[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 10:28

yvank, oke prima. Ik vind je niet zo leuk reageren naar me.

Voelt alsof ik me hier moet gaan verantwoorden.

De foto’s liegen niet maar goed.

[o]


Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 10:37

Dat zeg ik ook nergens? Jij hebt een slechte ervaring ermee. Prima dat kan!

Dat je wat anders wilt snap ik ook. Ik heb lekke Rambo's gehad die hoefde ik ook niet meer. Maar dat maakt het niet meteen waardeloze dekens die bij iedereen doorlekken.

Dat is wat ik bedoelde te zeggen je kwam nu over alsof bucas sowieso een rukmerk is want elk paard staat daar zeiknat onder. En dat is niet waar.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 10:42

Yvank_ schreef:
Dat zeg ik ook nergens? Jij hebt een slechte ervaring ermee. Prima dat kan!

Dat je wat anders wilt snap ik ook. Ik heb lekke Rambo's gehad die hoefde ik ook niet meer. Maar dat maakt het niet meteen waardeloze dekens die bij iedereen doorlekken.

Dat is wat ik bedoelde te zeggen je kwam nu over alsof bucas sowieso een rukmerk is want elk paard staat daar zeiknat onder. En dat is niet waar.

Dat is totaal niet wat ik heb gezegd maar wat jij ervan maakt. Daarom vind ik het ook niet leuk hoe je reageert.

Ik heb al 7 jaar bucas en ook nog eens de irish. Ik hou ze niet voor niets?!

Maar goed.

[o]

JOving
Berichten: 16
Geregistreerd: 15-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 10:47

Ik las het inderdaad ook wel een beetje alsof je vond dat alle bucas lekken. Maar zo zie je maar internet is internet.

Maar een smartex is geen optie begrijp ik? En hoe was jij je dekens? als je bucas was zonder bucas wasmiddel en waterdicht maak spul dan gebeurt dit ook veel sneller.

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 10:52

Maakt verder voor het probleem ook niet zo veel uit toch? :)

Heb je eraan gedacht te kijken of je zelf de naden waterdicht kan maken? Je hebt dacht ik van die wax die men gebruikt om die zware waxjassen maar misschien ook tenten waterdicht te houden. Misschien eens advies vragen bij een outdoorwinkel?

Ik meende dat er in het topic wel Felix Buhler aankopen zijn geweest? Ikzelf niet..

"Een draver, is gaver" :D

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:16

Ik ben op zoek naar dekentips. Mijn pony staat al jaren - naar relatieve tevredenheid, geen schuurplekken ofzo - onder Shires dekens. Echter, ik heb voor mijn grotere pony een Rhino Wug en dat zit hem zo mooi en bevalt zo goed dat ik voor de kleine pony ook één wilde. Met name het ponymodel van deze dekens sprak mij aan, kleine pony heeft namelijk ook wat kortere benen en de meeste dekens zijn dan al snel een soepjurk.

De Rhino Wug was een teleurstelling. Maat 175 was veel te lang en zou dus gaan hangen. Maat 168 was aan de krappe kant en gaf naar mijn smaak te weinig ruimte op de schouder. Zou maat 168 paardenmodel nog een optie zijn, of verschilt dat alleen in de lengte naar beneden?

Ik probeer me nu wat te oriënteren op andere dekens, maar kan nog niet goed vinden wat ik zoek:
- valt kort (naar beneden)
- bij voorkeur hogere hals/wugmodel
- v-sluiting voor
- enkele bilriem ipv bilkoorden
- maat 168 of 175

Bouw pony in kwestie:
- korte beentjes, langere rug
- redelijk wat schouder
- normale schoft
- dekens trekken snel naar één kant

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:48

Rambo?

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:01

Valt Rambo wezenlijk anders dan Rhino?

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:44

PanamaD schreef:
Zo ziet mijn bucas er na een regendag uit. Kan het zelf ook niet mooier maken dan wat het is.

Nee rolt niet, Deken waait niet op ivb buiksingels, staat in een droge zand paddock. Dit is puur door lekken. Ik ken de dekens en weet dat meerdere er last van hebben dus ‘waarom dat alleen bij mij gebeurt’ is een beetje voorbarig.

Krijg ook geen garantie op een nieuwe omdat ze dus niet getapt zijn dus dit is normaal volgens bucas

Gister bij de epplejeck zeiden ze nog dat dit een bekend probleem is.
[ [url=m/DpYmuz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Snap je dat ik een andere regendeken wil?


Kun je hem niet gewoon inspuiten met waterdichtspul? Dat doe ik. Ik heb meerdere (merken) dekens en uiteindelijk lekken ze bij mij allemaal wel een keer door. Heb ook 2 binken staan die het leuk vinden om in elkaars deken te hangen. Dus scheuren en gaten genoeg. Daar ga ik niet steeds nieuwe (dure) dekens voor kopen. Dan blijf ik aan de gang. Dus ik heb van dat tentenspul gekocht. Of schoenenspul, kan ook. Eerst had ik spuitbussen. Maar dat ging best rap. Nu heb ik een emmer vloeibaar spul. Aan het einde van het winterseizoen was ik alle dekens (met Rambo spul voor dekens, maar dat is ook geen wondermiddel). Daarna ‘schilder’ ik alle dekens goed in, voor ze de winteropslag in gaan. Volgend seizoen alles weer mooi waterdicht.

Donnatella

Berichten: 429
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:49

Wat voor vloeibaar spul is dat? Spuitbussen gaan er inderdaad snel door en werken niet super lang vind ik.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:40

Donnatella schreef:
Wat voor vloeibaar spul is dat? Spuitbussen gaan er inderdaad snel door en werken niet super lang vind ik.



Afbeelding
Deze heb ik

Donnatella

Berichten: 429
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:00

Bedankt. Interessant!

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:16

Ik heb na lang twijfelen toch maar een extra shires deken besteld. Nu wel de cheetah deken dus ben benieuwd hoe deze bevalt. Wilde eigenlijk een felix buhler deken bestellen, deze: https://www.kramer.be/Paard/Paardendeke ... 80-D-300-g
Maaaarrr ik heb geen creditcard grrrr ;(

Ooit wil ik wel eens een rambo deken ofzo proberen maar misschien niet zolang mijn paard met de sloper in de wei staat. Tot nu toe gaat het goed maar ze spelen veel en er wordt dus in de dekens gebeten. Mijn paard heeft bijtwondes door de deken heen maar op 1 klein puntje na is mijn deken nog heel gelukkig haha.

Ik was overigens laatst aan het denken was er vroeger niet nog een duur merk dekens wat super stevig moest zijn? Nu is er Rambo, Bucas, Amigo maar ik mis er eentje of ben ik nu gek aan het worden? Ik kom niet meer op de naam en lees er ook nergens meer iets van :?

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."


Saaams

Berichten: 13243
Geregistreerd: 20-01-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:17

Rhino?

Laerkens Beauty

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:19

Bedoel je de New Zealand dekens?

Ik vind Weatherbeeta ook echt goede kwaliteit buitenstof hebben, maar sta gelukkig in een merriegroep waar er vooral veel gekat wordt...

"Een draver, is gaver" :D

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:27

Nee beide niet. Ohhh vind het zo irritant dat ik er niet op kom. Weet nog dat het een sloper was en mijn toenmalige baas zei dat ze zelfs dat merk deken had geprobeerd en die ook kapot ging. Maar is ondertussen ook al bijna 10 jaar geleden :+ Het had voor mij toen een heel aparte naam...

Weatherbeeta is ook zo een merk dat mij aanspreekt! New zealand dekens ga ik eens opzoeken nog nooit ergens tegengekomen

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

Ladygiroc

Berichten: 5063
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:31

Renco dekens? Canvas is dat :j

Tegenwoordig heten ze new Zeeland dekens!

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Yaffie
Berichten: 223
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 23:35

Joliieeenn schreef:
Wilde eigenlijk een felix buhler deken bestellen, deze: https://www.kramer.be/Paard/Paardendeke ... 80-D-300-g
Maaaarrr ik heb geen creditcard grrrr ;(


Woon je in België of Nederland? Er is ook een Nederlandse site, staat de deken ook op, daar betaal ik altijd met ideal Nog nooit problemen gehad.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 23:51

Yaffie schreef:
Joliieeenn schreef:
Wilde eigenlijk een felix buhler deken bestellen, deze: https://www.kramer.be/Paard/Paardendeke ... 80-D-300-g
Maaaarrr ik heb geen creditcard grrrr ;(


Woon je in België of Nederland? Er is ook een Nederlandse site, staat de deken ook op, daar betaal ik altijd met ideal Nog nooit problemen gehad.


Ik woon in België. Zat inderdaad eerst op de Nederlandse site maar dan verzonden ze niet naar België. Familie woont wel in Nederland maar het contact is daar niet zo geweldig mee. Vandaar dus toch maar niet besteld helaas

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 08:52

PanamaD schreef:
yvank, oke prima. Ik vind je niet zo leuk reageren naar me.

Voelt alsof ik me hier moet gaan verantwoorden.

De foto’s liegen niet maar goed.


Ik snap je hoor. Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb de naden van 1 deken met storm sure ingesmeerd wat helpt. Maar ben je wel 3 tubes per deken kwijt. Ik doe ze nu niet meer aan in de regen en er komt ook geen bucas meer helaas. Was al vrij snel nadat ik ze had gekocht.

2x Irish turnout. En mn Smartex Rain doet het ook bij de buik naden. Heeft niets te maken met rollen maar puur de slechte afwerking van de naden.

Ik heb zelf nu een Fedimax. Wel met halve hals, geen idee hoe er zonder hals zou zitten. Voor de droge dagen kan de bucas nog op en heb nog een amigo maar die zt niet optimaal. Heb dus nog niet een volwaardige bucas vervanger gevonden. Al is de Fedimax echt een goede zware kwaliteit waar ik veel van verwacht.

nnicolex

Berichten: 1229
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 19:37

Ik heb even jullie advies nodig!

Ik had het hier vorige keer over mijn lekke bucas power turnout, maat 185 (geen big neck versie). Waar ik qua pasvorm heel tevreden over was. Nu heb ik als tussenoplossing een bucas anniversary besteld, twijfel beetje over de pasvorm hiervan (lijkt krapper dan de turnout bij de borst/hals) maar was een hele fijne aanbieding dus indien nodig verkoop ik hem wel weer.

Nu zit ik te kijken naar de smartex rain voor langere duur, alleen aangezien die anniversary krap lijkt te vallen voor vraag ik mij af of ik een big neck nodig heb. Die power turnout was de normale versie.

Iemand tips?

Foto met bucas turnout en foto kaal


Afbeelding

Afbeelding

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 10:41

Die Dominick deken maten zijn ook apart! Had een M gekocht dat zal 195 moeten zijn. Past van voren super mooi maar helaas blote billen. Jammer want van voor ligt die perfect! Wordt weer door verkopen }:0

Afbeelding

Afbeelding

Heb nu een master deken besteld. Schijnen ook op barokke paarden goed te passen? Ben benieuwt! Ook naar de waterdichtheid

Fedimax heeft helaas m’n maat niet meer

[o]

MarjanB

Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 10:45

Die ligt gewoon goed! Zo hoort een deken aan de achterkant te zitten...

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 10:55

Die dominick ligt idd gewoon goed hoor!
De meeste dekens zijn veel te lang en dan gaan ze schuiven..

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:32

Die ligt inderdaad goed!

Zo horen ze te liggen als ze langer zijn zijn ze te lang en gaan ze trekken aan de schoft.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elleen, Googlebot, IASCrawler, mingming, Poldermenner, Sewri en 8 bezoekers