Iets wat altijd zo vanzelf sprekend is....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Iets wat altijd zo vanzelf sprekend is....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-02 23:00

....daar begin ik gewoon aan te twijfelen Verward

Het staat voor mij absoluut altijd vast dat ik Tiko houd, maar plotseling begin ik te twijfelen. Elke dag ga ik er met plezier heen, maar al mijn tijd gaat er in zitten, dan ook echt al mijn tijd. Het is vaak een questie van even snel tussen werken en school bijv. naar stal. Of na het eten nog snel, of kort na schooltijd en voor het eten....

Dit is vin'k niet eerlijk tegenover Tiko, maar ook mijn school, waar ik de afgelopen jaren zonder enige inspanning door heen fietste begint nu zijn tijd te eisen. Zodoende lijdt mijn school eigenlijk onder Tiko. Ook steeds het hele weekend werken, om geld te hebben, steeds al je geld op aan Tiek, steeds als ik een keer iets impulsief wil gaan doen, je raad het al...Tiko.

Er zijn hier in de buurt zat v erzorg bijrijd paarden te vinden, die je dan lekker een paar keer per week kan doen, waar je weinig of een gering bedrag voor moet betalen, tjee...dat lijkt zo ideaal!

Vandaag bijv. ging ik met mijn zus + kennis naar hun verzorg paarden, mocht ik er ook even op. Dat voelt zo heerlijk! Een lieve KWPN-er, met de nodige pit, maar die ook zooow heerlijk kan lopen. Van die soepelheid en dat vermogen onder je, daar geniet ik zo lekker van, datik wat dat betreft ook zekerder wordt dat een Tinker niet het favo ras voor mij is.

Toch...het gaat wel steeds lekkerder met Tiko, en ik heb nog altijd dromen om met hem te starten, maar .... ik red het niet met geld/tijd. Heb geen trailer, NIKS! Ik kan geen verzorger vinden, moet volgend jaar eindexamen doen, dan red ik het dus echt niet......
Dit is waarschijnlijk toch gewoon een hersenspinsel, want Tiko wegdoen
Ik denk dat ik dat gewoon niet kan, alleen het rare is, om welke reden niet.
Ik heb wel eens het gevoel van mezelf dat ik Tiko niet weg wildoen omdat ik ZELF die keuze heb gemaakt, en je je paard niet 'behoort' te verkopen. Omdat je van hem 'hoort' te houden, omdat ik misschien niet aan al die z**kende mensen wil toegeven, die me al jaren een 'echt paard' aan proberen te praten. Misschien omdat ik nog wil bewijzen dat Tiek en ik wel wedstijden kunnen rijden (mijn grote droom Lovers ).

Of houd ik echt van hem, maar besef ik dat pas als ik hem weg doe of hem wat overkomt.

Als ik zo denk denk ik: ik kan makkelijk zonder Tiek, maar zodra er iets met hem is, zodra allemaal mensen gaan zeuren dat Tiko toch niks kan, zodra hij gewond is ofzo, tja....dan sta ik te janken Huilen Haha!

Dus.....een lang onboeiend verhaal wat ik ff kwijt moest Knipoog

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 23:13

Ik heb de keuze gemaakt m'n pony weg te doen een tijdje terug, was 'r zoooooo zat, gewoon een mokkebrok, atlijd boos, oren achteruit, nooit vriendelijk, kopstoten uitdelen, begon te dreigen om te stampen, rukte zich altijd los van ons, bleef nooit stilstaan ... kortom een probleemgeval. Maar heb ik zitten janken die eerste week dat ze weg was ... Moraal van het verhaal? Ik hield echt van 'r, ondanks dat ik 'r tegen de muur kon nagelen om 'r rotgedrag - nu meer dan één maand na datum begin ik min of meer rust te vinden, vooral omdat ik foto's binnenkrijg van haar, en hoor hoe ze het doet en zo, maar het is wel raar te zien hoe een ander met 'r geklooid heeft, 'r staart is recht afgeknipt, 'r manen kort afgewiekt, voorpluk die tot 'r neusgaten kwam idem, 'r hoeven geteerd (thank God nog geen ijzers eronder!!!!), dekentje op ... ja, ze is goed vezorgd, maar 't blijft raar te om te zien ...

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 00:13

Wat is er dan mis met Tiko? Die zeikende mensen moet je lekker laten zeiken, die zijn gewoon jaloers want Tiko heeft genoeg in z'n mars, daar zou ik me niet druk om maken. Hij heeft een pittig karakter, daar kunnen nog aardig wat mensen hun tanden op stuk bijten.
Bovendien, als het alleen maar dit jaar is, doe het wat rustiger aan, richt je meer op je school, daar doe je Tiko echt niet mee te kort hoor.
Dat je een echt paard zou moeten kopen is natuurlijk onzin, Tiko is een echt paard! Slecht lopen doet ie ook niet en dat er geen pit in zit weiger ik te geloven, desnoods zal ik je het tegendeel komen bewijzen.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 01:27

Als je het komend jaar druk hebt dan laat je je paard lekker een beetje vakantie houden. Geeft helemaal niks, pak je het jaar daarna gewoon weer op. Hij is toch nog jong! Daarvoor hoef je hem niet weg te doen hoor.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Re: Iets wat altijd zo vanzelf sprekend is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 18:41

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Nina op 15-11-02 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Re: Iets wat altijd zo vanzelf sprekend is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 18:50

Tiko schreef:
Vandaag bijv. ging ik met mijn zus + kennis naar hun verzorg paarden, mocht ik er ook even op. Dat voelt zo heerlijk! Een lieve KWPN-er, met de nodige pit, maar die ook zooow heerlijk kan lopen. Van die soepelheid en dat vermogen onder je, daar geniet ik zo lekker van, datik wat dat betreft ook zekerder wordt dat een Tinker niet het favo ras voor mij is.



Hier precies het zelfde..Vroeger waren Tinkers alles voor me, ze waren net een heel klein beetje bekend. Nu denk ik waarom heb ik in hemelsnaam een Tinker gekocht Verward
Maar ja Keltic is gewoon super met zo'n karakter..

Klinkt misschien heel arrogant, maar als ik hem weg doe ben ik bang dat hij niet de goede zorg krijgt... Ik weet niet..opzich zou ik hem best kunnen missen (afentoe wel zien dan) maar.. het gevoel dat hij opeens van een ander is, niet van mij meer..ze kunnen er opeens mee doen wat ze willen.. Scheve mond

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 19:22

Hey Myrthe.. Moeilijk zeg maar je doet Tiko toch samen met je zus?? Dus kan die er toch heen als jij niet kan? Of doen jullie dat alzo. Moeilijk probleem hoor.. ik denk ook vaak aan dit probleem... dat ik dat net zo ga krijgen als jouw over een jaar ofzo.. sterkte!!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 19:55

Yentl,richtje is gestopt met tiko.er is nu wel een meisje die tiko op vrijdag doet maar volgens mij en als ik het zo lees is dat niet genoeg.myrthe ik begrijp helemaal wat je bedoelt,dat gezeik van iedereen op stal moet je echt links laten liggen.als jij vindt dat tiko alles voor je is en geweldig is(dat is die ook) lekker blijven denken dat doe ik met jordy ook.en misschien toch zoeken naar een stal die dichterbij is dat je makkelijker er heen kan en dat je dan meer tijd voor hem hebt.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 19:57

Het lijkt me echt een hele moeilijke zaak.. Ik weet alleen wel wat je bedoelt, alleen zat het bij mij iets anders en ik weet niet of voor jou precies hetzelfde op gaat, maar misschien dat je er iets in herkent: Ik heb namelijk ongeveer twee jaar lang een ontzettend mooie, maar dan ook supermooie Haflinger verzorgd. Ik was helemaal gek van Haflingers en kon mijn geluk dus ook niet op toen ik het paard mocht verzorgen. Na een jaartje ofzo merkte ik dat ik ook wel een beetje verlangde naar een 'normale' verzorgpony. Bij een Haflinger heb je namelijk toch het probleem dat je, als je wedstrijden wilt rijden, niet altijd even serieus genomen wordt. Tussen de strakke KWPN-ers en dergelijke voel je je toch een beetje kansloos met een ietwat mollige Haflinger. Daarnaast ben je ook wel trots op (in mijn geval) hem.
Maar ja, als ik een keer met je vriendinnen ofzo ging rijden, dan was ik toch de enige met een Haflinger, oftewel een 'ander soort paard/pony'. Is ook niet leuk als je paard steeds zo bekeken wordt.
Natuurlijk gaat het ook om jezelf: Vind je een (of belangrijker JOUW) Tinker nog wel zo leuk als in het begin en ben je nog even trots op hem?
Het is wel belangrijk om in je achterhoofd te houden dat het een tijdelijke 'dip' kan zijn waar je in zit. Nu begin je te twijfelen aan je pony, maar stel dat je over een maand je pony weer 'het einde' vindt. En dat je daar pas achter komt wanneer je hem verkocht hebt! Dat lijkt me echt vreselijk.
Bovendien kan het ook niet echt veel kwaad om je pony soms een dagje te laten staan. Natuurlijk moet hij eten hebben, maar rijden hoeft niet iedere dag. Gun jezelf, zoals fabienne ook al zegt, een beetje rust en 'vakantie'. Je paard kan dat net zo zien.
Maak in ieder geval echt geen overhaaste beslissingen en zie de situatie in ieder geval nog een tijdje (maand, paar maanden) aan. Wanneer je je pony verkoopt ben je namelijk wel je maatje en de pony waar je veel tijd en liefde in hebt gestoken kwijt...

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 20:00

waarom zeggen ze dat(mensen van stal)?Iig niets van aan trekken.... Ohh sorry ik wist niet dat richtje ermee gestopt is.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 20:00

ja as je nou samen met iemadn tiko verzorgt dan hoef je um nie weg te doen!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 20:39

nie banketstaaf bedoelt hoor maar dat is ook de grote reden waarom k geen eigen paard wil!

wat vervelend dat je geen verzorgster kan vinden! vaak als je een verzorgster hebt en je laat haar veel doen dan mag je en kleine schade vergoeding vragen en dat scheelt jouw in jouw salaris!

waarom zet je niet een berichtje op www.marktplaats.nl

veel succes enne... hou vol want als je je paardje verkoop heb je ermisschien spijt van!

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 22:00

Ik weet hoeveel Myrthe van Tiek houd Haha! Verkopen doet ze niet, het zijn herspinsels.. Sorry Myrth, maar ik ken je een "beetje" Knipoog en jij houd met je hart en ziel van dat "beest".
Wat jij met hem bereikt hebt.. dat had niemand beter kunnen doen. Je hebt hem (helaas door zijn onregelmatigheid momenteel niet) heerlijk aan het lopen, netjes voorwaarts, ontspannen.. Dat was in het begin wel anders! Maar met jouw liefde en geduld heb je dat klaar gespeeld..

Je zit nu even in een dip. Het is zwaar, dat ontken ik niet. Momenteel heb ik het echt relaxt, ik doe niks voor school maar de 8en komen me tegemoed. Ik heb tijd zat elke dag om Navy te doen. Maar, vorig jaar viel het mij ook tegen. Vooral toen Navy en ik beiden in een dip zaten, ik elke dag pas om 5 uur op stal kon zijn, en om 6 uur weerweg moest, was het even doorzetten. Maar dat kunnen jullie, dat weet ik zeker.

En, er komt wel iemand op je pad die Tiko bijrijd. Ik zal mijn ogen voor je openhouden!
Kop op he, meid!!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 23:41

Ik ken mezelf, ik doe hem toch niet weg, maar soms, zoals gister schieten zulke dingen door mijn hoofd, houden ze mijn bezig, terwijl ik dat helemaal niet wil!

Kijk wat het is, k vind het denk ik vooral leuk om op een paard dat goed bloed heeft, en het wel kan, omdat het dan ook goed gaat bijmezelf.
Tiek en ik, groen + groen....dat gaat niet altijd goed Haha!

Dit jaar moet ik echt meer aan school gaan doen, en volgend jaar, in mijn eindexamen jaar zeker! Ik denk dat als ik een goede, betrouwbare bijrijder heb, die evt. nog wat bij wil betalen, er een grote last van mij afvalt.
Ik wil zo graag nog bij de pony's starten, daarom wilde ik dit jaar starten ( ik weet het, heb nog twee jaar, maar vrees dat ik na dit jaar nog minder tijd heb).
Weetje wat het is, als ik, als alles goed gaat, eind volgend schooljaar mijn diploma haal, dan wil ik eigenlijk gaan studeren, tja...dan zal Tiek misschien toch weg moeten. Ik weet het gewoon niet, maar zoals het nu gaat vind ik het ook niet leuk voor Tiek. Elke dag ff snel, sommige dagen niet,en op het laatste moment iemand regelen die 'ff snel voert'. Als ik dit nog tot mijn eindexamen blijf doen, en hem daarna verkoop omdat ik ga studeren, dan denk ik, mijn gevoel uitschakelend, is het niet verstandiger hem nu te verkopen? Ik wil het niet, en ik doe het niet, maar ik denk het wel.......

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 19:24

Zucht, ik zou tiekje dolgraag verzorgen voor 2 daagjes per week, maar ja tis te ver weg voor mij... ik zit in mijn eindexamen en als ik heen 45 minuten en terug dus weer 45 minuten = 1,5 uur bezig ben met alleen het heen en weer fietsen, tja das niet te doen
Maar je zegt dat er hier in de buurt genoeg verzorgpaarden zijn te vinden, weet je er misschien nog een voor mij?
Tja, wat betreft het wegdoen, ik begrijp het... als ik jouw was, kon ik het ook niet, maar inderdaad, met studeren enzo, er gaat veel tijd inzitten...
Maar goed, als het kon had ik ook mijn eigen paard, maar ja, ik kan het ook niet betalen he... dus voor mij is die keuze er nooit geweest, maar ik begrijp heel goed dat je in tijdgebrek kunt komen...
Mijn ervaring nog even, ik zit in 6 vwo... ik had het tot nu toe in 5 vwo drukker dan nu...

Druk druk druk... Knipoog

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 15:05

[quote="Tiko"]Tiek en ik, groen + groen....dat gaat niet altijd goed Haha!

quote]

same here... En ik denk zelf dat het niet verkeerd is om tijd te nemen en dan inderdaad maar een paar pasjes terug doen? Als het goed is blijft 'ie toch nog jaren bij je dus waarom gun je jullie samen de tijd niet?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 15:39

Ik denk dat ik teveel de andere kant op nijg, ik laat andere belangrijke dingen voor Baduh, en dat is ook niet altijd goed. Ik kan hem echt nooit meer missen, maar ik begin wel te begrijpen waarom sommige mensen hun paard toch verkopen. Omdat het "gewoon niet meer gaat". In ieder geval sterkte, want het zijn rotgedachten waar je je met een beetje pech ook nog schuldig over voelt.


Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 13:09

Hee Myrthe,

Ik herken je verhaal hoor! Toen ik Ilonk kreeg, nadat ik haar 4 jaar had verzorgt en ze van de een op andere dag verkocht. Mijn ouders hebben haar toen gekocht en ik was dol gelukkig. Ik had mijn pony terug.
Tja en ik werd ouder en iedereen om mij heen kreeg een paard (een wpn'er/tuiger) groot en dressuur achtig etc.
En ik reed nog steeds op mijn ponytje. We kwam in een dip die zo diep was als de zee. Ilonk wilde niets meer, niet voor niet achter, niet links niet rechts. En iedereen riep de hele tijd doe dat dier toch weg, wat moet je met een pony? En nog wel een Fjord.....!
Als Ilonk ging lopen kloten deed ik dat ook. Ilonk ging er altijd vandoor en rende dan gewoon de bosjes in, probeerde mij tegen bomen te smijten. Ging stijgeren als ik in hield en ging knetterhard als ik mijn been aanlegte. Het ging echt niet meer, op een buitenrit van mij is een vriendin erop gaan rijden (van 100kg) omdat ze bang was dat Ilonk en ik zouden verongelukken op de manier waarop wij aan het vechten waren.
Voor mijn ego was het goed dat Ilonk met 100kg op haar rug dwars door een kinketting dramde, maar we waren dus echt ver weg bij "beschaving".
Ik wilde haar een jaar aan de manege uitlenen waar ze haar misschien met veel rijden wel rustig zouden krijgen, (en hoogstwaarschijnlijk ongelukkig ook)

Maar ik ben met mijn pony verder gegaan, drie maanden alleen in de wei gereden en toen ik daarna weer naar buiten ging, was ze alles weer vergeten en deed weer zo gek as een deur. Om gek van te worden.
Dat dal was zooooo diep, maar we zijn er uit gekomen en er is nooit meer een dal zo diep geweest.
Ilonk is wel ongeveer 2 jaar op en af kreupel geweest, maar in haar gedrag (en in die van mij!) zit een steigende lijn. Het gaat super, ze loopt leuk dressuur, voor ons doen, en endurance doet ze geweldig.
Myrthe geef niet op, een Tinker is hartstikke leuk. Op een dag heb je besloten dat je het met een Tinker wilde proberen, laat je nu niet uit het veld slaan omdat anderen het over wpn'ers hebben. (Ik ken het hoor de wpn'er van een vriendin rijd zoooo veel makkelijker als Ilonk, maar Ilonk heeft haar eigen goeie punten)
Geef het wat rust en ga lekker door! Tiko loopt op de foto's te zien veel beter dressuur dan eerst en ook endurance gaat hem gemakkelijk af. NIet opgeven hoor!

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 13:26

Ik kan me je gevoel heeel goed voorstellen. Toen ik in 3 atheneum zat, was ik dag en nacht bij de paarden ongeveer, op de stal waar ik werte, en ik wilde persé een eigen paard. Ik ging van Ath naar de Havo, en in de 4e wilde ik echt dringend mijn eigen paard kopen. Mijn ouders zeiden steeds: wacht tot je het zelf kunt betalen en tot je een baan hebt, tot je klaar bent met je studie, want als je nu een paard koopt..heb je er dadelijk geen tijd meer voor.. Toen was ik woedend..en ik 'haatte' mijn ouders om die belachelijke reden waarom ik geen eigen paard zou mogen kopen..MAAR.. Als ik nu terugkijk......hebben ze gewoon ontzettend gelijk gehad. Ik zit nu in het 3e jaar van mijn HBO opleiding (in een andere stad), en het 1e jaar heeft zo ontzettend veel tijd gekost, je bent toch 40 uur per week kwijt aan je studie, ik zat vaak tot 17.30u op school en moest dan nog naar huis reizen, studeren, ik had NOOIT tijd overgehouden voor een paard!!! Dit jaar heb ik het hele jaar stage, dus ik werk zo'n 36 tot 40 uur in de week, en zit op kamers vanwege mijn stage..dus echt geen tijd voor een eigen paard. dat paard dat komt er wel, maar dan wel als ik zeker weet tijd ervoor heb, en niet met studie of wat dan ook in de problemen kom
Veel succes, en ik hoop dat je een bijrijdster vind!!!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 15:40

Niet verkopen!! Daar krijg je later spijt van, wat moet je dan na school? thuiszitten en tv kijken? Of bokken! En in het weekend?
Ik heb het ook druk, moet je nagaan, zit pas in 4 ath. maar ik ga mijn knollie daarom nooit verkopen! Zou hem niet kunnen missen, echt niet! Heb het wel heel lang geroepen toen het slecht ging maar ben blij dat ik hem nog heb!! Heeeeeeeeeeeeel blij!!!!
Succes, en maak je geen zorgen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 109 bezoekers