[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:50

Gefeliciteerd Marietje.
Klinkt juist alsof je al lang en breed klaar bent voor het M1 biancaa :))

Hier zondzg met de L2 merrie, dus nog geen M1. :Y)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:53

Succes vast Mirjam!

Ik ga het weekend ook weer, dan hou ik 'm weer ff paar weken thuis. Januari hoor ik of we geselecteerd zijn voor de kampioenschappen.

_Rosanna

Berichten: 2891
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:01

Veertje fijn dat je nieuwe bitje bevalt hopelijk blijft die daar fijn op lopen ! Jammer dat de punten zo tegen vielen :(

Marietje, fijn dat je daarna fijn hebt kunnen rijden en dat je er zelf nog optijd achter kwam dat je meer moest rijden een cijfer wat lager kan geen kwaad als je de andere cijfers weer omhoog heb :)
Gefeliciteerd met je punten !

Succes van het weekend! Ik zal voor je duimen dat je mee mag rijden :)

Bianca het klinkt wel heel goed, hopen dat je binnen kort lekker kan starten als je gevoel beter is :)
Leuk een clinic ! Daar leer je vaak veel van. Is het op een andere locatie?



Zelf besloten om mijn M debuut uit te stellen met de merrie en haar nu lekker vakantie te geven totdat het veulen er is. Helaas meedere dingen wat het tegen hield dus ik vind het zo even goed en laat der lekker even met rust.

De hengst gaat steeds fijner de laaste wedstrijd echt fijn kunnen rijden met een paar foutjes die een 4 waard waren en dan toch nog 6 winstputen rijden was echt verbaasd maar was zo gaaf ook super leuk cometaar gehad. Daarna 2 leuke clinic gehad van Marjolijn en Jill was super leuk en leerzaam :)
Ik kan steeds fijner rijden en heb nu echt hele gave stukjes tussen door.
Echt jammer dat die niet grote is en dat die straks gewoon verkocht gaat worden.


Afbeelding

Afbeelding

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:58

Oeps ik denk steeds dat stap galop ook in de M1 zit… Clinics en onderlinge wedstrijd allemaal op andere locaties dat is voor mij juist fijn om te oefenen. Op en of andere manier lukt het mij niet goed om tijdens een wedstrijd alles aan elkaar te breien en dat kost punten. Met losrijden gaat het altijd fijn maar zodra we de ring (of uberhaupt andere omgeving) in moeten krijgen we toch last van spanning daarom moet ik thuis echt wat over hebben voor het op wedstrijd wil lukken.

Alvast succes Mirjam en Marietje dit weekend

Wow mooi resultaat Rosanna, leuke foto’s ook

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 12:14

@ Rosanna; Wat leuk dat je bij Jill gereden hebt, lijkt mij een hele leuke meid die leuk les geeft.
M-debuut dus even uitgesteld. Ach ja, dracht is ook niet niks voor zo'n beest.
@ Bianca; dat is inderdaad dan fijn om te oefenen. :j

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 07:53

Succes alvast voor de wedsteijdgangers dit weekend!

Hoe ver was jou merrie nu ook alweer Rosanne? Leuk man dat de hengst het zo goed doet, leukerd ook! Hoe groot is ie?


Hier gaat alles prima. Eigenlijk gaat het rijden na vorige les steeds beter. Ik leer zelf ook beter hoe ik Hope dan weer rustig krijg, dat scheelt enorm :) De twenter is mega braaf, hoofdstel, singel, dekje.. het lijkt haar niet uit te maken. Na de feestdagen maar eens zoeken naar een geschikt zadel. Als ze zo blijft kunnen we vanaf maart/april kijken of ik er op kan :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 10:56

@ Meya; Dat is fijn! Misschien heb je het al een keer verteld, maar wat doet ze precies? (sorry, echt geheugen als een zeef)
Leuk van je jonge beestje! Echt heel erg leuk om dat allemaal zo zelf te doen. Snap dat je uitkijkt naar het voorjaar. :)

Gisteren pittig lesje gereden, maar was wel heel fijn!
We hebben dit weekend nog wedstrijd staan, dan ff niet meer. Vanaf volgende week gaan we wat van het M2 meepakken. *D

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 12:52

Marietje35 schreef:
@ Meya; Dat is fijn! Misschien heb je het al een keer verteld, maar wat doet ze precies? (sorry, echt geheugen als een zeef)
Leuk van je jonge beestje! Echt heel erg leuk om dat allemaal zo zelf te doen. Snap dat je uitkijkt naar het voorjaar. :)

Gisteren pittig lesje gereden, maar was wel heel fijn!
We hebben dit weekend nog wedstrijd staan, dan ff niet meer. Vanaf volgende week gaan we wat van het M2 meepakken. *D


Goed zeg, lekker dan even de tijd voor het M2. Had je de punten al? (Ook hier zenuwachtig)

Wordt ze wat heet, beetje zenuwachtig.. moet ze even weer de rust terug vinden. Gelukkig nooit geen kwaads :D

Leuk!! Hier zitten de keertwendingen erop, travers kan netter over het algemeen voor een beter cijfer. Maar zo ver zijn we toch nog niet.

Klopt, en in april wordt het veulen van Hope verwacht dus allemaal leuke dingen :D

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 12:58

Meya_ schreef:
Goed zeg, lekker dan even de tijd voor het M2. Had je de punten al? (Ook hier zenuwachtig)

Wordt ze wat heet, beetje zenuwachtig.. moet ze even weer de rust terug vinden. Gelukkig nooit geen kwaads :D

Leuk!! Hier zitten de keertwendingen erop, travers kan netter over het algemeen voor een beter cijfer. Maar zo ver zijn we toch nog niet.

Klopt, en in april wordt het veulen van Hope verwacht dus allemaal leuke dingen :D

Oh ja, dat is dan soms wel onhandig. ff lekker laten halsstrekken misschien, op de momenten dat ze zo wordt? Dat zijn echt leuke vooruitzichten voor volgend jaar!

Ik heb echt nog niets geprobeerd uit het M2. Heb net even gekeken wat erbij komt en dat is Travers, keertwendingen en dan nog de uitgestrekte draf ipv middendraf. De uitgestrekte draf begint nu rustig te komen, dat is echt kwestie van meer balans en kracht.
Travers gaat denk ik ook wel, geen idee waarom ik dat denk want ik heb 'm nog nooit doorgereden met hem, maar das een gevoel. Keertwending zou nog wel een spanningsding kunnen worden.

Ik heb de punten al :j (na 3 wedstrijden al :o :D *\%/* )

Maar, zoals eerder gezegd, ik ga sowieso pas over na de Regio, mocht ik daaraan mee mogen doen.

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 13:43

Marietje35; goed gedaan weer! En mooi dat beeld van de galop je ook aanstaat, altijd fijn om te vergelijken met je gevoel. Grappig dat je nog geen M2 oefeningen hebt gedaan.
Bianca; haha, je bent al veel verder dan de M1 dus qua oefeningen!
Rosana, verstandig van de merrie dan en wat gaaf met de hengt! Leuk ding ook!
Meya, altijd fijn zo'n les waar je weer door een stukje heen komt en het dan weer zelf kunt


Succes alvast voor komend weekend allemaal!

Ik was al met M2 oefeningen bezig, galop/stap en stap/galop, travers die ze makkelijker doet dan een SB en richting keertwendingen aan het werken. Nam zelfs af en toe al een appuyement mee, was nog niet goed, maar wel al in de goede richting. En dat terwijl we nog L2 startten. Wij moeten meer werken aan het sluiten en meer op achterbeen. Op zich heb ik er nooit opmerkingen over gekregen, maar zal in het M1 wel anders worden. Hoewel ze ook weer niet op de voorhand loopt, maar de galop moet nog wel veel beter.

Maar goed, eerst maar weer herstellen. Op het moment is het stappen aan de hand een ramp. Mevrouw wil weer niet en gaat overal stilstaan. :') Leuk zo'n brave, maar echt stappen doen we niet. Onder het zadel is ze juist weer heel enthousiast en moet je haar regelmatig inhouden. Lastig, want ik moet erop om haar soepel te houden, maar ik kan er niet elke dag op vanwege mijn lijf en hoe houd je een paard soepel die rechtuit en volte mag maar geen krappe wendingen of zijgangen? Ik speel wat met stelling en middanstap/verzamelen, maar die stelling heeft weinig effect op haar bekken/rug wat soepel moet blijven. Altijd haar zwakkere plek qua spanning/vasthouden, maar zonder galop en zijgangen weet ik niet zo goed wat ik kan doen, behalve flinke middenstap waarbij ze echt rekt van kop tot kont.

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 14:30

Marietje nee helaas, dat helpt niet. Ze is zeker niet verkeerd, maar begint wat te dribbelen, gewoon zenuwachtig. Maar krijg haar nu wel iets sneller weer terug dat het allemaal goed is.. en dat ik daarna nog enkele rondjes rij en zo goed de training kan afsluiten. :) eerst kon ik het beste maar afstappen omdat het door miscommunicaties alleen maar erger werd.
Denk dat dit er wel uit slijt of ik het sneller voor elkaar krijg om haar gerust te stellen. :)

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 14:32

Lastig mywishmax.. Komt vast goed als je dasr wat een tussenweg voor hebt gevonden. :) Ja, hier ook wel eens appuyement meegenomen, maar vooral tijdens les dan.

_Rosanna

Berichten: 2891
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 22:52

Bianca, fijn om dan inderdaad ergens anders te rijden, ik ken het gevoel erg goed, zodra je de ring in komt boem alles kwijt. Mij heeft het erg geholpen om vaker te gaan en proberen om met trots te rijden. Maar dit is natuurlijk voor iedreen anders ik was ook vrij onzeker.

Dankje wel :)

Marietje, ja was echt leuk heb dingen gehoord wat nog nooit gezegt was maar wel zo waar was en een oplossing voor gekomen is.
Fijn dat je les pittig was maar ook weer fijn ! Succes van het weekend ! :)


Meya, volgens mij zaten wij in de zelfde week rond 19 April moet zeggen dat ze nu ze stil staat echt een buikje krijgt en ze savond veel slaapt
De hengst is een D Pony van 1.45
Altijd leuk de jongen guppies wij hebbe de andere 3 jarige nu ook 2x onder het zadel gehad nooit verwacht dat ze zo braaf was omdat ze vrij vlucht is.


Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 23:27

MWM en als "oefening" afwenden en puur over de schouder weg laten vallen? Jill Huijbregts (schrijf je dat zo?) gebruikt dit heel veel om paarden soepeler en zachter te maken.

Ik neem met Sterre ook al voorzichtig appuyeren mee. Haar knelpunt is de galop.b

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:10

Denk niet dat dat al mag, Mirjam. Moet wel voorzichtig met achterbeen zijn, draven ook niet nog.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:14

@ Mywishmax; Lastig zo'n situatie, maar ik zou niet teveel doen. Hoe dan ook het blijft toch een revalidatie, ook al is het in mindere mate. Lekker laten strekken in stap, is alleen maar goed!
@ Meya; Dan zit er al vooruitgang in! Vast krijg je het helemaal wel weg :j
@ Rosanna; Leuk! wat kreeg je te horen dat je nog niet eerder had gehoord?
Lieve foto!
@ Mirjamalvaro; Wat is er zo'n probleem dan in de galop?

Oh, zo te lezen ben ik dus erg traag met alles. :+ Maar nou ben ik ook wel een zeur hoor, ik wil alles eerst echt goed voor elkaar hebben wil ik verder gaan. :o

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:29

Marietje ze raakt nog snel in de stress in de galop.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:35

Weet je waarom ze zo'n stress heeft?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:37

Heeft ze altijd gehad in galop, maar gaat de goede kant op. Rechts is ze nu zo kalm dat er geschakeld kan en contra. Links alleen nog puur ontspanning naar beneden. Maar zolang er verbetering in zit vind ik het best :P

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:05

Dat is waar, soms kost het ook gewoon tijd. Alleen het is wel een vrij essentieel ding :+

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:22

Marietje35 schreef:
@ Mywishmax; Lastig zo'n situatie, maar ik zou niet teveel doen. Hoe dan ook het blijft toch een revalidatie, ook al is het in mindere mate. Lekker laten strekken in stap, is alleen maar goed!

Oh, zo te lezen ben ik dus erg traag met alles. :+ Maar nou ben ik ook wel een zeur hoor, ik wil alles eerst echt goed voor elkaar hebben wil ik verder gaan. :o


Het probleem is dat de da dus wil dat ik haar soepel houd haha.

Alle oefeningen die ze al kent, kent ze niet perse proefwaardig maar gebruik ik om de rest voor elkaar te krijgen. Voor rechtrichten is het fijn als je lijf kan plaatsen, soepel maken werken de zijgangen fijn voor, galop stap en stap galop fijn om te sluiten en achter sterker te maken. Dus ik gebruik ze om de rest voor elkaar te krijgen en ga ze pas als de rest voor elkaar is proefwaardig maken. Heb bijvoorbeeld al wel halt houden, achterwaarts en dan voorwaarts in galop meegenomen. Zit pas in het z1, maar zo af en toe fijne oefening om haar scherp te houden en ze moet echt vanuit achter en zitten weg. Of bijvoorbeeld schakelen in een schouderbinnenwaarts.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:33

MyWishMax schreef:
Het probleem is dat de da dus wil dat ik haar soepel houd haha.

Alle oefeningen die ze al kent, kent ze niet perse proefwaardig maar gebruik ik om de rest voor elkaar te krijgen. Voor rechtrichten is het fijn als je lijf kan plaatsen, soepel maken werken de zijgangen fijn voor, galop stap en stap galop fijn om te sluiten en achter sterker te maken. Dus ik gebruik ze om de rest voor elkaar te krijgen en ga ze pas als de rest voor elkaar is proefwaardig maken. Heb bijvoorbeeld al wel halt houden, achterwaarts en dan voorwaarts in galop meegenomen. Zit pas in het z1, maar zo af en toe fijne oefening om haar scherp te houden en ze moet echt vanuit achter en zitten weg. Of bijvoorbeeld schakelen in een schouderbinnenwaarts.

Dat snap ik, maar als je alleen maar mag stappen ... is dat eigenlijk niet echt haalbaar. Beetje rekken en strekken in stap en meer kan je dan niet. Tenminste, ik zou niet weten wat dan. :o :D

Schakelen in SB doe ik wel. Recht richten = schouder plaatsen, dat doe ik al vanaf dat ik 'm heb.
Zijgangen doe ik nu alleen SB en wijken.
Ik begin liever pas met nieuwe dingen als ik de rest goed voor elkaar heb, dan heb ik ook meer kans dat het gelijk goed gaat. Wil ik niet mee zeggen dat als je met iets nieuws begint het gelijk goed moet gaan, maar ik wil wel alle randvoorwaarden in orde hebben zodat de kans daarop het meest groot is.

Achterwaarts en dan voorwaarts in galop is nog geen Z1 toch?

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:47

Ah nee heb je gelijk in haha. Stalgenootje was aan het oefenen voor het z1 en moest dat doen, en ik moest meedoen. Foutje van mij, zit er idd niet in

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:04

Ik schrok al :')

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:13

Ik heb het in het z2 pony's wel moeten rijden geloof ik. Maar dat is 12 jaar geleden haha