Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:39

Ik duim dat het vanavond goed gaat.


Het is een privédienst die 112 ritten doet en de collocaties van heel de provincie Antwerpen.


florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:44

collocaties, dat kan nog interessant worden denk ik dan :)

proficiat MF en Hanne, jullie zijn goed bezig de laatste tijd.

PP: leuk dat je met Winston ook weer op dreef bent. Voel je nog iets aan Canch of is haar blessure volledig weg?

Hier nog steeds in een dipje, Colorado is voor de 2de keer behandeld maar nu algemeen voor zijn spieren, een spierontspanner en nog iets ingespoten. Nu een paar weken later nog geen beterschap te zien. Hij staat nu al stil van begin juli en het is nog niets verbeterd. Moest het een spierscheur of iets anders zijn zou daar na 4 maand toch al verbetering moeten zijn. Nog maar eens terug naar de kliniek en een echo vragen van hetzelfde als 3 jaar geleden. Misschien ook hen eens laten kijken naar de voorkant van zijn bil, daar reageert hij wat gevoelig vind ik.

Ferro heeft ondertussen 2 weken geleden nog eens een jumping gelopen. Weer wat nukkig beginnen bokken in de eerste ronde, daar een volte gereden en daarna heeft hij niets meer gedaan. Dan nog eens herstart, en toen was hij 0. Volgens mij zit dat nukkig gedoe toch echt in zijn hoofd. Hij kreeg namelijk pijnstillers toen om na te gaan of hij zo doet omwille van pijn of omwille van gewoon nukkig zijn. Dus nu ga ik nog eerst eens starten om hem zelf aan te pakken als hij het doet en anders hem eens laten starten door iemand anders.

Iskander heeft zondag nog eens een dressuurwestrijd gelopen in Bocage. Inrijden liep hij toppie, eenmaal in de piste wou hij amper in de buurt komen van de jury, *zucht*. Tegenwoordig is hij weer zo spookie. Binnen twee weken mag hij nog eens op jumping.

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:56

Proficiat Daphne! En veel succes met je nieuwe job! Ik ben vrijwillige brandweerman, enorm respect voor alle ambulanciers!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:51

precies ook niet veel geluk florence :(
ben ook al een paar keer naar bocage geweest en had ook verwacht dat mijn merrie daar echt spookie zou zijn maar tot nu is ze eigenlijk altijd best flink geweest. Ik had verwacht dat ze ook er naar de jury en de terras ernaast zou kijken maar die keren had ze er totaal geen last van.
Het was er best druk denk ik? Gezien het al volzet was van de maandag morgen.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 14:00

ter info: Ik heb vorige jaar van die quick knots gekocht, heb er denk ik 15 tal van gebruikt maar ik vind het toch niet zo handig. Mocht iemand intresse hebben om ze over te kopen :p

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 14:02

Ik doe nog steeds alles met naald en draad :+ moet alles heel strak aantrekken/duwen om het mooi te houden ipv een uitgezakte pingpongbal. Denk niet dat ze daar stevig genoeg voor zijn.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:47

Iedereen in winterslaap zeker :P? Hier ook enigzins, afgelopen weken waren erg druk. Winston heeft een 3tal weken verlof gehad. Nog nooit zolang sinds ik ermee rij :') . Woensdag een gaatje gevonden en hem nog eens gereden en hij was best flink! Canch is ondertussen geschoren, dus haar probeer ik gang te houden mr verder dan 2 keer per week geraak ik momenteel niet. We doen het ook rustig aan momenteel. Ook echt wel een hondeweer!

Wie gaat er allemaal nr mechelen? Ik ga de zaterdag overdag.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 10:49

Idd winterslaap :P

Druk met werk en de piste ligt verzopen. Doe momenteel 2 avondopleidingen (al is eentje bijna gedaan en de andere eind januari ook). Vorige week gaan springen, viel mee. Routine is er beetje uit dus Icaro keek wat maar sprong wel alles. Balkje op de laatste door ruiterfoutje. Vandaag ging ik normaal ook maar verstek laten gaan. Ze hebben vrijdag een verdachte vlek weggesneden en de hechtingen zitten op een ambetante plaats. Wou geen risico om per ongeluk de boel open te scheuren ofzo met een foute beweging.

Ga eens rondkijken voor wat oefenwedstrijden wel en voor de rest proberen weer regelmaat te krijgen in rijden naar de eerste crossen toe in maart.

Dressuur start ik niet, volg enkel les. Sinds ik bij B*ert rij merk ik wel flink verschil in vooruitgang. We zijn er nog lang niet maar het is wel enorm motiverend. En keihard werken.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 22:12

Hier een serieuze winterslaap...

Jomo wordt wel aan het werk gehouden, maar blits niet.
Nu ik werk op de ambulance heb ik zoveel minder tijd...

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 08:57

daaph: kan ik best geloven best een drukke job denk.

Ik blijf wel wat bezig en probeer inderdaad regelmaat te hebben. Ik ga om de 2 weken op oefenparcours en om de 2 weken op dressuur les. Nu was het wat kalmer van wedstrijden maar zondag is er terug een dressuur wedstrijd :) Verder longeer ik eens per week en ga ik ook nog 1 a 2 keer wandelen ( als het niet regent).
Flushke begint zijn tanden te verliezen :p haha heb al gelachen. Normaal is hij nogal rap om eens te bijten maar deze week was hij erg rustig :D Ze krijgen elke dag bieten maar voor de moment kan hij ze moeilijk eten.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:40

Ik heb ook 1x per 14 dagen les en voor de rest probeer ik er 3-4x/week iets mee te doen. Lukt niet altijd. Vriend is thuis en die wil ook graag wat aandacht natuurlijk.

Bevalt het werk op de ambulance Daaphh? Is het zoals je gehoopt/verwacht had?

Wij hebben ook veel zieken op het werk, dus regelmatig flink bijbenen en lopen om alles gedaan te krijgen.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-19 23:31

Hier de voorbije weken wel heel wat gebeurd.

Leuk: dressuurwedstrijdje met Luxor, 1 proef 2e plaats = super tevreden! Volgende keer niveau 1.

Niet leuk: Mijn pepe was 25 november gediagnosticeerd met kanker en 4 december is hij er al aan overleden. Zeer agressieve tumor op zijn nieren met uitzaaiingen overal in zijn lichaam tot in zijn hersenen. Vorige week woensdag was het begrafenis. Waren heftige weken.

Luxor gaat binnenkort ook een dag en een nacht verblijven in kliniek De Bosdreef voor een allergietest. Deze zomer 2 hevige reacties gehad waarvan 1 gevaarlijkere (ademhaling werd stilletjes aan belemmerd). Heb al geïnformeerd en prijs gekregen. Niet goedkoop maarja... Morgen of later in de week bellen voor afspraak. Heb er wel vertrouwen in dat het top wordt gedaan. 50 stofjes worden er in gespoten onder de huid op hals en Luxor wordt 24u in de gaten gehouden. Sommige paarden kunnen 's nachts gewoon naar huis maar met de voorgeschiedenis van Luxor moet hij in de kliniek zelf blijven 's nachts. Voor het geval moest hij een hevige reactie doen. Dusja we zullen wel zien wat er uit komt... En dan zou hij een aangepaste serum krijgen die hem voor een x-aantal tijd (half jaar) zou moeten beschermen. En afhankelijk daarvan verder bekijken of hij het doorlopend om de zoveel tijd moet hebben of gewoon een kuur of ... We'll see... Wat dat we toch voor die paarden over hebben e... :7 Love that pownie <3


Ben ook benieuwd Daaph naar je ervaring op je job! Mss weten de andere bokkers het nog niet maar ik sta voor zowel w-vl als o-vl op wachtlijst voor opleiding ambulancier :j Carrièreswitch zien we nog wel maar ik vind het vooral heel interessant! Sowieso ga ik t wel kunnen gebruiken, ook al is t maar vrijwilligerswerk en geen beroeps. Ik zit niet slecht op mijne huidige job als online-offline graphic designer. ;)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:40

Oei Hanne inderdaad heftige weken gehad :(:) Kanker is een vuile ziekte helaas.

Heeft Daaphh je inspiratie gegeven :P
Heel soms twijfel ik ook om weer terug de echt verpleegkundige toer op te gaan ipv het tussenin wat ik nu doe. Maar aan de andere kant Zit ik nu ook goed en mag ik eigenlijk niet klagen.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 16:16

veel sterkte hanne :( en toch ook proficiat met je 2de plaats :) Waar was er een dressuurwedstrijd?

succes met luxor. het zal niet gemakkelijk zijn omdat te vinden denk ik.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:03

Ik vind het wel een leuke job. Heel afwisselend. Zowel qua drukte als dingen die ik moet doen. Deze week voor het eerst een zwaar trauma gehad en een rea.

Veel sterkte met het verlies van je Pépé, Hanne!
Leuk te lezen dat iedereen zo een beetje bezig blijft.
Hier dus totaal gene vette.

Wij hebben ook een sterfgeval gehad. Willy, sommige onder jullie zullen hem wel kennen, hij was altijd bij ons op de crossen. Dirk reed een paard van hem.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:20

Ik heb op 3km van mijn huidige winterpension een mooie overdekte binnenpiste gevonden die door particulieren gehuurd kan worden *\o/* Zoiets onnozel en ben er toch zo enorm blij mee!
Mits wat plannen en organiseren kan ik daar dan binnenkort terecht als ik wil rijden en het ligt bij ons baggerslecht.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-19 22:41

Was al langer geïnteresseerd in de opleiding ambulancier maar Daaphh haar ervaring met de opleiding heeft mij over gehaald. :j

Fijn van de piste Varekaj!

I1 in Waregem, niv. 0 proefje. Zeer streng gejureerd wel haha. Had maar 61% ofzoiets voor een nette proef en daarmee tweede haha. Tweede proef zware fout in de galop (verkeerd aangegalopeerd) dus daar terecht naar onderen in klassement.

Luxor staat voorlopig 30 december ingepland voor die test, ze moeten nog bellen om te bevestigen. 't Zal wel raar doen om Luxor ergens af te zetten en voor een nachtje achter te laten. :+ Laatste keer zoiets was met Shuddy en dat waren geen goeie situaties. :(:) Maar Luxor zal in goeie handen zijn. :j

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 23:22

Hebben ze een idee in welke hoek ze de allergie moeten zoeken om te testen?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-19 00:02

Ze gaan 50 allergenen inbrengen in de hals. Heb verhaal verteld en gezegd wanneer en hoe de allergische reactie is gebeurd. Ene keer in april en andere keer in september. Mss die periode-gebonden insecten, planten, ... die dan 'floreren' of sneller in aanraking komen met paarden? Ofwel zo de standaard dingen die vaak voorkomen als allergie.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:20

leuk dat je een piste gebonden hebt varekaj. heb je daar niet jaarlijks een probleem mee in de winter?

Ah hanne dit was de laatste wedstrijd in bloso dan? Ik dacht dat het een wedstrijd onlangs was :)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-19 09:34

Blijkbaar had ik het al verteld oeps haha

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:14

Klopt MF, had elke winter piste problemen. De locatie die ik nu gevonden heb is nog redelijk nieuw, denk dat ze pas sinds begin dit jaar open is? Had de gebouwen wel al gezien met erlangs te komen tijdens buitenrit maar heb pas onlangs gehoord via via dat je daar dus ook de piste kan afhuren als particulier (is een privéstal namelijk).

Het is echt iets wat hier in de streek ontbreekt en waar veel vraag naar is. Had al zitten denken om zelf een stuk grond te kopen, piste erop zetten met crossgedeelte en galopbaan erbij en dan verhuren _O-

Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 08:06

Gelukkig nieuwjaar en veel paardenplezier in 2020!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:10

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Tegelijk even een vraagje. Ik wil in februari het spring gedeelte van mijn B-brevet proberen halen. Waarom? Omdat ik dit jaar graag wat crossen van de VLP wil starten :o

Nu staat er op de website van VLP "Vlaamse crossen" met hoogtes tussen 60cm en 1m15. Op equibel zie ik staan communautaire crossen. Is dat hetzelfde? Kan ik als Vlaams lid die ook starten in Arville bijvoorbeeld? Of mag ik niet in Wallonie starten?


Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-20 16:45

Vlaamse is idd communautaire. Maar ik heb geen idee of dit ook telt in Wallonië.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers