[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:52

Gonli schreef:
Ja geen idee eigenlijk :+ . Maar ik ken niemand die nog niet mee heeft kunnen doen. Misschien ben ik het wel dit jaar haha.


Ohhh dat scheelt! Nee dat zou stom zijn, nu wil ik je leren kennen ook :P

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:54

Sunshinedaan schreef:
Hahaha Jenny :')

Ze staan hier in een flinke paddock met onbeperkt hooi.
Zo 3x per week staan ze een paar uurtjes op de wei.
Alles krijgt Pavo vital, Fleurtje fibrebeet.
Degenen die gereden hebben, krijgen slobber en Subli atleet na afloop :)


Jeetje... Hidde moet even komen afkijken dus. Hidde krijgt niet onbeperkt hooi, en weinig bijgevoerd verder en die is dik van lucht :’)

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:15

Kiekeboefje schreef:
Gonli schreef:
De beste wensen allemaal!!

Er is wel zeker een app groep voor de paarden 4 daagse, pb maar als je erin wil :D maar het gaat niet alleen over de 4daagse hoor, ook voor vragen of gezellige praat.

Sunshinedaan wat een haar zit (zat) er dan op zeg!! :+


Haha oeps, heb ook geen idee. Heb nog nooit mee gedaan. Dacht meer een groepsapp vanuit hier, maar had ik fout dus. Jij hebt al vaker mee gedaan zo te lezen? :) word je eerder ingeloot als je dichtbij of in Epe woont of maakt dat niks uit? Op welke basis word er geloot? Dat snap ik niet.


Er is een app groep, met alleen maar mensen met Shetlander of mini die mee willen rijden. Dus als je er ook in wil, gezellig!

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:57

Wat spannend dat je zo moet afwachten of je ingeloot wordt. Zou het ook wel sneu vinden als je bijna geen kans krijgt om als nieuweling mee te rijden omdat eerdere menners voorrang krijgen. Benieuwd hoe zoiets gaat.

Hier vandaag verhuisd! Het is nog niet af, er wordt de komende dagen nog flink gewerkt, maar ze kunnen er al staan 8-) het is heel leuk om te zien hoe ze in verschillende stallen hooi kunnen gaan eten, ze lopen nogal wat af zo :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De komende dagen gaan we ook alle oude blub van hun benen en buiken spuiten 8-)

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:02

Knolselder wat een leuk plekje heb je zo. Het ziet er idd beetje verdaan uit maar als het veilig en gezond is voor je paardjes is het een prachtig plekje! <3 ben eigenlijk heel benieuwd hoeveel paardjes je hebt! Ik zie een aantal terug zo maar ook wat nieuwe voor mij.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:05

Ja, het zijn oude stallen, maar wel heel stevig en op vele stukken ligt nog recent nieuw dak op. Maar veel is op zijn oude boertjes gerepareerd met een plankje hier en een schotje daar :')
Ik heb er nu 9 van mezelf. 1 projectje en 2 hengstveulentjes staat hier om manieren te leren in de kudde/opfok/afspeenmomentje.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:10

Hier ook geluk met pony's die niet te dik worden.

@Knolselder, Ziet er super uit al, die blub van hun beetjes komt wel goed. Is hier nu ook zo maar het zal wel super fijn zijn dat je het er kan afhalen zonder het er meteen terug aan hangt. Mooie start van het nieuwe jaar +:)+ .

sulindabaf

Berichten: 308
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:15

Wat is Sjors er mooi onder vandaan gekomen! Hij ziet er goed uit!

Wauw wat een lekkere ruimte Knolselder! Fijn ook dat er zoveel ruimte is om droog te staan :)

Gaan er mensen de wekker zetten voor het inschrijven voor de EPV?

Gobli; ik stuur je een pb’tje :)

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 15:25

Lieve dames,

Ik wil iedereen een gezond en blessure vrij 2020 wensen!

Momenteel zit ik in de rit voor een nieuwe BBL opleiding, hopelijk hoor ik daar morgen meer over!

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:47

Wat is een BBL opleiding, Lillian? Als Belg niet gekend let Nederlandq onderwijs :o

Ik ben ZO blij met het nieuwe plekje. Heerlijk. Soms zie je geen 1 pony staan. En dan staan ze zo hier en daar verspreid over de 4 stallen. Hier en daar een plukje eten, wat liggen slapen. Ruimte voor elkaar te ontwijken als ze willen. Ze zien er heerlijk relax en tevreden uit :D

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:59

Iedereen hier ook nog de beste wensen! *D

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 15:22

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Knolselder: Ziet er al heerlijk uit zo zeg. Fijn plekje heb je daar. :)

Lilian: Heb je al iets gehoord?

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 15:33

Er bied iemand een ideal reflectie mendeken aan maar heb geen idee welke maat ik zelf moet hebben. Zijn er hier die 'm ook hebben?

Ik dacht er aan om eventueel een voor een groot paard aan te schaffen in korting ergens en gewoon het achterste deel uit knippen om te gebruiken maar geen idee of het zou werken :+ .

@Knolselder, moet heerlijk zijn <3 .

Net even loswerk gedaan met Finn en zusje der pony en Cookie even aan de lange lijnen gehad. Het stuur oefenen met hun :D .

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 15:40

knolselder een BBL opleiding is een opleiding waarbij je 1 dag naar school gaat en vier dagen werkt.
fijn dat je nieuwe plekje zo goed bevalt! ook wel een droom van mij. een hele eigen plek zodat ik een mooie paddock paradise kan laten aanleggen :o

Kym nee nog niet, wacht het even rustig af.

Lori, weet je de ruglengte van je pony? Floor heeft bijv een rugmaat van 90cm (schoft tot staartaanzet) een in die maat heb ik de reflectie deken gekocht.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:08

Finn heeft een 75/114 op nu van deken en Cookie een 75/120.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 15:49

Beetje laat, maar gelukkig nieuwjaar allemaal :D

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:02

Iemand hier nog een 200 gram Horseware deken maat 4.9 liggen die hem wil ruilen voor een 4.6? :o

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:09

Vandaag Pepper kort gelongeerd (10 min) na twee weken stil staan. Ik ben 4 uur lang op stal geweest en heb hem maar 3x horen kuchen dus het gaat al beter gelukkig. Hopelijk voelt hij zich snel weer de oude en kunnen we lekker verhuizen.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:26

Frummels schreef:
Vandaag Pepper kort gelongeerd (10 min) na twee weken stil staan. Ik ben 4 uur lang op stal geweest en heb hem maar 3x horen kuchen dus het gaat al beter gelukkig. Hopelijk voelt hij zich snel weer de oude en kunnen we lekker verhuizen.



Hopelijk snel de oude en gauw verhuizen! Lekker gaan trainen en beide ingeloot worden! :j

Hidde en ik trainen maar weinig laatste weken. De bak van stal ligt in een open weiland en dus is het erg koud om nu in de bak te rijden en buiten vind ik wat onhandig omdat hij nu niet meer op ijzers staat. Gelukkig geen rotstraal meer dankzij alle goede tips hier! Die Egyptische zalf werkte als een tierelier.

Wel hebben we gisteren lekker gereden in de groepsleden op de manege. Hier staat Hidde los :)) te kijken hoe Jori van Fenna aan het rollen is op de tegels. Hij blijft gelukkig staan, ook als ik even weg loop. We kunnen en mogen de paarden nergens aan vast zetten op de manege, maar vind het buiten bij trailer te donker om in te spannen dus dan maar zo!

Afbeelding

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:18

Fijn dat Pepper zijn gezondheid weer de goede kant op gaat :) Hoesten kan zo vervelend zijn voor ze.

Brave Hidde! Waarom mogen ze niet vast staan?


Ik heb vanmorgen heerlijk op het strand gereden. Het was echt genieten, strand lag er super bij en we hadden het nagenoeg voor onszelf :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:42

Wat een leuke foto's Susanne! Is dit zijn toekomstig 2span genootje?

Frummels: Gelukkig lijkt het hoesten minder te worden. Ga je wachten tot het definitief over is alvorens hem te verhuizen?

Hidde ziet er goed uit, gaat het inmiddels al beter met hem? Hij heeft een flinke groeispurt genomen in haargroei of niet hihi

Annelies: Ondanks het niet aan huis is, ben ik echt jaloers op jouw plekje!!

Brave heeft afgelopen vrijdag voor het eerst weer voor de wagen gestaan sinds zijn castratie. Hij heeft helemaal geen last gehad van zwelling, waar ik echt blij mee ben omdat bij oudere hengsten (die al veel gedekt hebben) de zwelling heftiger kan zijn. In werklust en/of karakter geen verschil, maar hij was als hengst al een hele brave.

Volgende maand ga ik mijn droom waar maken: op het strand gaan rijden, zowel met Brave als met mijn rijpony <3

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:51

O dat wil ik zo graag nog een keer.. op het strand rijden. Lijkt me zo gaaf! Maar goed, dan moet ik trailer met koetsenframe huren en manlief heel lief aankijken. :o

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:53

Wij hebben geen trailer meer, maar rijden met een vrachtwagen.
Sulky gaat dan in het zadelkamer gedeelte, al kan het ook achterop, maar dat vertrouw ik niet zo. :P

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:08

Jolynne schreef:
Wat een leuke foto's Susanne! Is dit zijn toekomstig 2span genootje?


Ja :j

Superleuk dat jullie binnenkort ook gaan, welk strand ligt er bij jullie in de buurt?

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:16

Vrachtwagen hebben wij ook, maar die is zo omgebouwd voor de trekker, kan geen pony in denk ik. :( Wij doen aan tractorpulling.

Leuk bont span heb je dan Susanne!