[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:40

Morgen post ik grote reactiepost.

Nu even mijn 2e tekening voor januari bezig :)
De bosbranden in Australië hebben me wat geïnspireerd. En mijn moeder ziet heel graag koala's dus kan dit een mooi verjaardagscadeau worden voor haar (is over 2 dagen jarig)

Afbeelding

Leef en laat leven.


nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 22:24

Wederom niet zo veel positieve reacties verwacht op het schilderij van de herder! wat leuk om te horen & @ Jis_ , zo leuk dat je mijn stijl er in herkent.. ik werk bijna nooit met kleur eigenlijk. Voor mij is hij nog niet af, zou heel graag er meer detail in krijgen. Werk voorlopig alleen met acryl maar had eigenlijk het idee om met olie af te werken alleen heb ik echt geen idee hoe ik te werk moet gaan met dat medium :') Deze kat gaat ook weer geweldig worden, vind het zo gaaf om je opbouw te zien <3

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 00:05

En toen was die klaar
Cadeau voor mijn moeder

Afbeelding

Leef en laat leven.

HorsesRhythm
Berichten: 64
Geregistreerd: 03-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:58

Wat leuk Art_Ificious, dat heb je snel voor elkaar.
Leuk ook om zoiets cadeau te geven, ik vroeg me al af wat ik straks met m'n projectjes moet gaan doen.

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:27

Ibbel
Ik vind hem zo ontzettend leuk, doet me een beetje aan een kinderboek denken. Minimalistisch en toch duidelijk wat het is.

Harmony
Ziet er veelbelovend uit
Lijkt me heel moeilijk met paletmes

Urosa
Schets ziet er heel goed uit, ben benieuwd naar je opzet en uitwerking

Lisette
Wat heb je het lijf je prachtig neer gezet, al ontzettend realistisch heel knap

Jis
Wat mooi alweer dat roze erin prachtig geeft gelijk veel meer warmte

Artificious
Aah koala <3
Heel mooi al
Vooral de hand heb je al veel details in zitten

Hier is het puntjes op de i tijd voor het portret en dan wil ik de achtergrond nog aanpassen

Afbeelding

Verder heb ik spullen besteld voor acrylic pouring altijd al willen proberen :D

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:29

Wauw seven weer zo prachtig.
Zover sta ik nog niet hoor. Ben al wel realistisch qua tekenen maar nog niet perfect. Zou ik zo graag wel willen maar het ontbreekt me aan tijd om eens wat cursussen te volgen. Heb nog nooit een cursus gehad namelijk. Alles op mezelf geleerd :) met pastel begonnen op mijn 14e (ben nu 27), daarvoor altijd met potlood of kleurpotloden getekend.

Leef en laat leven.

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:46

Lisette; achtergrond heel mooi in sfeer! Melancholisch op de een of andere manier. Ze lijkt idd iets voorbij de boog te kijken, maar ik vind het niet storend.

Jis: de kat spreekt me meer aan dan de zeekoeien :o . Die vind ik qua houding en achtergrond heel interessant, ben benieuwd hoe je die gaat afronden!

Huricane: heel mooi begin al. De oren vind ik knap gedaan!

Michelle: tja. Jeetje. Wow.

Schemerdier: ik vind dat ook heel lastig, zo schetsen. Heerlijk onbevangen, je vriend in ochtendjas :D . Verhoudingen heb je goed te pakken!

Nenadhm: veelzijdige werken! Mooi contrast in de potloodtekening van de hond. Schets heeft een klassiek sfeertje. Kijk wel wat vreemd tegen de linkerkont aan. Hond is super, mooie kleuren! Het paars, bruin met de achtergrond.

Ibbel: met een paar lijnen toch een beeldend portret. Less is more.

Harmony: lekker losse stijl, heerlijk knal die ogen. Heb altijd veel bewondering voor mensen die zo los kunnen werken, ik ben er teveel control freak voor.

Urosa: wat voor kleur heeft het paard? Ben benieuwd, ivm de donkere achtergrond!

Art-I: zacht! Heel aaibaar met een goedmoedige blik. Heb je goed gevangen!

Seven; jij hebt een hele mooie, gladde stijl vind ik. Kijk alleen wat vreemd tegen de ogen aan, mn de hoogte van links versus rechts.

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:48

Afbeelding

Ladignac.

Vulpotlood van de action, doezelaar, gumpotlood op goedkoop schetsblokpapier van de action :+ .

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:57

Heb een nieuw schetsboekje voor portretjes gekocht!

Afbeelding

Edit;
Foto vergeten :+

Afbeelding

Hier wordt mijn aesthetic verfplank heel blij van! :)

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 22:09

Vienna nova
Dank je
Kwa ogen is het best lastig met de oogkleppen die waren volledig zwart op de foto dus die heb ik zelf wat meer ingevuld.
Kwa plaatsing zitten ze wel op de juiste hoogte als ik de foto bekijk.
De foto is wel wat schuin genomen misschien vertekend dat wat :D

Mooie tekening heb je gemaakt, zwart wit vind ik altijd lastig zeker om echt goede contrasten te maken. Bij jou zitten die er zeker in, zoals bij de oren etc heel mooi de diepte.

Dank je art....
Ik heb ook nooit lessen gehad, nouja lagere school tekenles hahah. Verder is het zelf geleerd zogezegd. Ik hou van uittesten en dan zien wat het word dus dat doe ik altijd maar gewoon.

Mooi boekje always
Love pink :D
Je schets ziet er ook veel belovend uit

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 22:16

Bedankt @Seven, als je de foto vanaf een rare hoek maakt krijg je gelijk een misvormd gezicht. Maargoed, haha. Leuk he! Ik houd niet zo van roze maar op deze manier vind ik het erg leuk!

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 22:22

Ja heb ook een gemaakt vanaf de neus gezien en dat was heel maf :=

Heb even de foto er over heen gelegd en hij klopt wel gelukkig, werd er even onzeker van hahaha

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 22:30

Oh dat was zeker niet mijn bedoeling!

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 22:38

Niet gemeen bedoeld hoor, ik heb liever een kritisch oog als ik wat plaats :D
Nu weet ik zeker dat hij ook klopt, had dat nog niet eens goed gecheckt dus daardoor de onzekerheid :j

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 23:37

Dankjullie! Bedoelen jullie met die mooie achtergrond trouwens die er nu achter zit? Of die ik van plan ben te maken?

If there aren't any bad moments in your life, there won't be any good ones.

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:41

Achtergrond wat aangepast en overgang borst gemaakt
Afbeelding

Foto is niet helemaal zoals hij is m'n telefoon maakt de achtergrond egaal zwart maar die is zwart en roodbruin achter het paard.
Hij is trouwens 45 x 60 cm op hout

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:15

Zo, het heeft eventjes geduurd, maar toch eindelijk nog eens een reactiepost van mijnentwege. (zelf niet meer getekend in de tussentijd):

Seven: Knap gemaakt dat menpaard! Persoonlijk vind ik de overloop/overgang van paard naar achtergrond een beetje raar, maar dat is smaak denk ik.

AlwaysH: leuk schetsboekje! Toffe stijl heb je bij dat portret, heel vrolijk.

Viennanova: Wauw knap zeg! Ik denk dat de oren misschien iets te klein zijn, maar wat een details! Je weet er ook een mooie glans in te leggen :)

Art_Ifiicious: wat een schattige koala! Daar zal je moeder vast erg blij mee zijn.

Jis: Die kat, wauw! Op het eerste gezicht lijkt het wit, maar als je beter kijkt zie je pas welke kleuren je eigenlijk hebt gebruikt, net zoals je eventjes terug hebt uitgelegd tegen oij (dacht ik). Ik vind het altijd zo mooi hoe je langharige vachten weet vast te leggen.


Lisette: ik ben benieuwd of je al verder bent gegaan, ik vind dat je het heel goed doet hoor! Je eigen gezicht gebruiken op een bestaande foto is natuurlijk heel erg lastig.

Urosa: is dat niet heel erg tijdsintensief om een raster te gebruiken bij het schetsen?

Harmony: mooie kat! Erg leuk dat contrast en die schaduw vanboven. Enkel de neus is misschien niet helemaal passend?

Ibbel: grappig hondje! Het doet me denken aan een tekenfiguurtje, maar ik kan er niet opkomen.

nenah: Die hond is prachtig gedaan! Dat roze past er zo mooi bij! Ik moet zeggen dat ik het schilderij tijdens de tussenfase ook al erg gaaf vind! Zelfs de schets eigenlijk al :+
Meestal heb ik niet zo erg veel met dierenportretten, maar dit vind ik onder andere zo knap gedaan omdat je het perfect in je living kan ophangen zonder dat het misstaat, wat ik bij veel realistische portretten wel heb omdat ik die vaak te druk vind. Dit is gewoon rustig maar toch realistisch en heeft een mooie eenheid in kleuren.
Je schets van de paarden vind ik ook zeer treffend. De potloodtekening van het hondje vind ik erg knap gedaan, maar is dan niet weer mijn smaak.

Michelle: knappe hond al! Die oren zou je zo willen vastpakken haha.

Huricane: wat een lieve tekening van die kat. Ik ben benieuwd hoe hij eruitziet als hij af is. Leuke achtergrondkleur ook.

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:36

Wat vind je raar dan?
Tis lastig foto's maken maar hij loopt rustig van kleur over naar zwart zogezegd.

Hij is nog niet klaar trouwens naar zal nu nog enkel wat kleine aanpassingen etc worden.
Eigenaar was er tot nu heel blij mee dus dat doet altijd goed :D

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:38

Schermerdier: haha ja, tijdsintensief is het zeker! Maar doe het echt voor mezelf en als hobby dus heb liever dan alles zo kloppend mogelijk. Is ook pas mijn tweede tekening, en denk nog niet dat ik zo het goed krijg zonder.

Seven: de aanpassingen maken hem echt weer meer af en gaver!

AlwaysH : leuk schetsboekje :D

Art_Ificious: leuk cadeau zo voor je moeder, snel gedaan ook!

Jis_: kater is echt mooi statig!

Viennanova: grappig om je hier ook tegen te komen! Tijd geleden sinds de Geldersen haha. En wat kan jij goed tekenen :oo Echt heel mooi! Paard is een lichte palomino.

Ik durf dus vanwege de lichte palomino kleur niet goed te beginnen :=

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:11

Ik weet eigenlijk echt niet wat ik voor die van mij als achtergrond zal doen.. Iemand die iets weet? ;)

If there aren't any bad moments in your life, there won't be any good ones.

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:26

Ik weet niet waarom maar ik vind het blauw te cool tegenover het rode en de actie van de pose
Ik zou zelf voor iets anders gaan bruin, groen, geel, rood zwart of nog beter een combi van die kleuren. :D
Misschien word het te egaal kwa kleur naar ik vind dit te contrasterend :o

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:15

Ben vandaag weer verder gegaan, dankjee voor de tip! Maar heb het toch blauw gedaan, wat misschien niet de beste keuze was inderdaad :') het is nu namelijk zo geworden en vind het echt niet mooi eigenlijk, maar ik ga er niks meer aan veranderen wegens tijdnood (& mijn docent zei' niks meer aan doen' over de achtergrond). Nu alleen nog de randjes bijwerken waar ik ben uitgeschoten met het blauw en het gezicht+haar nog doen! Hier heb ik alleen nog morgen middag voor, dus hoop dat ik het ga redden...
Afbeelding

If there aren't any bad moments in your life, there won't be any good ones.

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:52

Ik vind het blauwe dus wel mooi! Contrast, sfeer is melancholisch, in de trant van de film. Ben benieuwd hoe het eruit ziet als je klaar bent.


huricane
Berichten: 788
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 07:54

Afbeelding


Hij is klaar!

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:36

Lisette1205 schreef:
Ben vandaag weer verder gegaan, dankjee voor de tip! Maar heb het toch blauw gedaan, wat misschien niet de beste keuze was inderdaad :') het is nu namelijk zo geworden en vind het echt niet mooi eigenlijk, maar ik ga er niks meer aan veranderen wegens tijdnood (& mijn docent zei' niks meer aan doen' over de achtergrond). Nu alleen nog de randjes bijwerken waar ik ben uitgeschoten met het blauw en het gezicht+haar nog doen! Hier heb ik alleen nog morgen middag voor, dus hoop dat ik het ga redden...
[ [url=m/si1fBy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik bedoelde eerder dat ik de achtergrond bij de eerste versie mooier vond dan de 2e versie. Nu heel mooi met dat lichtere blauw er bij. Mooier dan de eerste versie. :j

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: really_me en 32 bezoekers