Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 15:26

Handige app Femke-Tweety.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik had weer zo'n geluk met het weer vandaag :o
Ik zou met een vriendin en haar hond in het bos gaan wandelen, maar onderweg daarheen kwam het met bakken uit de hemel en stond de halve (snel)weg blank. Eenmaal daar werd het droog en ging het zonnetje zelfs schijnen <3
De paden waren wel erg slecht dit keer, maar het was te doen. Anderhalf uur lekker gewandeld en toen we ergens gingen zitten voor koffie ging het weer hard regenen. Echt geluk gehad.

Afbeelding

noordje

Berichten: 2207
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:30

Nou de weergoden waren met je vandaag Goof. Maar af en toe mag je toch wel wat mazzel hebben ;)

Mooie foto's ook weer van jou en ook mooie foto van josewoos. Ook lekker in het zonnetje gewandeld.
Leuk dat de hond lekker heeft kunnen spelen met andere honden.

Ik weet nooit zo goed wat ik met allerlei apps moet :') Ik gebruik meestal de geocaching app ,want daar staan ook alle wandelpaden op.

Vandaag weer heerlijk gewandeld in prachtig weer. En weer foto's gemaakt, ik vergeet vaak foto's te maken omdat het een soort van gewoon is de omgeving hier :o
Vandaag weer richting Mjøsa geweest. Het water staat behoorlijk laag.
Afbeelding
Maar niet laag genoeg om naar dit eilandje te gaan.
Afbeelding
Onderweg nog wat mooie ijskristallen
Afbeelding
En tijdens het wandelen zo'n uitzicht hebben <3 Afbeelding

lizard
Berichten: 5262
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:32

Prachtige foto's allemaal!

josewoos

Berichten: 4813
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:25

Prachtig weer Noordje <3
Goof, mazzel en genieten weer!En een laagje sneeuw? Hier was er weinig wits te bekennen

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:10

Noordje, die eerste foto! <3

Hier was er alleen een beetje wit op auto's, daken en in het gras.

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:23

Jeetje Noordje, die eerste foto!! Wow, wat mooi <3
Wat is mijn omgeving dan saai zeg :')

Nee hoor, vandaag weer heerlijk gewandeld in het Mastbos (fijn zo'n weekje vakantie) en ook een stuk hei mee gepakt. Heerlijk rondje weer.

Afbeelding

Afbeelding

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:36

Mooi! Nat!

Ik heb vorig weekend niet gewandeld omdat het eigenlijk steeds met bakken uit de lucht kwam. Vandaag 28 km gelopen, laatste uurtje regende het een beetje. Ben bij de Kaapse Bossen begonnen en via paaltjesroutes richting Leersum gelopen. Daarna via paaltjesroutes weer terug. Maar ook daar was het op sommige plekken flink nat en hadden op een paar paden de bosbouwmachines (bosafbraakmachines) het pad echt flink aan gort gereden. Dus maar langs de randen van het pad geklauterd, dat was aardig vermoeiend.
Zo dus:
Afbeelding
Niet mijn voetstappen gelukkig :))

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 19:59

Jeetje, 28 km, dat is een heel eind!
Hoe lang ben je dan onderweg? En loop je dan alleen ook?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 20:07

Ik ben 5 uur aan het wandelen geweest. Ik liep ongeveer 5,6 km per uur. Normaal ga ik een klein tikkie harder (5,8 ongeveer), maar bijna alles was onverhard, het was nat en op sommige plekken wat glad. En de ‘heuvel’ in Utrechtse Heuvelrug deed z’n naam eer aan :))
Vandaag heb ik alleen gelopen. Normaal ga ik met mijn vader, maar die ging wandelen met zijn broer. Ik train voor de 35 van Zandvoort, dus wilde wel lopen dit weekend, vandaar in m’n eentje :)

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 20:09

Lekker hoor, dan heb je een vlot wandeltempo ook.
Mooi doel die 35 van Zandvoort.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 20:15

Ik heb alleen maar mensen ingehaald vandaag, op een paar hardlopers na. Het was de eerste twee uur echt heel rustig, twee mensen tegengekomen (beide met hond). Na 11 uur werd het wat drukker.

noordje

Berichten: 2207
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 21:36

Jeetje best tempo heb je erin zitten. Jammer van die modderpaden,dat is zo vermoeiend lopen :(
Snap dat je wilt lopen als je een doel hebt.

Nee hoor Goof. Ik vind het helemaal niet saai in Nederland. Daar zijn ook hele mooie plekken. Vind het sowieso leuk om foto's te zien :)
Vooral die boom op de foto linksonder. Die is natuurlijk helemaal fantastisch als ie in bloei staat.
Maak je dan weer een foto :o :D

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:33

noordje schreef:
Vooral die boom op de foto linksonder. Die is natuurlijk helemaal fantastisch als ie in bloei staat.
Maak je dan weer een foto :o :D


Ik heb geen idee of die gaat bloeien of gewoon in 1 x groen wordt, maar ik houd het in de gaten :D

Oh ik heb me vandaag geërgerd aan de laksheid van mensen in het bos.
We liepen in een doodstil stuk en passeerden plots 2 mensen. Deze hadden de hond loslopen terwijl dat in dat stuk niet toegestaan is. Toen we zo'n 100 meter verder waren vloog ons ineens een hert voorbij met hun hond er achteraan. Arm ding.
Ik heb ze nog na geroepen, maar ze draaiden om en liepen stug verder. Losers.

Maar goed, heerlijk gewandeld verder. Het was prima weer.
Oh en ik heb een nieuwe wandelbroek en hij zit zo f*cking lekker <3


Afbeelding

De foto rechtsonderin is trouwens een bomkrater uit WW2. Er zijn er meer en ook loopgraven kun je hier nog zien.

noordje

Berichten: 2207
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:16

Er is weer een laag sneeuw gevallen -O- Daar zaten we zo niet op te wachten.
Vandaag maar m'n man met de hond laten wandelen,ik had even geen zin :o

Zo te zien had jij lekker weer Goof. Leuke foto's , jouw hond is ook een echte waterrat zo te zien :)

Wat voor een wandelbroek heb je? Ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe wandelbroek.
En ik moet ook voor nieuwe wandelschoenen gaan kijken :( Die van mij zijn alweer kapot na 2 jaar.
Ik weet wel dat ik geen leren meer koop....Ik had de vorige bij Beversport gekocht toen ik in NL was. Daar hebben ze wat meer keus qua verschillende merken bij 1 winkel.
Nu denk ik dat ik een bups schoenen bij Zalando bestel,die kun je toch weer makkelijk terugsturen.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:16

Ik heb vandaag met mijn dochter weer een rondje van 8 km in de Kroondomeinen gedaan.Voor het weekend was het rustig, we zijn maar 6 personen tegen gekomen. En een rotte, maar ik weet niet hoe ik hier een filmpje kan plaatsen.
Afbeelding

Femke_Tweety

Berichten: 11981
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:23

Ik heb er met een goede vriend vandaag ruim 10 gelopen in de Kaapse Bossen.

Even de toren opgeweest ook.
Leuke reminder dat ik toch een lichte vorm van hoogtevrees heb :')

Heerlijk wandelweer.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:51

Goof schreef:
noordje schreef:
Vooral die boom op de foto linksonder. Die is natuurlijk helemaal fantastisch als ie in bloei staat.
Maak je dan weer een foto :o :D


Ik heb geen idee of die gaat bloeien of gewoon in 1 x groen wordt, maar ik houd het in de gaten :D

Oh ik heb me vandaag geërgerd aan de laksheid van mensen in het bos.
We liepen in een doodstil stuk en passeerden plots 2 mensen. Deze hadden de hond loslopen terwijl dat in dat stuk niet toegestaan is. Toen we zo'n 100 meter verder waren vloog ons ineens een hert voorbij met hun hond er achteraan. Arm ding.
Ik heb ze nog na geroepen, maar ze draaiden om en liepen stug verder. Losers.

Maar goed, heerlijk gewandeld verder. Het was prima weer.
Oh en ik heb een nieuwe wandelbroek en hij zit zo f*cking lekker <3


[ [url=m/5N6MJc.jpg]Afbeelding[/url] ]

De foto rechtsonderin is trouwens een bomkrater uit WW2. Er zijn er meer en ook loopgraven kun je hier nog zien.


Dat gebeurt in het Mastbos ook zo vaak, dat stuk wat jij veel loopt.
Een keer bijna van mijn paard geknalt,omdat er ineens 3 honden los uit de bosjes kwamen gerend...

Ik ga morgenmiddag weer een rondje daar

lizard
Berichten: 5262
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:31

Ik heb nu anderhalve week thuis gezeten met griep.
Maar vandaag eindelijk weer zin om een eindje te wandelen.
Het veld met grafheuvels in Hesingen.
De steen staat op de grens Nederland/Duitsland.
In Nederland is dit het natuurgebied,het Springendal.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:04

Prachtig gebied Lizard, maar brrrrrr, dat beest!!! Ik zou daar dus serieus niet gaan wandelen, ik hoop zo'n engnek nooit tegen te komen, bah bah :o

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:11

Goof schreef:
Prachtig gebied Lizard, maar brrrrrr, dat beest!!! Ik zou daar dus serieus niet gaan wandelen, ik hoop zo'n engnek nooit tegen te komen, bah bah :o

Het is echt een schitterend dier, wij zijn tot nu toe helaas alleen nog maar vrouwtjes tegen gekomen. Voor Meikevers vlucht ik wel weg, die moeten mijn altijd hebben op de één of andere manier.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 14:56

wow wat is noorwegen mooi noordje. ooit wil ik daar nog eens heen met mijn moeder (wrs wel een georganiseerde tocht zonder de honden jammer genoeg).

De laatste tijd ben ik werkeloos en dus weer wat meer aan het lopen. Vooral wandelingen bij mij in de stad en dan tussen de 6 en 10km.
En dan tussendoor eens een uitgezette wandeling van 12 km. Die heel erg zwaar was ivm windkracht 7 die we een groot gedeelte tegen ons hadden.
Jammer genoeg is het nu weer even minder aangezien ik niet 10km met 4 honden aan de lijn lekker loop. Dat doe ik maximaal met 2 honden.
Hopelijk heb ik in het weekend/volgende week 2 honden minder zodat ik weer een paar km kan gaan maken. ( al moet ik eigenlijk sollicitaties schrijven O:) ).
Zolang ik 4 honden heb ga ik gewoon 2x per dag naar het uitrengebied. daarna zijn ze wel verschrikkelijk smerig maarja _O-

hier een paar van de routes:
Afbeelding
Afbeelding de 12 km in gulpen. best heftige route, maar we hebben het gehaald. wel een goede pauze genomen op het rustpunt bij 6km. de honden vonden de wind echt niet leuk.
Afbeelding
best leuke route door een paar uitrengebieden. en Gioia die het leuk vond om zichzelf nog smeriger te maken :')
Afbeelding

Afbeelding, wel helemaal rond gelopen, maar vergeten de app weer aan te zetten. super natte route, wandelschoenen hebben 4 dagen moeten drogen

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:40

noordje schreef:
Wat voor een wandelbroek heb je? Ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe wandelbroek.


Sorry, was vergeten te reageren.
Ik heb deze:
https://www.decathlon.nl/p/warme-wandel ... 84&c=ZWART

Hij is winddicht, heerlijk zacht en licht gevoerd. Het is echt een gruwelijk fijne broek!

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:41

Leuk arabella, je bent heerlijk aan het wandelen!

Hoe doen jullie het trouwens met je hond als jullie alleen zijn en ergens naar het toilet willen? Ik maak hem altijd even vast buiten, hij blijft superbraaf wachten, maar ik vind dat toch altijd een beetje spannend ofzo.

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:42

Vanmorgen weer heerlijk in de zon gewandeld, km of 10.

Afbeelding

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:59

Ik ging vanmiddag naar een natuurgebiedje in de buurt waar ik al een tijdje niet was geweest. Nou, daar hoef ik voorlopig ook niet meer te komen, want de helft stond blank....
Maar goed, ik heb wel wat lente kunnen spotten, ik kan niet wachten tot die doorzet!

Afbeelding