Duindorp

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-19 08:23

Al een par dagen is het onrustig in de duindorp. Er is zelfs een kind van 9 met een molotovcocktail opgepakt...
Reden: ze zijn het er niet mee eens dat er (mogelijk) dit jaar geen vreugdevuren komen.

Dit als voorbeeld, maar je ziet steeds vaker dergelijke opstootjes, of, lees eens op social media.
Er zijn zóveel mensen verschrikkelijk ontevreden, over álles.

Hier kregen mensen een brief van de politie in de bus ivm diverse auto inbraken. Reacties op social: laat ze boeven gaan vangen! Waarom komen die sukkels niet langs? Etc....

Waar komt al die boosheid toch vandaan?


chanicha

Berichten: 12091
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 08:32

Ik denk omdat men tegenwoordig vindt dat je overal recht op hebt, nee staat niet meer in het woordenboek.
Daarbij vind ik het asociaal hoe ze vuurwerk óp de politie afschieten, ongelofelijk!

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 08:35

Vandaag beslist de gemeente Denhaag of het wel of niet toegestaan is.
Ik zou na deze rellen zeker beslissen dat het NIET doorgaat.
Alleen al om de rellen.
Ik vind het ronduit belachelijk hoe ze zich nu gedragen.
Verwende kleuters zijn het. (de relschoppers)

WWG1WGA

MarliesV

Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 08:37

Ik vraag mij echt af hoe intelligent mensen zijn, je maakt alleen maar zaken kapot in je eigen dorp en maakt de onderhandelingspositie met de gemeente ook steeds zwakker.
Blijkbaar snappen ze niet, dat het averechts werkt.

Vind die rellen echt heftig om te zien. Hoop voor de mensen die er wonen, en hier niet wat mee van doen hebben, dat het snel weer rustig wordt.

Hoorde vanmorgen op de radio, dat ze verwachten dat het misschien wel tot oud en nieuw aanhoudt.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 08:47

Ik sta er echt verbaasd over hoe het tegenwoordig allemaal gaat. Ze mogen geen fikkie stoken, dus ik maak alles om me heen kapot, steek de boel in de fik en ga lopen rellen en vechten.
Niet alleen met dit, maar met alles.
Stookallert: oh nee, ik wil niet dat die astmalijders m'n pleziertje afpakken, dus ik stook hem juist extra op, dat zal ze leren om mij iets te verbieden.
Zwarte Piet: de ME moet er aan te pas komen om de boel in de gaten te houden, op een kinderfeest notabene.
Bij ons in de buurt werden auto's in de fik gestoken omdat hun hangplek opgedoekt werd. Er kwamen mensen die niet eens in ons dorp woonden om hier te komen rellen en de boel op de stoken.

Come over to the dark side, we have cookies!


Avalanche

Berichten: 15797
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 08:50

Zo ontevreden zijn mensen over het algemeen helemaal niet. Sterker nog: Nederland is een van de landen waar mensen aangeven het meest tevreden te zijn.

Ik denk dat je soms dingen ook moet relativeren. Als deze dingen nu dagelijks nieuws waren, niet op de voorpagina kwamen, want er waren veel ergere dingen, dan kun je idd stellen dat mensen heel ontevreden zijn. Nu is dat niet het geval, dit soort dingen komt (in vergelijking met andere landen) helemaal niet zoveel voor.

Dus, ja, het is erg, het is heel heftig voor de mensen die er wonen, maar in vergelijking met andere landen komt het gewoon niet heel veel voor. Mensen mopperen nu eenmaal graag, slecht nieuws verkoopt beter dan goed nieuws, en veel mensen op social media zeggen dingen in ze in real life nooit zouden zeggen. Plus dat daar ook volgens mij naar verhouding vrij veel mensen zitten die het leuk vinden om te rellen.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

chanicha

Berichten: 12091
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 08:53

Ik snap heus wel dat het niet leuk is als er iets verboden wordt maar zoals cookies al zegt, om dan je hele woonomgeving te slopen gaat veel te ver.
Ik vraag me dan altijd af waar de ouders in dit geval zijn.
Jochie van 9 wordt opgepakt want hij loopt met een molotovcocktail maar moeders is woedend want zoiets doet haar zoon niet 8)7

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

purny

Berichten: 27395
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:07

De vreugdevuren zijn in het leven geroepen om dit soort taferelen te voorkomen.
Duindorp is een wijk apart. Je komt er niet zomaar binnen en als ze je niet mogen dan ben je echt de Sjaak. Het is een hele hechte wijk.

Dit neemt niet weg dat ik vind dat dit ongestraft mag gebeuren. De relschoppers mogen van mij heel lang de cel in of een meldplicht op oudejaarsavond en in de cel zitten

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:10

Avalanche81 schreef:
Zo ontevreden zijn mensen over het algemeen helemaal niet. Sterker nog: Nederland is een van de landen waar mensen aangeven het meest tevreden te zijn.

Ik denk dat je soms dingen ook moet relativeren. Als deze dingen nu dagelijks nieuws waren, niet op de voorpagina kwamen, want er waren veel ergere dingen, dan kun je idd stellen dat mensen heel ontevreden zijn. Nu is dat niet het geval, dit soort dingen komt (in vergelijking met andere landen) helemaal niet zoveel voor.

Dus, ja, het is erg, het is heel heftig voor de mensen die er wonen, maar in vergelijking met andere landen komt het gewoon niet heel veel voor. Mensen mopperen nu eenmaal graag, slecht nieuws verkoopt beter dan goed nieuws, en veel mensen op social media zeggen dingen in ze in real life nooit zouden zeggen. Plus dat daar ook volgens mij naar verhouding vrij veel mensen zitten die het leuk vinden om te rellen.




ontevreden ben ik niet, gewoon zuinig op mijn eigendommen die ik door hard werken heb verkregen
en dan kan ik moeilijk relativeren, dan is verdraagzaamheid niets als het niet van twee kanten komt

respectvol met elkaar omgaan moet ook van twee kanten komen en soms is een NEE nodig
maar helaas...……………

en meten aan buitenlandse hoeveelheden...……………….is geen vrijbrief om het hier te accepteren

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:11

purny schreef:
De vreugdevuren zijn in het leven geroepen om dit soort taferelen te voorkomen.


Ja dat is eigenlijk nog het ergste ervan...
Je moet de mensen een plek geven om een groot vuur te maken (en dronken te worden etc) anders gaan ze zich misdragen.. te gek voor woorden eigenlijk..

Blijkt dat we toch niet zo heel ver geevolueerd zijn als we menen... :n
Die hele wijk leegvegen is misschien de beste oplossing...

Nu het vreugdevuur niet toestaan, garandeerd denk ik wel een HELEBOEL ellende met oud&nieuw, en ik denk dat de mensen die er niets mee te maken willen hebben, en daar wonen, echt nu al met samengeknepen billen op de bank zitten, wachtend op een vreselijke oudjaarsnacht.. -O-

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:14

Ik zei juist, hoe fijn is je leven als het grootste waar je je druk om maakt een vreugdevuur is met oud en nieuw :=

Buiten dat vind ik het echt overdreven hoe ze erop reageren, ja. Denk dat een meldplicht met oudjaar helemaal niet zo'n gek idee is en ik hoop dat ze als gemeente niet nu gaan instemmen om dit te voorkomen.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:19

Ik word zo langzamerhand heel boos van dit soort boze mensen. Het totale gebrek aan fatsoen.

Ik word ook steeds bozer als ik weer eens lees dat er bijvoorbeeld 100 man aan het rellen waren en dat er maar 3 aanhoudingen zijn verricht.

Bij (boeren)protesten idem dito. Rellen of regels overtreden, dat moet gevolgen hebben. Juist bij grote groepen waar het massaal gebeurd. Anders neem ik de politiek, justitie en politie steeds minder serieus merk ik. Watjes. De politie is je beste vriend werkt niet bij dat soort mensen. Ze lachen zijn zich dood om die houding.

Mensen komen er mee weg. Het gaat me niet om strenger straffen, het gaat me om straffen. Arresteren. Mensen laten zien dat je er niet mee wegkomt. Dat het niet normaal is en NIET GETOLEREERD wordt. De.volgende dag zit je in een cel, heb je wat uit te leggen aan je werkgever en op school, waar ook sancties volgen voor afwezigheid.

Ik ben niet voor een politiestaat,maar wel voor stevig optreden als de overheid onder de voet wordt gelopen.

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:42

Ahhh Duindorp, die ken ik uit 'Probleemwijken'. Platgooien daar. Klaar.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

MarliesV

Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:52

MarcoBorsato schreef:
Ahhh Duindorp, die ken ik uit 'Probleemwijken'. Platgooien daar. Klaar.


Pardon? Je kent iets 'van TV' en dan dit als reactie?
Daar wonen ook mensen he, met een leven en emoties en gevoelens. Hoeft niet in jouw straatje te passen qua leven, maar dit vind ik echt asociaal.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:55

MarliesV schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ahhh Duindorp, die ken ik uit 'Probleemwijken'. Platgooien daar. Klaar.


Pardon? Je kent iets 'van TV' en dan dit als reactie?
Daar wonen ook mensen he, met een leven en emoties en gevoelens. Hoeft niet in jouw straatje te passen qua leven, maar dit vind ik echt asociaal.


Hap, hap hap :)

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:57

MarliesV schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ahhh Duindorp, die ken ik uit 'Probleemwijken'. Platgooien daar. Klaar.


Pardon? Je kent iets 'van TV' en dan dit als reactie?
Daar wonen ook mensen he, met een leven en emoties en gevoelens. Hoeft niet in jouw straatje te passen qua leven, maar dit vind ik echt asociaal.


Het is daar al jaren van God los, haal die mensen uit elkaar.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:00

MarcoBorsato schreef:
Ahhh Duindorp, die ken ik uit 'Probleemwijken'. Platgooien daar. Klaar.


:') ik moest lachen. Vooral om het happen erna.

Het is jammer dat het niet meer doorgaat voor de mensen, maar de houding die daar nu aannemen is ook niet echt bevorderlijk lijkt me :+ 'Hoe krijg ik sowieso m'n vreugdevuur niet terug, deel 1'

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

purny

Berichten: 27395
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:01

Dat het van God los is is hetgene wat ze laten zien. Tv weet je... Krijg je altijd eenzijdige communicatie van.
Ik weet zeker dat Duindorp ook een wijk is waar men door dik en dun voor elkaar klaar staat.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:02

purny schreef:
Dat het van God los is is hetgene wat ze laten zien. Tv weet je... Krijg je altijd eenzijdige communicatie van.
Ik weet zeker dat Duindorp ook een wijk is waar men door dik en dun voor elkaar klaar staat.


Mits je niet bruin, homo, of politie bent.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:03

purny schreef:
Dat het van God los is is hetgene wat ze laten zien. Tv weet je... Krijg je altijd eenzijdige communicatie van.
Ik weet zeker dat Duindorp ook een wijk is waar men door dik en dun voor elkaar klaar staat.


Nou Purny, dat gedrag is nooit goed te praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:04

purny schreef:
Dat het van God los is is hetgene wat ze laten zien. Tv weet je... Krijg je altijd eenzijdige communicatie van.
Ik weet zeker dat Duindorp ook een wijk is waar men door dik en dun voor elkaar klaar staat.



de beelden geven iets anders weer en je verlies nemen deel je ook met elkaar door dik en dun, maar dit is iets anders lijkt me
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-12-19 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27395
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:04

MarcoBorsato schreef:
purny schreef:
Dat het van God los is is hetgene wat ze laten zien. Tv weet je... Krijg je altijd eenzijdige communicatie van.
Ik weet zeker dat Duindorp ook een wijk is waar men door dik en dun voor elkaar klaar staat.


Mits je niet bruin, homo, of politie bent.

Duindorp is echter niet de enige wijk waar men onderscheid maakt over wie er wel of niet mag wonen.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

purny

Berichten: 27395
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:05

Boras schreef:
purny schreef:
Dat het van God los is is hetgene wat ze laten zien. Tv weet je... Krijg je altijd eenzijdige communicatie van.
Ik weet zeker dat Duindorp ook een wijk is waar men door dik en dun voor elkaar klaar staat.


Nou Purny, dat gedrag is nooit goed te praten.


Praat ik ergens het gedrag goed?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:05

Sicayes schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ahhh Duindorp, die ken ik uit 'Probleemwijken'. Platgooien daar. Klaar.


:') ik moest lachen. Vooral om het happen erna.

Het is jammer dat het niet meer doorgaat voor de mensen, maar de houding die daar nu aannemen is ook niet echt bevorderlijk lijkt me :+ 'Hoe krijg ik sowieso m'n vreugdevuur niet terug, deel 1'


Nou, dat weet ik nog zo net niet. Kijk maar naar de boerenprotesten.

Het is absurd, dat wel.

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:09

purny schreef:
Duindorp is echter niet de enige wijk waar men onderscheid maakt over wie er wel of niet mag wonen.


Klopt, dus wat is je punt?

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esmee_RS, GoogleAdsense, Googlebot, janneke584, Niwla, shaddy82, xRaisin en 6 bezoekers