wel of geen laptop....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

wel of geen laptop....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 18:13

Wij hebben thuis 2 pc's staan, maar nu wil ik graag een laptop (kan ik in woonkamer zitten en niet in het kantoor alleen, en de ruimte die een volledig systeem inneemt)
Maar nu zegt de een waardeloos, wil er nooit geen een weer (ivm aansluiten randapperatuur, opladen batterijen, uitvallen/wegvallen van het besturingssysteem, etc)
dan ander is er positief over.....

Ik heb de 2 andere pc's in een netwerk staan, alle randapperatuur is usb, heb voldoende stopcontacten in de woonkamer om zonder batterij te werken.

Nu is mijn vraag wat is wijsheid, of weer een gewone pc erbij?????
En dan het liefst reageren uit ervaring....
Ook merken en types zijn welkom....
Waar let je op bij aanschaf laptop en dat soort dingen.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten



stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 18:17

bij aanschaf van een laptop zou ik eesrt kijken waar je hem voor gaat gebruiken, dus waar wil je hem voor gebruiken? ook zou het beter zijn om een laptop te kopen ipv een PC want ze zijn kleiner, kan je zo overal mee naartoe nemen, en er zijn nog meer positieve dingen, als je een laptop neemt zou ik dell kiezen of HP of compaq ofzo

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 18:18

Vanuit mijn werk heb ik een Compaq Armada M700 en ik heb hier toch niet zoveel over aan te merken. Iedereen op ons kantoor (accountants Gaaaap Haha! ) werkt met een labtop, omdat we ook naar verschillende klanten toe moeten. Het enige is, dat het af en toe een beetje traag gaat allemaal.

Maar als ik gewoon thuis ben, zet ik zeker mijn labtop niet aan, dan kies ik liever voor mijn eigen pc. Maar nogmaals: de labtop functioneert naar mijn idee voldoende.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 20:42

ik heb dus 2 volledige pc's staan...

Ik gebruik ze (behalve voor internet) ook oa voor brieven, ledenadministratie, etc...
Het nadeel van een pc is dat manlief in de woonkamer zit en ik in het kantoor te werken....

Aangezien er een pc bij moet zaten we dus te denken aan een laptop (of zoals mijn kids die dingen noemen vouwpc's)
Ik heb bij kennissen enz. geinformeerd naar laptops, hoe ze bevielen etc.
En kreeg dus de meest uiteenlopende reacties:
van 1 X en nooit weer
tot nooit iets anders.... (maar dit zijn dus hobby gebruikers...)

In mijn achterhoofd had ik zoiets van als die dingen niet deugen, waarom sleuren oa die verzekeringsboeren die dingen dan altijd mee...

Het probleem met randapperatuur heb ik dus niet, of ik plug hem in op mijn netwerk of trek de usb stekkers uit de andere pc's en plug die in op de laptop.... verder heb ik meerdere printers dus meestal wel eentje vrij...

En wat raden jullie dan aan, behalve merk. pentium, athlon, of ????????
die ik nu heb (pc) beiden pentium (2 en 3) en die bevallen goed....(meestal, wat kun je toch heerlijk schelden en mopperen op die dingen....ze zeggen toch niets terug... Haha! )

en verder, wel dvd, wel (her)schrijver?
en waar verder op te letten, welke eisen (qua hardware) moet/mag ik stellen aan een laptop tov een normale pc?
geheugen en poorten weet ik wel....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 21:01

mijn advies: koop een desktop (standaard pc dus) als je niet absoluut een laptop nodig hebt. omdat je voor de prijs van een laptop een desktop pc hebt met veel meer capaciteit.
met laptops loop je ook snel tegen beperkingen aan.

een merkdesktop zijn vaak ook in kleine uitvoeringen en icm een lcd scherm neemt het weinig plek in beslag.

mocht je toch voor een laptop gaan: compaq en dell vind ik zelf erg prettig. ook een groot goed scherm en een touchpad (dus geen piefje in het midden) zijn prettig.

Amor Vincit Omnia

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 21:04

Wij zitten met hetzelfde probleem, we hebben nu 2 goede pc staan en nu kan m'n moeder er nog 1 bijkopen op kosten van het werk. Ik zou wel graag een laptop willen voor op kamers maar m'n nicht waarschuwde al dat de harde schrijf er veel te lijden heeft en dat er lang niet zoveel functies in/op zitten.

Don't hate me cause you ain't me!

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 21:15

Wij hadden hetzelfde probleem.
We hadden al 2 pc's op netwerk en alles usb maar in de woonkamer hadden wij niets. Om nou het hele spulletje in de woonkamer te zetten dat wilde ik echt niet omdat het groot en rommelig is.
Ik heb dus gekozen voor een laptop. Wat SP zegt is waar, je hebt meer waar voor je geld als je een standaard pc koopt maar wat vind ik het ideaal dat je de laptop dicht klapt en zo in een la schuift en voila, er is ruimte Haha!
Wij hebben ook een netwerk contact gemaakt in de woonkamer, je prikt de laptop er op en kan ook veel er mee doen.
En als ik nou echt grotere dingen met de pc wil doen, doe ik die op de standaard pc boven.
Kijk anders gewoon of je een 2de hands laptop kan vinden, heb ik ook gedaan en werkt prima.
Kijk anders op marktplaats, zo ben ik er ook aan gekomen.
O ja, ik heb een Compaq.

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 21:29

de pc's die ik heb staan zijn redelijk up to date (zover dat mogelijk is met een een pc)

Het gaat me niet om de kosten (klinkt een beetje l*llig) want manlief mag een pc kopen voor zijn werk... wat hij op zijn werk moet doen kan hij ook op de huidige thuis (met als resultaat dat er altijd 1 in de woonkamer zit en 1 in het kantoor (klikt ook zo... is gewoon een kamer waar de pc's en de ordners staan en de rest van de zooi...)
Gezien de ruimte die een "normale" pc inneemt, de gezelligheid van samen in de woonkamer zitten, zitten we dus te denken aan een laptop.....
Welke beperkingen heeft een laptop dan tov van een normale?
Ik kan simpel de netwerkkabel naar de woonkamer leggen en zit ik dus op hoofdpc aan gesloten, met alle faciliteiten wat die heeft...

Maar klopt het dat een laptop spontaan "uit" gaat?????

Het leek me tevens handiger om een laptop mee te kunnen nemen naar bijv. een vergadering (alles bij de hand hebben aan docu's enz.) Maar als een laptop spontaan uit gaat, veel blijft hangen en andere rare dingen doet.....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 21:52

Alane schreef:
Welke beperkingen heeft een laptop dan tov van een normale? Ik kan simpel de netwerkkabel naar de woonkamer leggen en zit ik dus op hoofdpc aan gesloten, met alle faciliteiten wat die heeft...

Maar klopt het dat een laptop spontaan "uit" gaat?????
een laptop kan je beperkt of heel moeilijk uitbreiden, en dan heb ik het over randapparaten, i/o kaarten, geheugen en harddisks. als die uitbreidingen er al zijn, zijn ze duur.

een laptop gaat uit als de batterij op is, een moderne laptop geeft aan wanneer dat is en maakt een backup in zo'n situatie.

houd er rekening mee dat de laptop gebouwd is op energiebesparing om de batterij zo lang mogelijk vol te houden. o.a. trage harddiskspin, wat ik zelf ontzettend vervelend vind.

een ander groot nadeel van een laptop is dat je ermee moet slepen. en dat klinkt nu leuk maar dat ben je erg snel zat.

als je voor een laptop gaat, koop er 1 met een li-ion batterij en geen nikkel cadmium.

Amor Vincit Omnia

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-02 01:03

met die tip over die batterij, daar heb ik dus wat aan....

dat gesleep beperkt zich tot af en toe naar een vergadering, verder alleen binnenshuis.

uitbreidingen vwb inbouw in de pc zelf heb ik met de 2 die ik nu heb 1 X gehad, dat betrof een netwerkkaart in de kleine pc.

wat betreft de eisen aan geheugen en hd, weet ik wat ik wil (zo ongeveer, afgespiegelds aan wat ik nu heb staan)
het enige waar ik over zit te dubben is wel of geen dvd-speler en/of cd-rw, beide heb ik op de grote pc....
en dan of weer een pentium, athlon, duro of.....

wat betreft het slomer worden ivm batterij kan ik online (= elektriciteit) werken dor de gehele woonkamer (heb bijna overal stopcontacten) de gebruiksduur (batterij-power) is voor mij niet de alleereerste prioriteit, wel of door bijv. wegleggen van de laptop tijdens het werk het kan gebeuren dat hij "uit" gaat..
en de processor dus, + dvd/cd-rw, merk (hoor dus veel negatieve dingen over Dell)
wat betreft de muis, ik heb een grafisch tablet, incl. pen en muis (usb) en ben dus in staat om te werken met een "gewone" muis.
een kennis van mij had het dus puur over printer, scanner. (hij moet ivm parallelpoorten de laptop uitdoen, met usb hoeft dit dus niet (maw dit probleem kan ik dus ondervangen + mijn netwerkkaarten, ik heb 2 usb printers en 1 "normaal" aangesloten printer in netwerk staan (kan ze op beide pc's gebruiken) en derhalve 1 vrij houden voor de laptop, 1 van mijn scanners is ook usb (krijg ze qua netwerk niet aan het werk..iemand een idee?)
Vwb opslag capaciteit (ik zet alles in kopie op cd, en verwijder daarna oudere "dingen" van de schijf, heb ruimte genoeg op de pc's..) heb ik aan 20 gb ruim voldoende. qua geheugen heb ik voldoende aan 256

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 14:31

als je hem niet ECHT nodig heb zou ik zeker voor een PC gaan, die zijn veel goedkoper voor beter, maar als je een laptop wil/moet dan neem je die je moet gewoon kijken of je hem ECHT gaat gebruiken en of als je een PC koopt dat je dan echt de laptop mist

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 14:39

Neem een Imac Lachen
Heeft dezelfde snelheid en capaciteit als een gewone windows-bak en is toch klein genoeg om in de woonkamer te zetten.

זכור


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dayanara, hel1 en 9 bezoekers