Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:46

Thnx meiden, ben helemaal verliefd op mn schatjes <3

Wat leuk Mira! Ben benieuwd naar je nieuwe.

@Granoek. Ik heb een hele grote kattenreismand van curver.
Deze:
Afbeelding

Daar leg ik een handdoek in en daarna zet ik de cavia's erin. Kunnen zij lekker rustig zitten, heel weinig stress. Soms wat lekkers erbij.

Daarna kunnen we rustig de kooi leeghalen en schoonmaken :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:12

Het probleem was niet zozeer gebrek aan bak, maar aan hoe ik de cavia's in de bak krijg :P Maar begrijp dus dat ik er niet achter moet jagen, beter kan ik ze in een hoekje zetten. Maar ze zijn zo GLAD hé, als ik hem een beetje heb schiet ie zo weer weg haha.

Vind het huisje wegnemen gelijk zo cru, dacht dat ik ze wel zo ver kon krijgen door steeds dichterbij te gaan zitten wanneer ik ze hun groentjes heb gegeven maar hoewel ik al echt dichtbij kan zijn, als ik wil schoonmaken zijn ze echt heel bang.

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:28

Ahh zo sorry, nog niet helemaal wakker :))

Ik heb handdoeken in de kooi hangen, daar zitten ze achter. Ik lokaliseer ze, doekje beetje omhoog en grijp ze zonder dat ze dat zelf beseffen }:)

Menthus en Ecky zijn sowieso simpel, die laten zich gewoon pakken :)

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:35

Ik heb een 'reismandje' gemaakt van een curverbox met deksel.
Daar heb ik een schuifdeurtje in gemaakt en als ze naar buiten mogen zet ik dit boxje in het hok, deurtje open en ik 'drijf' ze rustig richting het deurtje. Als ze er in zitten deurtje dicht schuiven, oppakken en buiten in de ren neerzetten.
Afbeelding

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:35

Heeft hier ook een hele tijd geduurd hoor, maar is beter geworden toen ik de oogjes 4 keer per dag moest zalven := Milo kan ik daardoor nu gewoon oppakken.
De kleine heeft allemaal iets meer tijd nodig, maar ik zorg dat ik hem in ieder geval om de dag in de hand heb, idd niet door te jagen, maar even in een hoekje en dan eigenlijk ‘scheppen’. Dus niet handen van boven, maar van onder. Ze eten ondertussen wel allebei uit mijn hand.

Het gaat gelukkig weer goed tussen de mannen, af en toe zijn ze nog wat bozig tegen elkaar maar het valt alles mee.

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:23

Ik probeer ze meestal even snel te pakken. Vinden ze wel even spannend maar is meestal maar kort.

Als het goed is heb ik volgende week een castraat er bij. Ik moet het nog even afwachten omdat die iets ouder is en het dus twee volwassen mannen zijn.Hopelijk gaat het goed. Vandaag word hij gecastreerd en dan volgende week ophalen.
Afbeelding
Fuge.

Hij blijkt al aardig tam te zijn dus dat is mooi meegenomen. Is het later voor mijn dochter misschien ook nog leuk. Maar ben als het goed gaat vooral blij dat het niet een jong beestje is. Nu even kijken waar ik het koppelen ga aanpakken. En dan even het hok goed schoonmaken.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:32

Aparte naam of bedoel je Fudge :)
Leuk kleurtje, daar heb ik hier nog een zeugje van zitten .

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:40

Hallo allemaal!
Hoe gaat het ondertussen met alle diertjes?

Leuk beestje @floorsil!

Ecky knapt rustigaan op, heb dr gisteren weer zien popcornen :D
En Meeko groeit goed :D

Nu heb ik een vraagje...
Kan een caviazeugje van ongeveer 2 maand al bronstig worden? :o?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:22

Dat worden ze met 5 weken al :) Dát is ook de reden dat een nestje al vroeg uit elkaar moet; de beren kúnnen met 3 a 4 weken al produceren en zeugjes met 5 weken 'ontvangen'...

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:04

Dat verklaart veel...

Wij gingen even twijfelen of Nyko wel een meisje is... ik kan geen piemeltje of balletjes vinden... maar het zit zo...

Dinsdagavond had ze een beetje diarree leek het wel... in de gaten houden want ze was wel vrolijk en fit en dronk en at goed.

Gisteravond geen diarree meer gezien maar wel een beetje slijm... ook raar? Nooit eerder gezien... verder vrolijk en fit, dronk en at goed.

(Wel gegoogled op slijm, vond niets alarmerends)

Gisteravond besprong ze Meeko ineens... waarop mn vriend zei; Nyko is toch wel echt een meisje?

Nou heb dr wel 20x omgekeerd maar ik kan echt niets vinden wat een mannetje moet zijn, t laat je toch twijfelen :')

Nouja vanmorgen zat ze te kontje wiebelen met prrrr

Dus ze zal wel bronstig zijn denk ik? :')

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:49

Zeugjes bespringen elkaar ook als ze berig zijn en er is geen beer in de buurt :) Dus niets aan de hand.

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:01

Pfoei :D

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:23

Pff het is hier het 1 na het ander. Mitchy wordt niet meer geopereerd. Ze ziet er steeds beter uit, de zwelling is weg en ze is vrolijk, eet heel goed, en hobbelt rond. Pootje is verlamd, pijnprikkels lokken geen enkele reactie uit en ze komt mooi aan. Zodra ik het idee heb dat ze achteruit gaat is het einde verhaal.

Alleen begint Kiwi te vechten met Fluffy. Hij loopt constant achter Fluffy aan, wilt Fluffy drinken dan bijt Kiwi. Wilt Fluffy eten dan trekt Kiwi het bij hem weg of hij bijt Fluffy weer. Krijgt Fluffy aandacht, dan komt hij ertussen of jaagt hem weg bij ons. Verder loopt Kiwi zijn geval achterna en als je Fluffy soms ziet lopen na een rijsessie dan denk ik dat het kiwi weonig interesseerd in welk gat hij zit. En Fluffy laat zich doen. Ik twijfel alleen of Kiwi echt gecastreerd is, hij heeft toch flinke ballen gekre3geb intussen.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 17:45

Een gecastreerde cavia heeft géén ballen meer... dus als je die duidelijk ziet dan is hij niet gecastreerd :)

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 20:06

Heh balen poetser...
Hopelijk is Mitchy nog lang bij je!

Nou ik ben 100% zeker. Meeko en Nyko zijn echt twee meisjes en ik benniegek :=

Moesten nog hooi hebben en bij die Jumper zit ook een dierenarts. Ik had even gebeld vantevoren en ik kon beide dames wel even meenemen om ze te laten controleren. Ik wilde het toch extra laten checken :o

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 20:54

DubbelDun schreef:
Een gecastreerde cavia heeft géén ballen meer... dus als je die duidelijk ziet dan is hij niet gecastreerd :)


Dat dacht ik inderdaad ook al. Wel balen want ik vertrouwde de fokker. Verklaard wel waarom hij geobsedeerd was door Mitchy en dat zij hem niet kon verdragen. Het is dat hij er nog maar 8 weken was toen de baby's geboren zijn, anders zou ik toch gaan twijfelen over de vader. Zeker omdat dat ene jong dezelfde kleur had.

Fijn dat je nu 100 procent zeker ben dat het 2 meisjes zijn.

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:41

Mag ik meepraten. In het nieuwe jaar wil ik caafjes aanschaffen. Morgen komt het hok binnen
Laatst bijgewerkt door lemanthia op 20-12-19 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:10

@lemanthia: welkom... , maar 'pol' caafjes ?? :)

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:14

DubbelDun schreef:
@lemanthia: welkom... , maar 'pol' caafjes ?? :)

Autocorrect moest caafjes zijn

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:27

Ik ben nieuwsgierig wat het uiteindelijk gaat worden :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:54

Bijna 1 maand verder en ze hebben voor het eerst gegeten op mijn schoot *\o/*
Ze zijn het nog steeds niet helemaal eens met het oppakken maar vandaag whieeepten ze wel na 10minuten. En dan zo dat schattige whieepje, niet krijsen haha. Heb ze overigens nog nooit angstig horen krijsen.


Afbeelding

Afbeelding

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 01:03

Welkom lemanthia!
Ik ben benieuwd met watvoor caafs je thuiskomt :)

Wat goed Granoek! Ze zien er goed uit.
Hoe oud zijn ze ook alweer?

Meeko en Nyko groeien langzaamaan steeds een beetje meer. Hoop dat het goed blijft gaan, ze zijn zo leuk!

Menthus is niet meer zo benauwd en niest nog heel af en toe. Morgen laatste dagje antibiotica en dan kijken hoe het gaat.

Ecky wordt terug weer een beetje Ecky. Ze komt steeds vaker tevoorschijn, zie haar nu geregeld eten en drinken en ze heeft haar gekke popcorn en race buitjes weer :D
Nu hopen dat ze weer in gewicht gaat groeien. Dat is nu wel stabiel, maar zie dr liever nog wat aankomen.

Hoop dat de ellende eindelijk voorbij is en we weer van ze kunnen genieten :+:

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 01:11

Ik weet niet precies hoe oud ze zijn.. heb ze van mijn vriend gekregen en ze hadden tegen hem gezegd dat het nog jonkies waren maar hij weet niet meer hoe oud 8)7

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 05:03

lemanthia schreef:
Mag ik meepraten. In het nieuwe jaar wil ik caafjes aanschaffen. Morgen komt het hok binnen


Welkom!

@granouk een van je caafjes lijkt sprekend op de mijne min de lange pluk haar op zijn billen. Leuk stel heb je!

@nientsje hoop ook dat de ellende voorbij met je caafjes.

Ben de dagen aan het aftellen naar dinsdag! Dan ga ik 3 beertjes halen. Eentje voor Chase die nu alleen zit nadat zijn broer is overleden. En heb er twee uit elkaar moeten halen omdat ze tot bloedens toe vochten met regelmaat. Worden allemaal CH teddys. Zwart,zilvervos en lilac goud met wit ben zo benieuwd!

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:17

Iedereen vast fijne feestdagen gewenst!!
Afbeelding