Het naderende einde van Toliene haar sportcarriére

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Het naderende einde van Toliene haar sportcarriére

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-20 00:03

Hoi allemaal,

Helaas hebben wij afgelopen vrijdag te horen gekregen dat mijn bijna 17 jarige shetlander Toliene een afgeplatte luchtpijp ofwel Sabelschede Trachea heeft in een ernstige vorm. Dit betekent dat haar luchtpijp veel smaller is dan hoort te zijn. Toliene krijgt tijdens intensieve trainingen zoals dressuur enorm veel ademhalingsklachten. 2 weken geleden behaalde wij nog als een droom onze ZZ dressuur startrechtigheid, maar helaas zal dat dan toch echt de eindstand blijven.

Afbeelding

Ik moet helaas per direct stoppen met onze dressuurwedstrijden en onze baktrainingen. We mogen de komende periode nog wat buitenritjes maken en nog wat afsluitende vaardigheidwedstrijden, en vervolgens zal Toliene dan toch echt met pensioen gaan.

Na al het moois wat we samen hebben behaald is het einde van onze sportcarriére toch echt in zicht. Ik baal, want we hadden nog zoveel mooie doelen. Daarom dit topic, om een overzichtje te maken van alle hoogtepunten die we in de sport hebben behaald.

De mensen die mij hier op bokt kennen, weten dat ik enorm veel moeite heb gehad om Toliene dressuurmatig op het niveau te krijgen waar we de laatste weken zaten. Toen ik een hele tijd geleden deze beelden zag, was ik zo enorm gelukkig! Eindelijk het grote doel behaald, Toliene ontspannen kunnen rijden. Grote prijzen winnen deed Toliene niet in de dressuur, maar we konden lekker meekomen. Meedoen en winstpuntjes rijden was voor ons ook vele malen belangrijker dan winnen.
Afbeelding

Afbeelding

Toliene was geen grote fan van dressuur, haar maakte je eerder blij met een leuke vaardigheidwedstrijd waar ze regelmatig als de brandweer doorheen vloog!

Afbeelding

Toliene vond het zo leuk dat we zowel in 2018 als 2019 kampioen werden van Mendistrict West Nederland en ons tweemaal selecteerde voor het NK. Waar we beide jaren het Brons mee naar huis namen.

Afbeelding

Toliene een pony met een geweldig lief karakter, zo enorm jammer dat het zo loopt. Maar voorlopig gaan we nog lekker genieten, langzaam afbouwen en dan genieten van een welverdiend pensioen. Ik ben trots op alles wat we hebben bereikt en wat er de komende maanden nog komen gaat. Een echte once in a lifetime pony, eentje waarvan we hopen dat ze nog jaren van haar pensioen mag genieten. <3


Afbeelding

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7


Mowgli4

Berichten: 1377
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 00:44

Wat een rot nieuws!
Ik weet exact hoe je je voelt... -O-
gelukkig hebben jullie mooie dingen samen mogen doen en mooie prestaties bereikt!
Heel veel sterkte met dit verwerken, mijn pb staat altijd open als je meer vragen hebt :)

Great friends are hard to find, difficult to leave, impossible to forget Mowgli, Blitz & Jay

Linnie050

Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Het naderende einde van Toliene haar sportcarriére

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 06:36

Heel veel sterkte:(

Wat een prestaties zeg wauw!
Mooie tijd om op terug te kijken


Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Het naderende einde van Toliene haar sportcarriére

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 06:43

Zo zonde! Wat een prestatie dat jullie dit bereikt hebben.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

F_inley

Berichten: 6396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Het naderende einde van Toliene haar sportcarriére

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 06:54

Wat een rot nieuws! Vond jullie altijd een leuk stel om naar te kijken! Geniet van de laatste ritjes en daarna mag ze hopelijk heel lang genieten van haar pensioen

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: Het naderende einde van Toliene haar sportcarriére

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 07:04

Sterkte met dit rot nieuws..

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Het naderende einde van Toliene haar sportcarriére

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 07:18

Wat een heftig nieuws TS, heel veel sterkte en probeer nog lekker te genieten samen <3

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Het naderende einde van Toliene haar sportcarriére

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 07:45

Jullie hebben hele mooie dingen gedaan en behaald! Het is ontzettend jammer dat het einde van haar sportcarrière op deze manier is gekomen.

RomySmink

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Limburg

Re: Het naderende einde van Toliene haar sportcarriére

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 08:00

Wat rot van het slechte nieuws.. heel veel sterkte.
Maar wat een geweldige prestaties! Foto’s zijn prachtig! Hopelijk kan ze Lang en goed gaan genieten van haar pensioen.

Bed, Breakfast and Box Angelbeeck
Kom heerlijk overnachten met paard in onze B&B!
Crissy + Rocky's Raven <3

Lynn_Nikita

Berichten: 25425
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 08:07

Hoe ontstaat zoiets is dat aangeboren of groeit dat zo in de loop der jaren ( pure interesse)
Jammer dat jullie moeten stoppen maar jullie hebben jarenlang veel plezier gehad vanaf de foto`s te zien

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het naderende einde van Toliene haar sportcarriére

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 08:11

Wat jammer dat het nu einde is voor haar sport carrière. Maar wat een mooie momenten hebben jullie gehad

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-20 09:49

Lynn_Nikita schreef:
Hoe ontstaat zoiets is dat aangeboren of groeit dat zo in de loop der jaren ( pure interesse)
Jammer dat jullie moeten stoppen maar jullie hebben jarenlang veel plezier gehad vanaf de foto`s te zien


Het is een aangeboren afwijking, welke vaak pas tussen de 15 en 20 jaar tot uiting komt omdat alle banden in het lichaam slapper worden helaas. Met de jaren wordt het ook steeds erger, helaas is er geen behandeling voor.

Bedankt voor alle lieve reacties <3

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Het naderende einde van Toliene haar sportcarriére

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:56

Wat een rot nieuws, heel veel sterkte!

Geeske520
Berichten: 34
Geregistreerd: 02-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 10:57

Wat jammer! Maar gelukkig kan ze nog met pensioen bij je. Zodat je in ieder geval nog van haar kan genieten!
Dat kon bij mijn meisje helaas niet meer........


Afbeelding

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: Het naderende einde van Toliene haar sportcarriére

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:07

Sterkte met het verwerken van dit vreselijke nieuws.
Je kunt terugkijken op een prachtige sportcarrière waar je trots op mag zijn :)

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Het naderende einde van Toliene haar sportcarriére

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:09

Nogmaals veel sterkte Linsey. Jullie hebben een hele mooie carriere achter de rug waar je met heel veel trots op terug kunt kijken! En hopelijk kunnen jullie nog heel lang van elkaar genieten <3

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Het naderende einde van Toliene haar sportcarriére

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:33

Je zegt het zo mooi, jullie hadden er beide zo veel lol in. Heel veel sterkte maar wel lekker gaan genieten van haar, knuffels zijn nog altijd het allerbeste <3

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Het naderende einde van Toliene haar sportcarriére

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:47

Ik hoop dat jullie nog lang van elkaar gaan kunnen genieten tijdens haar pensioen :(:)

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Het naderende einde van Toliene haar sportcarriére

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:03

Zo zonde! Ik had jullie dubbel ZZ zo gegund.
Hopelijk kunnen jullie nog een heerlijke tijd van elkaar genieten, sport of niet.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

darkadia

Berichten: 5233
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Het naderende einde van Toliene haar sportcarriére

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:11

Super jammer, maar je mag trots zijn op wat jullie bereikt hebben en Toliene is echt een super leuke pony!
Blijft wel naar nieuws natuurlijk, hopelijk nog aantal mooie jaren samen van haar pensioen genieten.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-20 13:14

Geeske520 schreef:
Wat jammer! Maar gelukkig kan ze nog met pensioen bij je. Zodat je in ieder geval nog van haar kan genieten!
Dat kon bij mijn meisje helaas niet meer........


[ [url=m/a3pwJt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heeft jouw pony ook een afgeplatte luchtpijp?

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het naderende einde van Toliene haar sportcarriére

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:18

Ow, wat zonde zeg. Prachtige pony.

Gaat het haar helpen om geen werk meer te doen? of is het echt om erger te voorkomen? Puur uit interesse?

Hopelijk zijn jullie laatste ritjes erg waardevol en kunnen jullie nog lang van elkaar genieten op een andere manier.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: Het naderende einde van Toliene haar sportcarriére

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-20 15:23

Ja het niet werken zorgt ervoor dat er minder hard lucht gepompt moet worden door de luchtpijp. In rust heeft Toliene nog geen klachten. Alleen tijdens het werken. Dressuur gaat echt niet meer omdat ze door de nageeflijkheid een afknelling heeft van de luchtpijp dus dubbele klachten. Als ze zelf mag bepalen hoe ze haar hoofd houdt gaat het nu nog redelijk, maar zal uiteindelijk ook aanzienlijk verslechteren.

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:33

Linsey1998 schreef:
Ja het niet werken zorgt ervoor dat er minder hard lucht gepompt moet worden door de luchtpijp. In rust heeft Toliene nog geen klachten. Alleen tijdens het werken. Dressuur gaat echt niet meer omdat ze door de nageeflijkheid een afknelling heeft van de luchtpijp dus dubbele klachten. Als ze zelf mag bepalen hoe ze haar hoofd houdt gaat het nu nog redelijk, maar zal uiteindelijk ook aanzienlijk verslechteren.


Oke, dat begrijp ik. Maar moet ze wel een basis conditie houden en is dat bevorderlijk? Of juist zo min mogelijk inspanning? Dus zeg maar vrije inspanning zoals rennen en gek doen?

Wel vreselijk hoor. Hoe kwam je erachter? Hoorde je geluid of echt dat ze niet kon?

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:35

Jeetje wat een rot nieuws zeg..

Gelukkig kan je terugkijken op een super tijd samen en mooie resultaten. Laten we hopen op een goed pensioen waarin jullie nog fijn van elkaar kunnen genieten.

Sterkte TS Y;( <3

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers