[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:30

Serieus niet? Ik had dat wel toen ik er meer dan 1 had om te rijden, dan maakte ik de keuzes zo dat de ene keer die iets minder liep, dan een ander. Had/heb ook echt niet de energie naast een 40 urige werkweek om meerdere paarden volop te rijden ;)

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:



xSannee

Berichten: 4321
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:34

Hier rijd ik 4x per week, als het niet uit komt 3x. En dan nog 1x per week longeren, grondwerk, wandelen of iets anders vanaf de grond haha.

Maar zijn geen lange trainingen, meestal een half uur, soms drie kwartier. 1x in de 2 weken hebben we les, dat is drie kwartier met uitloop naar een uur

absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:34

Nee hoor. Ik heb mn 11 jarige op het begin dat ik haar kende wél 5-6x in de week gereden. Maar toen toch eens minder gaan rijden. En ik merkte dat ze daar juist fijner van werd. Dus sindsdien loopt ze niet 'veel'. Ik zit juist regelmatig thuis dat ik zin heb om te rijden, en 'niks te rijden' heb. _O-
Is jouw paard echt het type dat als je hem een paar dagen niet rijdt, dat hij dan wat stijver aanvoelt oid? Dus dat je 'verplicht' bent om hem regelmatig beweging te geven om hem fijn te houden? Bij zulke paarden snap ik het heel goed. Lijkt me alleen wel frustrerend om elke dag te 'moeten' (in hoeverre je het moeten kan noemen natuurlijk).

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:03

Sanne ik rij meestal ook "maar" een half uur, soms drie kwartier.

Absque nee zo is hij helemaal niet, het is geen verplichting om te rijden zodat hij soepel blijft. Dan wordt het inderdaad "moeten" en dat zou ik niet trekken. Het is meer omdat hij zo graag werkt. Het is ook altijd terug te zien aan zijn stal, die is netter op de dagen nadat ik heb gereden dan wanneer hij vrij heeft.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:33

Ik rij ook nog maar kort, 1x per week 20 minuutjes, 2x per week 45 minuten en 1x per week een uurtje (les). :j

xSannee

Berichten: 4321
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:33

Ik merk wel dat als ik 2 dagen achter elkaar rijd ze de 2e dag wel fijner is. Of wat sneller los oid.

Dus vaak rijd/longeer ik 2 dagen achter elkaar en dan een dag vrij.

Maar ik kan d'r ook gerust een week stilzetten, wordt ze ook niet slechter van :P

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 23:39

Ik rijd meestal alle dagen behalve zondags, dan mag ze genieten van haar rustdag. Ze vindt het heel leuk om te mogen werken, meestal rijden we een uurtje. Behalve tijdens onze privéles dan is het meestal een half uur tot drie kwartier . Zo nu en dan een buitenritje en meestal 1a 2x per maand een concour.
Deze maand nog een kerstconcour starten en dan thuis weer lekker doortrainen tot maart/april en dan weer starten op de wedstrijden.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:49

Zondag hebben wij echt een vaste dag dat we 's ochtends aan het werk zijn. Dan heb ik vaak alle tijd en onderneem dan grotere dingen samen, bijvoorbeeld parcourtjes springen, buitenritten van 10 tot 15 km'er.. (Wij staan op een grote stal en omdat de rest van stal die dag rust houdt is er dan plotseling mega veel ruimte voor alles. En daar maak ik graag gebruik van.) :D

Verder streef ik ernaar minstens drie keer in de week (los van de zondag) te trainen. Daarin zit vaak ook nog één keertje intensieve les en sowieso na die les een vrije dag. Soms rij ik twee dagen achter elkaar, en merk dan ook dat ze soepeler wordt, net als jij Sanne :j Als het druk is met mijn werk wil dat soms niet. Dan heeft ze vaker vrij.. Ik heb wel echt een druktemaker die altijd wil.. Als ik een week niet ga of minder ga, zadelt ze zichzelf bijna op bij wijze van.. := Slechter wordt ze er niet van. Maar ze is dan wel opeens héél werkwillig. :')

Dankjewel voor de tip eens naar oefenspringen te kijken iedereen! <3 Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht, maar ga ik es naar kijken! :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:23

Absque ik heb het al vaker gezegd, maar oh wat is knap <3 Zeker blijven plaatsen :D

Linda een prima schema zo toch! Hier niet echt een vast schema. Meestal loopt ze zo'n 4 keer per week.
Dinsdag normaal gesproken clubles, alleen op moment kom ik er niet zoveel omdat ik druk ben met verbouwen. Dan een hele avond kwijt en thuis kost gewoon wat minder tijd. Donderdag vaak priveles. Dan het weekend probeer ik met regelmaat buitenritje te maken, soms een sprongetje, af en toe een wedstrijd. Net hoe het uitkomt. Verder is qua dagen maar net hoe het loopt met andere verplichtingen in die week. Vind voor nu 5x per week wel echt de max en dat is dan inclusief een keer longeren, buitenritje etc. We rijden vaak ongeveer een halfuurtje, ene keer iets korter andere keer iets langer
En als het even niet uitkomt vind ik het ook geen probleem als ze eens wat meer dagen vrij is, kan normaal zo weer opstappen en wegrijden dus dat is heel fijn.
Het andere paard (van me zusje) rij ik meestal 2x per week, alleen komt het daar op moment ook niet veel vaker van dan 1x maar die traint me zusje ook gewoon. Hoop die eind januari weer een keer te starten, dus dan maar weer iets meer oppakken.

Absque super gaaf dat de wissels beginnen te lukken! Dat heeft met mijn vorige merrie zo lang geduurd, dat het dan wel super gaaf is als het wel lukt zonder gekke bokkesprongen etc

Vanavond hebben we gelest, fijn kunnen werken :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 02:55

Ik vind het wel leuk om ieders schema in te zien. En ook leuk dat natuurlijk iedereen een ander paard heeft én een andere ruiter is en daarom verschillend met elkaar omgaat, kunnen een hoop van elkaar leren. :D
Net klaar met werk, dus ff snel via de telefoon haha. Maar Melissa, wissels zijn bij ons ook drama! Contra zat er veeeeel te goed op.. ene kant lijken de wissels wel ergens op, de moeilijke kant gaat dat idd met wat bokken. :o En dan ben ik al blij, ben al happy als ze overspringt.
Nou moet ik zeggen dat we helaas veel te weinig oefenen ivm bijrijdster die ik de kans gun. Hoop aankomend jaar weer zelf lekker aan de slag te kunnen met dr. Nu al zin in. :)

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 09:21

Canon, hihi ik zou ook gebruik maken van die rust :j groot gelijk!!

Ik heb ook nog een jaarling staan, geen idee hoe ik het ooit ga combineren om ze beide te rijden :o naast een fulltime baan, veel reistijd, huishouden, Raika enzovoort. Maar ach ik heb nog even de tijd :P

Raika is gelukkig niet zo wisselend, of ik haar stil heb laten staan of niet, dat maakt geen verschil dus dat is mijn geluk :D vandaag gaan we even naar de vereniging om een proefje te kunnen oefenen en morgen is het dan zo ver... voor het eerst écht buitenaf op wedstrijd... SPANNEND :=

de startlijst voor vrijdag staat ook online, weer een mooie starttijd 22.00u := we raken er bijna aan gewent haha!! Normaal let ik niet op wie er nog meer in de B mee rijden want ik ken toch niemand maar vrijdag zag ik wel allemaal bloedmooie KWPN afstammelingen... stiekem voel ik me dan toch wel wat ongemakkelijk met mijn fjordje van krap 1,40m :=

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:02

Ik vind het juist stoer van je! En je hebt een hele knappe fjord. Wordt mischien niet door iedere jury gewaardeerd maar dat heb ik ook wel eens met mijn fries.. succes morgen!

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 20:16

Evelien, ah dat is super lief! Dankjewel!
ik voel me nooit benadeeld door jury’s hoor, dat heb ik vroeger ook nooit meegemaakt. Maar je voelt je toch een beetje “vreemd” :P hihi

Wat zeggen ze over een slechte generale.... laat het dan hopelijk ook voor ons gelden want vandaag ging nergens over :n de rechtergalop leek vooruit te gaan maar vandaag weer helemaal mis, ook veel pogingen om onder het werk uit te komen en zo nog meer gekkigheid... :o ach ja het doel was braaf rond komen en dat is vast nog wel haalbaar :j

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 20:26

Klinkt best als een haalbaar doel Linda! Succes!
Wat je zegt over met een ander ras tussen alle sjieke KWPN afstammingen rijden herken ik wel hoor. Zie je allemaal bekende vaders staan en dan kom je er aan met je Groninger :D

Canon das wel heel schattig dat ze dan zo graag wil werken!!

Mijn stoertje was zo lief vandaag. Ik ben de hele week al totaal niet fit en weinig energie. Donderdag kort gelongeerd en verder heeft Snob stilgestaan. Maar vandaag kon ik opstappen en gewoon wegrijden. Half uurtje gereden, rustig aan gedaan. Snob was zó blij en zoet zijn best aan het doen.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 21:05

Absque herkenbaar! Contra kon ik ook de moeilijkste lijntjes rijden zonder enige moeite. Eenvoudige wissels gingen ook prima, maar oh wat een drama met de vliegende. Uiteindlijk met ruim 40 wp overgegaan naar de Z2 :+

Linda succes morgen, en vooral gewoon lekker genieten!
Niet wat aantrekken van wat er nog meer op de startlijst staat, afstamming zegt niet altijd wat he ;)
22.00 uur is wel laat idd.
Ik heb volgende week zondag de 3e selectie, ik start in de ochtendgroep maar ze hebben op zondag ook nog een avondgroep B en die begint pas om 21.00 uur, dan zou ik er toch echt voor bedankt hebben
Jammer dat het vandaag niet zo wilde, hopelijk morgen fijner!

Maaike heerlijk dat je zo weer kon opstappen en ontspannen wegrijden!

Ken was ook weer fijn vandaag. Even wat drafbalkjes en een klein sprongetje meegepakt aan het eind.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 21:11

Maaike, oh wat lief zeg!! Zo fijn als ze zo mee werken <3

Melissa, morgen is smiddags hoor ;) (vrijdag is savonds). op zondagavond starten zou ik ook niet doen. Dat kan toch geen normaal mens volhouden?! ik neem aan dat er meer mensen zijn die op maandag weer gewoon moeten werken, stom georganiseerd die selecties :(

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 16:53

Nou ik had mijn handen vol aan haar vandaag :o het stormde behoorlijk dus opstappen was moeizaam. Met losrijden schrok ze een keertje en begreep ze helemaal niets van een stuiterende, steigerende kleine pony die alle kanten op vloog :roll: Dan moet je al die spanning meenemen naar een ring die ze niet kent, met witte hekjes die ze ook niet kent, haar ogen plopte er bijna uit :wow: :=
Al voordat ik goed en wel in de ring was, moesten we al beginnen... ik heb haar toch nog even een volte op gestuurd, je hebt 45 seconde toch?! Dus dat was het enige wat ik kon doen.

Al met al dus niet fijn aan de eerste proef begonnen en enorm veel spanning... toch 180 punten. Met terechte 4en en gelukkig ook 7ens.
De tweede proef ging iets beter. Nog spannend, dan valt ze wat door mijn binnenbeen heen en rechtergalop is dan kansloos. Dus ook hier genoeg 4en, maar stappen deed ze als een koningin! En gelukkig zo nog een aantal goede onderdelen <3 hier 187 punten en een tweede plaats :D
Echt kei trots op mijn jonkie :j nog genoeg ruimte voor verbetering maar we weten gelukkig waar het zit en weer een hele ervaring rijker :)

Ghostattack

Berichten: 11222
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 17:00

Netjes linda2008!

Ik mag vrijdagavond weer :) Wilde dit jaar nog even 1 wedstrijdje meepakken voor de ervaring. We gaan dus ook absoluut niet voor de winstpunten, maar puur voor de ervaring. Ik heb er ook helemaal geen vertrouwen in dat we een winstpuntwaardige proef kunnen neerzetten namelijk _O-

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 17:44

Knap gedaan Linda, gefeliciteerd!! Lekker dat je gewoon winst rijdt met zoveel spanning :j

Ghostattack ik vind t knap dat je met zo'n idee op wedstrijd kunt gaan, gewoon voor de ervaring. Ik kan dat echt niet, leg mezelf altijd de druk op van het moeten presteren...

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Ghostattack

Berichten: 11222
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:05

Oh nee als ik mezelf die druk opleg dan raak ik door alles teleurgesteld! Juist zonder verwachtingen gaan vind ik prettiger. Maar ik heb dan ook geen "sportpaard", gewoon een boerenpony die ik van een handelaar heb geplukt :+ Beest is lelijk gebouwd en heeft oke bewegingen, maar vooral een fijn karakter. Ik heb dus ook geen enorme wedstrijdambitie, ik kijk wel hoe ver we ooit komen :)) Mijn doel is meer om hem allround op te leiden en in alles plezier te kunnen hebben.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:22

Dat is ook het belangrijkst toch, plezier hebben en van alles kunnen doen samen :)

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:26

Ghost, heel goed hoor :j ik ga ook nog gewoon met die instelling en dan heb je veel minder teleurstelling als het nog niet winstwaardig is. Mijn winstpunten nu kwamen echt als kers op de taart! Veel leuker dan wanneer je er al op rekent ;)

Maaike, dankjewel :)

Ghostattack

Berichten: 11222
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:37

Klopt, de laatste keer ging ik ook zonder verwachting. Helaas ging het toen niet zo best :+ Galop knop was ineens stuk, dus die onderdelen compleet verpest. Reed ik alsnog 2x 183.5 :o Dat was echt een fijne verrassing! Heel eerlijk gepunt door de jury (ook 4en inderdaad).

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:54

Linda gefeliciteerd met je punten ! En dan te bedenken dat de galop nog niet zo lekker gaat+ spanning.. als jullie dat onder controle krijgen dan kunnen jullie echt knallen! 8-)

absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:12

linda2008 ohh wat begin je dan rot zeg, arme jullie. Maar jeetje, wat hebben jullie je netjes herpakt! Toch nog hele mooie punten gereden terwijl je dan met zo'n rotgevoel begint. Dikke pluim voor jullie. :D *\o/*

Ghostattack leuk dat jullie ook nog een wedstrijdje meepakken dit jaar. Waar ga je starten?

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers