Welke GPS tracker voor demente opa?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
njiloj

Berichten: 1273
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Welke GPS tracker voor demente opa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-20 00:37

Zoals de titel al zegt:
Welke GPS tracker kunnen wij het beste kopen?

Opa gaat nogal achteruit, en weet soms niet meer zo goed wat hij doet.
Nu wilt mijn oma graag weten waar hij uithangt, dus zijn we aan het kijken voor een GPS tracker.

Alleen is er best wel wat aanbod, en ben ik opzoek naar ervaringen van anderen.

Oma wilt sowieso langs de thuiszorg winkel om te zien wat de mogelijkheden zijn, en ze worden beiden begeleid door een casemanager die opa’s dementie ook goed in de gaten houdt.

Maar oma is nogal overtuigd van mijn uitzoekskills, en vroeg mij te kijken wat ze nou het beste kan kopen.

We zoeken een kleine tracker, die bijvoorbeeld aan een sleutelbos gehangen kan worden. Er hoeft geen alarmknop op, er hoeft geen alarm op te zitten als hij buiten een bepaalde zone komt, en, als het even kan, niet met een duur abonnement.

Ik heb de spotter al gevonden, maar helaas zit hier een flinke alarmknop op die opa waarschijnlijk constant gaat indrukken, wat een lege batterij tot gevolg heeft, en het zijn doel voorbij schiet.

Iemand suggesties?


Evelyne79

Berichten: 3992
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Welke GPS tracker voor demente opa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 00:43

Op het werk maken wij gebruik van zorgriem.nl en wordt gedragen aan de broekriem.
sleutels kun je vergeten of kwijtraken

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 00:43

Ik weet een collega heeft voor haar schoonmoeder een horloge !
Zit ook wel een alarmfunctie op. Maar zij denkt dat het gewoon een stappenteller is.

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Daks

Berichten: 5832
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 00:44


A better world shall emerge based on faith and understanding.

Dominskii
Berichten: 59
Geregistreerd: 21-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 01:30

Mocht hij een smartphone hebben kun je eventueel ook zijn locatie delen via Google maps. Tractive werkt ook prima maar is best groot.

Spelt

Berichten: 867
Geregistreerd: 09-06-10

Re: Welke GPS tracker voor demente opa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 07:19

Op mijn werk gebruikte we bij iemand die vaak weg liep een gps tracker die in een schoen verstopt was. Moet wel soms opgeladen worden, dus weet niet of dat een probleem zal zijn? Kan even niet op de naam komen :Y)

cinniz123

Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Welke GPS tracker voor demente opa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:48


*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:34

Misschien heb je hier iets aan: https://dementie.nl/bewegen/tips-voor-h ... s-systemen

Wat misschien ook wel iets is om over na te denken (als je opa dat al niet heeft) is om een bandje o.i.d. om te doen, met contactinformatie. Mocht iemand je opa dan vinden en hij is verward, dan kunnen mensen met de contactpersoon bellen.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:38

Hier goede ervaringen met zowel Tractive (wat een echte dierentracker is, en best lomp) en Invoxia. Invoxia bied meerdere soorten trackers aan, zowel voor mens als dier. De eerste paar jaren zit er ook geen abonnement aan vast.

tienus63

Berichten: 12000
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:42

JoT schreef:
Misschien heb je hier iets aan: https://dementie.nl/bewegen/tips-voor-h ... s-systemen

Wat misschien ook wel iets is om over na te denken (als je opa dat al niet heeft) is om een bandje o.i.d. om te doen, met contactinformatie. Mocht iemand je opa dan vinden en hij is verward, dan kunnen mensen met de contactpersoon bellen.

Ik heb naam en geboortedatum van mijn vader aan zijn fietssleutel gedaan.
Afkorting van straatnaam zonder huisnummer en mijn telefoonnummer erbij.
Mijn vader is hartpatiënt maar vindt het leuk om op de gekste plekken te fietsen met zijn ebike.
Hij heeft nog net een simpel mobieltje bij zich.
Maar daar kan hij verder niks mee als hij ligt te spinnevoeten.

Je kunt natuurlijk ook label met dergelijke info in de jas en andere kleding strijken.

Gps tracker wil hij pertinent niet hebben.

#trotsoponzeboeren

njiloj

Berichten: 1273
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Re: Welke GPS tracker voor demente opa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-20 12:27

Bedankt voor de reacties! Ik ga er even induiken.
Hij heeft wel altijd iets bij waar zijn gegevens op staan. Een mobieltje niet trouwens. een telefoon vind hij niet belangrijk, dus neemt hij constant mee.

Zertab

Berichten: 12181
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Welke GPS tracker voor demente opa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:42

Je kan altijd nog advies vragen aan een ergotherapeut. Deze mensen weten als het goed is wat er op de markt is en wat er allemaal mogelijk is.

KimD

Berichten: 20409
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:57

Tractive is officieel voor dieren, maar zal ook prima werken voor opa's! :D

Het handige van Tractive is dat je live kunt tracken, maar ook een grens kunt instellen, als opa die grens overgaat dan krijgen de gebruikers van de app een melding dat opa het pand verlaten heeft. :=

Als je wilt kan ik je een screenshot maken van hoe het uitziet op de app.

Edit: Even erbij gezocht:

Zo ziet het eruit bij gebruik, ik heb de tijd precies zo gezet dat hij even alleen de wandeling laat zien.


Afbeelding


Zo ziet de app eruit, rechtsboven staat een knopje 'live', kun je de hond of opa live volgen als hij 'vermist' is.

Afbeelding


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:25

Lara_Silver schreef:
Hier goede ervaringen met zowel Tractive (wat een echte dierentracker is, en best lomp) en Invoxia. Invoxia bied meerdere soorten trackers aan, zowel voor mens als dier. De eerste paar jaren zit er ook geen abonnement aan vast.


Ik heb slechte ervaring met het signaal van Invoxia. Ik kreeg meldingen veel te laat binnen, kon niet live de hond volgen. Ik ben dus weer terug bij tracktive.

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 972
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Welke GPS tracker voor demente opa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:40

Je zou eens kunnen kunnen naar IOtracker. Dat zijn kleine apparaatjes die je gemakkelijk aan een sleutelbos kunt hangen en goed werken. Daarbij ook goede batterijduur hebben.

KimD

Berichten: 20409
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Welke GPS tracker voor demente opa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:49

De nieuwe Tractive is trouwens niet zo groot.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:19

KimD schreef:
Tractive is officieel voor dieren, maar zal ook prima werken voor opa's! :D

Het handige van Tractive is dat je live kunt tracken, maar ook een grens kunt instellen, als opa die grens overgaat dan krijgen de gebruikers van de app een melding dat opa het pand verlaten heeft. :=


Of een schokband :=

Even zonder gekheid: sommige mensen doen gewoon hun trackerbandje af, ik zou denk ik een tracker in zijn kraag naaien ofzo. Of in een schoen wat ik al langs zag komen. Moet hij wel altijd dezelfde schoenen aan hebben natuurlijk, én de schoenen ook aandoen als hij aan de wandel gaat.
Tattoo met telnr of adres kan ook.

Ik noem even wat radicalere dingen, mijn opa ging dus gewoon in ondergoed naar buiten 's nachts, dan heb je niet zoveel aan een standaard sleutelhangertje :o

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

KimD

Berichten: 20409
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:42

antje_vip schreef:
KimD schreef:
Tractive is officieel voor dieren, maar zal ook prima werken voor opa's! :D

Het handige van Tractive is dat je live kunt tracken, maar ook een grens kunt instellen, als opa die grens overgaat dan krijgen de gebruikers van de app een melding dat opa het pand verlaten heeft. :=


Of een schokband :=

Even zonder gekheid: sommige mensen doen gewoon hun trackerbandje af, ik zou denk ik een tracker in zijn kraag naaien ofzo. Of in een schoen wat ik al langs zag komen. Moet hij wel altijd dezelfde schoenen aan hebben natuurlijk, én de schoenen ook aandoen als hij aan de wandel gaat.
Tattoo met telnr of adres kan ook.

Ik noem even wat radicalere dingen, mijn opa ging dus gewoon in ondergoed naar buiten 's nachts, dan heb je niet zoveel aan een standaard sleutelhangertje :o


Dat is de volgende stap, als opa helemaal niet meer luistert. :=

Nee, alle gekheid op een stokje, de tractive kun je ook achter op de broek vastmaken bijvoorbeeld.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:57

antje_vip schreef:
Ik noem even wat radicalere dingen, mijn opa ging dus gewoon in ondergoed naar buiten 's nachts, dan heb je niet zoveel aan een standaard sleutelhangertje :o


Daar heb je dan weer een deurverklikker voor.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

njiloj

Berichten: 1273
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-20 23:05

Antjevip schreef:
KimD schreef:

Of een schokband :=

Even zonder gekheid: sommige mensen doen gewoon hun trackerbandje af, ik zou denk ik een tracker in zijn kraag naaien ofzo. Of in een schoen wat ik al langs zag komen. Moet hij wel altijd dezelfde schoenen aan hebben natuurlijk, én de schoenen ook aandoen als hij aan de wandel gaat.
Tattoo met telnr of adres kan ook.

Ik noem even wat radicalere dingen, mijn opa ging dus gewoon in ondergoed naar buiten 's nachts, dan heb je niet zoveel aan een standaard sleutelhangertje :o


Dat is de volgende stap, als opa helemaal niet meer luistert. :=

Nee, alle gekheid op een stokje, de tractive kun je ook achter op de broek vastmaken bijvoorbeeld.


Haha! Kunnen we ook nog overwegen natuurlijk!
Oma vroeg al of opa dan ook een halsband aan moet. :')

Ik denk wel dat de Tractive wat is, ik ga het met oma overleggen. Jullie horen ervan!

Britta31

Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Welke GPS tracker voor demente opa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:10

Is er ook een tracker die klein is en verstopt kan worden in een handtasje zonder dat de tracker te zien is?Of 1 die op een leuke sleutelhanger lijkt.Anders mikt mijn dementerende moeder de tracker weer uit haar tas.Mijn vader kan de tracker dan stiekem verstoppen in haar tas.Een mobiel haalt ze er ook weer uit.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

njiloj

Berichten: 1273
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Re: Welke GPS tracker voor demente opa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-20 18:06

Dat is er wel geloof ik. Als er ook trackers zijn voor in de schoen....

njiloj

Berichten: 1273
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-20 01:42

Ben ik weer!
Ik wilde even laten weten dat opa nu rondloopt met een Tractive in z’n jaszak. En oma weet nu precies waar hij uithangt.
Dus: missie volbracht! *\o/*
Bedankt allemaal voor het meedenken!

Marije_jiplover

Berichten: 25299
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Welke GPS tracker voor demente opa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 06:43

Wij hadden de Spotter voor mijn schoonmoeder, de alarmknop werkt alleen als je die lang ingedrukt houdt, van gewoon indrukken krijg je geen melding als volgers en is de batterij ook niet snel leeg.
Schoonmoeder woont echter alleen en vond dat dingetje maar onhandig aan haar sleutels dus mocht die er niet aan en vervolgens had ze 'm nooit meer bij zich want dat vergat ze dan...
Op zich werkte de spotter wel goed in de tijd dat ze 'm wel trouw meenam.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

KimD

Berichten: 20409
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 07:59

njiloj schreef:
Ben ik weer!
Ik wilde even laten weten dat opa nu rondloopt met een Tractive in z’n jaszak. En oma weet nu precies waar hij uithangt.
Dus: missie volbracht! *\o/*
Bedankt allemaal voor het meedenken!


Super fijn! Fijn ook dat oma zo handig is met de mobiele telefoon en overweg kan met de app. :D


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi