Duindorp

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13725
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:38

Ben het met je eens. De goeden moeten onder de kwaden lijden.

Avalanche

Berichten: 15952
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:48

Precies, en dat wil je ook niet. Ik snap het dilemma wel rond dit soort gemeenschappen.......

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:23

Popstra schreef:
Dat er heel veel profiteurs zijn van de uitkeringen waar rijkelijk mee gestrooid is in dit land is de schuld van het stelletje slapende politiek die zelf overigens ook niet vies zijn van een beetje profiteren hier en daar...

Onze uitkeringen nemen gretig aftrek waar dan ook in Europa. En dit stop zetten kan ook weer niet omdat dit tegen een of andere stomme wet is. (Ze lachen zich rot in Oost Europa...)
Die mensen die zogenaamd niet kunnen (willen) werken zijn slimmer dan je denkt want ze weten wel precies hoe alles werkt om maar subsidie hier en extraatje daar vandaan te pakken. En ja ach waarom zou je ook voor 100 euro meer per maand je uit moeten sloven voor en baas.



Wtf heeft dat hiermee te maken??? Hou je nvu praat voor je zeg.

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 09:56

Ik ben heel benieuwd hoe alles gaat verlopen.. in meerdere wijken in den haag zijn vannacht autobranden geweest en is zwaar vuurwerk afgestoken :n waarom moeten er altijd spullen stuk.. ze zullen niet hun eigen auto’s in brand gestoken hebben....
Dit heeft weinig te maken met protest of teleurstelling, dit is gewoon zwaar vandalisme..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:30

ik kan me ook niet voorstellen dat je hier verzachtende omstandigheden voor gaat bedenken

|( |( maar even een jaar zonder pasifisme,
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-12-19 10:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Electra63

Berichten: 17837
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:38

Cer schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe alles gaat verlopen.. in meerdere wijken in den haag zijn vannacht autobranden geweest en is zwaar vuurwerk afgestoken :n waarom moeten er altijd spullen stuk.. ze zullen niet hun eigen auto’s in brand gestoken hebben....
Dit heeft weinig te maken met protest of teleurstelling, dit is gewoon zwaar vandalisme..


Ja zeker in Laak-kwartier was het raak. Sommigen grijpen dit aan om lekker te rellen en alle onvrede eruit te gooien.
Allemaal oppakken en met Oud en Nieuw in de bak ;)

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:06

Van Laakkwartier tot waldeck.. en ik las dat ook yoenburg er “moeite” mee heeft... echt, dat ligt niet eens in de buurt van duindorp... gewoon een aanleiding zoeken om andermans spullen te slopen... laf hoor :n

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:16

Ja er zijn dus mensen die dit soort dingen aangrijpen om lekker mee te komen rellen. Dat was hier ook toen er een poos auto's in de fik gestoken werden. Er kwamen jongeren uit andere dorpen om hier te komen rellen.

Popstra
Berichten: 13725
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:25

Arabesk schreef:
Popstra schreef:
Dat er heel veel profiteurs zijn van de uitkeringen waar rijkelijk mee gestrooid is in dit land is de schuld van het stelletje slapende politiek die zelf overigens ook niet vies zijn van een beetje profiteren hier en daar...

Onze uitkeringen nemen gretig aftrek waar dan ook in Europa. En dit stop zetten kan ook weer niet omdat dit tegen een of andere stomme wet is. (Ze lachen zich rot in Oost Europa...)
Die mensen die zogenaamd niet kunnen (willen) werken zijn slimmer dan je denkt want ze weten wel precies hoe alles werkt om maar subsidie hier en extraatje daar vandaan te pakken. En ja ach waarom zou je ook voor 100 euro meer per maand je uit moeten sloven voor en baas.



Wtf heeft dat hiermee te maken??? Hou je nvu praat voor je zeg.
relax

Karl66

Berichten: 29742
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:50

Waarom zou ze moeten relaxen? Het is een foute, xenofobe opmerking en het is niet meer dan terecht dat je daar op aangesproken wordt.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 20:21

Burgemeester Remkes geschokt door zwaar vuurwerk onder politiebus Duindorp - https://nos.nl/l/2314444

Wat. Een. Idioten.

Avalanche

Berichten: 15952
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 20:50

En dan vinden ze het nog raar dat het niet mag 8)7

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 22:42

__Sannne schreef:
Burgemeester Remkes geschokt door zwaar vuurwerk onder politiebus Duindorp - https://nos.nl/l/2314444

Wat. Een. Idioten.

Dus blijkbaar zijn er nog steeds partijen van buiten de wijk (politie, burgemeester) die proberen te doen alsof ze er wat te vertellen hebben. Waarom niet gewoon de wijk opgeven, een muur eromheen en de toezegging: "prima, beginnen jullie daarbinnen lekker je eigen wereldje. Succes!"?

Foaly

Berichten: 4829
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 22:47

Omdat er misschien ook nog mensen in die wijk zitten die er niets mee te maken (willen) hebben? Het zijn er misschien niet veel, maar ik heb zeer zeker respect voor de mensen die de relschoppers in toom proberen te houden. Je zal maar in die politiebus gezeten hebben zeg :=

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 22:55

Foaly schreef:
Omdat er misschien ook nog mensen in die wijk zitten die er niets mee te maken (willen) hebben? Het zijn er misschien niet veel, maar ik heb zeer zeker respect voor de mensen die de relschoppers in toom proberen te houden. Je zal maar in die politiebus gezeten hebben zeg :=


De vriend van mijn zus zat in die bus.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 22:55

Jeetje dat is niet normaal die zwaar vuurwerk, hoorde het al op de radio en als het een personenauto was geweest dan was er niks van de auto over gebleven.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 23:51

Foaly schreef:
Omdat er misschien ook nog mensen in die wijk zitten die er niets mee te maken (willen) hebben? Het zijn er misschien niet veel, maar ik heb zeer zeker respect voor de mensen die de relschoppers in toom proberen te houden. Je zal maar in die politiebus gezeten hebben zeg :=


Nou dit, voor de normale omwonenden is het natuurlijk tragisch.

Avalanche

Berichten: 15952
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:09

jansje73 schreef:
Jeetje dat is niet normaal die zwaar vuurwerk, hoorde het al op de radio en als het een personenauto was geweest dan was er niks van de auto over gebleven.

Daar schrok ik ook echt van....... ik heb het filmpje gezien, dit zou behandeld moeten worden als een poging tot moord.......

Janneke2

Berichten: 22740
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:04

Popstra schreef:
Dat er heel veel profiteurs zijn van de uitkeringen waar rijkelijk mee gestrooid is in dit land is de schuld van het stelletje slapende politiek die zelf overigens ook niet vies zijn van een beetje profiteren hier en daar...

Heel veel profiteurs...?
Dat valt echt niet mee, hoor: profiteren.

Vraag maar aan de fractievoorzitter van de VVD: naar de letter van de wet had hij recht op wachtgeld, maar hij werd gedwongen om het stop te zetten.
Citaat:
Onze uitkeringen nemen gretig aftrek waar dan ook in Europa.

Ja, en waar doe je precies op?

Wie als Pool seizoensgebonden arbeid verricht mag heus in de winter bij familie in Polen zijn met een WW uitkering.
Solliciteren kan per email.
Buiten het seizoen is de kans op een sollicitatiegesprek klein, maar zo ja kan dat gewoon worden geregeld.

Citaat:
En dit stop zetten kan ook weer niet omdat dit tegen een of andere stomme wet is. (Ze lachen zich rot in Oost Europa...)

...ik zou niet weten wat hier stom aan is.

Dat jij je ergert aan het idee dat anderen zich om jou rot lachen is natuurlijk wel heel naar.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:36

Avalanche81 schreef:
jansje73 schreef:
Jeetje dat is niet normaal die zwaar vuurwerk, hoorde het al op de radio en als het een personenauto was geweest dan was er niks van de auto over gebleven.

Daar schrok ik ook echt van....... ik heb het filmpje gezien, dit zou behandeld moeten worden als een poging tot moord.......


Ze merken het volgens mij aan als poging tot doodsla.

Avalanche

Berichten: 15952
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:33

Heel goed, want dat is het ook gewoon. Als een moslim het had gedaan, was het ineens een terroristische aanslag geworden en staat heel NL op de kop. Heel fijn dat dit ook serieus wordt genomen. Ik vind het echt een vorm van terreur.

Popstra
Berichten: 13725
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:40

Janneke2 schreef:
Popstra schreef:
Dat er heel veel profiteurs zijn van de uitkeringen waar rijkelijk mee gestrooid is in dit land is de schuld van het stelletje slapende politiek die zelf overigens ook niet vies zijn van een beetje profiteren hier en daar...

Heel veel profiteurs...?
Dat valt echt niet mee, hoor: profiteren.

Vraag maar aan de fractievoorzitter van de VVD: naar de letter van de wet had hij recht op wachtgeld, maar hij werd gedwongen om het stop te zetten.
Citaat:
Onze uitkeringen nemen gretig aftrek waar dan ook in Europa.

Ja, en waar doe je precies op?

Wie als Pool seizoensgebonden arbeid verricht mag heus in de winter bij familie in Polen zijn met een WW uitkering.
Solliciteren kan per email.
Buiten het seizoen is de kans op een sollicitatiegesprek klein, maar zo ja kan dat gewoon worden geregeld.

Citaat:
En dit stop zetten kan ook weer niet omdat dit tegen een of andere stomme wet is. (Ze lachen zich rot in Oost Europa...)

...ik zou niet weten wat hier stom aan is.

Dat jij je ergert aan het idee dat anderen zich om jou rot lachen is natuurlijk wel heel naar.
dan heb jij de berichten over de enorme aantallen fraude omtrent de uitkeringen in het Oostblok aan mensen die hier nog nooit 1 dag gewerkt hebben zeker nooit gezien :)
Enyway, ik ben weer weg want anders komt er weer commentaar over on toppic blijven enz :evaw:

Avalanche

Berichten: 15952
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 21:10

Het is idd volkomen offtopic, want dit gaat over Nederlanders die niet werken, alleen maar ellende veroorzaken, en een uitkering trekken.
Nogmaals, meer dan terecht om de vreugdevuren te verbieden.

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 18:51

xU_Blinghx schreef:
Avalanche81 schreef:

Daar schrok ik ook echt van....... ik heb het filmpje gezien, dit zou behandeld moeten worden als een poging tot moord.......


Ze merken het volgens mij aan als poging tot doodsla.


Interessant, ik zou primair voor poging tot moord gaan, want er lijkt me hier sprake van voorbedachte rade.
Maar goed, ik ben geen OVJ noch strafrechtadvocaat.

purny

Berichten: 27480
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:12

Nee het is geen poging tot moord. Het is poging tot doodslag.
De moord op Humeyra (dat Rotterdamse meisje dat doelbewust door haar ex is doodgeschoten) is ook afgedaan tot doodslag. Om maar even een vergelijking te maken.

Hoorde vandaag van een collega dat hij gister bij de crematie van het vreugdevuur was en dat geadviseerd word de auto's binnen te zetten.

Ik hou m'n hart vast....