Kat verjagen uit de tuin hondvriendelijke oplossing?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Kat verjagen uit de tuin hondvriendelijke oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 15:12

Hi bokkers!

Wij hebben last van een kat die in onze achtertuin poept..
Naast ons terras hebben we net een zandrandje lopen en dat schijnt de perfecte poepplek te zijn.
Ons hondje ontdekt de plekjes eet het op en spuugt vervolgens de boel eronder. {:)-:(
Ik zoek een manier om de kat te verjagen, maar wat wel hondvriendelijk is.
Op het moment dat ik bv Peper neerstrooi zal dit ook voor de hond gevolgen hebben..
De kat is erg brutaal trouwens en niet bang voor onze hond. (Gaat soms aan de andere kant van het hekje liggen als de hond bij het hekje staat)

Wie o wie heeft de oplossing?

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:19

Hond trainen in het verjagen?

Edit: een heel vervelend probleem. Eigenaar kat is natuurlijk onbekend en zoniet maakt dat toch niets uit want Poekie mag niet opgesloten worden.
Laatst bijgewerkt door Palmera op 16-01-20 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:20

Heb je de tuinslang al eens geprobeerd?
Of is het een idee om bijvoorbeeld kiezen te leggen in plaats van zand naast het terras? Zand vinden ze inderdaad heerlijk om in te graven.

Hond trainen om katten aan te vallen lijkt me geen strak plan, zo leer je ongewenst gedrag aan, dan zal hij ook gefixeerd raken op andere katten en tijdens wandelingen.

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 15:23

Palmera schreef:
Hond trainen in het verjagen?

Edit: een heel vervelend probleem. Eigenaar kat is natuurlijk onbekend en zoniet maakt dat toch niets uit want Poekie mag niet opgesloten worden.

De hond is geloof ik te klein, want geen een kat vind hem eng :')


8nnemiek schreef:
Heb je de tuinslang al eens geprobeerd?
Of is het een idee om bijvoorbeeld kiezen te leggen in plaats van zand naast het terras? Zand vinden ze inderdaad heerlijk om in te graven.

Ik zie het vaak te laat.. ik weet het alleen door de poep die ik vind.. en niet zozeer dat ik ze op heterdaad zie. Kraan is nu ook dicht ivm vriezen. In de zomer wil ik die gaan aansluiten op beweging sensor.

In het zand staan ook planten. Het is gewoon hoe onze tuin ingericht is.
Dat loopt vanuit stenen over in zand met struiken en daarna het grasveld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:24

Zand weghalen en verruilen voor kiezels of puin etc. Zwart zand graven ze trouwens ook in. Draadje met stroom spannen zou je ook kunnen proberen. En je hebt ook van die dingen die dan een bepaald geluid maken waar katten een hekel aan hebben.

Bij ons werkt katers wegjagen heel goed door ze gwn een schop mee te geven. Maar ik weet dan ook van wie ze zijn en dat die mensen niet bereid zijn te castreren en de katten 's nachts binnen te doen.

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:25

Wij hebben grote/lange satéprikkers in de kruidentuin geplaatst, onze hond blijft daar vanaf en de katten vinden het dan niet meer zo leuk om een boodschap in de tuin achter te laten.

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 16:08

Marije_1997 schreef:
Zand weghalen en verruilen voor kiezels of puin etc. Zwart zand graven ze trouwens ook in. Draadje met stroom spannen zou je ook kunnen proberen. En je hebt ook van die dingen die dan een bepaald geluid maken waar katten een hekel aan hebben.

Bij ons werkt katers wegjagen heel goed door ze gwn een schop mee te geven. Maar ik weet dan ook van wie ze zijn en dat die mensen niet bereid zijn te castreren en de katten 's nachts binnen te doen.

Maar mijn eigen hond dan.. ik wil graag iets wat niet onvriendelijk is voor mijn dier
Ik hoop eigenlijk op huis tuin en keukentips die werken aangezien de tuin net klaar is zoals ie is :=

Sweetgirl1
Berichten: 4545
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Kat verjagen uit de tuin hondvriendelijke oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 18:47

Van de koffie pads dat koffiedik in de tuin strooien?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Kat verjagen uit de tuin hondvriendelijke oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 18:49

Het is toch van de zotte dat je kiezels moet gaan leggen omdat iemand anders zijn kat in je tuin kakt. Doe effe niet zo gek joh!

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 18:50

koop wat leuke plantjes erbij en zet die in het zandrandje?
of kijk naar boomschors, past mooi in de tuin en dan blijft de kat er wel weg

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:22

Voor reigers bij vijvers heb je waterstralen op sensor: wellicht is dat iets voor bij jullie

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:43

Sweetgirl1 schreef:
Van de koffie pads dat koffiedik in de tuin strooien?


Dit zeker niet doen, super giftig voor honden!
Helaas weet ik zo geen oplossing zonder erin te investeren en zonder dat je eigen hond er geen last van heeft. Alles wat de kat verjaagd zal de hond ook verjagen of doen verschieten. Afzetten kan ook, maar dan heeft de hond er ook last van omdat die minder tuin heeft. Voorkomt wel dat die het opeet en uitbraakt.

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:49

Wat een vervelend probleem. :( Ik word hier ook kotsmisselijk en knettergek van de katten die onze rijbak als grote kattenbak zien, maar de paarden eten het in ieder geval niet op.

Is er geen manier om de kat volledig uit je tuin te houden, in plaats van alleen van dat stukje zand af?
Met bijv. stroomdraden over de schutting etc.

snorkel1986

Berichten: 3006
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:50

Marije_1997 schreef:
Zand weghalen en verruilen voor kiezels of puin etc. Zwart zand graven ze trouwens ook in. Draadje met stroom spannen zou je ook kunnen proberen. En je hebt ook van die dingen die dan een bepaald geluid maken waar katten een hekel aan hebben.

Bij ons werkt katers wegjagen heel goed door ze gwn een schop mee te geven. Maar ik weet dan ook van wie ze zijn en dat die mensen niet bereid zijn te castreren en de katten 's nachts binnen te doen.


Of een goedkoop kraak tasje aan de staart plakken ( plakband)dat hij goed wind vangt als de kat rent werk ook prima maar qua diervriendelijk iets minder al krijgt hij er niks van behalve goede schrik

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 18:37

sureido schreef:
Het is toch van de zotte dat je kiezels moet gaan leggen omdat iemand anders zijn kat in je tuin kakt. Doe effe niet zo gek joh!

Dat vind ik ook :=


DaisyDarling schreef:
Wat een vervelend probleem. :( Ik word hier ook kotsmisselijk en knettergek van de katten die onze rijbak als grote kattenbak zien, maar de paarden eten het in ieder geval niet op.

Is er geen manier om de kat volledig uit je tuin te houden, in plaats van alleen van dat stukje zand af?
Met bijv. stroomdraden over de schutting etc.

Dan zit ik nog met de hond..
ellepel schreef:
koop wat leuke plantjes erbij en zet die in het zandrandje?
of kijk naar boomschors, past mooi in de tuin en dan blijft de kat er wel weg

Eet de hond ook op :o


Update: ik heb een kattenverjager gekocht op sensor. Deze op frequentie kat gezet (net boven de honden frequentie)
Leek me het meest diervriendelijk van allemaal en opzich goedkoop.

In de zomer ga ik toch kijken naar waterspuit op sensor.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:42

snorkel1986 schreef:
Marije_1997 schreef:
Zand weghalen en verruilen voor kiezels of puin etc. Zwart zand graven ze trouwens ook in. Draadje met stroom spannen zou je ook kunnen proberen. En je hebt ook van die dingen die dan een bepaald geluid maken waar katten een hekel aan hebben.

Bij ons werkt katers wegjagen heel goed door ze gwn een schop mee te geven. Maar ik weet dan ook van wie ze zijn en dat die mensen niet bereid zijn te castreren en de katten 's nachts binnen te doen.


Of een goedkoop kraak tasje aan de staart plakken ( plakband)dat hij goed wind vangt als de kat rent werk ook prima maar qua diervriendelijk iets minder al krijgt hij er niks van behalve goede schrik


Ok what de hell?!

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:43

Jammer dat je zo op kosten gejaagd wordt door andermans dier. Hopelijk werkt het.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:37

Citaat:
De hond is geloof ik te klein, want geen een kat vind hem eng :')


Mijn honden een keer lenen :') dan komt de desbetreffende kat nooit meer in jouw tuin :Y) .

Je zou op een droge dag eens ducttape op je schuttingen te plakken.

Of wat eigenlijk nog een beter idee is om hem te vangen en naar het asiel te brengen, kunnen zijn baasjes hem daar mooi ophalen. Moet niet gekker worden dat mensen hun dieren buiten rond laten lopen en bij andere schade veroorzaken.

Daarnaast zou je tot dan zelf even de tuin kunnen controleren op kattenpoep voor je de hond naar buiten laat. Is even vervelend maar denk dat dat een beter oplossing is als een zieke hond.

colunder

Berichten: 3545
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Kat verjagen uit de tuin hondvriendelijke oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:53

Ik kwam deze tips tegen op facebook, misschien heb je er wat aan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KLC

Berichten: 263
Geregistreerd: 20-05-16

Re: Kat verjagen uit de tuin hondvriendelijke oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:11

Bij ons poepten de katten van de buren ook elke dag in de tuin, gewoon op het gras. (Natuurlijk deden hun katten dat niet). Heb water gebruikt maar dit hielp amper. Er zat echt een brutale bij die de volgende dag weer terug kwam.

Gelukkig voor mij zijn ze verhuist, dus vanaf die dag geen last meer gehad.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Kat verjagen uit de tuin hondvriendelijke oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:48

Pft wat een vervelend probleem zeg!
Hier inderdaad ook last van de katten van de buren. Laatst had hij zelfs een dode muis bij onze achterdeur gedumpt :r

Onze honden verjagen de meeste katten wel, al is deze ene erg hardnekkig.

Ik hoop dat je een oplossing vind, die jou niet te veel geld gaat kosten..