Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dalena

Berichten: 3117
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:47

Ik woon ook nog in zuid-Limburg misschien is het dat :+

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:17

Hier een razend snelle bestelling binnen, 6 dagen. Nog nooit zo snel gehad.

Ging om airfryer accessoires, volgens beschrijving moest het passen. Zelf alles nog keer nagelaten en ja het moet passen!

Krijg ik ze binnen past het niet -O-
Heb nu maar een disputen geopend incl foto's dat het dus totaal niet past.
Wel een compliment erbij geschreven dat het een snelle levering was.


Maar baal er behoorlijk van

caspertjeP

Berichten: 73
Geregistreerd: 29-03-10
Woonplaats: malleret-boussac

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:30

ik heb verwarmingskabel via alie besteld! om de waterleiding te beschermen tegen vorst. werkt als een speer! ik heb er zelfs nog een thermostaatje tussen gezet omdat het aan het eind van de leiding gewoon te warm werd!
echt goedkoop met CE keur supersimpel om op maat te makenen te installeren
een echte aanrader

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:07

Hoe zit dat met dat virus in China, zijn jullie niet bang dat er een besmethaard bij je thuis gebracht wordt?

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:12

kwita schreef:
Hoe zit dat met dat virus in China, zijn jullie niet bang dat er een besmethaard bij je thuis gebracht wordt?

Oh is dat de reden dat mijn pakjes vertraging hebben }:0

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:14

kwita schreef:
Hoe zit dat met dat virus in China, zijn jullie niet bang dat er een besmethaard bij je thuis gebracht wordt?


Ik wilde die vraag ook stellen :D

ik durf ook niet meer te bestellen.. stel dat dat virus opeens mee komt ..
Maar ik heb nog iets wat onderweg is.. ik weet niet of ik het moet weggooien of openen... volgnes mij anderhalf week geleden besteld

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:20

Ik bestel gewoon. :)

Vanaf morgen is het Chinees nieuwjaar, dan zullen er ong twee weken geen bestellingen verzonden en geen berichten beantwoord worden etc. :)

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:22

Ik geef bewegen op muzie, 1 vrouw die meedoet zit nu in China :+. We zijn allemaal nu al bang voor wanneer ze weer mee komt doen :+

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:06

Hier is alles vertraagd. Duurt ineens minstens 6 weken. En nee, niet bang voor het virus, dan moet je wel heel veel pech hebben wil je het en krijgen en er restverschijnselen aan over houden.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:09

Ik durf ook wel gewoon te bestellen, anders waren nu zo langzamerhand wel bekend dat er mensen besmet waren door pakketjes.

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:10

Ik heb er deze week zoveel in de hand gehad met post bezorgen, ik ben er niet heel bang voor.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:58

Het virus is nu ook in Frankrijk opgedoken.. door een man die daar op reis is geweest brrr

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:16

caspertjeP schreef:
ik heb verwarmingskabel via alie besteld! om de waterleiding te beschermen tegen vorst. werkt als een speer! ik heb er zelfs nog een thermostaatje tussen gezet omdat het aan het eind van de leiding gewoon te warm werd!
echt goedkoop met CE keur supersimpel om op maat te makenen te installeren
een echte aanrader


Dat CE keurmerk is niet het Europese keurmerk hoor!

Als er op Ali/ Wish een artikel is met CE erop betekent dat China Export...

https://www.zwiebelfam.nl/china-export-of-ce/

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:27

Tja en toch ik doe het even maar niet is..... nog beter voor de knip ook!

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:42

kwita schreef:
Hoe zit dat met dat virus in China, zijn jullie niet bang dat er een besmethaard bij je thuis gebracht wordt?


Zo’n pakje doet er al minstens een paar dagen over op zijn aller-allersnelst en zelfs dat is al veel te lang voor een coronavirus om te overleven buiten een lichaam om. Dat is allemaal al lang dood als het bij je aankomt.
Er is echt veel en veel meer reden om je zorgen te maken over de veiligheid en de aanwezigheid van andere schadelijke stoffen in Chinese producten dan om verspreiding van dit virus :o

Tip voor de mensen die denken dat hun pakketje bij een post nl punt ligt maar niet zeker weten hoe/waar: vul de trackingscode vanuit alie in op de tracker van PostNL (of de internationale tracker als de normale niet werkt met je trackingscode). Dan zie je gelijk waar het ligt! Werkt altijd hier en heeft me al zoveel per ongeluk retour gestuurde pakketjes bespaard.

dalena

Berichten: 3117
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 12:18

En hoe zie je dat op wish? O:)

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 13:20

Ik zie net iets heel geks op wish...
Bij het bestellen van een aantal artikelen zie ik dat mijn adres is aangepast naar een adres in Singapore, alleen de postcode staat nog juist. Misschien voor iedereen om even in de gaten te houden?
Ik had overigens ook nog Wish Cash maar bleef om m'n creditcard vragen, ik bestel maar even niets :\

Afbeelding

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 16:06

Memories schreef:
kwita schreef:
Hoe zit dat met dat virus in China, zijn jullie niet bang dat er een besmethaard bij je thuis gebracht wordt?


Zo’n pakje doet er al minstens een paar dagen over op zijn aller-allersnelst en zelfs dat is al veel te lang voor een coronavirus om te overleven buiten een lichaam om. Dat is allemaal al lang dood als het bij je aankomt.
Er is echt veel en veel meer reden om je zorgen te maken over de veiligheid en de aanwezigheid van andere schadelijke stoffen in Chinese producten dan om verspreiding van dit virus :o

Tip voor de mensen die denken dat hun pakketje bij een post nl punt ligt maar niet zeker weten hoe/waar: vul de trackingscode vanuit alie in op de tracker van PostNL (of de internationale tracker als de normale niet werkt met je trackingscode). Dan zie je gelijk waar het ligt! Werkt altijd hier en heeft me al zoveel per ongeluk retour gestuurde pakketjes bespaard.


Ja echt? Is het virus dan echt dood zegmaar? Na een aantal dagen/ weken

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 16:52

Memories schreef:
Tip voor de mensen die denken dat hun pakketje bij een post nl punt ligt maar niet zeker weten hoe/waar: vul de trackingscode vanuit alie in op de tracker van PostNL (of de internationale tracker als de normale niet werkt met je trackingscode). Dan zie je gelijk waar het ligt! Werkt altijd hier en heeft me al zoveel per ongeluk retour gestuurde pakketjes bespaard.

Bovenstaande lukt alleen als de traceercode eindigt op NL. Bij andere codes gaat die vlieger niet op.
Wat wel werkt is deze:
https://www.17track.net/nl
Hier kun je ook meerdere nummers invoeren, soms staat het in het chinees en moet je even de taal aanpassen naar engels.

Momenteel heb ik er nog 3 onderweg, waarvan er 2 op Zhengzhou zijn blijven hangen, (delivered to air transport). Dus hier gaat over een paar dagen een dispuut over geopend worden.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:47

Over het corona virus,en China pakketjes:

Kun je ook besmet raken als je een pakketje uit China bestelt?
Coronavirussen verspreiden zich via mensen en dieren. Buiten het lichaam kunnen ze niet goed overleven. Zeker niet op karton, verpakkingsmateriaal of andere spullen. Andere coronavirussen verspreiden zich niet op deze manier en we hebben geen reden om aan te nemen dat dit voor dit nieuwe coronavirus anders is.
Bron:RIVM.
https://www.rivm.nl/coronavirus/nieuw-c ... antwoorden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:53

Ik weet dat het niet kan, maar vond hem toch grappig. :+
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:54

Altijd prettig om te weten :) alhoewel wat ik nog onderweg heb is al zolang 'onderweg' dat ik sterk twijfel of het nog wel aan gaat komen.

joyce83

Berichten: 5208
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 14:03

Hier is het pakket terecht. Lag ineens een blaadje in de bus dat ik niet thuis was en waar ik het kon gaan ophalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 14:04

DubbelDun schreef:
Altijd prettig om te weten :) alhoewel wat ik nog onderweg heb is al zolang 'onderweg' dat ik sterk twijfel of het nog wel aan gaat komen.


Hoe lang is het bij jou onderweg? Ik krijg nu langzaam alles binnen van begin november.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 14:06

Apart... meestal komen ze een 2e keer langs.
Hier zijn we meestal thuis en nog zegt de traceersite dat we niet thuis waren of we vinden de pakjes in de meest vreemde uithoeken...