold, hebben R&M benaderd wegens geruchten over een dreigende sluiting van de Trailerparkeerplaats bij het Buitencentrum te Appelscha.

Naar aanleiding daarvan hebben wij (R&M) contact opgenomen met Boswachter Corné Joziasse van Staatsbosbeheer DFW met de vraag of de trailerparkeerplaats wellicht toch behouden kan blijven.

Boswachter Joziasse gaf hierop aan dat Staatsbosbeheer in gesprek is met de omgeving om te kijken naar een alternatief zodat er mogelijk voor de ruiters een horeca stop te realiseren is.

De reden van verplaatsing van het parkeerterrein is om de veiligheid van de speelweide te borgen. Bij drukke dagen vinden we het niet verantwoord hier een ruiterroute over te leiden.
Daarnaast horen wij, R&M, van de horeca dat door ruiters praktisch geen gebruik gemaakt wordt van deze voorziening.
Dit afwegende is de keuze gemaakt naar een ruimere P-plek aan de Canadaweg die aansluit op het routenetwerk. Binnenkort wordt deze locatie ingericht en gedeeltelijk van verharding voorzien.

Zodra er meer bekend is over de nieuwe trailerparkeerplaats en wanneer deze geschikt is voor gebruik dan zal Ruiter en Mennen dit vermelden en aanduiden op de R&M-routeplanner.
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 19-03-20 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst verduidelijkt

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Jildau

Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Trailerparkeerplaats Drents Friese Wold verhuist binnenkort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 19:49

Oh dat vind ik wel een heel goed iets eigenlijk! Vind het zelf ook niet fijn om dwars door de speeltuin te moeten rijden. Laatst een mooie ontspannen rit wat minder ontspannen afgesloten omdat er allemaal ouders met paraplu's stonden en er kinderen van de kabelbaan gingen. :D Zou voor de veiligheid van beide partijen fijner zijn wanneer de parkeerplaats op een rustigere plek komt.

Mando

Berichten: 15634
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 20:11

Zou wel fijn zijn als er daar meer dan 6-8 trailers kunnen parkeren en dan wel logisch ingericht.

Het is altijd wel heel druk op dat stukje.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Trailerparkeerplaats Drents Friese Wold verhuist binnenkort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 20:21

Ik denk gelijk terug aan die keer dat de parkeerplaats vol was en ik heel enthousiast over het gras "ff zou draaien"

Niet mijn beste idee zullen we maar zeggen }:0 :oo

Ruimere parkeerplaats zou wel heel fijn zijn maar dan ook graag een stukje controle over dat het voor trailers is en niet voor een gewone auto.

In Appelscha parkeren mensen toch op de trailer parkeerplaats als ze maar denken dat ze dan minder ver hoeven te lopen :roll: kan je nog amper je trailer kwijt.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: Trailerparkeerplaats Drents Friese Wold verhuist binnenkort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:44

Is inderdaad een druk en lastig te draaien hoekje als het al wat voller is, vooral met een zijlader.. :o
Zou fijn zijn als de parkeerplaats op een goeie plek weer open kan gaan.. :)

Jorex

Berichten: 9896
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Trailerparkeerplaats Drents Friese Wold verhuist binnenkort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:33

Oh dat zou wel mooi zijn, dan staan er bij een rit niet vooraf en na afloop een halfuur kindjes met mijn shetlander te knuffelen omdat ie zo schattig is en ik moeilijk nee kan zeggen _O-

Alex en Jorie <3

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: Trailerparkeerplaats Drents Friese Wold verhuist binnenkort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 06:34

Top idee! En het zou dan inderdaad heel fijn zijn als er nog meer parkeerplekken bijkomen.

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:11

Goed idee! Ruimere parkeerplaats en dan inderdaad niet dwars door de speeltuin vol losgeslagen kinderen :=
Laatst bijgewerkt door Polly op 19-03-20 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: offtopic verwijderd

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Goldie

Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Trailerparkeerplaats Drents Friese Wold verhuist binnenkort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:20

Fijn, vond dat over die speelplaats ook nooit zo'n succes := En dan is mijn paard echt nog wel braaf over het algemeen _O-
Al gingen m'n zus en ik na de rit vaak nog wel even lekker lunchen, dat zit er dus niet meer in begrijp ik hieruit?

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

pillow
Berichten: 7726
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:51

Goldie schreef:
Fijn, vond dat over die speelplaats ook nooit zo'n succes := En dan is mijn paard echt nog wel braaf over het algemeen _O-
Al gingen m'n zus en ik na de rit vaak nog wel even lekker lunchen, dat zit er dus niet meer in begrijp ik hieruit?

Je kunt bij het buitencentrum evengoed nog wel terecht natuurlijk. maar daar moet je nu even naar toe rijden.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:20

Moderatoropmerking:
ik heb wat berichten over de schrijfwijze van het nieuwsbericht verwijderd. Tips, verbeterpunten of commentaar over de wijze waarop een artikel geschreven is kunnen geplaatst worden in het spelfoutentopic topic, het topic over fakenieuws op FZ of via de PB knop van de NR gemeld worden, dank voor de medewerking

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Trailerparkeerplaats Drents Friese Wold verhuist binnenkort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:32

Opzich geen verkeerde beslissing.
Het jammere is dat appelscha veel makkelijker te berreiken is dan de canadaweg, als in dichter bij uitvalswegen en veel minder drempels.
Mooie van de canadaweg is dat je veel makkelijker verschillende paden kan nemen.
Het nadeel is weer dat er weer natuur opgeofferd moet worden voor een parkeerplaats gezien het daar in hoogtijdagen gewoon veel te krap is (ben er ook al een keer klem gezet ).
En ik ben heel benieuwd wie gaat controleren wie waar parkeert

Al met al goed plan ben benieuwd naar de uitvoering.

[OV] Quarter hengst van bouwman uit pannerden
[ITP] Het is ik.... een sprookjes knol!! door ivonka , [BB-ITP] Boxer broer en zus op de plaat door ivonka (pupie's !!!!) [ITP] Eindelijk mijn knappe verschijning daar waar ie hoort[/size]

Gezocht oude aparte paarden bitten.
Ook bitten niet meer geschikt voor paarden Met een pb je maakt mij er erg blij mee en worden niet meer voor paarden gebruikt.
De voorkeur ligt bij stangbitten en hoe rotter en aparter hoe beter

pillow
Berichten: 7726
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:54

rommulus schreef:
Opzich geen verkeerde beslissing.
Het jammere is dat appelscha veel makkelijker te berreiken is dan de canadaweg, als in dichter bij uitvalswegen en veel minder drempels.
Mooie van de canadaweg is dat je veel makkelijker verschillende paden kan nemen.
Het nadeel is weer dat er weer natuur opgeofferd moet worden voor een parkeerplaats gezien het daar in hoogtijdagen gewoon veel te krap is (ben er ook al een keer klem gezet ).
En ik ben heel benieuwd wie gaat controleren wie waar parkeert

Al met al goed plan ben benieuwd naar de uitvoering.

Dat scheelt nog niet 1 kilometer en er zit niet 1 drempel. Nog ruim voor het canadameer is rechts ook nog een grote parkeerplaats, denk dat ze die wat ruimer gaan maken.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Trailerparkeerplaats Drents Friese Wold verhuist binnenkort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:22

Die parkeerplaats zou daarvoor errug geschikt zijn. Een stil minder druk dan bij het canadameer.
Daarnaast is in er ook een parkeerplaats in boven Smilde en eventueel ook in diever.

Het Groninger paard veelzijdiger kan haast niet
Helaas heeft een Groninger ook geen eeuwig leven. Rust zacht lieve Oz 01.03.2000 - 30.04.2019. Bor heeft het stokje over moeten nemen en we gaan zien wat de toekomst brengt. Maar hij wordt vast heel leuk.

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Trailerparkeerplaats Drents Friese Wold verhuist binnenkort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:24

Sorry, Hooger Smilde. Aan de bosweg

Het Groninger paard veelzijdiger kan haast niet
Helaas heeft een Groninger ook geen eeuwig leven. Rust zacht lieve Oz 01.03.2000 - 30.04.2019. Bor heeft het stokje over moeten nemen en we gaan zien wat de toekomst brengt. Maar hij wordt vast heel leuk.

criollo_yess

Berichten: 1060
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:54

[/quote]Dat scheelt nog niet 1 kilometer en er zit niet 1 drempel. Nog ruim voor het canadameer is rechts ook nog een grote parkeerplaats, denk dat ze die wat ruimer gaan maken.[/quote]

Denk dat deze de trailerparkeerplaats wordt. Parkeer al jaren meestal daar, ruimte zat, nooit druk. Niet veel keuze voor routes daar, maar dat is vanaf het bezoekerscentrum ook niet. Dan zou je idd beter aan de bosweg in Hoogersmilde kunnen gaan staan. En geen horeca, maar die gebruikte ik toch vrijwel nooit, omdat je daar je paard niet in het zicht kon zetten.

mijn dromen rijden op een paard dat nooit moe wordt
wat de wolf wint aan terrein, verliezen onze paarden in welzijn

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Trailerparkeerplaats Drents Friese Wold verhuist binnenkort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:26

Voor degenen met ideeën: wellicht even contact zoeken met de boswachters? Mijn ervaring hier (Utrechtse heuvelrug) is dat boswachters niet altijd evenveel ervaring hebben met paarden en dus met wensen van ruiters en menners. Ze leren (bij ons althans) graag bij en zijn ook zeker bereid om mee te denken en ideeën in overweging te nemen.

Oy with the poodles, already

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Trailerparkeerplaats Drents Friese Wold verhuist binnenkort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:36

In het DFW zitten boswachters met veel ervaring.

Het Groninger paard veelzijdiger kan haast niet
Helaas heeft een Groninger ook geen eeuwig leven. Rust zacht lieve Oz 01.03.2000 - 30.04.2019. Bor heeft het stokje over moeten nemen en we gaan zien wat de toekomst brengt. Maar hij wordt vast heel leuk.

Sanet

Berichten: 7845
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Trailerparkeerplaats Drents Friese Wold verhuist binnenkort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:41

Het lijkt mij heeel fijn dat je niet meer door die speeltuin heen moet (heb dat nooit zo goed begrepen). En nu ook op drukke dagen niet meer auto’s op “onze” parkeerplekken hopelijk.
Stiekem hoop ik wel dat we op de nieuwe locatie ook een sanitaire stop kunnen maken...

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Trailerparkeerplaats Drents Friese Wold verhuist binnenkort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 07:31

Bosjes genoeg :=

Het Groninger paard veelzijdiger kan haast niet
Helaas heeft een Groninger ook geen eeuwig leven. Rust zacht lieve Oz 01.03.2000 - 30.04.2019. Bor heeft het stokje over moeten nemen en we gaan zien wat de toekomst brengt. Maar hij wordt vast heel leuk.

Joltsje

Berichten: 9020
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Trailerparkeerplaats Drents Friese Wold verhuist binnenkort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:12

Die speeltuin was er vroeger toch niet / veel kleiner. De laatste jaren is het me pas echt opgevallen.

Ik denk dat het een goed idee is het te verplaatsen. Een bakje kofdie of gebak komt er meestal niet van bij ons omdat er altijd wel iemand is met een onrustig paard.

Sanitair zou wel lekker zijn indd. En een drinkbak

Be your best self

pillow
Berichten: 7726
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Trailerparkeerplaats Drents Friese Wold verhuist binnenkort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:33

Sanitair gaat niet worden, wie gaat dat schoonhouden? En dat gaat natuurlijk niet alleen door ruiters gebruikt worden. Idd bosjes genoeg en anders in de trailer.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Mando

Berichten: 15634
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Trailerparkeerplaats Drents Friese Wold verhuist binnenkort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:38

Ik plas gewoon in mijn trailer hoor, doet mijn paard ook.
Thuis weer emmertje water erover en klaar.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Christel1, Icelandshet, JackAebe, larapurdy, Theeglas, Vagabondo en 27 bezoekers