Wie woont/kent de omgeving van TIEL ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-01 15:36

Wij zijn aan het kijken naar een huis met stallen in Tiel. Vandaar, ik wil alles weten.
Gelukkig weet ik dat de Betuwelijn een heeeeeeeel stuk verderop komt te zitten, we kijken uit op Natuurbeschermd gebied Dode Linge....dus iemand????????
Liefst informatie wat betreft scholen, gemeente, paarden, instructie e.d. wedstrijden etc. etc.

Alvast bedankt!!!!!
Koe Koe Koe Koe Koe Koe

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


moontje

Berichten: 331
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 16:43

mijn nichtje woont er en ik ben er ook al vaak geweest.
groetjes monica

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-01 16:59

Weet je ook informatie? Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 17:53

Hoi Orri, ik heb een aantal jaren in de Betuwe gewoond, in Tricht om precies te zijn (gemeente Geldermalsen).
Over het algemeen is het erg leuk wonen in omgeving Tiel, houd alleen een beetje rekening met enkele nog zeer godsdienstige dorpjes daar in de buurt.
Qua buitenrijden zijn er mooiere regio's om te gaan wonen; er zijn weinig faciliteiten voor paarden. Je moet het er doorgaans van de berm hebben, die gelukkig wel vaak breed is. Als je bv richting Lienden aan het kijken bent, is Rhenen dichtbij (Grebbeberg) en je zit er toch erg dicht bij de Veluwe. Dus als je een trailer hebt, heb je voor de weekeinden wel bos op reisbare afstand.

Over de gemeente Tiel kan ik niks meer zeggen, ik woon inmiddels al weer 5 jaar in Alphen en heb geen contacten meer in die richting. In de tijd dat ik in de Betuwe woonde deed ik vrij veel aan gemeente-verslaggeving, maar de gemeenten Neerrijnen en Geldermalsen waren "van mij", Tiel viel buiten mijn normale werkgebied. Daar viel ik alleen eens in als er een collega-journalist ziek was oid.

Het sociale leven is errrrreg gezellig in die regio; veel actieve dorpshuizen met leuke concerten! En natuurlijk "De parel van de Betuwe", een jaarlijkse competitie voor startende bands, door de hele Betuwe heen. Leuke optredens om naar toe te gaan!

De rijverenigingen in de regio zijn vrij actief; het is er heel gebruikelijk om elke week op de club te gaan lessen. Let wel effe op: er zijn verschillende clubs waar je een bepaald aanwezigheidspercentage van de clublessen moet scoren om mee op wedstrijd te mogen! Dit was vroeger in ieder geval zo bij o.m. de Malsnaruiters in Buurmalsen.

Het niveau van lesgeven in de Betuwe ligt overigens betrekkelijk laag, je moet daar echt goed zoeken naar een goede instructeur. Overigens zijn de tarieven voor stalling en lessen daar wel een stuk schappelijker dan hier in de Randstad *LOL*.

Tiel zelf is trouwens een erg leuk stadje, je kunt er heel leuk winkelen en lekker langs het water (de Waal, speciaal naar mij vernoemd *LOL* ) slenteren. Tip: baguetje eiersalade van de Delifrance, errrrrrreg lekker daar!

Nou, da's wel alles wat ik te vertellen heb, geloof ik. Ben benieuwd of je er echt heen gaat!

Groetjes, Sonja

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-01 23:41

Thnx, Sonja, ik denk echter dat ik niet op zoek ben naar clublessen aangezien het dan gaat om huis met stallen en bak + weide.
Ik zou dan een instructeur van buitenaf kunnen laten komen.
Het Zoelense Bos zit er vlakbij heb ik begrepen? Is dat wat?
Hoe is het niveau op de basisscholen en de middelbare scholen???
Is het niveau van lessen op de maneges slecht of zijn alle instructeurs daar van laag niveau???? Dat vind ik wel belangrijk om te weten!
Haha! Groetjes,
Manon enneh thnx voor alle info !!

_________________
<table border=0><tr><td><FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT></td></tr></table>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-05-23 23:43 ]</font>

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 00:49

Jomanda misschien? Nee, grapje... *LOL*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-01 10:28

Jomanda en de showgirls mogen thuis blijven!!
Is Drumpt een plaatsje?

Ik zou dan dichtbij Echteld komen zitten.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 18:21

Ik weet niet of er inmiddels ook ruiterpaden in het Zoelense Bos liggen, de laatste keer dat ik er geweest ben is een jaar of zes geleden en toen werd er hard aan het bos gewerkt.
Qua niveau van de scholen weet ik echt niks, ik heb geen kinderen (houden we ook lekker zo *LOL* ) dus daar heb ik me nooit in verdiept.
In die tijd dat ik er nu weg ben, zijn er ook vast aardig wat verschuivingen in de instructeurs daar geweest, dus hoe het niveau nu ligt weet ik niet, op maneges en clubs was het bedroevend toen ik er woonde.

Grtz, Sonja

Oh ja, Drumpt is inderdaad een plaatsje. De inwoners van Drumpt scoren altijd hoog op het corso in Tiel; echt de moeite waard om naar te gaan kijken, wordt in september gehouden!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-01 20:49

Het zit dus op fietsafstand van Drumpt en daar zouden mijn kinderen waarschijnlijk op school gaan. Niet zo dorps als Zoelen *LOL*
*ik moest grinniken hoe ze dat zei, want voor mijn idee is alles dorp daar Lachen

Corso? Zoals in bloemenwagens? Doen ze in die regio trouwens aan carnaval?
Ik ben geboren en getogen in Amsterdam dus dat is me alles vreemd! Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 21:49

Nee joh, dat carnavallen stelt daar nog helemaal niks voor, dan moet je toch echt "onder" Zaltbommel zijn...... Den Bosch, Tilburg, Breda...... Keieieieieieigaaaaaaf!

Haha, en wie heeft jou wijsgemaakt dat Drumpt minder dorps is dan Zoelen????? Hahahahaha *LOL* *LOL* *LOL* Maar ach, da's juist hartstikke gezellig joh!

Sonja

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-01 22:06

*LOL* de eigenaresse van het huis heeft een tienerzoon, die zei dat!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 06:52

He Orri
Ik woon nu in de betuwe in de omgeving van Tiel(nog geen tien km er van daan) en ik zou er nooit mer weg willen (woon er nu een half jaar). Als je paard een beetje verkeersmak is kun je hele lange buitenritten maken en zeker vroeg in het weekend kom je dan geen kip tegen. Ik heb zelf een instructrice die bij mij aan huis komt en die erg goed is, ze heeft mij zo gek gekregen op mijn groene paard te gaan ziten en dat gaat heel erg goed. Zij komt niet uit de Betuwemaar is wel erg goed. Bovendien is er via de club in Kesteen ook goed les te krijgen maar dan moet je daar wel iedere keer heen. Het Zoelense bos zegt mij niets, ik gazndag voor het eerst naar het bos maar steek dan wel de Lek over naar Amerongen. Spannend hoor, waar in Tiel??

Voorzitster AFM

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 09:34

Hoi! Ik woon in Kesteren, is ook in de omgeving Tiel. We hebben hier ook een ponyclub/rij-en menvereniging, maar ik raad je dat niet aan, omdat dat nivo van lesgeven echt erg laag is. (gaat wel voor beginners) In Dodewaard zit wel een erg goede instructrice, Miranda v/d Kraats. Het heet hippisch Centrum Wely, Wely is weer een onderdeel van Dodewaard. Als ik jouw was, zou ik toch niet voor Tiel kiezen. Eerder Dodewaard, Kesteren, (Opheusden niet!) Lienden, Maurik daar heb je een goede ruitersportzaak en veel "paardenmensen". Ik weet zo geen huis te koop, maar ik kan het wel nakijken. Hoeveel stallen moeten erbij zitten, en hoe meot het huis zijn???

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 15:30

Laag niveau, Ik Kesteren krijg je toch clubles van Wim van Dam? VOlgens mij geeft die wel goed les toch? Zelf heb ik aan huis les van iemand anders.....maar hoor goede berichten over van Dam

Voorzitster AFM


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 15:36

HE orri heb ik wat gemist?
je had toch een huis gekocht Verward

:evaw:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 15:38

ah ik zie het al.
dit is weer eens een oudere topic die is opgehaald...... Extreme duivel

:evaw:

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 15:40

Sorry hoor, wist niet dat dat niet mocht,.... mijn oog viel er op vanddar

Voorzitster AFM

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 15:49

mag wel hoor, is niet verboden ofzo. Maar wel erg irritant. Omdat bv in dit geval orri al een (ander) huis heeft gekocht.....

:evaw:

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 15:50

niet in Tiel?

Voorzitster AFM

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 16:03

heej hier in de buurt (nijmegen) staan ook wel wat mooie boerderijen te koop moet ik zeggen *LOL*
verder geen info over Tiel..
en ach al die dorpjes zijn dorps.. tis maar net waar je van houd... de een vind het gezellig en de ander haat het (ik ga voor het laatste Misselijk Misselijk )

"Some memories are best forgotten"

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-01 18:09

Over dat huis in Tiel, er moest zoveel opgeknapt worden dat die kosten meer dan 150.000 zouden gaan kosten, we hebben toen heel wat lager geboden op dat huis.
Dat wilden ze niet en ze deden erg raar over de ontbindende voorwaarden, toen zijn we dus verder gaan kijken.....


We zijn nu 'gevallen' voor dit huis;

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 5&forum=1&

Haha! We zijn nu bezig met het koop contract en de financieen af te ronden....dus er is altijd nog een (heel) kleine kans dat het niet door gaat. Wens me maar sterkte....best wel zenuwen tot het rond is!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 09:48

Leuk huis ook, alleen de Betuwe is mooier(grapje) Jammer, ik had het wel leuk gevonden om wat mensen in de buurt te hebben wonen ivm met bosritten ed. Heel veel succes, maar het komt vast wel goed. En dan voel je je net zo trots als ik, een huis met stallen en een bak....soms kan ik het nog steeds niet geloven...

Voorzitster AFM

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-01 19:48

Als dit doorgaat dan kom ik dichtbij weer andere bokkers, zoals je wel kon lezen....
Maar had ook graag bij jou in de buurt gezeten hoor, al is mijn paard niet zo betrouwbaar buiten. Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Astrid_Brann, Trendiction en 120 bezoekers