[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:24

Hij kreeg moeite met buiging en ging op een gegeven moment staken en bokken. In de eerste instantie dachten we aan maagzweren omdat het nogal een druktemaker is, dus hebben dat gecheckt, maar er zaten geen zweren. Wel een kuur omeprazol gegeven, just in case en drie weken rust.

Na drie weken wat gaan longeren en anders dan dat de ah wat hoog kwam met aangaloperen geen klachten of verzet, dus er weer op gegaan. Daar was het gedrag wel hetzelfde weer staken en bokken. Zadel was la gecheckt, tanden ok en spieren waren los dus dachten eerst misschien gewoon even stout, dus gewoon naar voren rijden en niets vragen en dan kijken of het gedrag veranderd.. Dat deed het wel een beetje, maar vertrouwde het toch niet.

Dus heb ik m voor een orthopedische check naar de kliniek gebracht en daar een uitgebreid kreupelheidsonderzoek laten doen. De DA voelde wel dat de mobiliteit in de hals wat beperkt was en in de beweging zat LV op het harde zag hij een kleinen afwijking, maar geen echte kreupelheid. Op basis van deze info wilde hij de hals op de foto en echo zetten en zo geschiede..

De artrose of eigenlijk de ontsteking in de hals is goed te zien, de eerste rib moeilijker door de plek in het lijf.


M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:06

Gefeliciteerd Flevolander! Mooie punten!

Heel vervelend Lena82, door een bijna val in de cross heeft mijn paard een paar jaar geleden ook ontstekingen gehad in 2 facetgewrichten laag in de hals. Hierdoor flinke problemen in de overgang van hals naar thorax. Hoop behandelingen gehad en uiteindelijk de juiste personen gevonden die het probleem konden oplossen. Als je vragen hebt mag je altijd PB'en, mogelijk dat ik mijn visie en ervaring kan delen met je. Sterkte met het herstel!

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 M2+1 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1
Miss Lana(Iglesias D.V. x Metall)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:25

Pfoe zeg, hopelijk krijg je hem weer in orde!

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:40

Daar duimen we voor! Hij is verder in goede conditie, dus hoop dat wanneer de pijn weg is we kunnen werken aan de hals bespiering zodat het allemaal goed ondersteund wordt..

@ M_Vainqueur, ik stuur je een PB. Ben erg benieuwd naar je ervaringen hiermee.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:04

Ik duim voor je Lena, niets zo naar als een paard dat in de lappenmand zit. :(:)

Hier het weekend weer wedstrijd, nog wel M1 en dat zal ik voorlopig ook nog wel even blijven rijden aangezien ik pas een paar x M1 gestart ben.

Wat vinden jullie van de overgang naar het M2, waar zit het verschil in? (als in waar wordt op gelet/wordt verwacht)

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:35

Dank je wel!

Ik vond de overgang naar het M2 meevallen. Proeven vond ik fijner te rijden en de travers en keertwendingen deed ie erg makkelijk. Ze verwachten wel iets meer oprichting, geslotenheid en afwerking

Flevolander

Berichten: 3833
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 14:52

Lena, heftig verhaal.. hopelijk krijg je hem weer pijn vrij en rijbaar..


Wat betreft de overgang M1-M2.. dit was voor mij een uitdaging.. altijd thuis gekomen met winst of meerdere wp's in 1 proef.. M2 debuut resulteerde in 164 oid...

voor mij veel te snel, te kort op elkaar en geen fijne proeven :x

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

MerelV

Berichten: 1762
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 15:09

Heftig zeg Lena, hopelijk krijg je hem weer een beetje op de rit!

Zag verder mooie winstpunten voorbij komen, gefeliciteerd!
Fijn dat de keertwendingen beter gingen, M_Vainqueur!

Ik vind de M2 altijd wel een fijne klasse om te rijden, je kunt ze goed bij de les houden omdat alles erg snel komt. Wat je vooral merkt is dat ze al goed bovenin moeten kunnen blijven, duiken in overgangen is bijvoorbeeld niet meer gewenst en aanleuningsproblemen worden echt streng afgestraft. Het paard dat ik nu rij, heb ik alleen nog maar M2 gestart (hij heeft in een grijs verleden Z1 gelopen, dus mocht niet lager) en is me niet tegen gevallen ondanks dat hij nog wel echt kracht en conditie moet opdoen.

New Hennessy L1+29
Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
Dressuur jurylid M

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 16:31

Dank voor de support allemaal! Ga duimen op een goed herstel!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:37

Bedankt iedereen!

Ik ga voorlopig ook niet over, ik denk pas na de Regio als ik me daarvoor heb weten te selecteren, dat is pas ergens volgend jaar feb/maart. Ik zag zelf enorm op tegen de overgang naar het M1, maar dat is me zo mee gevallen! Ik vind deze proeven zoveel fijner als de L2. M2 lijkt me ook eigenlijk best fijn, het is wel snel achter elkaar, maar de lijnen zijn wel langer. Meer galop past me ook wel eigenlijk.

MerelV

Berichten: 1762
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 20:18

Even egopost hoor! Vandaag onze 3e selectie gereden voor de brabantse kampioenschappen. Hij liep fijn, maar was wel fris! Hebben we gewoon weer gewonnen met ruim 66%. Super trots!

New Hennessy L1+29
Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
Dressuur jurylid M

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 20:47

Wauw wat een mooie punten! En super fijn dat dat samen ging met een fijn gevoel!! Gefeliciteerd :) Hoe staan jullie er nu voor? Of was dit pas de eerste selectie wedstrijd?

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 M2+1 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1
Miss Lana(Iglesias D.V. x Metall)

MerelV

Berichten: 1762
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:55

M_Vainqueur schreef:
Wauw wat een mooie punten! En super fijn dat dat samen ging met een fijn gevoel!! Gefeliciteerd :) Hoe staan jullie er nu voor? Of was dit pas de eerste selectie wedstrijd?

We staan nu bovenaan, na 3 selecties. Nog 2 te gaan, maar ben nu al wel zeker van een plek op de kampioenschappen.

New Hennessy L1+29
Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
Dressuur jurylid M

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 09:32

@ Merel gefeliciteerd! Dat zijn mooie punten!
Zijn er bij jullie zoveel selecties? Hoeveel tellen er dan mee, alle 5?

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 10:11

Ooh ik zie dat ik half had gelezen, oeps. Het stond al in je eerste bericht. Maar super gaaf dat je sowieso al mee mag doen met de kampioenschappen!

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 M2+1 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1
Miss Lana(Iglesias D.V. x Metall)

MerelV

Berichten: 1762
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 10:25

Marietje35 schreef:
@ Merel gefeliciteerd! Dat zijn mooie punten!
Zijn er bij jullie zoveel selecties? Hoeveel tellen er dan mee, alle 5?

Dank je wel! Er tellen er 3 (dus je 3 beste). Ik ben daardoor al wel zeker, maar hoop nu stiekem op het kringkampioenschap, want daar ben ik nog niet zeker van.

Werkt dat bij jullie heel anders dan? Die selecties en/of kampioenschappen?

New Hennessy L1+29
Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
Dressuur jurylid M

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:07

Ja, bij ons is het tussen een bepaalde periode dat de 1e proef van wedstrijden in onze regio telt als selectie. Je moet er 3 gereden hebben op verschillende locaties, daar het gemiddelde van telt.
Sowieso uiteraard minimaal 60 % hebben gereden en per klasse gaan er maar een x aantal door naar de Regiokampioenschappen.

Dit is nu het 2e jaar dat het zo gaat, vroeger waren er wel vooraf bepaalde selectiewedstrijden.
Moet eerlijk zeggen dat ik daar wel voorkeur voor heb.

MerelV

Berichten: 1762
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:27

Marietje35 schreef:
Ja, bij ons is het tussen een bepaalde periode dat de 1e proef van wedstrijden in onze regio telt als selectie. Je moet er 3 gereden hebben op verschillende locaties, daar het gemiddelde van telt.
Sowieso uiteraard minimaal 60 % hebben gereden en per klasse gaan er maar een x aantal door naar de Regiokampioenschappen.

Dit is nu het 2e jaar dat het zo gaat, vroeger waren er wel vooraf bepaalde selectiewedstrijden.
Moet eerlijk zeggen dat ik daar wel voorkeur voor heb.


Lijkt me moeilijk vergelijken, als iedereen heel andere wedstrijden rijdt, of niet?
Ik vind het rijden van selecties wel een mooi systeem. Zijn er bij jullie dan ook geen kringen? In Brabant hebben we 6 kringen die ieder zijn eigen selectiewedstrijden rijden, uit iedere kring worden dan de beste zoveel afgevaardigd naar de regio.

New Hennessy L1+29
Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
Dressuur jurylid M

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:30

Nee ook geen kringen meer, heel vroeger wel (3) maar goed, onze regio is ook niet groot.

Ik vind het zelf geen verbetering, net wat je zegt, het is eigenlijk moeilijk te vergelijken. Volgens mij doen nu meer regio's het op deze manier.
Wat mij betreft schrijven ze weer vooraf geselecteerde wedstrijden uit, geeft ook veel meer sfeer etc.

Flevolander

Berichten: 3833
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 08:19

Jongens,, we vallen weer stil.. }:0

Wat betreft de selecties, hier in Utrecht is het het zelfde verhaal als wat er meer hebben hier.. dus beste resultaat van je drie best gereden wedstrijden binnen de regio op minimaal 2 verschillende locaties. Ik heb vernomen dat ze in Utrecht volgend jaar weer terug gaan op het systeem van selectiewedstrijden zoals "vroegah"

verder.. ego post..

sinds gisterenavond mag ik mezelf Z1 startgerechtigd noemen *\o/*

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius


MerelV

Berichten: 1762
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 08:34

Gefeliciteerd Flevolander! Ook al plannen om Z1 te gaan starten?

Wij mogen zaterdag weer, vrijdag nog les om de puntjes op de i te zetten.

New Hennessy L1+29
Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
Dressuur jurylid M

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 08:42

Gefeliciteerd Flevolander! Ga je ook meteen over?

Wij hebben gisteren groen licht gekregen om weer op te gaan bouwen! Schemaatje gekregen voor drie weken en tussendoor nog een keer fysio. Half januari weer controle en dan zou het allemaal weer in orde moeten zijn..

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:18

Wat goed Flevolander, gefeliciteerd!!
Doet je dit jaar mee met de selecties in Utrecht?

@ Lena, dat is fijn, weer lekker aan de gang.
@ MerelV: succes vast het weekend!

Ik heb gisteren ook gelest, ging zo fijn! *D *D Ik zit helemaal op een roze wolk.

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:25

Ik wilde van de week wat plaatsen en toen was het topic gesloten, was er nog niet aan toe gekomen om de mods even te vragen het weer te openen.

Gefeliciteerd Flevolander! Super goed! Heb je al wat in de planning staan?
Succes MerelV!

Goed nieuws Lena, hopelijk gaat het opbouwen net zo voorspoedig.

Ik ben vorige week nog een keertje gestart, helaas in de week vooraf een paard met een hele vaste rug dus alleen maar losgewerkt. Uiteindelijk op eenvoudig en voorwaarts rijden ingezet en dat pakte nog niet zo heel verkeerd uit. Een paar héle mooie galopwissels laten zien, en ook nog wat oefeningen die wel gevraagd werden. Met 178 punten komen we nu toch in de buurt en hebben we ook hele specifieke punten om op te oefenen. Ergens in december nog maar een keer op pad.

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 M2+1 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1
Miss Lana(Iglesias D.V. x Metall)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:27

Jammer M_Vainqueur, maar dat zijn geen drama punten, komt wel goed!
Heb je al een idee waar je gaat starten?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers