Neve naar Greet de Jonge + Update

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Neve naar Greet de Jonge + Update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 10:23

Gistermiddag was het zover...de afspraak bij Greet de Jonge voor [naam verwijderd]. Omdat [naam verwijderd] al tijden gewoon niet echt lekker loopt. Niet kreupel, niet zielig, geen pijn, en toch...niet goed. Heel vaag allemaal, en de ene dag erger dan de andere, en soms wel weer acceptabel genoeg...
[naam verwijderd] is al een paar keer spierbevangen geweest, ondanks al mijn voorzorgen met voer en werk.... Verward dus, naar de expert.

Ik kom daar aan, gelijk 2 mannen die me hielpen met uitladen. Ik kon naar de behandelkamer gaan met paard. Deken eraf, en weer naar buiten, stappen op het harde. Toen een stuk draven (ik ook Clown ), en toen werd [naam verwijderd] van me overgenomen. Op de volte aan de longeerlijn op het harde. Nee, ze was niet kreupel, maar ook; ze liep niet goed.
Volgens Greet de Jonge deed [naam verwijderd] wel haar best maar had ze moeite om haar bekken te kantelen.

Weer naar binnen, onderzoek doen met een stukje onscherp plastic (denk pennedop) langs haar spieren. Bij haar hals enzo alles prima, maar bij de rugspieren aangekomen stond mijn [naam verwijderd] helemaal krom van ongemak. De Stakker. Bij haar lendenen en billen had ze het helemaal niet meer.
Daarna pakte Greet de Jonge een soort schuimen opstapje, en ging van boven af op [naam verwijderd] haar rechter heup drukken naar beneden. Bij een normaal paard deint dat gewricht dan, maar bij [naam verwijderd] kwam er geen beweging in. Ze zat hartstikke vast..... Huilen

Hoe komt dat dan, heb ik nog gevraagd, maar dat kon van alles zijn, van een val tot aan een verstapping. Het paarden lijf kon het zelf niet meer oplossen dus alleen een behandeling kon de pijn wegnemen. Zo doorgaan zou de kwaal erger maken. Ze zei dat het vrij ernstig was. Ze wees me erop dat het paard er een beetje koehakkig van is gaan lopen, en ja...dat had ik ook al gezien, maar ik dacht nog "fijn, de hoefsmid doet zijn werk goed" omdat [naam verwijderd] altijd zo o-benig liep. Zo doorgaan met rijden zou maken dat ze in de voorhand allen sterker zou worden, en haar achterhand steeds minder mee zou gaan doen.
De spierbevangenheid kan een gevolg zijn van deze verkramping, en ook de overdreven hengstigheid die [naam verwijderd] altijd heeft, kan er mee te maken hebben. Maar kunnen er ook de oorzaak van zijn....

Nou, ik wilde alweer naar huis, en toen pakte 1 van die mannen [naam verwijderd] van mij over. En liep naar een box aldaar! Daar ging mijn paard! Ze moest de nacht blijven, dan gingen ze haar die avond nog een behandeling geven (iets met injecties en accupunctuur, weet niet echt meer, ging ook zo snel...) en vanochtend dus weer. Dat was wel even schrikken! Daar had ik echt niet op gerekend! Daar stond ik, ik kreeg halster en deken aangereikt en ik kon gaan..... Die mannen hadden ondertussen het erf alweer schoongemaakt en mijn trailer was al weer dichtgemaakt, klaar voor de terugreis zonder paard....
Zo onwerkelijk, mijn paard daar zo maar achter moeten laten.....
En nog zonder dekentje ook, en nu heeft het vannacht ook nog gevroren....

Maar fijn, vanmiddag alweer mag ik haar weer ophalen. Ik krijg haar weer mee, tesamen met een gepeperde nota van een 600 euro.... Scheve mond . Ik hoop maar van ganse harte dat het haar zo goed zal doen als je van een dergelik rekening mag verwachten. Ik ben een beetje bang te veel te verwachten, dan gaat het zo tegen vallen, maar misschien, heel misschien gaat mijn paard dus wel weer ooit eens zo lopen als toen ik haar kocht. Zo goed als voor haar eerste spierbevangenheid... Het kan nog wel, ze is nog maar 5.

Ik mag straks een dikke 14 dagen alleen maar longeren (bleh), en daarna weer voorzichtig een beetje gaan rijden. En dan zal ik vast weer langs mogen komen voor een eindcontrole.

O ik hoop zo dat het aanslaat en dat [naam verwijderd] weer de oude wordt....
Duimen jullie mee?!
Laatst bijgewerkt door Dees op 21-11-02 14:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 10:31

jeetje zeg, arme neve
Ik hoop voor jou en neve dat deze behandeling en de geperde nota het waard zijn geweest..
wat een bedrag
ik duim heel hard voor jullie beide

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 10:31

JA!! tuurlijk duimen me we mee dat het goed gaat.
Ach joh, die 2 weken longeren komen wel goed... Dat ga je wel overleven!

Maar wel een beetje aparte manier van handelen moet ik zeggen. Normaal gesproken overleg je dingen die je gaat doen, overleg je of het paard kan blijven, mag blijven, bla bla. Wat voor voer hij normaal krijgt etc etc. En mag de eigenaar ook bij de behandeling zijn zolang het geen operatie is lijkt me... Vind het een beetje duister heel eerlijk gezegd en al helemaal voor dat geld...

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 10:35

Jeetje wat een verhaal. Was je eigenlijk niet boos zoals met je paard was omgegaan. Ik bedoel, dat die mannen haar steeds overnamen van je en jij eigenlijk niet meer degene was die bepaald wat er gebeurde. Zou ik vreselijk vinden.
Maar aan de andere kant, ik blijf goede verhalen horen van Greet. Helaas is ze vreselijk duur. En dan is het helemaal zuur als het niet aanslaat. Als ik echter je verhaal zo lees denk ik wel dat het goed is geweest. Je weet nu waar het aan ligt en kan daarmee aan de slag. Vanmiddag maar goed vragen wat ze precies gedaan hebben en hoe je haar moet longeren.
Ach, je hebt al langer problemen met Neve, wat betekend dan twee weken longeren dan nog? Ik ben nu ook al weer bijna twee weken aan het longeren en er komen nog meer weken......Als ze er maar beter van worden, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 15:34

Tjee wat een mega-rekening, en ik denken dat Rodinde duur is.
Hopelijk heb je er wek wat aan en knapt ze snel weer op.
Zit er voor dat geld nog een soort garantie op, dat als het bijv. niet voldoende helpt de 2eX gratis is?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 17:28

Aaaaah arme Nefje, en arme Dees die met halster en deken weer naar huis gestuurd wordt...wat een rotgevoel lijkt me dat.
Wel fijn dat er nu duidelijkheid is, want steeds het gevoel hebben 'er is iets' , dat is ook niks. En twee weken longeren...dat overleef je ook wel hoor! Ik heb ook ruim een maand niet gereden door die hoefscheuren bij Tinka, maar daarna waardeer je het des te meer.
Dus even doorbijten en niet teveel aan die absurd hoge rekening denken. Ik duim voor je dat het het waard is geweest straks!

Miran

Berichten: 4450
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 18:08

Misschien een stomme vraag hoor, maar waarom mocht ze dr deken niet op houden?
Hopenlijk knapt ze snel op.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 20:14

Ik neem aan dat je goede referenties van deze Greet hebt, wat een bedrag zeg. Daar gaan mijn haren altijd een beetje van overeind staan. Natuurlijk is het de moeite waard als het helpt maar voor mijn gevoel moet er altijd een beetje correlatie zitten tussen de behandeling (duur, medicijnen etc) en de kosten. Als die er niet is, dan wordt ik een beetje sceptisch. Maar goed hopen dat alles helemaal goed komt. Ik zal voor je duimen.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 22:14

Ik ben met mijn merrie jaren geleden , ook bij Greet geweest,en ik wist absoluut niet van tevoren wat de rekening was Verward(wel goed gespecificeerd overigens) dat was altijd de grote verrassing Verdrietig

Opname is bij ernstige gevallen het geval.Ze neemt niet alle paarden op ,zoveel paarden ze op de dag ziet kunnen er niet staan Haha!
Ik vond iig dat er veel aandacht en rustig behandeld werd.Niet zo tussen n neus en lippen door en evengoed een gepeperde rekening.
Vergeet niet dat ze in de tijd dat ze opgenomen is meerdere keren behandeld word.Scheelt jou en je paard weer veel gesleur.

Mijn merrie is zelfs drie keer opgenomen geweest, over ernstig gesproken....
De dag dat ze ontslagen werd heb ik nog gezien hoe ze nog een laatste ondersteunende acupunctuurbehandeling kreeg in die grote afgesloten ruimte.Ik moest maar even waarschuwen als de naald eruitgewerkt was?
En idd ik stond erbij en keek erna toen de naald (waar ze overigens niet op reageerde toen ie ingebracht werd) heel langzaam na 15 min er bijna uit viel!
Dat was het teken dat ie zijn werk gedaan had Lachen

Het is het allemaal waard geweest ,ook die tijd dat ik alleen maar rechtuit mocht, drie keer zes weken.Lekker het bos in.
Als ik nu met haar het bos in ga,als afwisseling moet ik altijd weer terugdenken aan die tijd .


Het komt goed!
Houd moed!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-02 14:19

Update:

[naam verwijderd] is weer thuis, ik mocht haar gister in de namiddag weer meenemen. Ze heeft idd twee maal een accupunctuur/pressuurbehandeling gehad, en een verhard stuk spier is ingespoten met een of ander goedje.
Ik begroette haar op stal, en ze was toch wel een tikkie schrikachtiger dan anders. Helemaal stoffig was ze, je kon duidelijk zien dat ze niet gepoetst was maar dat er wel stevig in haar haar is omgewoeld. Snel het dekentje weer op, en opladen. Ze stapte vrolijk de trailer in, piece of cake.
Greet de Jonge heeft me nog uitgelegd wat ze gedaan heeft en dat ze [naam verwijderd] over 6 weken terug wil zien. Tot die tijd mag ik van alles verwachten, ze kan stijver worden of juist niet, ze kan chagerijniger worden of jusit niet. De eerste 14 dagen mag dat allemaal.
Ik mag haar 6 weken niet belasten op haar rug. Longeren, met een bijzetting die haar voorwaarts neerwaarst uitnodigd, dat wel. Maximaal 20 minuten per dag. Maar als ze aangeeft niet echt te willen, dan niet. Dan mogen wel aan de wandel. Ze mocht nog wel samen met [naam verwijderd] naar buiten, zolang ze maar rustig blijft en niet aangeeft dat het haar teveel is.
De afvalstoffen die zo opgehoopt in haar spieren zaten zijn nu helemala losgeprikt en gewoeld, vandaar dat ze nu eventjes heel zwak is.
Arm schaap, niet?!

Maar goed, ze staat nu op stal, met een plukje hooi voor haar neus. De rust is alweer wat weder gekeerd...
Nu maar hopen dat ze echt hersteld.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 16:20

Ik ben heel benieuwd Dees of dit het goede is voor Neve. Wel heb ik er een goed gevoel bij dat het goed komt (gave of niet, maar dat voel ik gewoon). Knuffel aan Neve en jij succes met de revalidatie de komende 6 weken.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 20:01

Jeetje... Ik blijf het raar vinden hoor... Hij kan stijf worden of juist niet, het kan beter gaan of juist niet... Nee zou kan ik ook wel voorspellingen doen. Lips are sealed En even inspuiten zonder overleg vind ik ook niet echt netjes...
6 weken niet belasten had ook wel kunnen helpen zonder behandeling. 6 weken is wel erg lang vind ik om een behandeling die je niet eens hebt gezien, te laten werken...

Sorry maar mijn beeld van die mevrouw Greet is alles behalve positief uit jouw verhaal...

Hopen maar dat Neve snel beter wordt... Of dat nou hier door komt of door de gewone rust en jouw liefde Lovers , laten we maar in het midden...

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 22:01

Hmm, ik heb de rekening van Klijndijk nog niet, maar dat zal nooit zo'n bedrag zijn! Tjemig Dees, ik dacht dat de fysio prijzig was....(die is hier vandaag bij toeval net geweest: kost 75 euros per keer). Mij is eerlijk gezegd door verschillende mensen afgeraden naar Greet de Jonge te gaan, juist omdat ze zo prijzig is.

De klachten van Neve lijken wel wat op die van Amiga. Vandaag heb ik dus ook gehoord wat het was: ze zat gewoon letterlijk van oren tot staart vast. De fysio heeft haar met laser en zijn handen al een heel stuk losgemaakt en ze heeft nog een half uurtje onder het magneetveld gestaan. Over twee weken nog een behandeling en dan hoop ik op een paard dat weer helemaal in orde is.

Iig succes met de revalidatie en een knuffel voor Nefje!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 00:58

Fijn dat ze weer thuis is in haar eigen vertrouwde omgeving.

Nu aan de slag om te herstellen!

Al die afvalstoffen die zich hebben opgehoopt in de loop der jaren zullen zich nu een weg uit het lichaam werken.
Vandaar dat haar stemmingen en gedrag daar mee in verband staan.

Blijf haar bewegen en ach die zes weken zijn zo om.
Het zal best spannend zijn ,sterkte ermee.



En Vanda's...jammer dat je het niet wat positiever inziet.
UIt de voorgeschiedens kun je opmerken dat dit probleem al langere tijd bestaat.Dit gaat niet met "gewone " rust over.
De behandeling die Greet uitvoert is een medische dus er komen meestal wel spuiten aan te pas.
Vraagt jouw DA ook eerst toestemming om injecties te geven ?
Kom nou!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:56

Gerrie
Citaat:
En Vanda's...jammer dat je het niet wat positiever inziet.
UIt de voorgeschiedens kun je opmerken dat dit probleem al langere tijd bestaat.Dit gaat niet met "gewone " rust over.
De behandeling die Greet uitvoert is een medische dus er komen meestal wel spuiten aan te pas.
Vraagt jouw DA ook eerst toestemming om injecties te geven ?
Kom nou!



Mijn dierenarts trekt niet zomaar mn paard bij me vandaan. Met de boodschap donder maar op en kom morgen maar terug... Zonder overleg wat de behandeling zal zijn, en hoe het paard normaal gevoerd etc wordt.
Zonder te vertellen wat er gaat gebeuren, en zeker niet zonder niet aan te bieden of ik erbij zou willen zijn.
Sowieso overleg je een spier injectie normaal gesproken... Een spuitje voor verdoving ofzo, zal vast niet altijd overlegd worden als je er niet bij kan zijn. Maar een spierinjectie vind ik toch wel even wat anders...

Is het al geprobeerd met gewone rust dan? 6 weken lang?
Je weet niet wat die Greet voor behandeling uitvoert. Niemand is erbij............
Voor hetzelfde geld staat dat beestje een nacht in een stoffige box, krijgt de volgende ochtend een streepje sedalin, "Hij is nog wat suf van de behandeling" of heeft ie een paar meppen voor zn flikker gehad, "Hij is nog wat schikkerig door de behandeling" en neem hem maar weer mee...

Hij kan schrikkerig zijn of juist heel rustig. Hij kan stijf zijn of juist niet... Kom op zeg!! Wat is dat nou voor gelul... Zo kan ik ook wel wat voorspellen.
Ze krijgt een merrie veulen, of misschien een hengstveulen. Ze heeft rust nodig, of juist beweging. Ze is lief, of juist niet. Lekker duidelijk...

Das pas goed verdienen...

Maar zoals ik al zei! Ik hoop dat Neve ontzettend snel opknapt en dat je weer heel veel plezier samen kunt beleven!! Die 6 weken kom je wel door, en hopelijk is dan je probleem opgelost. En hopelijk heb ik te weinig vertrouwen in de mens... Lachen

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 00:04

vanda's schreef:
Gerrie
Citaat:
En Vanda's...jammer dat je het niet wat positiever inziet.
UIt de voorgeschiedens kun je opmerken dat dit probleem al langere tijd bestaat.Dit gaat niet met "gewone " rust over.
De behandeling die Greet uitvoert is een medische dus er komen meestal wel spuiten aan te pas.
Vraagt jouw DA ook eerst toestemming om injecties te geven ?
Kom nou!



Mijn dierenarts trekt niet zomaar mn paard bij me vandaan. Met de boodschap donder maar op en kom morgen maar terug... Zonder overleg wat de behandeling zal zijn, en hoe het paard normaal gevoerd etc wordt.
Zonder te vertellen wat er gaat gebeuren, en zeker niet zonder niet aan te bieden of ik erbij zou willen zijn.
Sowieso overleg je een spier injectie normaal gesproken... Een spuitje voor verdoving ofzo, zal vast niet altijd overlegd worden als je er niet bij kan zijn. Maar een spierinjectie vind ik toch wel even wat anders...

Is het al geprobeerd met gewone rust dan? 6 weken lang?
Je weet niet wat die Greet voor behandeling uitvoert. Niemand is erbij............
Voor hetzelfde geld staat dat beestje een nacht in een stoffige box, krijgt de volgende ochtend een streepje sedalin, "Hij is nog wat suf van de behandeling" of heeft ie een paar meppen voor zn flikker gehad, "Hij is nog wat schikkerig door de behandeling" en neem hem maar weer mee...

Hij kan schrikkerig zijn of juist heel rustig. Hij kan stijf zijn of juist niet... Kom op zeg!! Wat is dat nou voor gelul... Zo kan ik ook wel wat voorspellen.
Ze krijgt een merrie veulen, of misschien een hengstveulen. Ze heeft rust nodig, of juist beweging. Ze is lief, of juist niet. Lekker duidelijk...

Das pas goed verdienen...

Maar zoals ik al zei! Ik hoop dat Neve ontzettend snel opknapt en dat je weer heel veel plezier samen kunt beleven!! Die 6 weken kom je wel door, en hopelijk is dan je probleem opgelost. En hopelijk heb ik te weinig vertrouwen in de mens... Lachen



UIt je hele verhaal blijkt dat je niet weet waar je over praat!

Vindt je het prettig om weinig vertrouwen in de mens te hebben Verward

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 12:01

Weet niet waar ik over praat? Ik geef gewoon aan dat het verhaal raar en vaag is, dat kan niet ontkent worden... En dat ik het niet vertrouw...

Waar staat dat ik het prettig vind om weinig vertrouwen in de mens te hebben? Ik zeg alleen maar dat ik dat hoop, zodat Dees geen 600 Euro voor jan l.ul betaald.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 12:26

Nou ik moet zeggen dat ik ook wel rare vehalen over haar ken. Er kwam iemand met een paard bij haar, want die was ontzettend lusteloos en ze hadden al vanalles geprobeerd. Volgens haar kwam dat omdat het paard zijn familie miste Verward , dus de mensen hemel en aarde bewogen om een familielid (broer/zus, weet ik niet meer precies) te kopen. Maar het paard bleef zo lusteloos, zegt ze o ja misschien had ik het toch wel verkeerd begrepen Frusty

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 14:48

Ok Vanda's ik zal mijn best doen om je uit te leggen waarom ik vind dat jij niet weet waar je over praat.

Ten eerste en dat is wellicht het allerbelangrijkste; je bent er niet bij geweest!
De indruk die jij krijgt is er een van "ze trekken je paard uit je handen en lopen er mee weg en zorg maar dat je betaald ".
Jij vertaald dat en andere handelingen als vaag.Nogmaals omdat jij er (nog) geen ervaring mee hebt gehad.

Het is een totalere manier van paarden behandelen niet slechter,maar anders.Het is de combinatie die Greet legt tussen westerse(Utrecht) behandelmethode en de oosterse(acupunctuur, cq chiropractische handelingen).
Het is aan de eigenaar van het paard om voor die keuze te gaan.

Injecties kun je maar op twee manieren toedienen in de spieren of direct in de bloedbaan.Voor het gemak laat ik de onderhuidse vochttoediening even voor wat het is ...

*Hopelijk heb ik te weinig vertrouwen in de mens..... Lachen *

Jouw eigen woorden die bij mij erg negatief/onzeker overkomen.
Er is een gulden middenweg,ga eens wat positiever uit van de dingen die mensen voor elkaar en voor hun dieren kunnen betekenen.

Dees heeft het beste voor met haar paard,dus laat de keus aan haar, en wees wat genuanceerder in het vervolg.

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 12:59

he dees hoe gaat het nu met Neve?

leef je droom, droom niet je leven.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-02 10:53

Nou, [naam verwijderd] is nog steeds gewoon [naam verwijderd]..
Ze is wel zichtbaar wat losser geworden in het bekken/heup gedeelte. en ze is een stuk 'bokkiger', dus ze zal zich losser voelen.

Ik mag haar bij het longeren niet forceren. Je kan in het begin zeker zien dat haar gangen wat ruimer zijn weer, vooral in stap, nu kan ze meteen weer 'over' stappen, voorheen moest ze daarvoor eerst warm zijn gedraaid. Maar het niet forceren is lastig, want; wanneer ben je aan het forceren? Ze wil eigenlijk nooit echt meteen uit de box...en ze staat liever stil dan rennen. als ze dan stil gaat staan wanneer ik haar in stap longeer, dan weet ik eigenlijk niet wat ik moet. Ik wil haar niet lopen ook niet echt belonen met ophouden, watn dan doet ze binnenkort nooit weer een stap Knipoog , maar wil wel op tijd ophouden voor ze te moe wordt.
Gisteren ging het eerst vrij goed, maar toen schrok ze, en draafde bijzonder indrukwekkend verheven rond (ze kan het wel, ze kan het wel!!!!), toen ze uiteindelijk weer terugkwam in stap, kon je zien dat de stap minder ruim was dan voor de draf. Toen ben ik dus maar weer opgehouden.
volgende dag weer een keertje....

Kwa karakter is het nog steeds de oude [naam verwijderd]. Lief als het haar uitkomt, chagerijnig naar de buurvrouw. Maar de buurvrouw kan er ook wat mee inmiddels, die is zo zwanger Haha!

Van alle kanten hoor ik goede verhalen over Greet de Jonge, en zo negatief als Vanda het interpreteerd is het niet gegaan. Ik was gewoon totaal onvoorbereid op een eventueel achterlaten van mijn paard, dat viel erg rauw op mijn dakje. En ik heb geen problemen met vakmensen die in mijn paard prikken, zolang het maar een doel heeft. Ik geloof wel in Greet's manier, met mij overigens velen, het liep er storm.
Ik heb voor Greet de Jonge gekozen omdat zij inderdaad verder kijkt dan de rontgenfoto en de pillenkast. REguliere dierenartsen zijn ook goed, maar ik kwam met hen niet verder met [naam verwijderd]. Vanwege die bevangenheden, dan wordt het werkelijk doorzien wat er gaan de is toch moeilijker. En ik hoop maar dat Greet de Jonge het nu wel heeft ontdekt. Watn dat weet ik natuurlijk ook niet, ik ben dan toch maar een leek met een paardje....

Van alle kanten wordt mij nu aangeraden om fysiotherapeuten en zo in te schakelen, ik kan al magneetdekens aanschaffen..."gut had mij nou gebeld, ik wist wel iemand"...dat soort reacties. Lief dat iedereen zo meedenkt, ook van de bokkers.
Ik ga dit nu gewoon proberen. Het is wel erg duur, dus op maandelijkse basis moet ik afhaken. Maar nu, om te kijken of dat het is, moet het dan maar een keer. Het beest blijft, dus die moet gewoon goed.

Dank voor de interesse, ik zal Bokt op de hoogte houden.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 12:57

Klasse Dees Lachen

En uiteindelijk doe je het voor je paard om haar weer zo te krijgen als toen je aanschafte.

Laat haar maar lekker revalideren,dan heb je volgend jaar een "nieuw "paard Haha!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:24

kayla schreef:
Nou ik moet zeggen dat ik ook wel rare vehalen over haar ken. Er kwam iemand met een paard bij haar, want die was ontzettend lusteloos en ze hadden al vanalles geprobeerd. Volgens haar kwam dat omdat het paard zijn familie miste Verward , dus de mensen hemel en aarde bewogen om een familielid (broer/zus, weet ik niet meer precies) te kopen. Maar het paard bleef zo lusteloos, zegt ze o ja misschien had ik het toch wel verkeerd begrepen Frusty


Okee ik heb geprobeerd me koest te houden maar nu lig ik toch echt in een breuk *LOL* *LOL* Hahaha geweldig, hij miste zijn familieleden!! Wat paardenmensen vandaag de dag toch allemaal wel niet geloven! En een vriendje van Greet had zeker nou net "toevallig" een broer van het paard te koop? Haha!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:26

Gerrie"]
[quote="vanda's schreef:
Gerrie
Citaat:
En Vanda's...jammer dat je het niet wat positiever inziet.
UIt de voorgeschiedens kun je opmerken dat dit probleem al langere tijd bestaat.Dit gaat niet met "gewone " rust over.
De behandeling die Greet uitvoert is een medische dus er komen meestal wel spuiten aan te pas.
Vraagt jouw DA ook eerst toestemming om injecties te geven ?
Kom nou!



Mijn dierenarts trekt niet zomaar mn paard bij me vandaan. Met de boodschap donder maar op en kom morgen maar terug... Zonder overleg wat de behandeling zal zijn, en hoe het paard normaal gevoerd etc wordt.
Zonder te vertellen wat er gaat gebeuren, en zeker niet zonder niet aan te bieden of ik erbij zou willen zijn.
Sowieso overleg je een spier injectie normaal gesproken... Een spuitje voor verdoving ofzo, zal vast niet altijd overlegd worden als je er niet bij kan zijn. Maar een spierinjectie vind ik toch wel even wat anders...

Is het al geprobeerd met gewone rust dan? 6 weken lang?
Je weet niet wat die Greet voor behandeling uitvoert. Niemand is erbij............
Voor hetzelfde geld staat dat beestje een nacht in een stoffige box, krijgt de volgende ochtend een streepje sedalin, "Hij is nog wat suf van de behandeling" of heeft ie een paar meppen voor zn flikker gehad, "Hij is nog wat schikkerig door de behandeling" en neem hem maar weer mee...

Hij kan schrikkerig zijn of juist heel rustig. Hij kan stijf zijn of juist niet... Kom op zeg!! Wat is dat nou voor gelul... Zo kan ik ook wel wat voorspellen.
Ze krijgt een merrie veulen, of misschien een hengstveulen. Ze heeft rust nodig, of juist beweging. Ze is lief, of juist niet. Lekker duidelijk...

Das pas goed verdienen...

Maar zoals ik al zei! Ik hoop dat Neve ontzettend snel opknapt en dat je weer heel veel plezier samen kunt beleven!! Die 6 weken kom je wel door, en hopelijk is dan je probleem opgelost. En hopelijk heb ik te weinig vertrouwen in de mens... Lachen



UIt je hele verhaal blijkt dat je niet weet waar je over praat!

Vindt je het prettig om weinig vertrouwen in de mens te hebben Verward
[/quote]

Alsof jullie weten waarover jullie praten!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:56

jemig,dat was wel even schrikken zeg,hopelijk komt alles weer goed,beterschp dan maar he! Knipoog

greetz n

Z1+4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bolletje29, Cjuan, criollo_yess, Dartel, Facebook, fleur_yen, GrapeshotBot, josien_m_, Lalladidoo, lauret, MairiMacBran, Mariska_vD, Niwla, NorwayFjord, Ponylover_11, scrabbel, SentiBot, soesie, turtlelito en 120 bezoekers