[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:35

Maar het seizoen duurt toch tot eind maart nog? Gaan jullie niet meer starten?

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 19:00

Dit was de laatste selectie wedstrijd voor het indoorseizoen. Ik start eigenlijk alleen de selecties ;)

Die rooie mag zn borst nat maken want die mag aan de bak :D (zodra ik weer een soort van pijnvrij rond kan := )

Melissa, hopelijk jij een succesvollere wedstrijd dit weekend.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:05

Dee-Es wat ontzettend balen! hopen dat je gauw minder last hebt van je rug..

Ik heb heel fijn kunnen rijden vandaag :) Helaas een wat tegenvallende score, 192,5 met een 5e prijs. Nog heel netjes natuurlijk maar vergeleken met de vorige selectie vond ik m vandaag fijner en vond ik het behoorlijk zuinig gepunt.
Echter was ik niet de engiste, het was een hele vreemde uitslag. Mensen die bovenaan stonden in de selectiestand werden nu naar beneden gepunt en mensen die middenmoot of daaronder stonden werden nu 1, 2, en 3 geplaatst. En doordat deze wedstrijd dubbel telt daardoor een hele vreemde einduitslag. Dat zelfs de 3e en 4e in de tussenstand niet eens geplaatst is voor de regio.
Maar doordat wij de in de tussenstand op 2 punten stonden door het winnen van de 3 selecties (beste 2 van de 3 wedstrijden telden) mogen wij ons KRINGKAMPIOEN noemen.
Zo ongelofelijk trots op mn knappe jonkie. Als ik zie hoe we een jaar terug gingen (of beter gezegd soms niet gingen) wil ze nu zo ontzettend fijn meewerken <3 <3
Betekend ook dat wij 31 januari mogen meerijden op het Overijssels kampioenschap *\o/*

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:12

Gefeliciteerd, Melissa!

Wij mogen/kunnen as zaterdag weer (voor het eerst sinds augustus). Gelukkig hebben we (vriendlief en ik) binnenkort weer een trekauto en kunnen we vaker op pad (paardlief en ik). *\o/*

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:25

Jaaa toppers *\o/* wat goed! Gefeliciteerd. Op naar de kampioenschappen +:)+

Wel raar van de uitslag maar gelukkig heeft het voor jullie goed uitgepakt. Nu rustig door trainen en knallen op de Overijsselse.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:32

Wauw Melissa gefeliciteerd *\o/*

Dee_Es, oh jemig wat zuur! Maar gezondheid staat voorop dus eerst maar eens goed herstellen :j

Caritas, wat leuk dat jullie weer op pad gaan! En ook dat jullie binnekort dus vaker kunnen :) goed zeg!!

Gister echt een mega fijne les gereden. Helaas daarna toch weer veel last van mijn linkerkant (kleine nawee van de val vorige week) dus nu weer even herstellen en dan hopelijk het fijne gevoel vast kunnen houden komende week :o

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:50

Gefeliciteerd Melissa!! *\o/*

Linda en Dee, hopelijk dat jullie snel weer helemaal herstelt zijn. En Dee, het winterseizoen duurt nog even dus wie weet lukt het om nog een wedstrijd te plannen ;)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:28

Melissa gefeliciteerd!!! Jammer van de laatste weddstrijd maar wauw joh, kringkampioen! Super gaaf

Dees beterschap met je rug, hopelijk knap je snel weer op!

Linda balen dat je nog last hebt na je val. Even pas op de plaats maar...

Caritas wat een leuk vooruutzicht en fijn dat je vaker op pad kunt gaan :)

Wij zijn lekker aan het stoeien met rekken, strekken en buigen. Snob was érg vrolijk vorige week toen het opeens kouder was. Maar inmiddels is ie weer zichzelf, dat rijdt toch leuker :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:27

Dankjewel!!

Linda balen dat je toch nog wat last hebt van de val.. Maar super dat de les zo fijn ging!

Maaike vrolijke Snob dus haha. Maar inderdaad iets minder vrolijk is wel zo fijn rijden!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 07:43

Had even op de voorlopige startlijst zitten kijken. Degene direct voor mij doet mee op een ruin die LT heeft gelopen (denk paard van haar moeder).

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 08:22

Caritas schreef:
Had even op de voorlopige startlijst zitten kijken. Degene direct voor mij doet mee op een ruin die LT heeft gelopen (denk paard van haar moeder).

Dat zegt toch niks?

Maaike, hihi die snob! Gelukkig daarna weer zichzelf geworden :P

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 08:36

Zegt niets, vond het gewoon bijzonder. Dát is nog eens een leerpaard. Verwacht dat die wel véél meer aan het beeld van dressuurpaard voldoet, omdat hij het kunstje kan, dan mijn springgefokte ouwegie.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:23

Maar een hoog opgeleid paard, maakt nog geen goed leerpaard.
Ik vergeet nooit meer dat ik eens bij een hoger geklasseerd paard ben gaan proefrijden, ik zocht ook een goed leerpaard. 1 wiebel met mijn benen en hij vloog alle kanten op, zo scherp aan de hulpen. En ook best wat dingetjes op een bepaalde manier aangeleerd door de eigenaresse, die ik niet kende. Een simpele B proef kreeg ik hem niet doorgestuurd... :n

Dus laat je er niet door afschrikken. Al begrijp ik wel dat het imponerend kan overkomen ;) (zeg ik stoer tegen een ander, ik zou waarschijnlijk wel hetzelfde gedacht hebben als jij :P )

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:03

Is er al een 2020 topic aangemaakt?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:04

Wat ik me trouwens afvroeg, bij de paardenzoeker op mijnknhs, wordt daar bij klassering de laatste wedstrijd vermeld of de laatste keer dat er winst is gereden? (In het kader, maak jezelf de kop gek en zoek uit wat de concurrentie doet :') )

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:37

Hahaha precies dat! Wij hebben sinds kort een nieuwe 15-jarige merrie die in het verleden Z heeft gelopen. Ze is momenteel drachtig dus mijn vriend rijd haar om haar in beweging/soepel te houden en omdat ze het ook leuk vind om te werken. Vorige week heb ik voor het eerst op haar gereden en ik kan je vertellen dat dat nog niet meeviel! Ik ontdekte knopjes perongeluk die ik nog niet eerder had ervaren en het is dan ook echt minimeter werk qua beenligging en teugelcontact. Een simpele volte heb ik echt even over moeten doen voordat die een normale vorm had whaha! Maar wel heel leuk, ze kan bijvoorbeeld ook heel erg verzameld galopperen en wissels springen en dat is leuk om eens te voelen als je dat nog nooit hebt gedaan.

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:01

Heb het denk ik wel eens eerder al gezegd, ik heb ook een in 2013 Z2 geklasseerde merrie. Ja, ze snapt heel veel oefeningen en dat is leuk en leerzaam, maar ondanks dat ze heel geschikt is als leerpaard kan dat ook heel onhandig zijn. Toen ik haar net had deed ze een aantal oefeningen gewoon als automaatje ipv op een hulp en als we ooit bij contra-galop aan gaan komen wordt dat een enorme uitdaging, want vliegende wissel is haar favoriete ‘trucje’. Dat een paard iets kan betekend absoluut niet dat het dan ook makkelijk is dat eruit te rijden.

Caritas, ik dacht dat daar de laatste wedstrijd staat en dus niet per se de laatste winstpunt.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:03

Caritas, je ziet het hoogst behaalde van het paard. Niet het laatst behaalde. Of bedoel je dat niet?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:13

Afbeelding
Dit staat er bijv. Is dit dan echt de laatste keer dat het paard gestart is, of de laatste keer dat er winst is gereden?

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 01:15

Neem aan laatste keer winst. Maar maakt dat uit want t paard zal sowieso geen M gestart zijn?

Zie trouwens dat bij mij de winstpunten voor het laatst zijn bijgewerkt in oktober dus als het paard kortgeleden is gestart kan het dat dat nog niet geregistreerd is. Er staat bij mij L1+6 terwijl er L2+7 zou moeten staan.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:27

Een slechte generale is een goede repetitie zegt men... geldt dat ook andersom?
Want dan heb ik een probleem vanavond.... _O-

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:51

Nee andersom telt dat niet hoor! Veel plezier vanavond.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:16

Caritas schreef:
Had even op de voorlopige startlijst zitten kijken. Degene direct voor mij doet mee op een ruin die LT heeft gelopen (denk paard van haar moeder).


Niks van aantrekken, het is niet alleen het paard he. De combinatie moet het samen ook kunnen

Volgens mij staan alle wedstrijden wat je gereden hebt erop en staat daar ergens bij hoeveel wp je tijdens die proef gehaald hebt

Bij staat er hoogste stand B+27 en huidige stand B+27. En laatste wedstrijd 4-1-2020.
Die van afgelopen weekend is dus al bijgewerkt.

Linda nee natuurlijk niet, lekker gereden vanavond?

Wij hebben gelest vanavond, bezig geweest met wijken. Ze vind het nog heel lastig om achter ook goed te scharen. Even een beetje een boze merrie maar uiteindelijk deed ze goed haar best :)

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 00:05

Ik heb heel fijn gereden!!! :D
We hebben helaas punten laten liggen op het verruimen van de stap, dat is normaal echt ons beste onderdeel maar ik liet haar te veel in de steek. Dat vind ik natuurlijk wel erg zonde! En ik merkte dat ik gespannen was in de proeven en daardoor werd ze iets sterker (ik hield vast, zij dan ook, kleine verkeerde wisselwerking). Maar dat waren echt stomme fouten van mezelf!
Verder was ik echt super tevreden! Ze stond er echt goed aan, rechtergalop sprong ze wel verkeerd aan maar ik kreeg haar hersteld (jippie! Kleine overwinning voor ons). Het voelde gewoon goed en dat bleek de jury ook te vinden :D
We zijn 2 x eerste geworden met 194,5 en 198 punten :D echt kei trots op mijn kleine fjordenbaby <3

Melissa, wat goed dat het uiteindelijk wel fijn werd! Merries moet je soms even overtuigen ;) :P

Dee_Es, je had gelijk, andersom gaat het niet op ;) hihi

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 00:41

Fijn dat het goed ging! Mooie punten ook ;)