[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 09:58

@Caritas, ik had in de B zelf nooit zoveel last van het verschil in de proef. Denk dat het voor iedere ruiter/amazone wel verschilt wat het beste bij jou zelf past. Ik weet dat ik in de B altijd goed kon scoren als ik in stap binnen moest komen i.p.v dat ik nu altijd in draf binnen moet komen. Verder had ik in de B geen moeite met verschillende proeven rijden

@Sparky, denk dat het ook een kwestie is van wat de jury wel en niet wilt zien in de B. Zelfs met een paard wat de hele proef sterren kijkt kun je in principe (zeg niet dat het handig is haha) een winst rijden in de B als het maar een constante proef is qua tempo, impuls en aanleuning. Heb het vaak genoeg gezien dat zo'n ruiter met paard wel winst scoort en als je een paard hebt wat bijvoorbeeld heel erg zoekende is en telkens met het hoofd naar boven en beneden gaat geen winst rijd. Het is uiteraard beter als je je paard fijn klaar hebt maar soms is dat nog niet mogelijk en wil je al wel lekker ervaring op doen en dan is je gevoel vaak anders dan dat de jury het ziet.

@Wendy, gefeliciteerd met je winstpunten! Voor de eerste keer prima toch? Lekker ervaring op gaan doen en km maken :)

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 10:29

Wendy, gefeliciteerd! En welkom!

Heteren beviel mij ook goed, was bij mij alleen niet kleinschalig maar ik ben toen op een barokke/koudbloeden dag geweest, jemig wat een happening :wow: inschrijven was toen wel heel onlogisch maar de wedstrijd zelf was goed. Daar wil ik ook nog wel eens terug naar toe als we weer mogen starten. Afferden was mijn thuis locatie maar dat is nu wel erg ver voor mij... Ravenswaaij beviel ook goed. Nu moet ik midden NL weer gaan aftasten welke locaties ik fijn vind. Iemand tips?

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 10:37

Ik start graag bij de Plantage in Elst Utr, fijne locatie. Laatste keer geen fijne jury, maar volgens de vereniging daar was deze jury al heel lang niet meer geweest.

Blauwendraad in Rhenen sla ik pertinent over. Ik wil dit jaar ook meer richting Woudenberg :j Heteren ben ik ook wel eens geweest, op zich ook prima.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 11:00

Merk voor mijn gevoel geen verschil tussen 3 / 4 en 5 / 6 maar de punten liegen er niet om. Moet wel toegeven dat ik maar een paar keer in de 3 / 4 maanden ben gestart, dat kan het ook zijn. Zal er nog eens een analyse op loslaten, lol.

Wat noem jij midden NL? Lunteren of meer rondom Utrecht?

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 11:04

Lunteren, utrecht, is allemaal te doen :j ik sta tegenwoordig (weer terug) in Woudenberg.
Alleen richting Amsterdam heeft mijn voorkeur niet, voelt altijd alsof ik de verkeerde kant op ga := haha

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 12:13

Stuwruiters Hagestein, Kamphorst Hilversum, Laseur in Soest vind ik fijn. Zwarte Ruiters in Bilthoven niet zo, Brederode ruiters Hagestein en Giessenruiters in Ameide ook niet zo. 't Hoogt in Utrecht ga ik volgende week voor het eerst heen. Ken het niet verder.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 12:27

Kunnen jullie ook iets over de locaties vertellen? :o wat vond je fijn? Kun je makkelijk parkeren? Losrijden binnen/buiten? Bodem (ik wil niet op gras starten).. Hekjes of bordjes? Dat soort info? Mag ook via pb! Super bedankt :D

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 13:24

Wendy gefeliciteerd met je winstpunten en welkom.

Ikzelf vind proef 5 en 6 iets lastiger omdat in 1 van die proeven 2 x een gebrokenlijn
zit. Ik vind dat nog wel eens lastig om precies netjes op 5 meter uit te komen. En ik geloof in proef 6 nog een keertje extra over A-C lijn netjes recht..
maar nu we langer een combinatie zijn gaat dit wel vooruit.. ;)

Ik start meestal in Overijssel voorkeur voor de kleinere concoursen.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 13:58

Mijn genoemde locaties zijn fijn parkeren, starten op zand, in een afgezette ring starten. Als er binnen is, binnen los rijden (in outdoor seizoen), behalve bij de Stuw, daar zijn alleen in het outdoorseizoen wedstrijden. Inrijden kan daar op het super mega grote grasveld of in een klein bakje bij de ringen.

Ameide is fijn parkeren maar ik vind tussen inrijden en proef af moeten stijgen niet fijn (je moet daar 's zomers binnen los rijden en buiten starten en je moet daar voor onder een afdak door wat heel laag is).

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:21

Caritas, thanks :) daar kan ik wat mee! Losrijden op gras is voor mij geen optie. En zo’n locatie met op- en afstappen ook niet :n
Laseur ken ik nog wel van vroeger, staat altijd goed bekend :j

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:43

Dank jullie! Ik ken nog niet zoveel locaties. Ja aantal in de Betuwe van vroeger nog. Maar niet van zelf rijden de laatste tijd.
Afgelopen weekend bergharen was wel heel fijn. Beuningen vind ik ook wel fijne plek.
En zevenaar opzich ook wel!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:03

Groenraven in Houten zijn veel wedstrijden maar ben er nog nooit geweest omdat ik zomaar het idee heb dat ik daar uit de toon val met m'n htk paard

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:18

Overigens Linda, jij hebt een fjord hè, daarmee kun je waarschijnlijk wél onder het afdak door rijden. Mijn paard is 1.70 en dat durf ik niet als er niet iemand naast me loopt.

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:49

Bij jullie ook al wedstrijden afgelast ivm Corona? Hier in Overijssel Marienheem afgelast.

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:50

Ik heb net de vereniging gemaild met de vraag of het afgelast wordt, heb nog niks gehoord namelijk.

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:53

Ik heb me voor de wedstrijd ingeschreven waar ghostattack heen gaat, maar sowieso al de gehele week op de wachtlijst.. Denk dat ik m dus maar gewoon af ga zeggen.. Blij wel maandje thuis, ga in april wel weer dan..

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:18

Ik heb hier nog niet echt iets van gehoord, maar als je alles een beetje verspreid zijn er vaak ook geen 100 mensen samen dus in principe zou het geen probleem moeten zijn

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:24

wendy1987 schreef:
Ik heb me voor de wedstrijd ingeschreven waar ghostattack heen gaat, maar sowieso al de gehele week op de wachtlijst.. Denk dat ik m dus maar gewoon af ga zeggen.. Blij wel maandje thuis, ga in april wel weer dan..


Ik sta dus wel op de startlijst maar loop liever geen risico eigenlijk -O-

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:39

Oh, ik krijg net een berichtje dat het hier ook afgelast gaat worden ;)

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:43

Ik hoor hier dat alles van de KNHS tot 1 april niet doorgaat :) Heb van de vereniging niks gehoord, maar dat zal dan ook wel niet doorgaan :+

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:33

Tot en met 31 maart zijn alle wedstrijden afgelast in heel Nederland idd..

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:52

Jemig, plotseling gaat het wel écht heel hard.. :\

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:03

Mijn wedstrijd gaat wel gewoon door :') Denk dat ze die vandaag of morgen ook nog wel aflassen, zo niet dan gaan wij wel zitten maar met 2 mensen in de rubriek :+

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:55

Eerlijk gezegd vind ik het ook ietwat overdreven om kleinere paardenwedstrijden af te lassen.. op de kleinere wedstrijden ben je nooit met 100 man tegelijk aanwezig, je zit in je eentje op je paard en de jury zit maar met 2 man in een juryhokje... zet handdesinfectie en papieren tissues neer in het juryhok en bij het secretariaat en hang een briefje op dat er geen handen worden geschud met de prijsuitreiking...
Ik denk dat je met boodschappen doen meer risico loopt... of denk ik nu te simpel? :o

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:59

linda2008 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het ook ietwat overdreven om kleinere paardenwedstrijden af te lassen.. op de kleinere wedstrijden ben je nooit met 100 man tegelijk aanwezig, je zit in je eentje op je paard en de jury zit maar met 2 man in een juryhokje... zet handdesinfectie en papieren tissues neer in het juryhok en bij het secretariaat en hang een briefje op dat er geen handen worden geschud met de prijsuitreiking...
Ik denk dat je met boodschappen doen meer risico loopt... of denk ik nu te simpel? :o


Ben het helemaal met je eens hoor! De wedstrijd waar ik heen ga rijd je ook maar met max 3 in de los rij bak en verder is het altijd super rustig en weinig mensen aanwezig. Denk dat je inderdaad in de supermarkten (of andere winkels) meer risico loopt dan op zo'n kleinschalige wedstrijd. Dan is het eigen verantwoordelijkheid lijkt mij of je wel of niet ga. Voel je je niet zo fit ga je niet