Ring verkennen. Mag er iemand meelopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Ring verkennen. Mag er iemand meelopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-02 15:20

Stel, je bent op wedstrijd. Je mag de ring gaan verkennen en je paard blijft halverwegen staan en wil met geen enkele mogelijkheid verder omdat hij bang is. Mag er dan iemand naast komen lopen om het paard een stukje aan de hand te begeleiden tot het paard wel zelfstandig verder wil gaan?

Groetjes,

Suzanne

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 15:27

volgens mij ligt dan aan de klasse en aan de jury. In de B en L(1) vindt de jury het wel goed als er iemand mee loopt. Volgens mij mag het daarna niet meer. In de L(2) M (1+2) en Z (1+2) mag je volgens mij niet eens in de ring als je erom heen kan rijden, die kans is in de winter erg klein!

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-02 15:35

dat is voor mij een hele opluchting dat dat mag (soms denkt Princess dat er achter elk paaltje een leeuw zit Frusty )

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 15:35

meelopen zou ik niet weten, wat de ring verkennen zet ik het hier maar weer eens neer:

Artikel 106 - Verkennen van de Ring


1. Het verkennen van de ring is de eerste deelnemer - voor zover het althans de klassen B en L betreft - toegestaan vanaf ten hoogste 3 minuten vóór het begin van de betreffende rubriek; de daaropvolgende deelnemers mogen in het tijdbestek liggend tussen het moment dat de voorgaande combinatie de ring heeft verlaten en het moment waarop het protocol van die combinatie door de jury wordt afgesloten, de ring verkennen. Nadat het belsignaal tot starten (109-4) door de (voorzitter van de) jury is gegeven, mag de combinatie desgewenst in de ring blijven om de proef te beginnen.

2. Indien een deelnemer van de gelegenheid tot het verkennen van de ring geen of slechts beperkt gebruik maakt, dient deze onmiddellijk bij het betreden van de ring met de proef te beginnen, nadat het (bel)signaal door de (voorzitter van de) jury is gegeven (109-4).

3. Vanaf de klasse M1 is het verkennen van de ring bij outdoorwedstrijden niet toegestaan op een andere wijze dan door het rijden langs de buitenzijde van de ring. Tijdens indoorwedstrijden is het verkennen van de ring voor alle klassen toegestaan zoals in art. 106-1 is aangegeven.

het mag dus wel voor alle klassen indoor.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 15:55

OK, sorry!!
En Lielle bedanklt!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 15:58

Suzanne, houd er wel rekening mee dat je maar beperkt de tijd hebt (zie 1e lid hierboven). Enne Haike, graag gedaan.

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-02 13:04

Dus als ik het goed begrijp staat er in het regelement nergens dat het verboden is dat er iemand meeloopt bij het verkennen van de ring.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 15:51

niet met zoveel woorden, misschien dat het onder hulp van derden valt. Bel anders de KNHS even

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 19:22

ja het mag!!

ik heb het aan de jury gevraagt 2 weken geleden! Quentin stopte en ging omhoog, in de m1 had iemand ook meegelopen bij een paard wat stopte, en degen die mij voorlas is zelf jurylid en die zei dat het mocht en ze heeft het toen toch ff aan die jury gemeld, en die zei ook dat het mocht
ik kon daar niet om de ring heen, dus mocht je in de ring, maar ze geven wel binnen bepaalde tijd het teken dat je met je proef moet beginnen, en dan na dat teken moet je binnen 60 sec beginnen met je proef.

ik rij zelf m2 en ik heb bij dat rondje dat er iemand bij me in de ring stond(ze hield Quentin niet vast maar liep voor hem) ook mn zweep in mn hand gehad, de jury zei zelfs nog, niet vergeten je zweep strax te laten vallen anders zou het zonde zijn!

dus dat mag ook alleen helaas weten niet alle jury's dat en krijg je soms dan commentaar, heb een keer gezien dat iemand zich op een buitenconcours aanmeldde bij de jury(toen ging het op volgorde van aanmelden ipv programmaboekje)en ze had een zweep in dr hand en daar werd de jury boos om, terwijl dat gewoon nog bij het losrijden was en er waren er nog 3 voor haar voor ze haar proef moest rijden!

dus ja als niemand het doet doe ik het ook niet, maar als ik meerdere mensen iets zie doen, ja dan zal de jury je er niet op aankijken dus dan rij ik bv wel een extra rondje in de ring, met mn zweep in mn hand(alleen indoor dus, outdoor mag je nooit in de ring vanaf de M1)