KNHS adviseert zondag wedstrijden af te gelasten

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

KNHS adviseert zondag wedstrijden af te gelasten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-20 21:41

KNHS
Overige


In verband met de voorspelde storm aanstaande zondag en door het KNMI afgegeven code oranje, adviseert de KNHS wedstrijdorganisaties om aanstaande zondag wedstrijden niet door te laten gaan.
De wedstrijdafdrachten van geannuleerde wedstrijden worden niet in rekening gebracht of gecrediteerd door de KNHS. Deze regeling voor wedstrijdorganisaties geldt zolang KNMI code oranje of rood afgeeft.

Rijkswaterstaat waarschuwt automobilisten zondag "zeer alert te zijn op de gevaarlijke rijomstandigheden op de weg" en de weersverwachtingen en de verkeersinformatie nauwlettend in de gaten te houden. Vooral auto's met een caravan, een vouwwagen, een aanhanger of een lege truck krijgen het nadrukkelijke advies om zondag niet de weg op te gaan.

Voor wedstrijdorganisaties adviseert de KNHS gedurende code oranje en rood de veiligheid van paarden en ruiters voorop te stellen bij de besluitvorming over het laten doorgaan van wedstrijden en coulant om te gaan met inschrijfgelden van deelnemers die zich afmelden. Samen willen we onnodige risico’s voorkomen en veiligheid voorop stellen.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: KNHS adviseert zondag wedstrijden af te gelasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:49

Als de NHS nu ballen gehad had, hadden ze alle wedstrijden afgelast........

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Electra63

Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Re: KNHS adviseert zondag wedstrijden af te gelasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:02

Onze stal heeft vanmorgen de wedstrijd van zondag al afgelast.
95% komt met de trailer, dat is niet verantwoord.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:03

Ik zag een wedstrijd voor friezen op startlijsten staan, gaat gewoon door. En bij afmeldingen moet je toch je inschrijfgeld voldoen. Belachelijk als je het mij vraagt.

Fijn dat de knhs de kampioenschappen heeft verschoven naar een latere datum en dit advies afgeeft. En voor degene die tóch twijfelen. Een paard in een trailer op zijn kant. Of gestrand staan op wedstrijd is wel het laatste dat je wil. Volgende week weer wedstrijden genoeg :)

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: KNHS adviseert zondag wedstrijden af te gelasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:09

Eerst maar zien wat morgen doet. Het zal ook niet in het hele land hetzelfde zijn.


Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:04

Ook hier gaat de wedstrijd morgen niet door!

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:36

De regiokampioenschappen in Groningen laten ze zoals het nu lijkt gewoon doorgaan :n 8)7

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

Gnome
Berichten: 8431
Geregistreerd: 01-10-05

Re: KNHS adviseert zondag wedstrijden af te gelasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:43

Dat een organisatie het door laat gaan is een ding maar als je het leven van je paard op het spel gaat zetten voor een wedstrijd dan ben je in mijn ogen dat paard niet waard. Gekkenwerk.

pien_2010

Berichten: 42801
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:55

ikke schreef:
Als de NHS nu ballen gehad had, hadden ze alle wedstrijden afgelast........


Inderdaad. Het is code orange. Alle voetbalwrdstrijden zijn afgezegd. Dan ga je toch niet met paarden de weg op! Levensgevaarlijk!

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:30

xLeoniee schreef:
De regiokampioenschappen in Groningen laten ze zoals het nu lijkt gewoon doorgaan :n 8)7

Ik snap best dat de knhs het niet helemaal verbiedt hoor.
De ervaring leert dat als je aan de kust uit je jasje waait de achterhoek een stevig briesje kan hebben, maar meer ook niet.
Of de drie bovenste provincies krijgen de volle laag en onderin is het rustig.

Ze gaan er gewoon vanuit dat mensen hun gezond verstand gebruiken. En dat heeft 99% ook gewoon.

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: KNHS adviseert zondag wedstrijden af te gelasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 07:40

Onverantwoord dat wedstrijden door gaan... Als wedstrijd je belangrijker is om zo'n risico te nemen ben je idd eigenlijk geen paard waard. Met bft 5 of hoger ga ik niet de weg op met trailer of het moet bloedspoed zijn.

Wicky
Berichten: 935
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 08:18

Tancreda4 schreef:
Met bft 5 of hoger ga ik niet de weg op met trailer of het moet bloedspoed zijn.


Als ik dat aan de kust zou doen, kan ik bijna nooit met de trailer weg. Zolang er geen werrswaarschuwing is, rij ik met de trailer. Nu is die er wel, dus blijven paarden en trailer thuis.

Vanuit ontspanning en samenwerking pret maken met je paard?
www.eenmetjepaard.com
www.trailerladen.com


pien_2010

Berichten: 42801
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: KNHS adviseert zondag wedstrijden af te gelasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 08:22

Er is code orange afgegeven.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: KNHS adviseert zondag wedstrijden af te gelasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 13:07

Ik hou niet van de halfslachtigheid van de KNHS. Ofwel laat je wedstrijden toe ofwel niet, zij zijn de overkoepelende organisatie, zij nemen de beslissing. Dat 'adviseren' is maar slappe koek.

MyWishMax

Berichten: 25052
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: KNHS adviseert zondag wedstrijden af te gelasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 13:14

Wij hebben ook wedstrijd vandaag. De mogelijkheid gegeven om kosteloos af te melden tot gisteren, dus op 2 na is er niemand van buitenaf die moet starten. De rest staat allemaal op stal bij ons, dus die hoefden de weg niet op. De twee van buitenaf waren vanochtend om 9 uur en zijn na de proeven meteen weggegaan.

Ik zou niet met de trailer op pad gaan vandaag, maar als ik had mogen rijden had ik vandaag wel thuis gestart. Programma is ook al klaar voordat het ergste hier is.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Merexa

Berichten: 1162
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 23:51

Tancreda4 schreef:
Onverantwoord dat wedstrijden door gaan... Als wedstrijd je belangrijker is om zo'n risico te nemen ben je idd eigenlijk geen paard waard. Met bft 5 of hoger ga ik niet de weg op met trailer of het moet bloedspoed zijn.


Dit^
Levensgevaarlijk, ook voor andere weggebruikers.

Jammer maar helaas. Groningen is toch ook afgelast (maar goed ook achteraf gezien) op een paar wedstrijden vanmorgen na. Eerst hadden ze alles een uur verschoven door het baan verkennen etc. te schrappen

Wie goed doet, goed ontmoet.

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:35

Nu Regio Kampioenschappen Noor Brabant afgelast en Limburg is gewoon door gegaan...slaat werkleijk nergens op. De DE-L hadden ze zeker op zondagmorgen kunnen laten springen.
Terwijl bij ons in Asten de wedstrijd ook gewoon de gehele dag doorging..

Electra63

Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:55

vivana schreef:
Nu Regio Kampioenschappen Noor Brabant afgelast en Limburg is gewoon door gegaan...slaat werkleijk nergens op. De DE-L hadden ze zeker op zondagmorgen kunnen laten springen.
Terwijl bij ons in Asten de wedstrijd ook gewoon de gehele dag doorging..


Bij ons in de kustprovincie zijn (gewone) aanhangers omgegaan en ook bomen zijn omgewaaid.
Terecht dat het bij ons is afgelast.

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:49

Electra63 schreef:
vivana schreef:
Nu Regio Kampioenschappen Noor Brabant afgelast en Limburg is gewoon door gegaan...slaat werkleijk nergens op. De DE-L hadden ze zeker op zondagmorgen kunnen laten springen.
Terwijl bij ons in Asten de wedstrijd ook gewoon de gehele dag doorging..


Bij ons in de kustprovincie zijn (gewone) aanhangers omgegaan en ook bomen zijn omgewaaid.
Terecht dat het bij ons is afgelast.

Dat begrijp ik dan ook,maar eerlijk bij ons heeft het reuze meegevallen,ben benieuwd vanavond....
Voorspelling harde regen hagel en onweer en nog altijd windstoten...

Vivre
Berichten: 314
Geregistreerd: 15-03-08

Re: KNHS adviseert zondag wedstrijden af te gelasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:28

Ik vind het volkomen terecht dat brabant het heeft verplaatst. Brabant ligt nu eenmaal van geheel west tot geheel oost. Dus een deel vd provincie viel onder de kustprovincies. Dat maakt ook dat veel deelnemers ver moeten reizen voor de kampioenschappen, wat ook weer meer risico geeft.
Ze hebben het keurig opgelost door het een week te verschuiven!
Fijn dat het bij jullie is meegevallen, maar die code oranje was niet voor niets


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lalladidoo, Mariska_vD, NadjaNadja, Phonix, Vagabondo en 29 bezoekers