Knaagkanaries 2020: Goede Eitjes, Slechte Eitjes!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Knaagkanaries 2020: Goede Eitjes, Slechte Eitjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-20 15:37

Jaja, nieuw jaar, nieuwe ronde! En dit geval een nieuwe kweekronde! *\o/*
De koppels van vorig jaar krijgen in 2020 sowieso rust en met hen gaan we in 2021 eens rustig kijken wie er in aanmerking komen voor een nestje, maar voor dit jaar staan de broedkoppels al vast :D (mits koppel 2 en 3 eerst eens gezond en fit de winter door komen natuurlijk).

Het gaat dit jaar om 3 koppels. Één van hen mag deze winter al aan de slag. Zij zitten momenteel dus binnen in huis omdat het buiten uiteraard te koud is voor een nestje. Ze vinden het binnen super gezellig en hebben al eens eerder binnen in huis een nestje groot gebracht. Zodra het van het voorjaar weer een lekkere temperatuur is gaan ze uiteraard weer naar buiten.

Het gaat om het volgende tweetal:

Koppel 1

Angel Wings' Sense
"Sense".

Afbeelding
Sense is de oudste van mijn vogels en zal dit jaar 10 worden.
Hij is een opaline bronze fallow witmasker en draagt ook het lutino gen. Het is een vrij onhandige vlieger en hij heeft dan ook geregeld weer eens een kras op zijn kop of mist een staartpen omdat hij weer eens ergens tegenaan gevlogen is := Zijn naam had ook zomaar Leo (Lomp En Onhandig) kunnen zijn :+
Een held is het ook al niet, maar wel een superlieve vogel en een hele lieve vader. Sense heeft al heel wat eigenaren gehad, maar woont hier inmiddels een jaar of 3 en hij gaat ook nooit meer weg!

Zijn vriendinnetje is:

Angel Wings' Starry Night
"Sterre"

Afbeelding
Sterre is een vijfjarige dame en een gezoomde (enkele factor) witmasker.
Toen ze klein was heeft ze haar kweekster tot wanhoop gedreven omdat mevrouw het vertikte om zelfstandig te worden. Helaas geeft ze dit karaktertrekje ook door aan haar babies _O-

Sterre is een gigantische dramaqueen. Als er een veertje verkeerd zit gilt ze het al uit, terwijl er dan niets aan de hand is _O- Ik ben al heel vaak vanuit huis naar buiten gerend omdat mevrouw zat te krijsen als een speenvarken omdat Sense haar op de verkeerde plek aan het kroelen was :+ Ik dacht dat ze dan vermoord werd, maar wanneer ik aankom zit ze zich onschuldig te poetsen alsof er niets aan de hand is.
Sterre is gek op kroelen en geeft ook kusjes. Wanneer ze buiten in de voliere zit, hangt ze geregeld in het gaas te wachten tot ik voorbij kom lopen om haar aandacht te geven <3 Ze is ook voor de duvel niet bang en ik moet uitkijken dat ze Mango niet aanvliegt wanneer hij te dicht in de buurt van de kooi komt, want ook al is ze 6 keer kleiner als hem, toch is ze hem de baas. Ze komen dus ook niet tegelijkertijd uit de kooi want dan hangt ze gegarandeerd in zijn poten :=

Sense en Sterre zijn de ouders van mijn vorig jaar overleden Halo. Zij werd 2 jaar geleden geboren uit dit nest en veel mensen hebben haar traject toen gevolgd. Ik hoop dat er nu weer een zusje van haar bij zit. Die mag waarschijnlijk blijven :o

Sense twee jaar geleden als trotse papa met zijn oudste dochter <3
Afbeelding

Er kunnen uit dit koppel diverse mutaties komen. In de meeste nesten komen geregeld verrassingen naar boven, dus ik ben erg benieuwd :D
Momenteel zitten ze nu een week binnen en verwacht ik binnen 2 weken de eerste eitjes!

~~~~~

Van het voorjaar (ongeveer begin april) zullen 2 koppels in de kraamvoliere aan de slag mogen. Dit probeer ik zo uit te kienen dat ze voor de echte zomerhitte alweer klaar zijn.
Ik kweek dan bewust met twee koppels tegelijk omdat één van deze koppels nog wel eens wat hulp nodig zou kunnen hebben en dan is het fijn om een tweede ervaren koppel er naast te hebben broeden die zo nodig de eitjes of jongen over kunnen nemen om ze groot te brengen.

Koppel 2

Angel Wings' Amor
"Amor"

Afbeelding

Afgelopen zomer heeft de zoon van Amor voor het eerst met succes een nestje groot gebracht (waarvan er meteen twee zoons zijn gebleven O:) ) en na twee jaar rust is Amor nu zelf weer aan de beurt :D
Amor is een cinnamon bonte man van 7 jaar oud. Ik verdenk hem ervan dat hij ook nog het opaline gen met zich mee draagt. Hij is net als zijn partner ontzettend goed voor zijn babies en ik kan altijd op hem rekenen wanneer er voor kleintjes moet worden gezorgd.
Amor is de vader van Marabi en grootvader van Glowy en Famous die vorig jaar zijn gebleven. Ik heb uit zijn genen dus inmiddels alweer 3 generaties zitten en daar ben ik superblij mee! Op die manier bouw ik mijn eigen lijn op.

Angel Wings' Hera
"Hera"

Afbeelding

Hera is net als Amor nu 7 jaar oud. Zij is een opaline bronze fallow dame en heeft in het verleden met haar vorige eigenaar diverse prijzen op tentoonstellingen gewonnen. Zelf doe ik geen tentoonstellingen, maar ik vind haar wel prachtig!
Ze is een erg goede en waakse moeder en ik moet het dan ook niet wagen om mijn hand in het nest te steken wanneer mevrouw op de eitjes of bij de kleintjes zit. Dat is bij de meeste andere vogels geen probleem, maar bij Hera ben ik dan gegarandeerd vingers kwijt :+
Dus ik controleer nooit wanneer zij op het nest zit en wacht dan netjes tot Amor nanny-dienst heeft.

Amor en Hera zijn in feite mijn backup koppel en ik verwacht dat er bij hen nog heel wat verrassingen in het nest tevoorschijn komen :P Een paar jaar geleden zat er in ieder geval nog een prachtige dame in hun nest die nu bij een goede kennis woont. Die dame heeft inmiddels ook weer mooie babies gekregen, dus ik verwacht best wat van dit nest.

Koppel 3

Angel Wings' Titan
"Titan"

Afbeelding

Titan is onze man met de bijzondere ogen <3 Hij zal aankomend jaar alweer 5 worden. Wat gaat de tijd snel! :oo Titan is een witmasker man die het bronze fallow gen met zich mee draagt.
Hij heeft echt enorm lichte ogen. Ik heb hier onderzoek naar laten doen omdat ik dit nog nooit eerder heb gezien, maar tot nu toe is hier nog niets over bekend en hebben andere (heel ervaren) kwekers dit ook nog nooit eerder gezien. Ik vermoed dat het iets met een verborgen gen te maken heeft. Bij valkparkieten zijn nog niet alle genen duidelijk en er komen nog steeds nieuwe mutaties aan het licht.

Titan is een enorme clown en altijd vrolijk :D Hij is niet tam maar wel ontzettend brutaal en tijdens het schoonmaken springt hij altijd in mijn emmer of gaat er vandoor met mijn spullen :') Hij heeft meestal een wat kortere kuif als coup omdat zijn vriendinnetje Joy er niet tegen kan wanneer zijn kuif langer is als die van haar :') Ze trekt zijn veren niet uit maar geeft hem een soort van valkparkieten-bloempotkapsel _O- Een kort pittig kapsel :+ Op de foto is dat ook wel een beetje te zien.
Momenteel heeft hij een aardig lange kuif, maar dat zal wel niet lang meer duren :') Steeds wanneer ik denk dat hij zijn kuif mag houden, snoeit Joy hem weer vakkundig terug :=

Angel Wings' Joy
"Joy"

Afbeelding

Joy is onze prinses op de erwt :D Ze denkt dat ze met een kroontje op geboren is en wenst ook zo behandeld te worden *D Joy is 6 jaar oud en heeft een gebruiksaanwijzing in het Chinees, en dan ook nog ondersteboven :list:
Ik kan alles met haar doen en voor mij is ze heel vriendelijk, maar andere mensen kunnen weinig met haar. Zodra iemand anders de voliere in stapt draait ze meteen de rug naar je toe en doet niets meer. Ik vind dat karakter persoonlijk juist onwijs leuk. Al mijn vogels hebben een eigen persoonlijkheid en dat is voor Joy niet anders :D Zodra ik 's ochtends kom voeren steekt ze haar poot naar me uit om opgetild te worden zodat ik haar bij één van de voerbakjes kan afzetten. Mevrouw wenst als eerste te eten en als dat niet het geval is, stormt ze als een tank door de andere vogels heen om maar zo snel mogelijk aan te kunnen schuiven :P De rest weet inmiddels al precies wanneer ze moeten wegwezen en Joy heeft daarom haar privé bakje :+

Joy is een witmasker lutino dame. Ze is geboren met rode ogen, maar die worden donkerder naar mate een witmasker lutino ouder wordt. De rode ogen zijn dus inmiddels bijna niet meer zichtbaar.

~~~~
Tot zover het voorstellen :D Ik verwacht binnen nu en 2 weken de eerste eitjes! *\o/*
Dan is het natuurlijk eerst afwachten of die überhaupt bevrucht zijn, maar gezien het enorme bevruchtingsgemiddelde hier maak ik me daar niet zo'n zorgen over _O- Sense en Sterre zijn in ieder geval al flink aan het wipwappen :+
En dan is het afwachten tot de eerste uglies aliëns, Gizmo's babies! <3

Volgen jullie mee? *\o/* *\o/* *\o/*
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 10-01-20 16:01, in het totaal 11 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Anoniem

Re: Knaagkanaries 2020: Goede Eitjes, Slechte Eitjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:39

*\%/* laat de invasie maar beginnen


LieveLoes

Berichten: 1686
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Re: Knaagkanaries 2020: Goede Eitjes, Slechte Eitjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:40

*\%/* Ik volg de baby aliens weer

:D

anoukwendy

Berichten: 4493
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: Knaagkanaries 2020: Goede Eitjes, Slechte Eitjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:49

Oh leuk! Normaal ben ik niet zo van de volgtopics maar deze ga ik wel volgen! Wat zijn ze schattig <3

speurneusc

Berichten: 5362
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:50

wat kan jij geweldig vertellen, al net zo'n genot als de birdies

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: Knaagkanaries 2020: Goede Eitjes, Slechte Eitjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:50

Ik ben erbij! *\o/*

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Emj_23
Berichten: 1178
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Knaagkanaries 2020: Goede Eitjes, Slechte Eitjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:58

Oh wat leuk! Ik kom volgen.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:00

Yeah een nieuwe ronde en een nieuw topic

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Knaagkanaries 2020: Goede Eitjes, Slechte Eitjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-20 16:05

Wat leuk dat jullie weer volgen! *\o/*

En aub geen invasie :') Ik vind 4 babies per nest echt genoeg! _O-

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:13

Oh wat leuk weer een nieuw volg topic. Ik ga ook zeker weer volgen, vind het zo leuk om alle vorderingen zo te kunnen volgen. Door jou verhalen ben ik al heel anders naar vogels gaan kijken.

Groetjes Monique.

__Suzanne__

Berichten: 4294
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:13

Leuk om deze keer ook weer mee te genieten, jij praat altijd zo liefdevol over je vogels <3

Be yourself, there are plenty of others

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Knaagkanaries 2020: Goede Eitjes, Slechte Eitjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:28

Ik ga ook volgen! :D

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: Knaagkanaries 2020: Goede Eitjes, Slechte Eitjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:46

Oeh super leuk!
Ik zit altijd onder mijn meelees steen, maar ik volg zeker weer mee. Je hebt altijd van die prachtige vogels <3

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Silly_Woman

Berichten: 1664
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Re: Knaagkanaries 2020: Goede Eitjes, Slechte Eitjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:51

Jaaa we kunnen weer aan de gang!! Leuke alien baby's volgen :D

We always try to do our best for our horses :)

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: Knaagkanaries 2020: Goede Eitjes, Slechte Eitjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:55

Ik heb zo links en rechts eens wat van jouw vogelvriendjes gezien en het lijkt me erg leuk om jouw topic nu eens te volgen!
Ben benieuwd naar de komende alien'tjes!

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:59

Oh wat leuk! Prachtige vogels heb je zeg!!! Ik volg graag mee

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

vikawiek

Berichten: 1476
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:02

Yay nieuwe mini aliens! *\o/*

Cartoonist found dead, details are sketchy

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6030
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:04

Ik volg ook weer trouw mee!! :D ga je ook nog weer een voorstelronde doen van alle vogels/koppels? :D Ik vind het altijd zo leuk hoe je ze omschrijft hihi :D

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-20 17:13

Wat een leuke reacties! Welkom allemaal! *\o/* Leuk dat jullie volgen!

Euhh, ik heb inmiddels 23 valkparkieten :o Niet mijn hoogste aantal ooit, maar toch al best een verzameling. Ik wil ze best voorstellen hoor :D

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:19

Jaa ik volg ook weer!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Knaagkanaries 2020: Goede Eitjes, Slechte Eitjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:36

Aah leuk! Ik lees al jaren mee, dus ook hier weer :)
*kruipt weer onder meelees-steen*

Galaika

Berichten: 596
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:37

Ik volg!

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:41

Jaaaa baby aliens! Ik volg weer van onder mijn steen

[o] [o] [o]

horselover22

Berichten: 650
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:42

Jaa ik ga ook weer volgen leuk

en de regenboog is een kleur armer, een zonnevlam gedoofd. mijn boek heeft nu een hoofdstuk minder
ik heb in sprookjes nooit gelooft maar "er was eens" kreeg ineens zijn ware betekenis!! lieve lieve tadano R.I.P (+21-9-2012)
zal je nooit vergeten je was me allesie

Bruno mis jou ook nog steeds heel veel je gaat nooit meer uit me hart lieverd bruno_power_forever

Suzann3
Berichten: 962
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Knaagkanaries 2020: Goede Eitjes, Slechte Eitjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 18:41

Wat leuk :) ik lees ook weer mee!

If someone betrays you once, it’s their fault; if they betray you twice, it’s your fault. -Eleanor Roosevelt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__, KarinW86, KimD en 76 bezoekers