Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niobe

Berichten: 7983
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 17:04

sureido schreef:
Ah sterkte Marcella :(

Grote ergernis: op Facebook een bericht van het ED dat er een ongeluk is gebeurt waarbij vier gewonden zijn, waar dan bij staat waaronder 1 baby (Uh oké? Want die is meer waard?) en dan ook nog iemand die reageert: hopen dat de kleine niet teveel mankeert.

Oh ja de anderen boeien niks want er is een baby bij betrokken?!? 8)7


Dat vind ik ook altijd zo naar, die andere mensen hebben ook familie en vrienden en zijn ook geliefd.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 17:07

God, ik hoop dat m'n nieuwe laptop snel binnen is want hij trekt grote bestanden gewoon amper. Leuk joh wanneer je iets moet ontwerpen {:)-:(

LiannePuthzy

Berichten: 6973
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 17:29

sureido schreef:
Ah sterkte Marcella :(

Grote ergernis: op Facebook een bericht van het ED dat er een ongeluk is gebeurt waarbij vier gewonden zijn, waar dan bij staat waaronder 1 baby (Uh oké? Want die is meer waard?) en dan ook nog iemand die reageert: hopen dat de kleine niet teveel mankeert.

Oh ja de anderen boeien niks want er is een baby bij betrokken?!? 8)7


Inderdaad, of als er een dier bij betrokken is “ik hoop dat die arme schat van een hond in orde is” 8)7

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 17:34

sureido schreef:
Ah sterkte Marcella :(

Grote ergernis: op Facebook een bericht van het ED dat er een ongeluk is gebeurt waarbij vier gewonden zijn, waar dan bij staat waaronder 1 baby (Uh oké? Want die is meer waard?) en dan ook nog iemand die reageert: hopen dat de kleine niet teveel mankeert.

Oh ja de anderen boeien niks want er is een baby bij betrokken?!? 8)7


Heel eerlijk?
Ik zou het nooit uitspreken, maar als mijn oma, moeder en neefje van 7 jaar bij een ongeluk betrokken raken, dan hoop ik uiteraard dat ze alle 3 ongedeerd zijn, maar als er maar 1 overleefd, dat het dan mijn neefje is..... Die heeft nog een heel leven voor zich, waar de anderen het grootste deel al geleefd hebben....

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 17:47

iirrssjjee schreef:
sureido schreef:
Ah sterkte Marcella :(

Grote ergernis: op Facebook een bericht van het ED dat er een ongeluk is gebeurt waarbij vier gewonden zijn, waar dan bij staat waaronder 1 baby (Uh oké? Want die is meer waard?) en dan ook nog iemand die reageert: hopen dat de kleine niet teveel mankeert.

Oh ja de anderen boeien niks want er is een baby bij betrokken?!? 8)7


Heel eerlijk?
Ik zou het nooit uitspreken, maar als mijn oma, moeder en neefje van 7 jaar bij een ongeluk betrokken raken, dan hoop ik uiteraard dat ze alle 3 ongedeerd zijn, maar als er maar 1 overleefd, dat het dan mijn neefje is..... Die heeft nog een heel leven voor zich, waar de anderen het grootste deel al geleefd hebben....


ooo kijk maar uit dat je de anti-kind brigade niet over je heen krijgt.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 17:50

Zit nogal een verschil in een kind van 7 die al kan communiceren/onthouden en een baby die er waarschijnlijk over een paar jaar niks meer van weet :+
(Jaaa jaaaa als hij er niks aan overhoud natuurlijk)
Baby’s boeien mij altijd het miste bij dit soort berichten (oeps, is dat te hard?)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 18:02

Kan ik wel inkomen hoor iirrssjjee, maar vind ieder mensenleven evenveel waard en als bijvoorbeeld mijn moeder bij dat ongeluk betrokken was, zou ik het heel erg vinden dat schijnbaar die baby meer waard is dan mijn moeder. Zet er gewoon neer, vier gewonden waarvan ... ernstig of iets dergelijks. Maar vermelden dat er een baby bij zit vind ik zo nutteloos en misplaatst. Hetzelfde met vrouwen en kinderen die voorgaan. Waarom?

En ik hoef zelf nu niet te denken aan het nemen van kinderen maar dit heeft echt niks mee te maken of ik kinderen leuk vind of niet ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 18:03

Mijn moeder die na lange tijd weer contact zoekt (ze is bijna jarig dus aast op een cadeau :') ) en helemaal verbaast is dat ze dit jaar niet is uitgenodigd op mijn verjaardag. Vind je het gek? Vorig jaar kwam je niet opdagen want je wou niet opstaan. Volgens haar heb ik haar nooit uitgenodigd. Nou toch wel. En nee, ik nodig jou nog altijd niet uit :')

Niobe

Berichten: 7983
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 18:07

iirrssjjee schreef:
sureido schreef:
Ah sterkte Marcella :(

Grote ergernis: op Facebook een bericht van het ED dat er een ongeluk is gebeurt waarbij vier gewonden zijn, waar dan bij staat waaronder 1 baby (Uh oké? Want die is meer waard?) en dan ook nog iemand die reageert: hopen dat de kleine niet teveel mankeert.

Oh ja de anderen boeien niks want er is een baby bij betrokken?!? 8)7


Heel eerlijk?
Ik zou het nooit uitspreken, maar als mijn oma, moeder en neefje van 7 jaar bij een ongeluk betrokken raken, dan hoop ik uiteraard dat ze alle 3 ongedeerd zijn, maar als er maar 1 overleefd, dat het dan mijn neefje is..... Die heeft nog een heel leven voor zich, waar de anderen het grootste deel al geleefd hebben....


En toch spreek je het nu uit :')

Dat onderscheid moet gewoon niet gemaakt worden, het is allemaal even verdrietig.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:05

Dat midden in een bushfire crisis zitten (gister is onze halve wijk geëvacueerd) en dat er dan van die idioten een auto in de fik steken ergens in een stuk bush langs de snelweg. {:)-:(
Was 000 al aan het bellen toen de brandweer ons gelukkig al tegemoet kwam.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:53

Barramundi schreef:
Dat midden in een bushfire crisis zitten (gister is onze halve wijk geëvacueerd) en dat er dan van die idioten een auto in de fik steken ergens in een stuk bush langs de snelweg. {:)-:(
Was 000 al aan het bellen toen de brandweer ons gelukkig al tegemoet kwam.

Potverdorie wat een eikels!
Man die zouden gewoon poging tot doodslag moeten krijgen.

Nyaleti

Berichten: 6130
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 04:24

Barramundi, jeetje wat heftig. Ik hoop dat jullie & de dieren veilig zijn!

Ik eerger me aan het feit dat ik weet dan één biertje teveel op heb en morgen een kater ga hebben {:)-:(

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 04:58

Ja hoor, wij zitten goed. De brand van gister was dichtbij maar ging bij ons vandaan en die we vandaag zagen was ergens onderweg, kwartiertje verderop ofzo.

Extra glaasje water voor je naar bed gaat Casperzazoe? Mij helpt dat vaak wel.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 07:20

sureido schreef:
Kan ik wel inkomen hoor iirrssjjee, maar vind ieder mensenleven evenveel waard en als bijvoorbeeld mijn moeder bij dat ongeluk betrokken was, zou ik het heel erg vinden dat schijnbaar die baby meer waard is dan mijn moeder. Zet er gewoon neer, vier gewonden waarvan ... ernstig of iets dergelijks. Maar vermelden dat er een baby bij zit vind ik zo nutteloos en misplaatst. Hetzelfde met vrouwen en kinderen die voorgaan. Waarom?

En ik hoef zelf nu niet te denken aan het nemen van kinderen maar dit heeft echt niks mee te maken of ik kinderen leuk vind of niet ..


Volledig met je eens. Kan me ook zo enorm ergeren aan 'baby on board' stickers achterop auto's. 'Oh ik zie dat je een baby hebt, was net van plan om vol op je in te rijden maar dan laat ik dat achterwege.' Wtf.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 09:59

Barramundi schreef:
Ja hoor, wij zitten goed. De brand van gister was dichtbij maar ging bij ons vandaan en die we vandaag zagen was ergens onderweg, kwartiertje verderop ofzo.

Pff gelukkig...
Familie van mij woont er ook, maar is nog veilig. Blijft spannend steeds.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 10:02

Jildau schreef:
sureido schreef:
Kan ik wel inkomen hoor iirrssjjee, maar vind ieder mensenleven evenveel waard en als bijvoorbeeld mijn moeder bij dat ongeluk betrokken was, zou ik het heel erg vinden dat schijnbaar die baby meer waard is dan mijn moeder. Zet er gewoon neer, vier gewonden waarvan ... ernstig of iets dergelijks. Maar vermelden dat er een baby bij zit vind ik zo nutteloos en misplaatst. Hetzelfde met vrouwen en kinderen die voorgaan. Waarom?

En ik hoef zelf nu niet te denken aan het nemen van kinderen maar dit heeft echt niks mee te maken of ik kinderen leuk vind of niet ..


Volledig met je eens. Kan me ook zo enorm ergeren aan 'baby on board' stickers achterop auto's. 'Oh ik zie dat je een baby hebt, was net van plan om vol op je in te rijden maar dan laat ik dat achterwege.' Wtf.

Oh ja die stickers, why!? :')

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 10:25

Dat ik de halve nacht wakker heb gelegen omdat het zo hard waait -O-
Ons dak kraakt omdat de wind er recht op staat.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 10:26

Dat er een ratelgeluid in onze muur zit en nu met die harde rot wind is dat de hele nacht aan het ratelen. Heb voor mijn gevoel geen oog dicht gedaan en ben ondertussen misselijk van de pijn :(

Morgen ochtend weer werken en dan smiddags naar de bedrijfsarts. Ook nog eens bang dat die gaat bepalen dat ik meer moet werken, ongeacht hoeveel pijn ik van de afgelopen keren heb.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 10:29

Jildau schreef:
sureido schreef:
Kan ik wel inkomen hoor iirrssjjee, maar vind ieder mensenleven evenveel waard en als bijvoorbeeld mijn moeder bij dat ongeluk betrokken was, zou ik het heel erg vinden dat schijnbaar die baby meer waard is dan mijn moeder. Zet er gewoon neer, vier gewonden waarvan ... ernstig of iets dergelijks. Maar vermelden dat er een baby bij zit vind ik zo nutteloos en misplaatst. Hetzelfde met vrouwen en kinderen die voorgaan. Waarom?

En ik hoef zelf nu niet te denken aan het nemen van kinderen maar dit heeft echt niks mee te maken of ik kinderen leuk vind of niet ..


Volledig met je eens. Kan me ook zo enorm ergeren aan 'baby on board' stickers achterop auto's. 'Oh ik zie dat je een baby hebt, was net van plan om vol op je in te rijden maar dan laat ik dat achterwege.' Wtf.


Die baby on board sticker zit er niet alleen voor de lol: als een auto te water raakt laat de sticker aan de hulpdiensten weten dat er mogelijk een baby aan boord is en dat ze dus goed moeten zoeken...

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 10:33

Volgens mij is dat echt grote onzin AmyII, hulpdiensten kijken altijd of ze iedereen uit de auto hebben in zo’n geval en gaan echt niet eerst even zoeken naar een ‘baby on board’ sticker voordat ze de auto eens open gaan breken. :+

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 10:40

Hoezo goed moeten zoeken? Die zitten toch in zo'n kinderzitje? Hoe kan je dat over het hoofd zien?

xPabloBokt

Berichten: 9392
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 12:07

Volgensmij is dat wel echt zo, zodat hulpdiensten de baby eerst kunnen redden of iets dergelijks. Het heeft in ieder geval wel zin, vergelijkbaar met een sticker "ik heb een huisdier" voor als er thuis brand uitbreekt.

Ik erger me heel erg aan dat ik zo'n erge spierpijn in mijn benen heb dat ik amper kan lopen/mijn benen kan bewegen als ik in bed lig. Vrijdag voor het eerst naar de sportschool en de dag erna queuen en keihard losgaan bij Kensington op de front row was misschien niet zo'n goed idee :')

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 12:15

https://www.anwb.nl/experts/auto/99/bab ... rd-sticker

Het is gewoon onzin dus, en inderdaad voor het eventueel afstand bewaren (en om iedereen te laten zien dat je een kind hebt gebaart denk ik :+) Wat gewoon een regel is in het verkeer dus totaal overbodige informatie.

Ik heb een huisdier sticker? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord :') alleen ‘ik waak voor mijn baas’ en die hangt bij ons thuis ook gewoon, terwijl onze hond allang weg is. Iets met inbrekers :)

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 12:17

Hier in België zijn er stickers die je kunt ophangen om aan te geven dat er dieren in huis zijn. Zo kunnen de hulpdiensten deze ook redden. Je kunt aanduiden wat voor dieren en eventueel hoeveel.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 12:19

DeMolenhoek schreef:
Hier in België zijn er stickers die je kunt ophangen om aan te geven dat er dieren in huis zijn. Zo kunnen de hulpdiensten deze ook redden. Je kunt aanduiden wat voor dieren en eventueel hoeveel.

Oh ja joh? Dat kende ik niet, dat is een goede zaak :)