[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:19

In Overasselt :)

NHDtjes van Karli
Hobbyfokkerij voor Nederlandse hangoordwerg konijnen.
Volg ons op Facebook en instagram!


Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:52

Ik maak me er ook niet druk om hoor :+ Alleen sommige locaties vind ik qua sfeer gewoon niet fijn om te starten, dus die sla ik over. Zo start ik bijvoorbeeld ook niet bij Blauwendraad :)

Beuningen wil ik wel een keer starten, mooie locatie!

@xSanneee, Wageningen is niet ver nee! Waar rijd je je oefenwedstrijden?

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:03

Bij de manege hier om de hoek haha! Zelf jaren gereden en help ze nog altijd op wedstrijddagen, ben dan ook jury voor de kleintjes.
En dat is voor mij op stapafstand dus ideaal om een keer te oefenen.

Wie weet dat we in het nieuwe jaar een echte startkaart gaan aanvragen als ze het goed doet.

Normaal is dinsdag longeerdag, maar na het diva gedrag van gister toch maar even gereden. Moesten weer even afstemmen wie bepaalde wat we gingen doen :') maar daarna was ze lief. En dat terwijl de paarden in de wei hun lol-uurtje hadden _O-

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:12

Stapafstand is wel ideaal! Dat heb ik helaas niet, maar heb deze zomer een trailer gekocht om die reden dus ik kan gaan en staan waar ik wil tegenwoordig. Zo fijn :j Benzine daarentegen is wel jammer haha.

Hier net mijn andere pony koliek, dat soort dingen komen ook altijd op het verkeerde moment pfff

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:42

Haha ja ik moet nog een trailer, BE rijbewijs én een trekauto _O-
Dus nu nog erg afhankelijk van anderen helaas. Met eigen vervoer wordt het makkelijker om vaker te gaan. Vermoed dat ik d'r appeltje eitje in m'n eentje laad, ze is echt kuikenmak op de trailer haha.

Maar de manege heeft ook elke maand oefenspringen, dus dat wil ik ook gaan doen het nieuwe jaar. Kunnen we heel laagdrempelig beginnen op babyniveau en je krijgt alle tijd om rustig te verkennen en te rijden.

Ah oliebol... hopen dat ze snel opknapt!

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:28

Nou, ik rijd al jaren met mijn pony tussen de paarden. Nooit problemen gehad hoor. Krijg juist erg veel complimenten. En we hebben een hele hoop prijzen binnen gehaald. Ik vind het altijd een beetje onzin dat gezeur over dat jury's liever paarden dan pony's zien. :o Als je je proef netjes rijdt, krijg je je punten heus wel. Krijg je je punten niet, dan heb je ze niet verdiend.
En ja, ik baal ook wel eens dat ik voor mijn gevoel wél punten had verdiend maar ze niet krijg. Dan wil de jury gewoon wat anders zien dan wat ik getoond heb. Het is en blijft een jurysport. Maar dat staat verder los van het feit dat ik een pony rijd. Want mensen met 'dressuurpaarden' hebben daar net zo goed last van.

Oh, best veel interesse in filmpjes. Stuur maar een pb mocht je ze willen zien. :+
Hoor trouwens wel enorm veel mensen dat er zondag problemen met stoute paarden waren. Zal het aan het weer hebben gelegen? :=
Mijn valkje was gister weer braaf. :)

Wij rijden trouwens regio Woudenberg/Leusden. Al stond ik hiervoor in Ederveen op stal, dus ik ga ook graag nog richting Lunteren, Rhenen, Zevenaar. Heteren en Ravenswaaij zijn wij ook wel eens geweest.
Voor de mensen uit de omgeving. In de zomer bij Stal Roosendaal in Bennekom is ook altijd heeel leuk, gezellig en fijn rijden!
Voor de B zijn er zat wedstrijden in Woudenberg en omgeving, hoeven we niet te ver voor. Voor de Z wedstrijden moeten we wel vaak wat verder, vooral in de winter.

xSannee lastig he van anderen afhankelijk zijn! Ik heb wel een trekauto en trailer inmiddels, maar geen BE rijbewijs (en ook niet nodig bij deze combi) maar ik durf niet goed zelfstandig op pad met de trailer.. Vooruit rijden gaat wel, maar achteruit rijden (om dus bijv. weg te gaan van wedstrijd haha) kan ik écht nog niet. :P
(Gelukkig gaat vriendje altijd mee als taxi en voorlezer :Y) Hij heeft amper verstand van paarden, maar zelfs een Z2 proef leest hij zonder problemen voor. _/-\o_ En het bizarre is, dat hij de bakletters precies weet, en ook alle Z2 oefeningen kent!)

edit; ik had trouwens wel pas dat ze me zeiden dat ik het pony tarief mocht betalen. Ik rijd een pony, ik zie er heeeeel jong uit, geeft altijd leuke taferelen. :+ Toch maar even gezegd dat ik toch echt tussen de paarden rijd..

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Roulette_
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:21

absque, wat lief van jouw vriend dat hij zo vaak met je mee gaat! Grappig, wij zitten in dezelfde regio, maar rijden zo te zien net op andere plekken. Ik start vooral in Hoevelaken, want daar kent paardlief de bak, maar in januari gaan we in Bunschoten starten en goed om te weten dat er meer fijne locaties zijn.

Over ponies en 'andere' rassen bij de wedstrijden, van de jury's waar ik tot nu toe bij heb geschreven heb ik er niet 1 mee gemaakt die er echt een mening over had. Wel eentje die vanuit de verte zei 'goh, wat leuk, een meisje met haar pony' (stalgenootje van 27 met haar fjord), maar in de ring was hij helemaal enthousiast over hoe goed zij hem rijtechnisch voor elkaar had en kregen ze precies de (goede) punten die ze verdienden.
Denk dat soms een keer balen dat je punten wel verdiend had, maar niet hebt gekregen, normaal is en iedereen zal overkomen, los van of je een pony/dressuurpaard/fjord/tinker of wat dan ook rijdt. Theoretisch zou je zeggen dat ik een 'echt dressuurpaard' heb (elite/sport merrie van ruim 1.70), maar ook wij hebben momenten dat ik baal omdat ze fijn liep en ik dat niet terug kan zien in onze punten.

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:31

Pony tarief betalen, dat zou leuk zijn :)) Ik zie nu steeds meer wedstrijden die 12,50 per proef kosten, blijft een kostbare sport haha.

xSanneee, leuk! Ik wil ook een keer oefenspringen doen ergens, maar ook wel echt baby niveau want hoger dan 40cm hebben we nog niet gedaan _O-

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:37

Roulette_, ik denk dat wij ook geen relatie zouden hebben als hij niet mee zou gaan. :) Met 2 pony's (die ook nog eens beide drachtig zijn), waarbij ik fanatiek met keuringen/shows/wedstrijden ben, draait mijn leven vooral om werken (40u kantoorbaan, en daarnaast werk ik ook nog 1-3 diensten per week in de horeca) en pony's. Als hij niet mee zou gaan, zou ik hem erg weinig zien..
Al prijs ik mezelf absoluut gelukkig dat hij het ook onwijs leuk vindt om mee te gaan! En op keuringen/shows brengt hij mijn pony's nog voor ook. Zo stoer! Want een rondje rennen met mijn hittepitjes is niet makkelijk. :P
Enige wat hij NOOIT doet of gaat doen, is vlechten en rijden. _O-
Mijn valkje is ook echt zijn pony. Die twee kunnen lezen en schrijven. Heel apart.. Zonder hem in de buurt stap ik dus ook niet op die pony, want dat is garantie voor mislukking. :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat leuk dat je dezelfde regeio start! Is hoevelaken wat?
Bunschoten-Spakenburg (als ik de juiste voor me heb) heb ik wel eens gestart, was helaas niet onze locatie. Prullenbakken op de hoeken van de Z bak, met bloemen erop. Vond mijn pony niet grappig. :')

Ghostattack, ik vond het ook wel een goed plan. 10,- per proef vind ik wel zat haha. Het is idd een kostbare sport dat wedstrijd rijden! De tijd, benzine, startgeld pff.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:41

Handig zo'n vent! Ik moet mijn wedstrijden echt goed plannen want ik heb vaak niemand die me kan helpen en uit mijn hoofd rijden wordt echt niks _O-

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:48

Oh echt? Nou aangezien je redelijk in dezelfde omgeving zit, mocht je eens ergens starten waar ik ook ga, dan kunnen we je altijd helpen met voorlezen etc hoor!
En daarnaast, mijn ervaring is dat niemand op wedstrijd te beroerd is om te helpen, dus gewoon een voorlezer lenen van iemand voor/na jou! Laat je niet tegenhouden door een missende voorlezer. :D

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:58

Absque wat leuk (en handig!) zo'n vriend!!

Afhankelijk zijn van anderen mbt wedstrijden is heel herkenbaar.. ik hoop begin volgend jaar mijn E rijbewijs te gaan halen. Een trekauto is meestal wel te regelen en een trailer te lenen of te huren. Maar vooralsnog ben ik afhankelijk van een vriendin waar ik bij op stal sta. Zij rijdt mij naar wedstrijd, ik ga met haar mee op wedstrijd. Heel fijn.

Ik heb ook geen standaard dressuurpaard, maar heb daar nog nooit "last" van gehad op wedstrijden. Nooit het idee gehad dat ik er met Snob zijn moeder (Gelders/tuigpaard merrie) op afgerekend werd en nu met Snob (Groninger) krijg ik eigenlijk alleen maar toffe reacties. En dat terwijl hij een echte Groninger is met bijbehorende korte dikke pootjes :))

Sanne handig een wedstrijd op stapafstand! Wat jureer je zelf?

Ghostattack koliek is altijd eng, hoe is t nu?

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 16:09

Jij zit ook echt wel een beetje in de regio Abesque! Bennekom, Lunteren, Rhenen enz. Allemaal vlakbij!

Wat een topper zo'n vriend! Ik ben ook heel gelukkig met die van mij hoor, alleen met de trailer rijden moet hij nog even leren *D
Hij heeft ook een stiekeme band met m'n pony :') stomme beest is bij hem altijd zo lief _O-

Spoiler:
Afbeelding
Ze wilt bij hem zelfs knuffelen....


Haha ghostattack wij zouden dan ook echt babyniveau doen hoor. Gaan binnenkort eerst een keertje een baby springles doen daar en daarna staat het oefenspringen een keer op de planning.

Ik ga ook regelmatig met vrienden mee om voor te lezen en ben dan ook gerust bereid om voor anderen te lezen als ze ervoor of na zitten hoor!

Maaike ik jureer dan de A (zonder galop), B en L1 meestal. Maar dat zijn dus manegeruiters, heb geen jurycursus oid hoor! Springen doe ik ook, dan vaak tot de 70cm

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 16:38

Die van mij oogt wel groot, omdat ik zelf enorm korte pootjes heb :P Mijn bijrijder start hem af en toe tussen de pony's, terwijl ze nog weinig ervaring heeft (lees: pony loopt als een gebogen kameel). Volgend jaar wil ze officieel gaan starten.

Ik heb mijn E ook pas deze zomer gehaald trouwens! Heb het jarenlang uitgesteld en toen was ik er klaar mee en heb ik het gewoon gedaan. Doodeng, maar inmiddels geen probleem. Rijd zo overal achteruit, inparkeren, bochtjes.. Maakt me allemaal niks uit!

Paar weken terug kwam er nog iemand in paniek naar me toe: Heb jij een E rijbewijs en kun je achteruit rijden? Mijn man is niet mee en ik durf het zelf niet *paniek*. Moest ik de combi van iemand anders eruit rijden, met de halve wedstrijd als toeschouwer erbij _O- Toch wel fijn dat je dan zo iemand even snel kan helpen.

Edit: Andere pony gaat inmiddels weer beter gelukkig! Hopen dat het hierbij blijft, ze is dan wel mijn pensionado maar ze is pas 13 :=

linda2008

Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:40

Absque, grappig! Ik kom oorspronkelijk uit die regio. Jarenlang in woudenberg gestaan :j
Wat leuk dat je de hobby deelt met je vriend...
hier ook zo’n druk leven maar mijn vriend gaat echt niet mee hoor :P

Ik heb altijd een auto met trekhaak gehad en een kleine trailer voor mijn minipaarden. Vorig jaar heb ik die ingeruild voor een 1,5 paards trailer. Ik hoorde zo veel wisselende verhalen over wel of niet met B rijbewijs mogen rijden, en ik rij echt wel 3 of 4x per week met de trailer, dat ik deze zomer tóch mijn BE-rijbewijs maar gehaald heb. Achteraf heel goed want nu ben ik ook veel handiger geworden met achteruit rijden enzo :D

Eigenlijk ga ik altijd alleen op pad, alleen laden enzo gaat prima, maar op wedstrijd heb ik toch echt een lezer nodig :o als ik minder zenuwachtig word wil ik wel eens proberen uit mijn hoofd te rijden :j

Roulette_
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:36

Absque en Sanne, onwijs lief zo die foto’s van vriend met paard, heerlijk dat de heren en de ponies zo goed met elkaar overweg kunnen! Mijn man vind heel af en toe heel even mee naar stal wel oke, maar meer dan dat ook echt niet. Sinds ik hem iedere keer dat hij er is wat wortels mee geef begint mijn merrie hem gelukkig wel steeds leuker te vinden, maar dat is nog niet op het niveau van jullie mannen, ontzettend leuk om te zien.

Hoevelaken vind ik fijn, losrijden mag zowel binnen als buiten (binnen is maar 20x20 naast de ring, buiten is huge) en de organisatie doet echt zijn best rekening te houden met iedereen. Maar goed, ik ben bevooroordeeld, ben daar zelf lid en help ook wel met de wedstrijden. Bunschoten heeft volgens mij twee locaties, januari is bij de Gouden Adelaar, maar je hebt er ook Vermeer. Mijn merrie heeft het niet op vreemd terrein, dus bewust iets gekozen waar losrijden en de ring in hetzelfde gebouw zit.

Qua hulp heb ik een heel lief stalgenootje dat het leuk vind mee te gaan, in Hoevelaken gaan we dan met zijn drieen (twee starts, de derde helpt en leest) wat er voor mij op neer komt dat ik alles zelf/alleen doe maar wel een lezer heb. Andere locaties moet ik echt iemand mee hebben die mij en mijn paard kent en echt kan helpen. Mijn hele lieve rustige brave merrie veranderd op ander terrein namelijk in een zeer gespannen druk ding wat niet stil kan staan en al zeker niet naast een krukje. Aangezien ze minstens 1.72 is en ik niet erg flexibel ben hebben we dus iemand nodig die goed vast kan houden en onze handigheid kent en er zijn ongeveer drie mensen die ik daarmee vertrouw.
Vervoer is gelukkig dan weer geen probleem, eigen trailer waar ik zelf mee kan rijden en paardlief krijg ik in mijn eentje geladen, maar goed, wij gaan standaard 1 a 2 keer per week met de trailer weg, dus dan krijg je vanzelf handigheid.

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)


melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 21:54

_evelien_ schreef:
Leuk Melissa wij starten meer omgeving Zwolle straal van zo'n max 40 km
Maar voor de Friese paarden competitie maak ik daar een uitzondering , vaak is dat in Friesland..

Ah ja net de andere kant op inderdaad. Zwolle is voor mij net weer wat te ver.
Poeh Friesland is wel een behoorlijk eind!

Linda ja echt heel gaaf <3
Brandt hoor je goede verhalen over inderdaad! Ik had op mijn vorige een KM zadel liggen, die vond ik ook echt heel fijn. Zit te twijfelen of ik die laat komen, Custom hoor je idd ook goede verhalen over.
Of ik laat ieman van den Hol.lander komen, die doen meerdere merken. lastig lastig haha
Mijn huidige zadelmaker is helaas gestopt

Heel vreemd inderdaad dat je door een jury aangekeken wordt op het feit dat je met een pony tussen de paarden start. Moet eerlijk zeggen dat ik het juist altijd heel leuk vind als ik van alles wat in de ring krijg met jureren.

Sanne fijn dat het uiteindelijk goed ging, even duidelijk gemaakt dus wie er naar wie moet luisteren haha

GA schrikken zeg! Gaat het alweer wat beter?

Sanne heel leuk om op die manier het oefespringen op te pakken!

Ken was zondag wel lief :) Houden zo haha
Absque Zevenaar heb ik ook nog best vaak gestart, is voor mij nog niet te doen qua afstand. Zeker met de vorige in t Z ging ik daar nog wel eens heen omdat je binnen weinig locaties hebt waar ze Z uitschrijven

Heb 2 jaar terug mn BE gehaald, heel lang uitgesteld maar heel blij dat ik m heb.
Met Ken gaat er nog wel vaak iemand mee omdat ik me nog niet zelf red met laden, maar zo fijn als je gewoon kan gaan en staan wanneer je wilt.

GA inschrijfgeld lijkt idd wel steeds meer te worden! Hier nog wel aardig wat waar je 10 betaald en rond de 30 euro 1e prijs. Dus dat is prima!
Maar ook wel wat waar je idd 10 of 12,50 betaald en gebruiksvoorwerpen krijgt

Absque wat leuk dat je zo de hobby met je vriend kunt delen!

GA fijn dat de andere weer wat fitter lijkt, altijd schrikken!

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

linda2008

Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 10:17

Jammer dat het ineens stil valt... Gaat er nog iemand op pad dit weekend? En hoe gaan de trainingen? :D

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:57

Ik ga 3 januari weer waarschijnlijk!
En na wat merriekuren begin deze week ging ze donderdag echt heel lekker *D
Dus weer vol goede moed aan de slag haha

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 16:12

Ik ga ook pas in januari weer! Nu eindelijk even vakantie :D

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:27

Wij komen de 28e nog een keer naar afferden :)

Al ging de training afgelopen week niet zo best. Paar weken terug is mijn paard tijdens de les door een ander paard gemept. Scheelde niet veel of die hoef had mijn knie ook geraakt. Ze heeft nog een mooie hoefafdruk op haar borst staan. Daarom is ze (en ikzelf denk ik ook) onzeker geworden als er paarden dicht in haar buurt komen. Gister waren we voor het eerst weer met dat paard ik dezelfde bak en ze wilde alleen maar vluchten. Hier werd ik onwijs gespannen van en dat werkt natuurlijk niet, barstte spontaan in tranen uit en daarna was de lading eraf en konden we weer rijden :')

NHDtjes van Karli
Hobbyfokkerij voor Nederlandse hangoordwerg konijnen.
Volg ons op Facebook en instagram!

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:57

Laat even weten hoe laat je moet, dan kom ik wel even kijken als ik tijd heb :))

linda2008

Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 21:13

Sparky, wat leuk, ik ook weer :)
(Hoewel het momenteel niet lekker gaat, na de laatste wedstrijd echt een enorme dip!)
Wat een vervelende ervaring, hopelijk krijgen jullie het vertrouwen weer snel terug :(:)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:26

Allemaal even rustig aan dus met wedstrijd zo aan het eind van het jaar.

Wij gaan ook in januari weer, 4 januari 1 proef op het kringkampioenschap :)

Sparky heel vervelend dat je paard zo'n angst heeft gekregen! ik ken het maar al te goed helaas.
Mijn vorige paard heb ik een 'botsing' gehad met een ander paard. In de clubles schrok een paard van een clubgenootje, sprong opzij net toen ik er langsreed, dus vol tegen ons aan. Beide op de kop eraf, ik een fikse hersenschudding maar helaas een paard wat heel veel angst had gekregen voor anderen. Heeft wel zeker 2 jaar geduurd voor we weer redelijk normaal langs een ander paard konden rijden. Als een paar op haar af kwam dan was het gewoon 90 graden draaien. Zo sneu als ze zo angstig worden voor anderen.
Hopen dat jouw paard (en jezelf natuurlijk) snel weer fijn met andere paarden kunnen rijden :(:)

Linda vervelend dat het even niet zo lekker gaat op moment. Maar vaak gaat het na een mindere periode juist weer beter. SOms hoort een dipje er even bij (helaas :P )

Wij hadden vanmorgen een vliegende start :') Me zusje was met haar paard op concours en dan is die van mij toch altijd een beetje van slag. Maargoed ook dat moet ze gewoon leren natuurlijk dus gewoon gaan rijden. Opstappen ging prima, maar we gingen in galop van start zonder rem :+ Had ik haar 2 passen in draf en gingen we weer. Na 5 minuten was de ontspanning terug en toen ook wel echt heel fijn kunnen rijden. Af en toe een beetje afgeleid omdat vriendinnetje 3 op stal stond te hinniken :+

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 23:19

Sparky wat vervelend zo’n ervaring.
Hier nog de 23e en 27 e starten op het kerstconcour en dan pas weer volgend jaar outdoor seizoen starten. Eerst een poosje weer lekker trainen, werken aan een nog betere galop en aanleuning en natuurlijk buutenritjes maken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker