Spelfouten op VN? Feedback voor de NR? Laat het hier weten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:37

Dat -> die, ja klopt. Aangepast, dank je wel. :)


JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26210
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 16:05

[VN] Juli 2019; hitte, reuzenteek en succesvolle junioren
Alinea 3, laatste zin: "Het gedrag wat ze vertoonde, was niet geoordloofd." Deze bevat 2 foutjes:
1) vertoonde moet vertoonden zijn, gezien het om 3 ruiters (dus meervoud) gaat.
2) geoordloofd moet geoorloofd zijn, zonder die eerste d.
Alinea 4 zin 2: "zilvere plekken" -> zilveren met -n, en is dit plekken of plakken?
Alinea 5, zin 1: presteerde -> presteerden (meervoud)
Alinea 5, zin 3: de komma tussen kind en wist is hier teveel en mag de prullenbak in.
Alinea 7, zin 2: "hitte zorgden voor vele branden" -> zorgde (enkelvoud)
Alinea 8, zin 3: "die ons land op kwam." -> die ons land bezocht, of die onze kant op kwam.

Sorry voor de lange lijst, ben op dreef geloof ik.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 16:10

Aangepast, dank je wel. :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26210
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 00:02

Nog even een portie foutjes voor het slapen gaan:

[VN] September 2019; telefoongebruik, boogschieten en hulppony
Alinea 1, de Australische Jockey die verongelukte. Kan het zijn dat de link naar het artikel ontbreekt?

[VN] Topteam Friese paarden verzorgt show op KWPN Stallion Show
Algemeen: de kopjes zijn niet vetgedrukt
Alinea 3, zin 4: "begeleidt door Jelmer Chardon" -> begeleid is hier de juiste spelling, zonder -t dus.

[VN] IJzersterke springruiters aan start in Jumping Amsterdam
Lijst met deelnemers:
EPS -> moet denk ik ESP (Espãna/ Spain/ Spanje) zijn? Gezien de genoemde ruiter Spaans is?


[VN] Jurre 495 probeert voor de vierde keer kampioen te worden
Alinea 1, zin 3: "achterelkaar" -> achter elkaar
Alinea 2, zin 2: "een zeker zaak" -> een zekere zaak
Alinea 2, zin 3: "la uniek" -> al uniek

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13090
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 02:04

Bedankt. Ze zijn aangepast. Alleen het eerste bericht moet nog even naar gekeken worden.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 20:02

JPitty schreef:
Nog even een portie foutjes voor het slapen gaan:

[VN] September 2019; telefoongebruik, boogschieten en hulppony
Alinea 1, de Australische Jockey die verongelukte. Kan het zijn dat de link naar het artikel ontbreekt?

Zo, ik heb er even voor gekeken. Die ontbrak inderdaad, heb deze zojuist alsnog toegevoegd.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26210
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 20:27

[VN] Oktober 2019; Risky Business, megastrandrit en troostfinale
Alinea 3, zin 9: "Nederlands Kampioenstitel" -> leest raar, denk dat hier "De" voor moet.
Alinea 3, zin 10: tussen "voor" en "een oranje podium" is een spatie verdwenen.
Alinea 4, zin 3: "het paard van Edward Gal namelijk Risky Business waren daar één van." -> meerdere foutjes:
1) ik zou "het" vervangen voor "een" en tussen "Gal" en "namelijk" een komma zetten. Zoals de zin nu loopt, leest het raar.
2) waren daar één van... Is ook wat krom omdat er in deze hele zin 2 paarden genoemd worden.

Wil niet lastig wezen hoor, maar dit viel me wel op...
Laatst bijgewerkt door JPitty op 10-01-20 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 20:37

Dank je wel voor je aanpassingen. Ik heb het zojuist aangepast. :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26210
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:16

[VN] November 2019; Rhino, Pony in Brommobiel, Paardenmarkt Goor
Alinea over rhino in Lelystad: "waren meerdere paarden overleden" -> zijn meerdere paarden overleden. Waren is hier niet juist, zo lijkt het alsof deze paarden intussen weer leven namelijk.
Alinea over de pony in Frankrijk in de brommobiel, halverwege. Daar staat Pony met een hoofdletter, waar dit met kleine letter moet zijn.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:54

Thanks, ik heb ze weer aangepast! :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26210
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:12


Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1


JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26210
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 01:06


Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13090
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 01:13

Bedankt, beide berichten zijn aangepast.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26210
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:56

Bedankt voor het aanpassen. Hieronder weer een nieuwe portie, ben op dreef geloof ik.

[VN] 82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut
Alinea 1, zin 1: "toekomsttalent" -> volgens groene boekje bestaat dit woord niet, toekomstige talent zou beter zijn.
Kopje "Drukte", zin 3: was gekomen -> ben gekomen
Kopje "Last minute", zin 1: "“Je voelt dat er nog meer versnellingen op zitten, als ik dat er straks allemaal uit kan rijden, dan wordt het nog veel beter." -> rommelige zin, zou na zitten een punt doen en dan Als met hoofdletter. Splitsen dus, in plaats van komma's.

[VN] KWPN Tuigpaarden showen tijdens Friesian Proms in Leeuwarden
Alinea 2, zin 6: "Gerran {PSH (v. Atleet)" -> volgens mij hoort die { daar niet...
Alinea 2, zin 7: "nu showden dit bijzonder edele en scherp van de vloer gaande span" -> showde dit span (enkelvoud ipv meervoud)
Kopje "Drie KWPN-Hengsten", zin 5: "aan de lange lijn"? Hij werd toch voor de wagen geshowd en niet aan de lange lijn?
Kopje "Drie KWPN-Hengsten", zin 7: "was de rijder" -> Rijder? Dit zit toch op de bok van een wagen? Moet dit niet "ruiter" zijn?
Kopje "Even oefenen", zin 2: te samen -> tezamen

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13090
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:11

Bedankt, beide berichten zijn aangepast.
Kopje "Drie KWPN-Hengsten", zin 5: "aan de lange lijn"? Hij werd toch voor de wagen geshowd en niet aan de lange lijn? Deze heb ik even zo gelaten. De paarden kwamen in meerdere blokjes in de baan. Het zou goed kunnen dan hij zowel aan de lange lijn als voor de wagen is geshowd.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26210
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:13

Dank voor de aanpassingen weer en duidelijke uitleg ernaast!

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26210
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 00:43

[VN] Deelnemersveld Lichte Tour Jumping Amsterdam van topniveau
Alinea 2, de opsomming van de ruiters: de "en" tussen de laatste twee namen mag een komma worden.
Alinea 2, laatste zin: "topvorm te keren" -> verkeren.
Alinea 4 is de afsluitende punt weggevallen.
Lijstje met deelnemers:
Dominique Fillion -> in de tekst staat haar naam met 1x een L, hier met 2x, wat is juist?
KirstenBrouwer -> spatie tussen voor- en achternaam is zoek.

[VN] Oudste politiepaard van Nederland overleden
Alinea 1, zin 1: "37-jarige jarige" -> 1x jarige is toch wel genoeg?
Alinea 1, zin 2: "dienstgedaan" -> dienst gedaan, spatie is zoek.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13090
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 00:58

Bedankt, ze zijn weer aangepast :)

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:22

Geen echte spelfout, maar meer een tikfoutje denk ik. In het bloemetjestopic ([VN] Virtuele bloemetjes: 5 bloemetjes) klopt de link van het 5e bloemetje niet, er staat dubbel bokt.nl, dus werkt hij niet :)

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:47

Celine_Famke schreef:
Geen echte spelfout, maar meer een tikfoutje denk ik. In het bloemetjestopic ([VN] Virtuele bloemetjes: 5 bloemetjes) klopt de link van het 5e bloemetje niet, er staat dubbel bokt.nl, dus werkt hij niet :)

Ahhh thanks! Ik zal al te kijken waarom hij niet werkte, kon het niet vinden. Aangepast bij deze. :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26210
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:11


Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 01:26

As we speak al aangepast :')

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 09:16


JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26210
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 15:34

Dank ook voor jou voor het aanpassen Nayomie!

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:01

[VN] KWPN-goedgekeurde hengst Dark Pleasure overleden

Tweede alinea: Daarna nam Femke de Laat plaats in het zadel en met hem >> haar had Dark Pleasure een mooie periode in het ZZ-Zwaar en de Lichte Tour.

Derde alinea, voorlaatste zin: het is eeuwig zonde dat de >> ik deze geweldige hengst niet aan de Verenigde Staten hebben mogen >> kunnen laten zien

Derde alinea, laatste zin: Ons hart is gebroken >> wie is ons? In deze alinea gaat het alleen over Katie en spreekt ze continu in de ik-vorm, dus dat moet 'mijn hart' worden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DewiFoto, SemrushBot en 57 bezoekers