Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Lootje1991 schreef:Voor de mensen die zeggen zet de vrachtwagen maar terug naar 70 gaan die dan ook de lonen verhogen voor de chauffeurs? Het is niet voor niets dat die mannen en vrouwen dik 60/70/80 uur per week werken en heel de week van huis weg zijn om met een redelijk salaris thuis te komen.
Ik las ook dat een vrachtwagen een dode hoek links had, die nodig ik graag eens een dag uit, dan kan je gelijk zien wat voor focus een chauffeur moet hebben om alle achterlijke capriolen van mede weggebruikers te omzijlen en ongelukken te voorkomen.
Wildgirl schreef:Kak.
Dat is het enige wat ik uit kan brengen met 50.000 km per jaar.
Lootje1991 schreef:Voor de mensen die zeggen zet de vrachtwagen maar terug naar 70 gaan....
MTinker schreef:Ik vind het dikke onzin. Echt kul dat dit het milieu gaat helpen.
Inmiddels ook de brief binnen dat ik extra moet gaan betalen ivm fijnstof uitstoot.
Voelt voor mij allemaal als burgertje pesten ipv echt een oplossing te zoeken voor het milieu. Ergste is de 8 miljoen die het gaat kosten om de verkeersborden aan te passen.
Marije_jiplover schreef:Ik rijd ook ruim 40.000 km per jaar en betaal de brandstof niet eens zelf en toch ben ik er voorstander van.
Ben er van overtuigd dat het snel zal wennen, wat mij betreft is dit beter dan elke paar km een andere maximumsnelheid, zoals het nu op veel stukken is.
Ik zit de helft van m'n werkdag zo'n beetje in de auto en ik verwacht eigenlijk niet dat dat nou zoveel meer zal worden door deze maatregel.
Af en toe rijd ik een dag in de Achterhoek, allemaal 2baans wegen waar je 80 mag en niet mag/kunt inhalen.
Heerlijk zen word ik van zulke dagen!
Beter dan de dagen dat ik minstens 4x Valburg en Ewijk over mag of idd een heel stuk A15, waar het op midden en links vaak hollen of stilstaan is voor meerdere keren binnen enkele kilometers.
En op de wegen waar je nu overdag wel 130 mag, vind ik 't knap als je 't redt. Meer dan de helft rijdt net aan 122-125, dus als je wel 130 wil rijden kun je alsnog ook steeds in de ankers.
Goof schreef:Babybeertjes schreef:Vreselijk, niet zozeer omdat het maar 100 km per uur is maar wel eens op de A2 gereden tussen Amsterdam en Utrecht?
5 banen dik, iedereen rijdt precies honderd. Ze rijden vlak op elkaar, rijden ze 1 km per uur harder dan gooien ze hem er zo voor. Ik moest vandaag zeker 4 keer van de cruise control af.
Ik vind het dus ronduit gevaarlijk. Je komt ook een afrit bijna niet af, de vrachtwagens rijden vlak achter elkaar en omdat je voorganger niet doorrijdt ben je verplicht te remmen en hem ertussen te proppen want even inhalen lukt dan niet.
Nee dit is niet wenselijk.
Daarbij rij ik ook graag door. Ik lees dat het veel zuiniger is maar mijn auto rijdt gewoon 1 op 19/20 als ik 130 rij.
Precies dat.
Als 100 de max is is het snelheidverschil veel kleiner en krijg je situaties waarin mensen naast elkaar blijven rijden, niet meer inhalen en zelfs vrachtwagens auto's in gaan halen. Dat veroorzaakt dan weer vertragingen op opstoppingen en staan we allemaal in de file stoffen uit te stoten. Ik geloof echt niet dat dat het milieu ten goede komt.
Daarnaast letten mensen vij lagere snelheid minder goed op, ik geloof ook niet dat het persé de veiligheid bervordert.
SindyKaya schreef:Ik vind het als beginnend bestuurder ook spannend, mij heeft het juist heel erg geholpen door met 130 in te voegen.
Anders blijf je het steeds ontlopen
Independence schreef:Ik heb er totaal geen moeite mee. Scheelt in de portemonnee, en qua tijd maakt het bijna niet uit. Ik vind het goed dat de Nederlandse regering iets van verantwoordelijkheid neemt voor het milieu.
Lootje1991 schreef:Voor de mensen die zeggen zet de vrachtwagen maar terug naar 70 gaan die dan ook de lonen verhogen voor de chauffeurs? Het is niet voor niets dat die mannen en vrouwen dik 60/70/80 uur per week werken en heel de week van huis weg zijn om met een redelijk salaris thuis te komen.
Ik las ook dat een vrachtwagen een dode hoek links had, die nodig ik graag eens een dag uit, dan kan je gelijk zien wat voor focus een chauffeur moet hebben om alle achterlijke capriolen van mede weggebruikers te omzijlen en ongelukken te voorkomen.
Daarbij vind ik het vet gevaarlijk als mensen beneden de toegestane snelheid gaan rijden en naar mijn idee komen daar juist de files van. Afremmen, met mindere snelheid invoegen op links, degene daar weer afremmen en zo krijg je files.
Ik ben het er dus ook zwaar niet mee eens dat alles verlaagt wordt. Ben in ieder geval wel blij dat ik uit m’n avond/nachtdienst nog kan doorrijden, zo blijf ik een beetje wakker
_Lobke_ schreef:Ik vind het ook een goed idee. Ik rijd sinds altijd al 100 waar je 130 mag. Puur omdat mijn auto dan veel zuiniger is. Scheelt qua benzinekosten en beter voor het milieu dus een win win situatie
Narcissa schreef:Als ze ECHT iets willen doen voor het milieu, moeten ze zorgen voor een wereldwijd fokverbod voor mensen. 1 kind gebaard? Steriliseren. Iedereen. Bijna alle problemen zijn door het achterlijk hoge aantal mensen op aarde. Minder mensen: minder auto's, minder woningen nodig, kleinere veestapel, meer plaats voor echte natuur, minder afval, moet ik nog verder gaan? Een goede eerste stap zou het volledig afschaffen van kinderpremies (bijslag, opvang, gratis zorg etc) zijn voor elk kond geboren vanaf 2020. Zolang het bevolkingsaantal groeit, kan ik de zogenaamde milieumaatregelen niet echt serieus nemen en zie ik het als methode om nog meer geld uit de mensen hun zakken te kloppen.
AnnexUdith schreef:Wel lach ik stiekem toch wel om de mensen die enorm lopen te klagen maar niet door hebben dat ze eigenlijk elke dag gemiddeld 100 rijden in de spits. En denken dat vrachtwagens 100 rijden terwijl die een maximum snelheid hebben van 80 km per uur.