The Dutch Masters gaat door in aangepaste vorm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

The Dutch Masters gaat door in aangepaste vorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 18:13

the dutch masters
Dressuur, Springen

Afbeelding
Foto: ©: Richard Juilliart /FEI

The Dutch Masters gaat door maar wel met enkele aanpassingen. Op de persconferentie van de Veiligheidsregio Brabant Noord werd besloten om evenementen met 1000 of meer bezoekers de komende dagen geen doorgang te laten vinden. The Dutch Masters zal plaatsvinden maar met niet meer dan 1000 bezoekers per dagdeel conform de richtlijnen van de Veiligheidsregio Brabant Noord.

Dit betekent dat veel mensen die een kaartje hebben gekocht het evenement helaas niet kunnen bezoeken. The Dutch Masters zal iedereen hierover zo snel mogelijk informeren. De keuze zal worden gemaakt op basis van binnenkomst van de boekingen.

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: he Dutch Masters gaat door in aangepaste vorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:19

is dit nu echt officieel dan? Nou dan zal alle vip wel mogen komen, en het gewone volk niet.

Zertab

Berichten: 12213
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: The Dutch Masters gaat door in aangepaste vorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:23

Beetje raar. Laat het doorgaan voor iedereen of niet. Het maakt het virus echt niet uit hoeveel mensen er zijn. En die 1000 bezoekers kunnen buiten het evenement om ook weer duizenden anderen aansteken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:28

Ik vind het echt niet kunnen. Als er 999 mensen lopen is het ineens minder risico zeker.

Popstra
Berichten: 13741
Geregistreerd: 21-06-08

Re: The Dutch Masters gaat door in aangepaste vorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:34

Achterlijk gedoe. Dan dit ook aflasten!!

Ibbel

Berichten: 49126
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: The Dutch Masters gaat door in aangepaste vorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:49

Niveau Vindicat. Stelletje sukkels.

BigOne
Berichten: 38250
Geregistreerd: 03-08-09

Re: The Dutch Masters gaat door in aangepaste vorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:10

Is altijd lastig maar al die ruiters zijn er al een paar dagen en het kost klauwen met geld ondanks dikke sponsoren, maar mijn tickets mogen ze aan de volgende geven. Ik ga zeker niet want overal heb je aso's die zich gewoon niets aantrekken van de adviezen. Ga de kat niet op het spek binden.

Lalala12468
Berichten: 149
Geregistreerd: 23-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:15

Natuurlijk is het risico op besmetting veel minder groot bij zoveel minder bezoekers. Er wordt slechts 5% toegelaten ten opzichte van het verwachte aantal bezoekers.
Mensen hoeven nu niet hutjemutje op de tribunes te zitten, voor de toiletten te wachten in rijen van 25 man, te wandelen tussen de stands met zijn vieren op een vierkante meter. De kans dat een persoon met corona binnen is, is sowieso al kleiner nu. Mensen hebben nu de kans om buiten elkaars 'besmettingsschaal' te blijven en fysiek contact te vermijden.
En voor de ruiters en grooms net zo, het is een sport waarbij geen enkel direct contact tussen mensen nodig is.

Al moet ik toegeven dat ik niet begrijp waarom ze alsnog die 1000 toeschouwers toelaten wanneer je net zo goed de tribunes helemaal leeg kunt laten. Ik zie niet helemaal wat voor verschil die 1000 mensen maken.
Ik neem overigens aan dat je met de ruiters, grooms, officials, e.d. niet aan de 1000 komt of helemaal niet meegeteld worden.

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:30

Ik snap het wel.

In dit geval is er niet zozeer gekozen voor het publiek, want dan had je toch moeten aflassen, maar een hoop ruiters zijn natuurlijk al onderweg met de paarden. De sport gaat nu door. En met 275 ruiters zal een groot deel van het publiek bestaan uit inderdaad eigenaren ect. En die zitten inderdaad vaak op de VIP.

Een goede keuze was er in dit geval niet geweest, voor elke beslissing is wel iets positiefs en iets negatiefs te zeggen.

guppekop

Berichten: 1963
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:35

Ilse_123 schreef:
Ik snap het wel.

In dit geval is er niet zozeer gekozen voor het publiek, want dan had je toch moeten aflassen, maar een hoop ruiters zijn natuurlijk al onderweg met de paarden. De sport gaat nu door. En met 275 ruiters zal een groot deel van het publiek bestaan uit inderdaad eigenaren ect. En die zitten inderdaad vaak op de VIP.

Een goede keuze was er in dit geval niet geweest, voor elke beslissing is wel iets positiefs en iets negatiefs te zeggen.


Het zijn natuurlijk ook gewoon CSI5* en CDI3* wedstrijden die misschien ook nog selecties voor Tokio hebben (al dacht ik dat dat vorig jaar al gedaan was? ). Dat las je niet zomaar af..

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:40

Het gaat wel om 4 dagen a 3 dagdelen hè....12000 bezoekers.
Excl personeel, vrijwilligers, ruiters,grooms, eigenaren, standhouders etc. Veelal internationaal gezelschap.

Ik snap niet dat dit vanuit de overheid door mag gaan.
Onverantwoord met de stijgende aantallen.
Volgens mij gaat volksgezondheid toch boven alles?

Wat een simpele reactie... |o
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 10-03-20 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:41

Heeft iemand al een mail gehad over zijn kaartjes?

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: The Dutch Masters gaat door in aangepaste vorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:45

Wij hebben kaartjes gewonnen. Geen idee wat ze daarmee gaan doen.
Echt superjammer, net als zoveel mensen had ik me er al tijden op verheugd!

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: The Dutch Masters gaat door in aangepaste vorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:48

veel ruiters zijn er nog niet hoor. en juist die zijn toch het risico, vliegen heel de wereld af, komen met tig andere in contact etc, het gros is net terug uit Aziatische contreien.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: The Dutch Masters gaat door in aangepaste vorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:10

Jammer! Hoe gaan ze iedereen verwittigen? Komen de toegestane ticketnummers online ofzo? Of hopen dat je geen mail ontvangt?

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: The Dutch Masters gaat door in aangepaste vorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:15

Iedereen krijgt een mail op volgorde van reserveren kaarten

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: The Dutch Masters gaat door in aangepaste vorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:59

:roll: zijn we nou bang voor de ziekte of voor de claims?

Gisteren was er een patiënt op de radio bij 538. 2 dagen spierpijn en een week hoesten. Daar blijf ik normaal niet voor thuis.

Tink89
Berichten: 2934
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:09

Anne_GTI schreef:
:roll: zijn we nou bang voor de ziekte of voor de claims?

Gisteren was er een patiënt op de radio bij 538. 2 dagen spierpijn en een week hoesten. Daar blijf ik normaal niet voor thuis.


Het gaat ook helemaal niet om jou. Maar wel om de kwetsbare doelgroep die jij aansteekt en die voor de normale griep een griepprik kunnen halen. Voor corona kan dat niet en dus breng jij hen in levensgevaar als je met symptomen toch de straat op gaat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:20

Reacties op Facebook zeggen imo genoeg. Het doet het imago van de paardensport geen goed in een tijd dat dit al zo onder vuur ligt. Hoe hoog de belangen ook zijn, dit is echt niet verstandig.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:27

Als het door zou gaat dan ben ik er sowieso blij. Ik ben toch blij met mijn skybox tickets op donderdagavond, en vip tickets op zondag. Minder hutje mutje dan op de tribune, want of ik mij daar lekker had gevoeld weet ik ook niet, zo dicht op elkaar.

Overigens komt het een deel van de springruiters net uit Oliva Nova in Spanje waar ze meerdere weken hebben gereden, ik zag net Azië, maar dat zijn misschien ook een deel dressuurruiters?

Het annuleren van dit evenement is een financiële strop voor Indoor Brabant, en de meeste ruiters zijn inmiddels op locatie, of bijna op locatie.

L_iek
Berichten: 9708
Geregistreerd: 11-01-07

Re: The Dutch Masters gaat door in aangepaste vorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:48

Ik ben benieuwd wanneer je te horen krijgt of je ‘welkom’ bent. Al denk ik dat de hele sfeer weg is. Buiten dat is het pas dinsdag, wie weet bedenken ze morgen weer iets nieuws.

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:00

Ik zou donderdag groomen.. maar ik voel me niet fit en heb de afgelopen tijd wel wat afspraken in Brabant gehad en denk nu echt van tja dat lijkt me dan niet handig om mee te gaan. Maar goed dan breng ik de ruiter ook weer in een lastig parket. Dilemma’s...

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:12

MarjanB schreef:
Ik zou donderdag groomen.. maar ik voel me niet fit en heb de afgelopen tijd wel wat afspraken in Brabant gehad en denk nu echt van tja dat lijkt me dan niet handig om mee te gaan. Maar goed dan breng ik de ruiter ook weer in een lastig parket. Dilemma’s...


Tja dit zou voor mij niet zo'n dilemma zijn..Dit is toch een duidelijke richtlijn en niet alleen in brabant.
Ook vanuit dutch masters is gecommuniceerd dat ze hopen als mensen niet fit zijn , zij zelf hun verantwoordelijkheid nemen en thuis blijven.

HEt zou me niet verbazen als er morgen toch nog andere maatregelen gecommuniceerd worden

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:16

Marisje76 schreef:
MarjanB schreef:
Ik zou donderdag groomen.. maar ik voel me niet fit en heb de afgelopen tijd wel wat afspraken in Brabant gehad en denk nu echt van tja dat lijkt me dan niet handig om mee te gaan. Maar goed dan breng ik de ruiter ook weer in een lastig parket. Dilemma’s...


Tja dit zou voor mij niet zo'n dilemma zijn..Dit is toch een duidelijke richtlijn en niet alleen in brabant.
Ook vanuit dutch masters is gecommuniceerd dat ze hopen als mensen niet fit zijn , zij zelf hun verantwoordelijkheid nemen en thuis blijven.

HEt zou me niet verbazen als er morgen toch nog andere maatregelen gecommuniceerd worden


Ik snap niet dat ze het niet gewoon afzeggen maar goed.. gelukkig ben ik al even niet fit dus hoop dat ik ook snel opknap.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:23

guppekop schreef:
Het zijn natuurlijk ook gewoon CSI5* en CDI3* wedstrijden die misschien ook nog selecties voor Tokio hebben (al dacht ik dat dat vorig jaar al gedaan was? ). Dat las je niet zomaar af..

In Italië ligt de complete voetbal competitie stil en overwegen ze de huidige stand de eindstand te laten zijn..... dus tja, niet zomaar