[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:56

Gefeliciteerd elite!

Ik ga maandag weer lessen met Calice, haar been is weer geheel genezen en we kunnen alles weer lekker oppakken! en over 4 weken ben ik (als alles volgens de planning gaat ) klaar met mijn opleiding! dus dat word in het nieuwe jaar mijn start kaart maar weer activeren! *\o/*


Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:40

Keurig @Elitedeux :D

Wat goed Brittjuh97!! Lekker weer aan de slag :D

Vandaag les gehad, geoefend op het rechtrichten na het afwenden bij A of C, Djuun denkt nl gelijk aan wijken tijdens m'n wending. Was een nadenkertje voor d'r, wat we deden was afwenden en dan de andere kant opwijken en zigzaggend, pakte ze trouwens heel leuk op, super geconcentreerd!
En wat we ook hebben gedaan is bezig geweest dat ze niet zo extreem diep gaat lopen in de galop, ze maakt zich dan super rond en sterkt, zodat ze dr kont omhoog kan gooien, ipv er onder (beest is ook ultra lenig :+ ) ik had zelf al meerdere trucjes geprobeerd, zoals buitenstelling en losgooien, maakte niks uit, nu op de western manier gedaan, lastig uit te leggen hoe precies, maar eigenlijk een beetje liften en loslaten, dit maakt zeker verschil, we zijn er nog niet, ze springt van achteren nog makkelijk om (en gaat daarna aan de reutel :+ ) Het vergt souplesse en ik merk dat ze dat in de winter gewoon minder heeft, dus dat is ook een nadenkertje!
Morgen wordt ze gemasseerd met een trilapparaat, ben benieuwd :)

Elitedeux

Berichten: 688
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 20:32

Klinkt goed Britt en Letizia!
Vandaag nog veel fijner gereden wat resulteerde in 185 en 192 punten en een 3de en 2de plaats. Ook nog wel wat spanning maar alweer fijner kunnen rijden als gisteren. Super blij hoe goed hij het oppakt na zo'n lange tijd niks. Zaterdag met de ander een rondje B HC en L springen en daarna gaan trainen voor de Z dressuur.

Jullie nog wedstrijden dit weekend?

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:24

Wij zijn gisteren op pad geweest om wat vertrouwen op te doen na het afgroeten van vorige week. Gelukkig was ze nu helemaal niet kijkerig, dus ons doel was in principe al behaald. Wel slopen er in het galop gedeelte wat foutjes in, wat zorgde voor drie 4'en. Gelukkig stonden er ook veel 7'ens tegenover, wat zorgde voor 192 punten totaal en een tweede prijs. Mooi meegenomen natuurlijk, maar ik was al lang blij dat ze nu niet kijkerig was en ze fijn ontspannen rond liep. Indoor is gewoon niet zo haar ding, maar we gaan gewoon kilometers maken :j

Netjes Elitedeux. Gefeliciteerd met je punten! +:)+

Verder nog mensen op pad geweest?

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 11:57

Zie weer mooie punten voorbij komen, gefeliciteerd!

Hier een verhuizing en vakantie achter de rug. Dus even rustig aan gedaan. Nu wel een binnenbaan, dus ik kan beter door blijven trainen. Ik hoop nog wel een keer te kunnen starten in december!

Merk wel dat ik wat makkelijker/slordiger rijd als ik geen wedstrijdjes in de planning heb. Dus hopelijk kunnen we nog een keer op pad!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:54

Gefeliciteerd met de punten allemaal!

Sakura wat fijn! ik heb gelukkig een altijd goed te rijden buitenbak.

Vanavond weer mijn eerste les sinds maanden van studie en dat Calice er even uit lag. heb er zin in!

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:09

Ik kom ook weer boven water :Y) Ben wel mee blijven lezen maar had zelf weinig te melden.
We hebben de afgelopen weken veel geoefend en dat ging werkelijk super. Helaas gisteren, onze laatste les voor de wedstrijd echt rampzalig gereden. Ego is dus wat afgebrokkeld. Zondag start ik weer, op hoop van zegen. Ach ja, slechte generale is een goede repetitie, toch?

Litizia, hoe was de massage met het trilapparaat? Klinkt bijzonder
Nette punten elitedeux!
Ginatje, jammer van die vieren maar als je dan alsnog 190+ neerzet, zit je wel op de goede weg
Britt hoe ging je les?

Dakota F12+1 / L1+4

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:54

Yentaah alvast veel succes zondag! Komt vast helemaal goed

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:55

Hier een super fijne nette proef neergezet zaterdag...had helaas een jury die alleen 5ven en 6sen gaf :( Hierdoor 5x een 5 en 4x een 5 gereden met als gevolg: 176 en 175 erg jammer! Kreeg van lezer (tevens instructrice en ook jurylid) en omstanders te horen dat het een erg nette proef was namelijk en ook mijn eigen gevoel was erg fijn! Gevoel is bij mij aller belangrijkste en ik was super trots op Vera! <3

7/12 en 21/12 weer op wedstrijd en dan hopen we een beter gehumeurde jury te treffen :=


Britt hoe is je les gegaan?
Yentaah: wie weet gaan jullie in loop van de week wel weer fijn en ga je toch met meer vertrouwen de proef in zondag! Succes alvast!
Ginatje lekkere punten hoor!

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:25

Jammer Loes.. wel nog wat nuttig commentaar gekregen of ook dat niet? Idd gevoel is het allerbelangrijkste, en fijn dat de omstanders jouw gevoel bevestigden. Lekker doortrainen en op naar de volgende keer *\o/*

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:14

Yentaah & Loes, de les ging echt goed! galopperen mag nog niet, en we hebben ons vooral gericht op het recht richten en spieropbouw, ze heeft natuurlijk ongeveer een maand stil gestaan ( wat bij Calice soms echt wonderen doet! en ook in dit geval) dus al haar spieren zijn weer afgenomen, dus is het belangrijk dat we haar spieren niet verkeerd gaan opbouwen. en ze liep alsof ik morgen een wedstrijd kan rijden! dus dat is echt fijn.

succes zondag Yentaah.
Loes fijn dat je gevoel van je proeven goed was en dat andere dat ook zeiden, en zo zie je maar weer hoe een jury sport kan zijn.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 21:20

@Ginatje actiever, meer scharen (waarop instructeur (tevens jurylid) aangeeft dat scharen nog niet verplicht is in L1)), mer verschil. Vooral in verruimingen en het wijken dus. Ook wel onze moeilijke punten!

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:44

Augustus mijn punten voor de L1 bij elkaar gereden en het was de bedoeling dat ik al lang en breed gestart zou zijn, maar Djindy zat niet lekker in haar vel en ik raakte daardoor het plezier een tijdje kwijt. Nu zijn we weer lekker bezig, Djindy is weer happy, ik ook, dus we mogen weer!! 7 dec heb ik mij toch nog even ingeschreven voor een B wedstrijd om weer er in te komen en dan waarschijnlijk de 14de het langverwachte L debuut. :-D

Thiru's Djindy L1 startgerechtigd

kimwilliam

Berichten: 1160
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 16:28

oeh als ik dit allemaal lees kan ik niet wachten tot 15 dec!

ik heb wel een binnenbak kunnen regelen op 20min stappen bij mijn stal vandaan. deze bak heeft allemaal spiegels hangen en kunnen we ook indoor oefenen!!

-Kimmy Shots-
william Motafko ( v. Nando ) B+14 l1+11 l2+..
Chanorka ( v. tuschinski ) PSG/Inter 1 ... mommy to be : [KS-MK] unforgettable change - Chanorka x Negro

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 10:55

Topic was ongevraagd ontstipt :roll:

Yentaah schreef:
Litizia, hoe was de massage met het trilapparaat? Klinkt bijzonder

Eigenlijk boven verwachting :+ Ze was er zo soepel en fijn van, dat ik ze donderdag weer heb laten komen :D

Vandaag en morgen pepernotenconcours, helaas ivm selecties maar 1 proef per dag :\
Had heel arogant gehoopt vh weekend m'n punten voor het L2 bij elkaar te kunnen rijden, maar tenzij ik 2x boven 195 score (dat gaat hem niet worden), zal ik een andere keer m'n laatste punten moeten rijden. Eerst maar gewoon kijken of 2x winst lukt :+

Wat ontzettend jammer Loes :\

Succes voor iedereen die vh weekend rijdt! :D

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 15:14

Had 188.5, maar ik kan niet zo veel met deze jury :o Hij geeft alleen maar cijfers tussen de 6 en de 7 (bij mij) en amper commentaar. Niet eerste keer dat ik dat bij bem heb, persoonlijk vind ik dat niet zo motiverend werken...
Djuun was wel te rijden, niet om gesprongen van achteren :+ Maar mss een beetje te relaxed, morgen wat meer proberen het gas er op te zetten :)
Al met al is de tussenstand L1 + 7 :)

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:25

Dankjewel Gina, Loes en Britt! We gaan ons best doen :)
Wat fijn dat het zo goed ging met rijden Britt.
Kim wat prettig dat je een binnenbak hebt kunnen regelen! Ik vind buitenbakken nu het zo donker is echt niks, pony is al wat stijfjes en de kou helpt niet :o
Goed om te horen van de massage Letizia! Jammer dat je weinig met de jury kan, ik vind dat ook altijd zo zonde. Succes met je 2de wedstrijd en wat een grappige naam voor een concours hahaha

Nog één nachtje slapen voor mij, heb weer moed en zin verzameld dus het gaat vast goed komen! :#

Dakota F12+1 / L1+4


Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 21:38

Jammer van dat soort cijfers en dan zonder commentaar. Heb dan liever goed commentaar er bij, heb je er nog wat aan. Wel mooie punten overigens.

Yentaah, succes morgen!

Wij zijn 22december pas weer aan de beurt, dus lekker hard oefenen de komende tijd. En nog even voor die tijd scheren voor de 2e keer.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Elitedeux

Berichten: 688
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 22:04

Succes allemaal!

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 22:11

Mooie punten zijn er weer gereden!

Jammer dat het bij jou wat minder was Loes. Volgende keer beter.

Hier vanavond ook weer concours gehad. Het ging echt niet goed. Paard wou alleen maar hard en had erg veel energie. Dit kon ik moeilijk omzetten in positieve energie. 1e proef was voor mijn gevoel erg slordig en wat gehaast. 2e proef meer de rust er proberen in te houden. Had hier ook meer punten. Had 187,5 en 193,5. Net buiten de prijzen gevallen.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(


Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 13:28

Omg, zo fijn gereden vandaag, voor m'n gevoel m'n beste L1 proef: 182.5 -O-


Naja, vergeten en weer verder gaan :D
Laatst bijgewerkt door Letizia op 01-12-19 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 13:28

Lindor92 schreef:
Mooie punten zijn er weer gereden!

Jammer dat het bij jou wat minder was Loes. Volgende keer beter.

Hier vanavond ook weer concours gehad. Het ging echt niet goed. Paard wou alleen maar hard en had erg veel energie. Dit kon ik moeilijk omzetten in positieve energie. 1e proef was voor mijn gevoel erg slordig en wat gehaast. 2e proef meer de rust er proberen in te houden. Had hier ook meer punten. Had 187,5 en 193,5. Net buiten de prijzen gevallen.

Netjes :D

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 16:31

Jammer Letizia, als je gevoel en de punten niet overeen komen. Alsnog wel fijn dat je zo lekker hebt gereden maar kan me voorstellen dat je dan toch een beetje baalt.

Hier vandaag een beetje hetzelfde als Lindor had: pony was een energiebom, op z'n zachtst uitgedrukt *D Eerste proef lukte het niet om de controle te houden. Dit ging de tweede proef een stuk beter, maar aan het einde even kortsluiting en daardoor wat onderdelen gemist. Tijdens het halsstrekken waren we nog bezig met de overgang galop-draf, etc. Terecht geen winstpunten gereden en eerst maar eens flink oefenen voordat we weer starten.

Verder nog mensen gestart?

Dakota F12+1 / L1+4

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:11

Er waten wel meer paarden fris met die kou!
Djuun thuis eerst even kort gelongeerd, want die stond te stuiteren op d'r paddock :+ Maar die was weer chill tegen de tijd dat we op locatie waren :)

Jammer yentaah :\


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, robbie88 en 29 bezoekers