Straks maximumsnelheid 100 kmph wat vind jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Maximum snelheid 100

Poll eindigt op

Top!
308 (46%)
Nee vreselijk
359 (53%)

Totaal aantal stemmen: 667


Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:28

Wat ik wil is gezond oud worden. Genieten van het leven op een gezonde manier. Het probleem is niet opgelost met het verlagen van de snelheid naar 100km per uur maar het is in ieder geval een begin. Natuurlijk is 130 rijden fijner omdat we dat gewend zijn. Al is bewezen dat je met 100km per uur echt niet veel later op de eindbestemming aankomt.

De generatie(s) voor die van mij hadden al hun verantwoordelijkheid moeten nemen maar hebben hun kop in het zand gestoken waardoor wij nu in deze noodtoestand zitten. Gezondheid is naar mijn menig toch heel veel waard en daar heb ik ook echt wel veel voor over zo ook 100 km per uur rijden overdag ipv 130.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen


ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:46

Lootje1991 schreef:
Voor de mensen die zeggen zet de vrachtwagen maar terug naar 70 gaan die dan ook de lonen verhogen voor de chauffeurs? Het is niet voor niets dat die mannen en vrouwen dik 60/70/80 uur per week werken en heel de week van huis weg zijn om met een redelijk salaris thuis te komen.
Ik las ook dat een vrachtwagen een dode hoek links had, die nodig ik graag eens een dag uit, dan kan je gelijk zien wat voor focus een chauffeur moet hebben om alle achterlijke capriolen van mede weggebruikers te omzijlen en ongelukken te voorkomen.

Joh, hij weegt 8 ton, succes met terug koppen.

Heel eerlijk? Ik rijd bijna liever met m'n vrachtwagen dan met m'n Volvo, in deze context. De Volvo moet nog weleens een aanslag op z'n leven verijdelen, met de vrachtwagen maak ik me daar niet zo druk om; dat stukje kunststof aan de voorkant is vrij simpel te vervangen en de stalen balk die erachter zit is sterk genoeg om willekeurig welke auto te klieven alsof het een stukje krantenpapier is!

Enne, het is niet eens het loon dat omhoog moet maar de transportkosten omdat er simpelweg minder lading verplaatst wordt door diezelfde chauffeur. Een uur is een uur; hoeveel km die chauffeur in die tijd aflegt, is voor de chauffeur niet relevant; dat is het probleem van z'n planner.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:54

Het zou voor de transportsector, inclusief de haven van Rotterdam, een flinke strop zijn. Dan staan die straks op het Malieveld.
Ik vind het wel goed dat de last op deze manier met name bij de (autorijdende)burger komt te liggen, en niet zozeer bij een bepaalde sector. Eerlijker kan eigenlijk niet. En het gaat je niet eens geld kosten. Eerder opleveren.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:28

Rijd meestal om en nabij de 100 km pu.
Het scheelt bijna een vierde in de kosten, daar kan ik veel leuke dingen van doen.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:30

Ik vind het dikke onzin. Echt kul dat dit het milieu gaat helpen.
Inmiddels ook de brief binnen dat ik extra moet gaan betalen ivm fijnstof uitstoot.
Voelt voor mij allemaal als burgertje pesten ipv echt een oplossing te zoeken voor het milieu. Ergste is de 8 miljoen die het gaat kosten om de verkeersborden aan te passen.

Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Straks maximumsnelheid 100 kmph wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:32

Kak.
Dat is het enige wat ik uit kan brengen met 50.000 km per jaar.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:37

Wildgirl schreef:
Kak.
Dat is het enige wat ik uit kan brengen met 50.000 km per jaar.


Ohh, ik met dikke 40.000 per jaar vind het helemaal niet kak....
Ik vind 100 fijn voor mijn portemenee, alleen daarom doe ik het nu ook al :D
Ik bespaar plm 1500 euro per jaar
Laatst bijgewerkt door Rakkie123 op 03-12-19 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:38

Alles 100 laten rijden? Ik teken er voor top!
80% van de files worden veroorzaakt door de grote snelheidsverschillen op de snelweg.
In de spit rijden massale met 130km/h van de ene file naar de andere file. Zouden we allemaal 100km/h gaan rijden dan zou er helemaal geen file zijn _/-\o_

Lootje1991 schreef:
Voor de mensen die zeggen zet de vrachtwagen maar terug naar 70 gaan....

Hele domme actie, daarmee maak je alle voordelen weer ontdaan van alles op 1 snelheid te laten rijden.
Ik denk dat ook heel weining voordeel geeft leveren. Het is hele grote vraag of een vrachtwagen met 70km/h wel zuiniger rijdt dan 90km/h, daarnaast krijg je weer meer files wat altijd meer uitstoot betekent.

Wat is probleem grote snelheids-verschillen?
Wanneer bij een knooppunt terecht komt dan kan zomaar zijn dat de vrachtwagen naar de twee linker banen moet om de juiste weg te kunnen vervolgen. De vrachtwagen kan niet sneller doen dan 90km/h. Nu rijdt daar een auto achter met 130km/h. Die moet remmen, de auto er achter nog harder en je hebt zo een file (en hele gevaarlijke situaties). Echter laat je alles met zelfde snelheid rijden dan zul je zien dat veel minder files hebt en ongelukken :) .

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:42

MTinker schreef:
Ik vind het dikke onzin. Echt kul dat dit het milieu gaat helpen.
Inmiddels ook de brief binnen dat ik extra moet gaan betalen ivm fijnstof uitstoot.
Voelt voor mij allemaal als burgertje pesten ipv echt een oplossing te zoeken voor het milieu. Ergste is de 8 miljoen die het gaat kosten om de verkeersborden aan te passen.

Wat te denken van het MAKEN van al die verkeersborden?

In die zin is het niet eens zozeer burgertje pesten maar vooral milieuterroristje zoet houden.

Eind jaren tachtig hadden we de zure regen, veroorzaakt door, juist, NOx oftewel de stikstofverbindingen. Daarom hebben al jaaaaaren katalisatoren in onze auto's; dat zou de uitstoot van de NOx sterk verminderen. Vervolgens kwam er een heel legertje aan milieu-ellende langs, dat een voor een uitgemolken werd en nu is dat NOx verhaal al weer zo lang geleden dat iedereen dat vast wel vergeten is en gaan we dat ding vrolijk opnieuw uitmelken, gevolgt door de volgende versie van ellende..... Een nieuw gat in de Ozonlaag?

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Marije_jiplover

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:45

Ik rijd ook ruim 40.000 km per jaar en betaal de brandstof niet eens zelf en toch ben ik er voorstander van.
Ben er van overtuigd dat het snel zal wennen, wat mij betreft is dit beter dan elke paar km een andere maximumsnelheid, zoals het nu op veel stukken is.

Ik zit de helft van m'n werkdag zo'n beetje in de auto en ik verwacht eigenlijk niet dat dat nou zoveel meer zal worden door deze maatregel.
Af en toe rijd ik een dag in de Achterhoek, allemaal 2baans wegen waar je 80 mag en niet mag/kunt inhalen.
Heerlijk zen word ik van zulke dagen!
Beter dan de dagen dat ik minstens 4x Valburg en Ewijk over mag of idd een heel stuk A15, waar het op midden en links vaak hollen of stilstaan is voor meerdere keren binnen enkele kilometers.
En op de wegen waar je nu overdag wel 130 mag, vind ik 't knap als je 't redt. Meer dan de helft rijdt net aan 122-125, dus als je wel 130 wil rijden kun je alsnog ook steeds in de ankers.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:48

Marije_jiplover schreef:
Ik rijd ook ruim 40.000 km per jaar en betaal de brandstof niet eens zelf en toch ben ik er voorstander van.
Ben er van overtuigd dat het snel zal wennen, wat mij betreft is dit beter dan elke paar km een andere maximumsnelheid, zoals het nu op veel stukken is.

Ik zit de helft van m'n werkdag zo'n beetje in de auto en ik verwacht eigenlijk niet dat dat nou zoveel meer zal worden door deze maatregel.
Af en toe rijd ik een dag in de Achterhoek, allemaal 2baans wegen waar je 80 mag en niet mag/kunt inhalen.
Heerlijk zen word ik van zulke dagen!
Beter dan de dagen dat ik minstens 4x Valburg en Ewijk over mag of idd een heel stuk A15, waar het op midden en links vaak hollen of stilstaan is voor meerdere keren binnen enkele kilometers.
En op de wegen waar je nu overdag wel 130 mag, vind ik 't knap als je 't redt. Meer dan de helft rijdt net aan 122-125, dus als je wel 130 wil rijden kun je alsnog ook steeds in de ankers.

Saillant detail: sinds de invoering van 130km/h is de gemiddelde snelheid op de autosnelwegen omlaag gegaan......

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 00:20

Rustig tuffend naar stal na werktijd en op de terugweg na 19.00 lekker scheuren :Y)

In de spits rijd je vaak toch niet harder dan 100 (tenzij je fan bent van gas geven en direct weer moeten remmen).

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

Sizzle

Berichten: 35664
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 00:24

Op zich heb ik niets tegen de snelheid, maar met mijn auto is 100 om een vage reden echt lastig vast te houden. Als ik gewoon rustig rij zit ik standaard rond 110 met als gevolg dat ik op 100 wegen continue mijn meter in de gaten zit te houden of op cruise control ga (wat ik niet perse altijd verstandig vind op bepaalde wegen).
In Frankrijk is het vaak 110, dat zou ik liever hebben (al is het na 4 uur echt wel slaapverwekkend).
Maar ik ben toch zelden in NL, dus who cares :+

Ik ben het wel met mijn voorgangers eens dat een 4-baans weg met 100 heel erg onoverzichtelijk is, op het gevaarlijke af soms, vooral door onoplettende 95 cruisers op de 3e baan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 00:27

110 zou ik wel iets fijner vinden, dat geeft net wat meer dat doorrijgevoel. Rij 's avonds wel al vaak 110 omdat ik dat in het donker prettiger vind rijden met mijn dochter achterin :) Ik rij sowieso graag in Frankrijk, daar vind ik het over het algemeen zoveel duidelijker op de weg. Droog weer 130, nat weer 110 en bij stedelijke gebieden staat het boven de weg of is het gewoon sowieso 110 net als in de bergen op de snelweg.

Zebrastreep

Berichten: 9732
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 00:38

Ik heb er eigenlijk geen moeite mee. Ben net beginnend bestuurder en voor mij geeft het echt meer rust op de snelweg als iedereen wat langzamer gaat rijden. S'avonds vind ik het prettiger om wat door te rijden wat dan ook kan want mijn stage is vaak tot 22:00 dus dan heb ik er ook niet veel last van. Als ik heenga pak ik toch liever binnendoor omdat ik invoegen op de snelweg als het drukker is nog wel eens wat spannend kan vinden. Ik denk dat voor veel beginnende bestuurders het echt prettiger is als er 100 gereden wordt.

Plus natuurlijk beter voor de portemonnee. En als student zijnde is het toch wel fijn dat je wat minder aan benzine kwijt bent. Ook al heb ik nog wel het idee dat de prijs voor benzine dan ook weer stijgt omdat ze er anders weer minder aan gaan verdienen. Zou mij niks verbazen als dat ook nog gaat gebeuren.

Wat ik wel onzin vindt is dat ze dit doen om het stikstof te verminderen zodat bouwprojecten weer opgepakt kunnen worden , maar dat herstel van de natuur hierbij niet in de planning staat. Dan denk ik wel weer van natuur is belangrijk zonder bomen en planten gaan wij het niet redden. Maar ach dan hebben we wel weer een paar mooie nieuwe huizen staan want daar hebben we meer aan dan de natuur. Ik vindt het maar een vage kromme gedachte. Denk ook niet dat wij als volk er veel tegenin te brengen hebben wat wij nou eigenlijk willen.

Wel lach ik stiekem toch wel om de mensen die enorm lopen te klagen maar niet door hebben dat ze eigenlijk elke dag gemiddeld 100 rijden in de spits. En denken dat vrachtwagens 100 rijden terwijl die een maximum snelheid hebben van 80 km per uur.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Straks maximumsnelheid 100 kmph wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 01:04

Ik vind het als beginnend bestuurder ook spannend, mij heeft het juist heel erg geholpen door met 130 in te voegen.
Anders blijf je het steeds ontlopen

Independence
Berichten: 1377
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Straks maximumsnelheid 100 kmph wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 01:19

Ik heb er totaal geen moeite mee. Scheelt in de portemonnee, en qua tijd maakt het bijna niet uit. Ik vind het goed dat de Nederlandse regering iets van verantwoordelijkheid neemt voor het milieu.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Straks maximumsnelheid 100 kmph wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 01:46

Dat de snelheden van personenauto's en vrachtauto's dichter bij elkaar komt te liggen is inderdaad ook goed. Dat geeft minder passeerbewegingen en is dus veiliger, maar het geeft ook minder optrekken en remmen, wat nog weer extra besparing van brandstof oplevert.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 01:47

Goof schreef:
Babybeertjes schreef:
Vreselijk, niet zozeer omdat het maar 100 km per uur is maar wel eens op de A2 gereden tussen Amsterdam en Utrecht?
5 banen dik, iedereen rijdt precies honderd. Ze rijden vlak op elkaar, rijden ze 1 km per uur harder dan gooien ze hem er zo voor. Ik moest vandaag zeker 4 keer van de cruise control af.
Ik vind het dus ronduit gevaarlijk. Je komt ook een afrit bijna niet af, de vrachtwagens rijden vlak achter elkaar en omdat je voorganger niet doorrijdt ben je verplicht te remmen en hem ertussen te proppen want even inhalen lukt dan niet.
Nee dit is niet wenselijk.

Daarbij rij ik ook graag door. Ik lees dat het veel zuiniger is maar mijn auto rijdt gewoon 1 op 19/20 als ik 130 rij.


Precies dat.
Als 100 de max is is het snelheidverschil veel kleiner en krijg je situaties waarin mensen naast elkaar blijven rijden, niet meer inhalen en zelfs vrachtwagens auto's in gaan halen. Dat veroorzaakt dan weer vertragingen op opstoppingen en staan we allemaal in de file stoffen uit te stoten. Ik geloof echt niet dat dat het milieu ten goede komt.
Daarnaast letten mensen vij lagere snelheid minder goed op, ik geloof ook niet dat het persé de veiligheid bervordert.



Eens, voorbeeld van de A2 is ook heel herkenbaar. Doortrappen tot je een duidelijk snelheidsverschil hebt om een menigte in te halen (en dus weer een baan vrij kunnen maken) vind ik dan dikwijls zelfs nog veiliger dan 5 banen breed net niet even hard. De trajectcontrole maakt dit dan weer onmogelijk.

Zebrastreep

Berichten: 9732
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 02:09

SindyKaya schreef:
Ik vind het als beginnend bestuurder ook spannend, mij heeft het juist heel erg geholpen door met 130 in te voegen.
Anders blijf je het steeds ontlopen


Onze auto trekt helaas niet zo snel op vaak ben ik blij als ik 100 rij op de invoegstrook. Moet nog even wennen van een Mercedes c klasse die mega snel optrekt naar een Ford Focus. Vergeet soms even dat de Ford veel minder snel optrekt dan de Mercedes. Als ik er eenmaal opzit rij ik ook zeker 130 helemaal als ik vrij ben van stage wil ik toch altijd wel graag naar huis.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Zebrastreep

Berichten: 9732
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 02:10

Independence schreef:
Ik heb er totaal geen moeite mee. Scheelt in de portemonnee, en qua tijd maakt het bijna niet uit. Ik vind het goed dat de Nederlandse regering iets van verantwoordelijkheid neemt voor het milieu.


Het probleem is dat het niet eens gaat om het milieu maar meer zodat de bouw door kan gaan. Dus of het nou een uiteindelijke oplossing is geen idee maar als de bouw weer meer stikstof gaat produceren zijn we weer terug bij af en is het nog niet opgelost...

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Straks maximumsnelheid 100 kmph wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 02:26

Ik vind het ook een goed idee. Ik rijd sinds altijd al 100 waar je 130 mag. Puur omdat mijn auto dan veel zuiniger is. Scheelt qua benzinekosten en beter voor het milieu dus een win win situatie

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 03:38

Lootje1991 schreef:
Voor de mensen die zeggen zet de vrachtwagen maar terug naar 70 gaan die dan ook de lonen verhogen voor de chauffeurs? Het is niet voor niets dat die mannen en vrouwen dik 60/70/80 uur per week werken en heel de week van huis weg zijn om met een redelijk salaris thuis te komen.
Ik las ook dat een vrachtwagen een dode hoek links had, die nodig ik graag eens een dag uit, dan kan je gelijk zien wat voor focus een chauffeur moet hebben om alle achterlijke capriolen van mede weggebruikers te omzijlen en ongelukken te voorkomen.

Daarbij vind ik het vet gevaarlijk als mensen beneden de toegestane snelheid gaan rijden en naar mijn idee komen daar juist de files van. Afremmen, met mindere snelheid invoegen op links, degene daar weer afremmen en zo krijg je files.

Ik ben het er dus ook zwaar niet mee eens dat alles verlaagt wordt. Ben in ieder geval wel blij dat ik uit m’n avond/nachtdienst nog kan doorrijden, zo blijf ik een beetje wakker


Precies wat jij zegt!!

Tevens zitten chauffeurs nog aan rijtijden wet dus als er een verlaging van snelheid voor hun zou komen kost het aan alle kanten.

Ben benieuwd hoeveel ongelukken er gaan ontstaan met de 100 regeling. Nu al kunnen vele automobilisten een vrachtwagen niet inhalen zonder dat de chauffeur gesneden wordt. Pietje haalt straks vrachtwagen in met 100.....snelle kees durft nog met 130 te rijden, pietje word zenuwachtig en gaat snel naar rechts en daar reed vrachtwagen al. Gebeurd nu al vaak genoeg met 130. Laat staan als we 100 gaan.

Leuk die berekening die ze hebben gemaakt van die paar kilometers maar laat ze is een gemiddelde dagrit nemen van de kilomters die werknemer moet rijden. Ben benieuwd hoe dan het tijdsverlies is maar ook minder klanten op een dag of meer overwerk. Wie betaald dat?

Maar gelukkig nederland is het landje die de wereld gaat redden zonder enkelt boerenverstand.

Als het de bedoeling was dat andere bepalen hoe jij hoort te leven......dan was je geboren met een afstandbediening.

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 07:03

_Lobke_ schreef:
Ik vind het ook een goed idee. Ik rijd sinds altijd al 100 waar je 130 mag. Puur omdat mijn auto dan veel zuiniger is. Scheelt qua benzinekosten en beter voor het milieu dus een win win situatie

Mijn auto is echt niet veel zuiniger hoor. Mijn Octavia niet en mijn oude Golf niet. 1 op 18 gemiddeld. 1 op 12 met trailer. Boven de 120 verbruikt ie dus die 1 op 18, anders 1 op 20. Gemiddeld.
Hiermee is ook meteen het argument eur3 is vervuilender dan eur6 weg. Uit 1 liter diesel wordt niet meer energie gewonnen en heeft dus geen efficientere verbranding. Je kunt dan alleen nog met filters, die ook vol kunnen raken iets. Maar omdat ik nu superschoon rij ( in sommige steden reinigt het eur6 filter de lucht), en men ons slakken laat worden, mag ik met een gerust hart extra vliegen, wat meer kilometers maken, wat meer stationair draaien en vaker de lange 3 en 4 pakken. Daarnaast ben ik al kindervrij en voorstander van abortus en euthenasie en mag het immigrantenbeleid beslist strenger worden en sneller terugsturen. Wow. Nederland gaat de wereld redden en ik als zeer goede kindervrije draag er heel flink aan bij. Zeker met dat slakkengangetje van 100.
En voor wie cynisme niet begrijpt, ik bedoel het cynisch, maar wel met een kern van waarheid dat geen kinderen krijgen het allerbeste is en 100 te langzaam. Wow, ik als Nederlander ga helpen de wereld te redden door een slak te worden.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Dieuwke_
Berichten: 4538
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 07:19

Narcissa schreef:
Als ze ECHT iets willen doen voor het milieu, moeten ze zorgen voor een wereldwijd fokverbod voor mensen. 1 kind gebaard? Steriliseren. Iedereen. Bijna alle problemen zijn door het achterlijk hoge aantal mensen op aarde. Minder mensen: minder auto's, minder woningen nodig, kleinere veestapel, meer plaats voor echte natuur, minder afval, moet ik nog verder gaan? Een goede eerste stap zou het volledig afschaffen van kinderpremies (bijslag, opvang, gratis zorg etc) zijn voor elk kond geboren vanaf 2020. Zolang het bevolkingsaantal groeit, kan ik de zogenaamde milieumaatregelen niet echt serieus nemen en zie ik het als methode om nog meer geld uit de mensen hun zakken te kloppen.


Dit dus. _/-\o_

AnnexUdith schreef:
Wel lach ik stiekem toch wel om de mensen die enorm lopen te klagen maar niet door hebben dat ze eigenlijk elke dag gemiddeld 100 rijden in de spits. En denken dat vrachtwagens 100 rijden terwijl die een maximum snelheid hebben van 80 km per uur.

Er zijn dus wel degelijk vrachtwagens die niet begrensd zijn op 80 km/h en dus ook sneller rijden dan dat. Dus je kunt wel stiekem lachen om die mensen maar ze hebben het wel bij het juiste eind. Wat dacht je van chauffeurs die onder andere middelen vervoeren die de regering zo kort mogelijk op de weg wilt hebben? Die rijden rustig met een gangetje van 120 naar hun lospunt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kaatje89, LiannePuthzy en 170 bezoekers