De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:23

Ik voel me enorm gesteund. Ik ben positiefs getest. Ik heb veel berichtjes, kaarten en bloemen ontvangen. Van mensen waarvan ik het wist dat ze het zouden doen en van mensen waar ik het absoluut niet had verwacht.

Ik nam dingen als gezondheid al niet voor lief, maar nu voel ik het helemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:25

- Goed voor het milieu
- Geld besparen doordat alle concerten niet meer door gaan en verre vakantie sla ik dit jaar ook maar over
- Bijna 2 uur per dag besparen omdat ik thuis kan werken (want: geen reistijd, geen make-up/haar stylen)
- Meer eenheid in NL
- Het leren van lessen mocht er ooit weer zoiets gebeuren

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:27

Yipee schreef:
O er zijn zeker voordelen aan deze situatie.

- De mensheid leert hier uiteindelijk van mocht er ooit weer een (nog ernstigere) uitbraak zijn.

Het enige dat de geschiedenis ons leert is dat we niet leren van onze geschiedenis, me dunkt :o.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:28

raket schreef:
Ik voel me enorm gesteund. Ik ben positiefs getest. Ik heb veel berichtjes, kaarten en bloemen ontvangen. Van mensen waarvan ik het wist dat ze het zouden doen en van mensen waar ik het absoluut niet had verwacht.

Ik nam dingen als gezondheid al niet voor lief, maar nu voel ik het helemaal.

Oei, wat spannend. Hoe voel je je?

Sterkte :*.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:35

Temmen omdat iemand iets minder negatief is ingesteld? :n

Ik heb inmiddels huisarrest gekregen van de spaanse overheid, zelfs sporten in de openlucht is verboden.

Voordeel is dus dat ik mijn lichaam eens rust ga geven. Dat ik huis en tuin onder handen ga nemen. Dat ik extra tijd voor mijn honden heb. En dat ik heel cteatief ga kijken of ik tóch een klein trainings parcourtje op de parkeerplaats kan bouwen ofzo . :)

En toevoeging: als ondernemer ben ik gewoon zwaar de klos verder hoor. Mijn zaak is over en uit en dat nieuwe werk kan ik even op mijn buik schrijven. Dus ik zit er heus wel om te janken.
Maar ik laat me niet kisten en niet klein krijgen. Schouders eronder en doorgaan!

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:41

Palmera schreef:
Temmen omdat iemand iets minder negatief is ingesteld? :n

Ik heb inmiddels huisarrest gekregen van de spaanse overheid, zelfs sporten in de openlucht is verboden.

Voordeel is dus dat ik mijn lichaam eens rust ga geven. Dat ik huis en tuin onder handen ga nemen. Dat ik extra tijd voor mijn honden heb. En dat ik heel cteatief ga kijken of ik tóch een klein trainings parcourtje op de parkeerplaats kan bouwen ofzo . :)

En toevoeging: als ondernemer ben ik gewoon zwaar de klos verder hoor. Mijn zaak is over en uit en dat nieuwe werk kan ik even op mijn buik schrijven. Dus ik zit er heus wel om te janken.
Maar ik laat me niet kisten en niet klein krijgen. Schouders eronder en doorgaan!


Sterkte meis

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:44

Raket sterkte meid. Hoe voel je je?
Palmera that's the spirit.

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:52

Geen, nouja het is rustig op de weg, ik moet gewoon buitenshuis werken verder.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 17:54

raket schreef:
Ik voel me enorm gesteund. Ik ben positiefs getest. Ik heb veel berichtjes, kaarten en bloemen ontvangen. Van mensen waarvan ik het wist dat ze het zouden doen en van mensen waar ik het absoluut niet had verwacht.

Ik nam dingen als gezondheid al niet voor lief, maar nu voel ik het helemaal.




Je bent positief getest maar haalt ook nog wat positiefs uit de situatie!
Mooi en sterk van je!

Voel je je erg ziek?

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:10

Oei, ik bedacht me net dat ik dadelijk een hoop tijd heb voor achtergebleven klusjes. Realiseerde me niet hoe ongepast die gedachtengang was. Mijn excuses

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:02

Hier als positieve punten ook lekker thuiswerken. De sociale contacten en het constante overleggen tussen collega's in dezelfde ruimte als waar ik ben kost me ontzettend veel energie en maakt focussen op mijn werk voor mij heel lastig.
Daarnaast kan ik nu in blokken van krap 3 uur werken en dan een uur pauze nemen, dan ben ik een stuk minder leeggezogen na mijn werk (ik werk dan van 6.15-9.00, 10.00-12.45, 13.30-16.00).

Vandaag omdat ik niet mag gaan stress-eten vanwege Corona, maar mijzelf op fysieke arbeid gestort en Jaspers stal volledig gemest. 25 kruiwagens zaagsel (deels nat, deels schimmelig vanwege het optrekkend en weer weggezakte vocht) verder, was er nog zo'n 10cm bodembedekking over en zijn er 2 pakken op gegaan. Morgen een derde pak, als het wat ingelopen is, donderdag zijn vaste pak, en volgende week ook nog op maandag een pak extra, daarna is het weer bijgewerkt. Een andere reden waarom dit nu kon was omdat het mesten morgen meer werk is, maar ik nu in mijn pauze kan bijspringen, zodat mijn moeder het niet allemaal hoeft te doen. Aangezien zij maximaal belast is, kan ik dankzij Corona wat druk van haar af halen.
Ook hoeft de hond nu niet naar mijn moeder toe, want die kan niet mee naar mijn werk.

Ik heb trouwens ook semi-dankzij Corona eindelijk 2 jerrycans besteld. Die stonden al tijden op mijn lijstje, maar tot nu toe steeds 1-2 pakken barleduc gekocht bij de supermarkt waarmee ik oude pakken verving, omdat ik nog geen stromend water heb ik mijn TuinHuis (badkamer zit zolang in het ouderlijk huis). De pakken waren nu steeds uitverkocht door het hamsteren, waardoor ik nu eindelijk deze stap genomen heb.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:03

Het is opeens heel erg duidelijk dat onze productie lijnen enorm afhankelijk zijn van China: minder technische apparatuur en ook minder medicijnen kunnen gemaakt en ingevoerd worden door corona daar. Hierdoor zal Europa hopelijk andere keuzes maken. Niet alles naar lagelonenlanden, maar ook productie in Europa houden. Dat betekent meer productie werk voor mensen hier, en dan tegen een redelijk salaris.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:09

Nathalie18x schreef:
Wat een ongepast topic is dit..

Ik vind van niet. Elk nadeel heb z'n voordeel.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:19

Voor mij is het voordeel dat ik sneller op het werk ben. Als supermarktondernemer geen thuiswerken voor mij.

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:26

Ik vind dit topic erg ongepast gezien de huidige situatie in Nederland.
Ik snap dat je aan omdenken doet en het positief in ziet, ik doe dat ook altijd.
Maar helaas is dit echt een crisis situatie, werk in ziekenhuis Tilburg en je wil niet weten wat een leed het veroorzaakt.

Ik tem daarom

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:39

Ik vind het niet perse ongepast.
Ik denk dat er, hoe raar het ook klinkt, ook mooie initiatieven brengt. Mensen die anderen gaan helpen, die anderen steunen en de bevolking die ook meer om een ander (kan) gaan denken.

Je ziet natuurlijk de mensen die wc papier plunderen, maar er is ook een telefoonlijn voor ouderen gestart zodat ze toch even met iemand kunnen praten en zich minder eenzaam voelen.

Zelf merk ik dat ik wat meer contact heb met familie (via de telefoon weliswaar). En ook de klussen die lang blijven liggen worden opgepakt, maar dat komt meer door het hebben van zwangerschapsverlof ;)

Natuurlijk heeft iedereen het liefst dat dit nooit gebeurd, maar ik vind sommige initiatieven wel heel erg mooi :)

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:41

LienC schreef:
Je ziet natuurlijk de mensen die wc papier plunderen, maar er is ook een telefoonlijn voor ouderen gestart zodat ze toch even met iemand kunnen praten en zich minder eenzaam voelen.


Waar kan ik dit initiatief vinden? En kan je jezelf opgeven?

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:42

Stripe000 schreef:
Ik vind dit topic erg ongepast gezien de huidige situatie in Nederland.
Ik snap dat je aan omdenken doet en het positief in ziet, ik doe dat ook altijd.
Maar helaas is dit echt een crisis situatie, werk in ziekenhuis Tilburg en je wil niet weten wat een leed het veroorzaakt.

Ik tem daarom


Niemand die ontkent dat het een crisis situatie is die veel leed veroorzaakt.

Temmen omdat mensen er toch het beste van proberen te maken... Lijkt mij niet nodig.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:44

Ook mensen die minder negatief ingesteld zijn ervaren persoonlijk leed. Maar ze proberen er een draai aan te geven.
Ik iig wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:45

LienC schreef:
Natuurlijk heeft iedereen het liefst dat dit nooit gebeurd, maar ik vind sommige initiatieven wel heel erg mooi :)

Ik ook. Een beetje liefde in een harteloze wereld, of zo.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:52

Als je iets ongepast vind kun je er ook voor kiezen om het topic links te laten liggen ipv te temmen. Temmen omdat iets je niet bevalt vind ik altijd zo kinderachtig. En als er hier nou lacherig werd gedaan dan was het anders. Maar iedereen reageert toch gewoon netjes en respectvol?

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:01

Zertab schreef:
LienC schreef:
Je ziet natuurlijk de mensen die wc papier plunderen, maar er is ook een telefoonlijn voor ouderen gestart zodat ze toch even met iemand kunnen praten en zich minder eenzaam voelen.


Waar kan ik dit initiatief vinden? En kan je jezelf opgeven?


https://www.zorgvoorbeter.nl/nieuws/tel ... ren-corona

Onderin staat een linkje naar eentegeneenzaamheid, daar kan je vrijwilliger worden :)

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:12

Echwel schreef:
joyce_eddy schreef:
Benzine prijzen die dalende zijn

Heeft niks met corona te maken.
Puur een machtsstrijd tussen Rusland en Saoedi Arabië.


Heb ook gemerkt dat het flink gedaald is !

huricane
Berichten: 790
Geregistreerd: 05-01-09

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:15

Raar topic, er zitten voor niemand voordelen aan....... 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:15

Ik vind het ook niet ongepast. Mag je bij een heftige situatie alleen maar negatief zijn? De positieve dingen zien maakt het in ieder geval wat luchtiger en als dit al ongepast is dan kunnen de memes helemaal niet zeker?

Ik zie persoonlijk niet echt voordelen, ik moet gewoon werken dus voor mij veranderd er niks.