[BLOG] Stalhulp worden

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VikTheGold

Berichten: 13
Geregistreerd: 14-02-20

[BLOG] Stalhulp worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 22:53

Hoi iedereen

Ik ben sinds een paar weken terug into-paarden geraakt en ben nu op zoek naar een manier om te starten als vrijwillig stalhulp. Ik heb een paar jaar geleden 2 jaren zelf gereden maar nu ben ik erachter gekomen dat voor mij vooral het belangrijkste is dat ik contact heb met paarden. Stallen uitmesten, paarden/pony's verzorgen vind ik fantastisch :). Nu ben ik op zoek naar een goede stal/manege waar ik vrijwillig zou gaan kunnen helpen. Ik wil jullie al te graag op de hoogte houden van vorderingen en eventuele- ik weet niet hoe ik het moet zeggen- avonturen?

Hoe dan ook, bedankt om te lezen en hopelijk heb ik nog veel updates te doen!

~Groetjes Viktor~

KittyDylan

Berichten: 8884
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 23:16

Veel stallen en maneges zijn vaak wel blij met wat vrijwillige (gratis) hulp.
Je zou eventueel stagebedrijven in de buurt kunnen benaderen. Deze hebben vaak ervaring met het begeleiden en je op gang te helpen. Ik zie nl dat je 14 bent. Als hun niemand nodig hebben zou je nog altijd gebruik kunnen maken van hun contacten.
Je kunt ook langsgaan bij je lokale manege die goed bekent staat.

Anna_98

Berichten: 454
Geregistreerd: 01-04-13

Re: [BLOG] Stalhulp worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 23:35

Misschien kan je ook eens op marktplaats kijken voor een verzorgpaard/pony? Ik kom genoeg advertenties tegen waarin ze iemand zoeken voor alleen de verzorging en wat extra aandacht geven

VikTheGold

Berichten: 13
Geregistreerd: 14-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 00:36

KittyDylan schreef:
Veel stallen en maneges zijn vaak wel blij met wat vrijwillige (gratis) hulp.
Je zou eventueel stagebedrijven in de buurt kunnen benaderen. Deze hebben vaak ervaring met het begeleiden en je op gang te helpen. Ik zie nl dat je 14 bent. Als hun niemand nodig hebben zou je nog altijd gebruik kunnen maken van hun contacten.
Je kunt ook langsgaan bij je lokale manege die goed bekent staat.


Ik ben van plan om morgen wat maneges uit mijn buurt op te bellen. Ik hoop dat minstens één ervan wel hulp nodig heeft. Ik weet ook dat ik misschien best wel jong ben en sommige mensen mij daarom niet geschikt zouden kunnen vinden. Ik weet natuurlijk niet alles over paarden (ik denk dat er heel weinig mensen zijn die alles erover weten), maar de basics van met paarden omgaan weet ik wel (borstelen, tuig omdoen, veilig omgaan). En over stagebedrijven gesproken, we hebben er hier niet echt in de buurt spijtig genoeg. Maar toch bedankt!

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Re: [BLOG] Stalhulp worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 00:41

Leuk dat je zoiets wil doen. Let er wel op dat ze je niet alleen gaan "gebruiken" voor de rotklusjes. Je mag best wat leukere klussen doen als je je best doet en het vrijwillig doet.

VikTheGold

Berichten: 13
Geregistreerd: 14-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 00:46

StillAngel schreef:
Leuk dat je zoiets wil doen. Let er wel op dat ze je niet alleen gaan "gebruiken" voor de rotklusjes. Je mag best wat leukere klussen doen als je je best doet en het vrijwillig doet.


Dat hoop ik zeker! Maar als ik iets wilt bereiken zal ik waarschijnlijk eerst mijn best moeten doen! Ik ben bereid om elk klusje te doen dat ze me geven :)

estell__

Berichten: 952
Geregistreerd: 31-07-09

Re: [BLOG] Stalhulp worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 00:50

Wat leuk dat je dat wil gaan doen! Misschien handig om een regio te vermelden? Misschien dat mensen op bokt iets voor je weten en je zo kunnen helpen?

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [BLOG] Stalhulp worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 00:55

Er is ook een topic over paardeneigenaren
die verzorgers zoeken die niet willen rijden.Misschien weet een andere bokker hoe dat topic heet.

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 01:06


VikTheGold

Berichten: 13
Geregistreerd: 14-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 12:58

Hoi iedereen!

Even een update! Deze ochtend heb ik gebeld naar een manege hier in de buurt. Ze vonden het oké dat ik vrijwillig zou kunnen komen helpen. Morgen ga ik ernaar toe om wat details te bespreken met de manege eigenaar! Ik heb hier zo veel zin in.

En aan iedereen die mij nog tips heeft gegeven: hartelijk bedankt, ik apprecieer het enorm :)

~VikTheGold~

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 13:25

Leuk! Succes morgen!

Tante Negativo komt wel even om de hoek stuiven, sorry daarvoor. Ik lees in je onderwerp dat je stalhulp wil worden en het is me niet helemaal duidelijk of je in je vrije tijd bedoelt of uiteindelijk echt als beroep. Er zijn maar weinig mensen die in de paarden een supertoffe baan hebben. Het meeste is (als je het fulltime doet) uiteindelijk niet zo tof, vaker slecht betaald dan goed en wel altijd bikkelhard werken. Ik heb het zelf alleen vrijwillig gedaan toen ik ongeveer van jouw leeftijd was (ugh, ik word oud) en het begon op een gegeven moment echt wel op uitbuiting te lijken. Pas op jezelf en je eigen grenzen. :)

Mijn tip zou zijn om een leuke verzorgpony te zoeken (is ook niet altijd rijden, als je dat niet wil), een band op te bouwen en paarden lekker als hobby te houden in plaats van als werk.

Nu gaat deze oude tang d'r hok weer in. :)

Maaike_Ma
Berichten: 1254
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Re: [BLOG] Stalhulp worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 13:50

Ik weet niet in welke regio je zoekt,
maar misschien is vrijwilliger bij een manege voor mensen met een beperking ook wel heel leuk (doe ik zelf ook)
Leer je heel veel van en heel afwisselend ene moment loop je mee met de lessen andere moment help je op stal mee met klusjes/opzadelen poetsen etc.

VikTheGold

Berichten: 13
Geregistreerd: 14-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 15:12

Shae schreef:
Leuk! Succes morgen!

Tante Negativo komt wel even om de hoek stuiven, sorry daarvoor. Ik lees in je onderwerp dat je stalhulp wil worden en het is me niet helemaal duidelijk of je in je vrije tijd bedoelt of uiteindelijk echt als beroep. Er zijn maar weinig mensen die in de paarden een supertoffe baan hebben. Het meeste is (als je het fulltime doet) uiteindelijk niet zo tof, vaker slecht betaald dan goed en wel altijd bikkelhard werken. Ik heb het zelf alleen vrijwillig gedaan toen ik ongeveer van jouw leeftijd was (ugh, ik word oud) en het begon op een gegeven moment echt wel op uitbuiting te lijken. Pas op jezelf en je eigen grenzen. :)

Mijn tip zou zijn om een leuke verzorgpony te zoeken (is ook niet altijd rijden, als je dat niet wil), een band op te bouwen en paarden lekker als hobby te houden in plaats van als werk.

Nu gaat deze oude tang d'r hok weer in. :)


Ik ga het gewoon als vrijetijds besteding doen. En ik weet dat het hard werken is en ik ben bereid om dat te doen. Maar ik ken mijn grenzen en zal dat ook laten merken als het te veel word ;)

Bedankt voor de info!

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Re: [BLOG] Stalhulp worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 16:31

Leuk dat je een adresje hebt. Ik weet niet in welke regio je zoekt, maar stel dat het op de manege niet lukt en je woont bij mij in de buurt: op mijn stal is hulp van harte welkom!
Succes iig!

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 17:10

Ik heb in mijn tienerjaren vaak meegewerkt op een trainingstal voor dravers. Ontzettend leerzaam! Veel geleerd over paarden én mensen. Ja, hard werken hoorde er ook bij, maar daar wordt je niet minder van.
Dit deed ik naast het rijden en verzorgen van mijn eigen pony.

VikTheGold

Berichten: 13
Geregistreerd: 14-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 17:46

Hoi iedereen!


Tijd voor een update! Ik ben vandaag naar een manege in de buurt geweest. Was niet echt groot, niet druk, en makkelijk te bereiken. Paarden en ponies zagen er allemaal goed uit, zowel eigenaars- als manegepaarden/ponies. Het is gelegen in een bossig gebied dat heel rustgevend is. Eigenares was enorm vriendelijk en dankbaar voor de hulp. Ik ga er nu frequent helpen (woensdag na school en in de weekends).

Als kers op de taart was er nog maar pas op Valentijn een shetveulen geboren. Ik heb het vandaag al mee mogen losgooien in de bak samen met de moeder. Enorm shattig!

Dank jullie allemaal voor de tips en info! _/-\o_

~VikTheGold~

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: [BLOG] Stalhulp worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 17:48

Leuk joh! Veel plezier gewenst. :)

KittyDylan

Berichten: 8884
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 18:13

Heel veel plezier op de stal! Je gaat er zeker veel van leren :)