Bokkers omgeving Tiel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faily
Berichten: 249
Geregistreerd: 09-09-11

Bokkers omgeving Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-20 11:01

Hallo allemaal,

Hopelijk staat mijn bericht goed :)
Heel graag zou ik in contact komen met bokkers uit de omgeving Tiel.
I.v.m. een eventuele verhuizing naar deze omgeving.

Paarden komen aan huis maar...

ik ben benieuwd naar jullie:
Hoefsmid?
Dierenarts?
Hooi leverancier?
Waar jullie je mest afvoeren?

Vast bedankt voor het lezen!
Laatst bijgewerkt door Faily op 21-01-23 18:37, in het totaal 2 keer bewerkt


Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:08

Faily schreef:
Hallo allemaal,

Hopelijk staat mijn bericht goed :)
Heel graag zou ik in contact komen met bokkers uit de omgeving Zoelen/Tiel.
I.v.m. een eventuele verhuizing naar deze omgeving.

Ik ben benieuwd naar jullie:
Hoefsmid?
Dierenarts?
Hooi leverancier?
Waar jullie je mest afvoeren?

Vast bedankt voor het lezen!



Lingehoeve is erg dichtbij, en heeft ook dierenartsen die op huisbezoek gaan.
Dus qua dierenarts is dat een mogelijk handige.


In de omgeving zitten manege ravenswaaij en manege santana.
En shetlandponystal het zesspan.
En paardenheerlijkheid Marienwaerdt.

Die weten ongetwijfeld hoe het met mestafvoer gaat.
(Hoewel de laatste veel op/van eigen land doet)

Voor hooilevercier maakt het nogal uit of je een paar keer per jaar een baaltje nodig hebt, of dat je 30 paarden moet voeren.
(Voor de mestafvoer ook wel enigszins)


Qua hoefsmeden, ik ben nét te lang weg uit de regio om te weten wie daar momenteel nog actief zijn als smid.

Faily
Berichten: 249
Geregistreerd: 09-09-11

Re: Bokkers omgeving Zoelen/Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-20 11:20

Dankjewel, fijn dat je reageert!

Qua hooi of voordroog, we hebben de mogelijkheid om redelijk wat op te slaan. Ben benieuwd hoe anderen dit doen. Het is voor 3 paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:17

Welkom in de regio :D

Ik heb mijn paarden ook aan huis.

Hooi en brok wordt bij mij geleverd door Dirks Fourage uit Beneden Leeuwen. Super goede service veeeeeeel keuze en al jaren tevreden klant.

Mest gooi ik thuis in een aanhanger en breng ik (tegen betaling) verderop in de straat bij een veehouder waar het op de grote mesthoop gaat.

Dierenarts zit ik met al onze beesten thuis bij De Lingehoeve.

Hoefsmid heb ik Maaike van Lunsen. http://hoefsmidmaaike.nl/
Heel tevreden over. Doet met veel geduld en begrip (voor haar lichamelijke beperkingen) mijn trekpaard uit de hand bekappen.

Faily
Berichten: 249
Geregistreerd: 09-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-20 13:48

Gloa schreef:
Welkom in de regio :D

Ik heb mijn paarden ook aan huis.

Hooi en brok wordt bij mij geleverd door Dirks Fourage uit Beneden Leeuwen. Super goede service veeeeeeel keuze en al jaren tevreden klant.

Mest gooi ik thuis in een aanhanger en breng ik (tegen betaling) verderop in de straat bij een veehouder waar het op de grote mesthoop gaat.

Dierenarts zit ik met al onze beesten thuis bij De Lingehoeve.

Hoefsmid heb ik Maaike van Lunsen. http://hoefsmidmaaike.nl/
Heel tevreden over. Doet met veel geduld en begrip (voor haar lichamelijke beperkingen) mijn trekpaard uit de hand bekappen.


Dankjewel! Heel fijn dit dankjewel :)

Zou je me willen PB-en wat je ongeveer kwijt bent aan mest wegbrengen en de kosten hooi of voordroog bij de Fourage handel? Zo kan ik vast een beeld schetsen en een inschatting maken. We komen pas in mei die kant op, maar wil zo veel mogelijk GOED regelen van te voren :)

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:52

Je hebt in die regio verschillende verenigingen waar je met je eigen paard kunt lessen.
Bijvoorbeeld LR & PC de Roskam.

Wij hadden altijd hooi van eigen land en daar kon ook de paardenmest op (bouwland). Brok haalden we bij de Heus Diervoerders in Beusichem of Westreenen in Est.

Helaas is mijn hoefsmid die ik had gestopt, maar hoor ook prima verhalen over eerder genoemde Maaike van Lunsen.

De praktijk is de leermeester van alle dingen.

Kimmej

Berichten: 737
Geregistreerd: 07-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:58

Wat leuk, dus inmiddels is het, gezien je laatste bericht over mei, wel 100% zeker ook?

Zelf woon ik sinds anderhalf jaar in Ravenswaaij, tevens paarden aan huis. Gezien ik wegens mijn werk veel contact heb met veehouders, haal ik mijn ruwvoer direct bij hen vandaan. Bevalt perfect! En uiteraard neem ik al mijn verdere aanvullende voer/supplementen mee vanaf kantoor haha :D . Mestafvoer doen wij, net zoals Gloa, middels een aanhanger, maar wij hebben er een adres voor waar we het gratis mogen brengen. Voor vragen mag je pb'en.

..A good snapshot keeps a moment from running away.. - ScherpGezien Fotografie
Mineralen op maat - Probarn - Proud to feed your talent

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:04

Haha mooi om te lezen zo, ik ben ook uit de omgeving en Maaike doet mijn pony's ook.

Ik zit wel net aan de andere kant, meer richting Ochten. Bij mij komen de dierenartsen van diergeneeskundig centrum maas en Waal, maar die zitten wel aan de andere kant van de rivier als thuisbasis. Verder wel hele fijne, nuchtere praktijk waar ze gevoel hebben voor mijn niet dierenartsliefhebbende stuiterwelshjes.



Faily
Berichten: 249
Geregistreerd: 09-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-20 20:58

Caesar schreef:
Je hebt in die regio verschillende verenigingen waar je met je eigen paard kunt lessen.
Bijvoorbeeld LR & PC de Roskam.

Wij hadden altijd hooi van eigen land en daar kon ook de paardenmest op (bouwland). Brok haalden we bij de Heus Diervoerders in Beusichem of Westreenen in Est.

Helaas is mijn hoefsmid die ik had gestopt, maar hoor ook prima verhalen over eerder genoemde Maaike van Lunsen.


Dankjewel voor het laten weten!!

Faily
Berichten: 249
Geregistreerd: 09-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-20 20:59

Kimmej schreef:
Wat leuk, dus inmiddels is het, gezien je laatste bericht over mei, wel 100% zeker ook?

Zelf woon ik sinds anderhalf jaar in Ravenswaaij, tevens paarden aan huis. Gezien ik wegens mijn werk veel contact heb met veehouders, haal ik mijn ruwvoer direct bij hen vandaan. Bevalt perfect! En uiteraard neem ik al mijn verdere aanvullende voer/supplementen mee vanaf kantoor haha :D . Mestafvoer doen wij, net zoals Gloa, middels een aanhanger, maar wij hebben er een adres voor waar we het gratis mogen brengen. Voor vragen mag je pb'en.


Dankjewel
Even de bouwkundige keuring afwachten, maar anders wel

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:00

20 jaar lang in Tiel gewoond, maar woon nu in Beneden-Leeuwen :) Mijn paarden staan overigens in Rhenen en Overberg, dus niet enorm in de buurt. Dierenarts ook de Lingehoeve en ook heel lang Maaike als hoefsmid gehad, daarna overgestapt op Barry Zwaan :j

Faily
Berichten: 249
Geregistreerd: 09-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-20 21:00

mooney schreef:
Haha mooi om te lezen zo, ik ben ook uit de omgeving en Maaike doet mijn pony's ook.

Ik zit wel net aan de andere kant, meer richting Ochten. Bij mij komen de dierenartsen van diergeneeskundig centrum maas en Waal, maar die zitten wel aan de andere kant van de rivier als thuisbasis. Verder wel hele fijne, nuchtere praktijk waar ze gevoel hebben voor mijn niet dierenartsliefhebbende stuiterwelshjes.


Top, bedankt. Maaike ga tzt even bellen. Dankjewel voor de aanbevelingen!!!

Faily
Berichten: 249
Geregistreerd: 09-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-20 21:18

Zijn er toevallig nog meer mensen met adresje voor voordroog hooi? Ik heb er tot nu toe één

Wel handig eentje extra


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers