[FOTO] Grotduiken Mexico

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17914
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 17:24

Ik zou heel graag een keer willen duiken, maar doe maar gewoon in Nederland ofzo. In open water. Omhoog is eruit, zoiets simpels :))

Ook ik krijg het Spaans benauwd van wat ik zie, maar vind het ook uitermate fascinerend. En je foto's zijn in elk geval altijd de moeite van het bekijken waard. Dus ga alsjeblieft door met foto's plaatsen :j

Maarre…. vrij kwetsbaar in de zin van "je beschadigt de uitstekende punten" of in de zin van "niks aantikken want dan stort met wat pech de grot in"? :=

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?


Maflinger_S
Berichten: 12142
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [FOTO]Grotduiken Mexico dag 2, Chan Hol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 17:28

"Een klein bruin putje", klinkt ook helemaal niet als een aantrekkelijke duiklocatie. En dan zie je de foto's, echt wel weer koel.

Als ik die foto's zo zie, lijkt het me inderdaad best lastig om in de beperkte ruimte alle stalagmieten en -tieten heel te houden.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-19 17:59

Maflinger_S schreef:
"Een klein bruin putje", klinkt ook helemaal niet als een aantrekkelijke duiklocatie. En dan zie je de foto's, echt wel weer koel.

Als ik die foto's zo zie, lijkt het me inderdaad best lastig om in de beperkte ruimte alle stalagmieten en -tieten heel te houden.

Je doet hiervoor meerdere opleidingen. En je moet ook echt oefenen cq trainen om dit te doen. Maar dan heb je ook wat.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Suusjepluus

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: [FOTO]Grotduiken Mexico dag 2, Chan Hol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 18:33

Wat ik me afvraag, zijn die punten heel scherp en hard of is het een broos gesteente? Als je per ongeluk iets raakt, breekt er dan een stukje grot af of haal je dan per ongeluk je arm open? Mooie foto's weer hoor!

De beste is niet altijd de leukste

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-19 20:25

Suusjepluus schreef:
Wat ik me afvraag, zijn die punten heel scherp en hard of is het een broos gesteente? Als je per ongeluk iets raakt, breekt er dan een stukje grot af of haal je dan per ongeluk je arm open? Mooie foto's weer hoor!

Ze breken af, niets stort in. Maar ze komen ook nooit meer terug. Dus wat jij als duiker sloopt blijft kapot ( totdat ooit de waterspiegel weer daalt als dat ooit gebeurt).

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Jespri

Berichten: 9628
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Re: [FOTO] Grotduiken Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 12:18

Zo tof! Heel leuk en bijzonder om te zien en te lezen. :D

Alles wat je aandacht geeft groeit - Aristoteles

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 12:54

Kaitlyn schreef:
Ik word zó claustrofobisch van je foto's, en tegelijkertijd vind ik het interessant. :')


Dat, ik zit met plaatsvervangend kippenvel op de bank al bang te zijn van je foto's. :+
Maar toch blijven kijken omdat het zo interessant is.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-19 16:41

magda_90 schreef:
Kaitlyn schreef:
Ik word zó claustrofobisch van je foto's, en tegelijkertijd vind ik het interessant. :')


Dat, ik zit met plaatsvervangend kippenvel op de bank al bang te zijn van je foto's. :+
Maar toch blijven kijken omdat het zo interessant is.

Ik zal binnenkort nog meer toevoegen. :Y)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 17:34

Fitzroy schreef:
Ik krijg het acuut weer benauwd van je foto’s :o

Gaaf hoor (voor jezelf dan)!


precies dit kwam ook in mij op. brrrr

Maar wel weer heel gaaf, dat je de foto's met ons deelt :D

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [FOTO] Grotduiken Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-19 19:53

Hier dan nog een paar foto's van 2 andere grotten (en ja, wij mogen het bord voorbij :D ):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: [FOTO] Grotduiken Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:21

Geweldig bord _O- Ik vind je outfit ook zo leuk.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-19 20:33

Fitzroy schreef:
Geweldig bord _O- Ik vind je outfit ook zo leuk.

Zwart is zo zwart he, dus ik heb echt gezocht naar een pink pak en ook een pink droogpak. En ik vond er ook nog natpakvinnen bij. :Y) }:0

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Jespri

Berichten: 9628
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:31

germie schreef:
Hier dan nog een paar foto's van 2 andere grotten (en ja, wij mogen het bord voorbij :D ):

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]



Toffe foto’s! Ik zou alleen al de rillingen krijgen van dat bord. :')

Alles wat je aandacht geeft groeit - Aristoteles

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:41

Waarom zie ik dit topic nu pas? Heel erg gaaf om alle foto's te zien :D De derde foto van je laatste bericht... Het lijkt gewoon surrealistisch :oo

Nooit bang geweest in de grotten?

Ooit in het zwembad gedoken met flessen. Het begint meteen weer te kriebelen ;)

Birdie60

Berichten: 8392
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:03

Fitzroy schreef:
Ik krijg het acuut weer benauwd van je foto’s :o

Gaaf hoor (voor jezelf dan)!


jeetje precies wat ik bedoel.
Ik zou helemaal panisch worden.
Mooie foto's en knap van jou.

Duran123
Berichten: 1034
Geregistreerd: 02-05-19

Re: [FOTO] Grotduiken Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:43

Wat een helder water! Het lijkt wel of je vliegt i.p.v. zwemt :j


germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [FOTO] Grotduiken Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-19 06:19

Nee, angst heb ik nooit gehad. Sommigen hebben dat als ze beginnen wel. Maar ik was vanaf duik 1 overtuigd dat dit gewoon echt gaaf is.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-19 06:19

Bubblewrap schreef:
Ooit in het zwembad gedoken met flessen. Het begint meteen weer te kriebelen ;)

En dan doorzetten tot een brevet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [FOTO] Grotduiken Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-19 08:58

Nog wat spam:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 09:06

Wat supergaaf! Bedankt voor het delen :D

Wat me wel opvalt is dat ik nog geen visje/kreeftje/o.i.d. heb gezien op de fotos. Hoe is het onderwaterleven in grotten? :D

germie schreef:
Bubblewrap schreef:
Ooit in het zwembad gedoken met flessen. Het begint meteen weer te kriebelen ;)

En dan doorzetten tot een brevet.

Als ik na mijn afstuderen een vaste baan heb... Staat dit inderdaad hoog op mijn lijstje!

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [FOTO] Grotduiken Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-19 09:48

Nee, alleen bij de ingangen leeft er vis, in de grotten ZEER weinig. Ik heb ergens een niet scherpe foto van een geheel witte vis, die zijn aangepast aan het leven zonder enig licht. Soms vind je ook een garnaaltje of krab. Maar alles wat licht nodig heeft om te leven, zal niet in een grot leven. Soms zwemmen vissen er in, maar dan is er wat stroming zodat ze met hun zijlijnorgaan de uitgang weer kunnen vinden.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [FOTO] Grotduiken Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:26

Ik heb een serieuze nachtmerrie na aanleiding van jouw foto's gehad. Ik zou ze niet meer mogen kijken maar toch blijf ik het doen omdat het wel interessant is. :')

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: [FOTO] Grotduiken Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:38

Zo gaaf die topics van jou. Ik duik wel maar gewoon in Nederland, Egypte en iig stekken waar ik in geval van nood naar boven kan. Wel in het roze overigens, ook alle slangen etc. Van welk merk is jouw droogpak?

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-19 10:48

LovingTweety schreef:
Zo gaaf die topics van jou. Ik duik wel maar gewoon in Nederland, Egypte en iig stekken waar ik in geval van nood naar boven kan. Wel in het roze overigens, ook alle slangen etc. Van welk merk is jouw droogpak?

Ik heb de Bare Nixi pink. Officieel niet in Nederland leverbaar. En ik moest en zou die pink hebben. Ben in Nederland gaan passen, heb de prijs van Spanje genoemd, en simpel gezegd ik wil dit pak. Lever je de kleur niet dan bestel ik online.
Eerst moeilijk moeilijk hier jn de buurt want importeur levert de kleur niet, blabla. Maar toen kon het ergens. Tja, ik schaam me dan niet als het passen en elders online kopen wordt. Ik kwam bij Esko Diveworld uit. Die heeft geleverd.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:52

Prachtige foto's, maar no way in hell dat ik die grotten in ga onder water. Geef mij de grotten zonder water. Die vind ik prachtig! Maar nogmaals post vooral meer foto's want zit hier te genieten! :Y) :+ :):)

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Boedha_1981, Dammie, Earth, fohadie, KleinBoefje, Lisselot, maaikemuis, Miam, mingming, mvdende, Plonspony, purny, sandra1312, Soepkipje, Travel_me en 77 bezoekers