Was dit een Aha gevoel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Was dit een Aha gevoel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 22:14

Ik rijdt Andrew meestal ontspannen voorwaarts neerwaarts tot hij lekker ontspannen en goed voorwaarts aan mijn been is en dan probeer ik hem meer op te pakken en bij elkaar te rijden. Nu ging dat de afgelopen weken niet zo lekker en werd hij zwaarder, maar vandaag was ik weer goed bezig en ineens werd hij wat zwaarder en begon hij wat meer te trekken met zijn achterbenen, en werd doorbij iets onregelmatig voor mijn gevoel. Hij kwam wel van voren veel mooier rond, en meer omhoog. Nu had ik het gevoel op dat moment dat hij iets moest doen wat hij niet gewend was en dat hij daardoor last kreeg van trekkende spieren. Ik heb toen wat overgangen gereden en toen ging het al beter, maar ben daarna vrij vlot gaan uitstappen. Maar was dit nu het begin van het meer gebruiken van zijn achterhand? Verder was hij in draf niet onregelmatig hoor...


astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 05:38

Sorry, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een paard onregelmatig gaat lopen op het moment dat hij goed door de rug is en zijn achterhand er bij is. In tegendeel, je voelt dan de paard onder je door swingen met grote regelmatige passen.

Ik ben bang dat je gevoel in deze verkeerd is. Laat eens iemand van de grond naar jullie rijden kijken.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 10:06

je merkt dat je paard zijn achterhand gebruikt als je hem gewoon ver onder je voelt stappen. je komt zeg maar iets hoger.. tenminste dat lijkt zo. je voelt veel beweging in de rug van je paard (swingen)...

groetjes joyce

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 10:13

bij de clinic van Chriasta Laarakkers liep een paardje mee dat veelt e lang in de zelfde houding had mogen lopen, de traag en braaf pose met de kop 'aan de teugel'. Van Christa moest de ruiter hem meer voorwaarts rijden en ook dat beest reageerde daar erg hinkelend op.
soms moeten ze daar even doorheen, die spieren moeten immers ook het idee wennen, zeker als ze lange tijd niet werden aangesproken.
Om dat op een goede manier te doen, is heel moeilijk. Blijf proberen dat met heel veel gevoel te doen....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 19:11

Ik had een keer les van een grand prix ruiter en toen moest ik hem echt tegen mijn hand aanrijden. Toen had hij ook 1 moment dat hij zo liep, en dat moest ik voelen, maar toen ging hij van voor zo in verzet dat ik het vreselijk vond. Nu ging hij echter niet echt in verzet. Het voelde alsof hij zijn benen extra aantrok, maar dat aan 1 kant sterker kon dan aan de andere kant. Wat te verklaren is als je paard niet even sterk is op beide handen of even los. Ik dwing bij Andrew niet af. Sommige menen dat ik te lief rijd. Dit ging plotseling vanzelf. Hij liep niet helemaal ontspannen door de rug, hij liep een beetje half te protesteren, maar niet heel erg.
Normaal loopt hij heel ontspannen en nagevelijk/licht van voor, maar lichtelijk uit elkaar(beetje slap achter en wat op de voorhand). Nu voelde hij meer als 1 geheel. En dus alsof hij die kont er meer onder had.

Ik zal het niet afdwingen (werkt bij hem toch alleen maar averechts), maar kijk wel of hij het weer zelf aanbiedt en of het dan soepeler gaat..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers