Foto's Iphone behouden, opslag vol

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Foto's Iphone behouden, opslag vol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 20:52

Hallo,


Even een vraagje. Ik wil een nieuwe telefoon bestellen maar voordat ik dat doe wil ik een reservekopie maken van mijn Whatsapp. Nu is mijn opslag heel vol waardoor dit niet lukt en heb wel een Icloud opslag, maar de grootste opslag zit in mijn foto's en video's. Als ik deze verwijder van mijn mobiel dan zijn ze volgens internet ook weg van mijn Icloud. Hoe doen jullie dit met jullie foto's en video's?

Ik kan ze uiteraard op mijn laptop zetten via het kabeltje (of op een usb misschien), maar nu vroeg ik mij af of er ook nog een andere manier is om mijn foto's te behouden (het liefst op mijn mobiel zelf) en als nog een reservekopie te kunnen maken. Ik zag ook een optie op Icloud om ze te uploaden, echter krijg ik het niet voor mekaar om alles te selecteren. Gaat dan dus heel veel werk in zitten -O-

Ik hoor graag of er nog meer opties zijn of hoe jullie dit altijd doen.

Opties om mijn opslag een heel stuk leger te maken zijn ook welkom uiteraard!

Ik hoor het graag :D

NAV

Berichten: 250
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 20:57

Heb je een iPhone? Mijn iPhone zat laatst ook helemaal vol. Ik ga over naar een nieuwe iPhone en als je die gaat installeren, vraagt ie gewoon of je de oude iPhone wilt kopiëren. Heb je geen reservekopie voor nodig.
Laatst bijgewerkt door NAV op 14-02-20 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 20:58

NAV schreef:
Heb je een iPhone? Mijn iPhone zat laatst ook helemaal vol. Heb een nieuwe iPhone gekocht en dan vraagt ie gewoon of je de oude iPhone wilt kopiëren. Heb je geen reservekopie voor nodig.

Oh dat zou helemaal top zijn. Krijg dubbel zoveel opslag bij de nieuwe Iphone.

Dniekje
Berichten: 4679
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 20:59

Welke software draait je telefoon nu op? Als je iOS 13.1 hebt (geloof vanaf deze versie of eentje eerder) en je nieuwe iPhone draait daar ook op, dan kun je het rechtstreeks overzetten door een code te scannen met je nieuwe telefoon. Hoef je geen reservekopie te maken.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 21:00

Dniekje schreef:
Welke software draait je telefoon nu op? Als je iOS 13.1 hebt (geloof vanaf deze versie of eentje eerder) en je nieuwe iPhone draait daar ook op, dan kun je het rechtstreeks overzetten door een code te scannen met je nieuwe telefoon. Hoef je geen reservekopie te maken.



Ja heb 13.3.1, de meest recente :)
Wat fijn zeg, dat dat tegenwoordig kan.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Foto's Iphone behouden, opslag vol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 21:10

Dan nog wel even een vraag:

waar laten jullie je foto's altijd? Nog weer ergens op de computer/ een usb?

Change03

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-12-19

Re: Foto's Iphone behouden, opslag vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 21:28

Ik betaal iedere maand 1 euro voor 50 gb extra opslag in de cloud, aldus 12 euro per jaar

Geen gemekker over opslag vol of dat je continue apps en foto's moet gaan verwijderen vanwege die vervelende meldingen.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 21:29

Dat gaat tegenwoordig inderdaad bijna vanzelf :j

Mijn iphone foto's worden automatisch op mijn macbook en imac gezet zodra ik ze maak.
Met windows moet je dat handmatig doen denk ik.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 21:29

Change03 schreef:
Ik betaal iedere maand 1 euro voor 50 gb extra opslag in de cloud, aldus 12 euro per jaar

Geen gemekker over opslag vol of dat je continue apps en foto's moet gaan verwijderen vanwege die vervelende meldingen.


Nee dat heb ik ook inderdaad! Maar kan als nog geen reservekopie maken op Whatsapp :)

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 21:30

8nnemiek schreef:
Dat gaat tegenwoordig inderdaad bijna vanzelf :j

Mijn iphone foto's worden automatisch op mijn macbook en imac gezet zodra ik ze maak.
Met windows moet je dat handmatig doen denk ik.


Ja deze optie heb ik met mijn windows laptop inderdaad nog niet ontdekt :(

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Foto's Iphone behouden, opslag vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 21:42

hier stuur ik regelmatig via wetransfer foto's naar mijn pc,dan worden die opgeslagen op een externe harde schijf en kunnen ze van mijn foon.

Rooss_24

Berichten: 124
Geregistreerd: 01-10-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 21:49

Toen ik een nieuwe telefoon ging kopen had ik ook problemen met de iCloud, en een reservekopie maken van whatsapp lukte ook niet, ook al had ik wel voldoende iCloud opslag.
Wat ik toen heb gedaan was een reservekopie maken van mijn iPhone via iTunes op de computer. Dan slaat hij alles op je computer op maar heb je geen gedoe met foto’s overplaatsen enzo. De reservekopie kan je dan ook via de computer weer overzetten op je nieuwe telefoon. Dan wordt alles overgezet i.p.v. alleen de dingen die in je iCloud opslag passen, ook je whatsapp geschiedenis.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 21:53

Rooss_24 schreef:
Toen ik een nieuwe telefoon ging kopen had ik ook problemen met de iCloud, en een reservekopie maken van whatsapp lukte ook niet, ook al had ik wel voldoende iCloud opslag.
Wat ik toen heb gedaan was een reservekopie maken van mijn iPhone via iTunes op de computer. Dan slaat hij alles op je computer op maar heb je geen gedoe met foto’s overplaatsen enzo. De reservekopie kan je dan ook via de computer weer overzetten op je nieuwe telefoon. Dan wordt alles overgezet i.p.v. alleen de dingen die in je iCloud opslag passen, ook je whatsapp geschiedenis.



Heb even een pb gestuurd!