Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Elisa2

Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 16:55

dekensenzo schreef:
@Elisa2 Als het goed is word de cyste langzaam kleiner door de medicatie die ingespoten is. Schade veroorzaakt het niet. Omdat het een mooie 'gladde' rand heeft. Geen uitstekende botstukjes oid die weer in pezen kunnen gaan prikken. Dus dat is positief.
Volgend jaar weer eens een röntgenfoto maken om te kijken hoe het er uit zien en of het echt kleiner is geworden. (Eerder heeft geen zin omdat er dan nog te weinig verschil te zien is, als er al verschil is)
En verder proberen me er niet te veel zorgen over te maken. Het gaat nu goed en daar houden we aan vast.

Leuke paarden zijn er weer allemaal bijgekomen. Zal proberen weer eens wat vaker 'online' te zijn en alles weer een beetje kunnen houden wat iedereen doet etc :)


Oke gelukkig, dat is nog een redelijk positieve diagnose!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Maartje_M

Berichten: 9355
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 21:36

Ik vind dat altijd zo eng over zo'n maisakker met die uitsteeksels :o

Wij hebben vandaag rustig aan wat gewerkt, maar El had blijkbaar andere ideeën als ik :+
Afbeelding

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 21:39

Wel super braaf zo in galop over dat veld zeg!
Hier hoef ik geen voet te zetten op dat soort land, zak je tot aan de buik in ongeveer :+

Totaal niet bezig met mijn paard, overspannen en bezig met her huis opruimen zodat we weg gaan kunnen. Drama :o


Escada

Berichten: 3839
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:20

Voor het eerst met vies fluffy beertje gewandeld. Zo leuk om te zien dat hij zo gefocust is op alles wat ik doe :+:


Volg ons! @purarazavalerio

l_vh
Berichten: 14
Geregistreerd: 29-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:40

@Jenara, heb ik! Het is alleen een hele vage rijfoto en nog een van in z’n stal:

Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9355
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 14:39

Ah leuk escada!

Mooi dier l_vh!

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:16

Het ziet eruit als een fijn dier L-vh. Niet zo praktisch voor een manege, zo klinkt het, maar wel een prachtig paard.
Het rijden hier in Spanje is echt wel anders dan in NL.Hier rijdt men echt veel, veel meer op zit dan gemiddeld in NL. Dat hele idee van aanleuning op een trens zoals we dat in NL doen zou hij wel eens gewoon helemaal niet kunnen kennen.
Rijden meer mensen hem?

Heftig, dekensenzo, wat een verhaal.

ZsaZsa, wat en verbaasd koppie! Die oogjes, haha!

Jenara, wat cool! Leuk zeg! Je ziet echt dat Jenara nog een beetje puppy is hier, maar wat mooi om zo te kunnen rijden!

Hier van de week wat galop in de bak geoefend. Het mooiste vind ik hoe hij steeds meer met me meedenkt en ik ook echt merk dat hij graag wat met me doet. Het mooiste compliment!
Solazar’s galop is veel grootser dan ik gewend ben (ik heb nog nooit zo'n groot paard gehad!) dus ik ben daar echt nog wel zoekende in. Het voelt alsof hij regelrecht de lucht in gaat, maar het is zoveel opwaartser dan voorwaarts.
Fijne uitdaging om daar samen een balans in te vinden, en eentje waar we alle tijd voor hebben samen want uiteindelijk is hij ook nog maar een gup.

Nog even en hij komt naar huis en daar heb ik (nog) geen bak, dus hier nog mooi even een paar keer rijden :D

Afbeelding

Afbeelding

Oh, en ik heb ook ander leuk nieuws, maar ik wacht nog heel even op wat papierwerk voor ik er hier meer over vertel ;)

dekensenzo

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-06-14
Woonplaats: Sloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 13:03

@castellon ben zo jaloers als ik jou foto's zie daar in Spanje <3 .. Ik wil daar ook heen verhuizen. (ik ben hier volgens mij in het verkeerde land geboren haha). Vind Spanje zoveel fijner. Hoop over een aantal jaar te kunnen vertrekken.
Spannend, ben benieuwd naar het leuke nieuws :)

Gisteren na het rijden Chulo nog even op de foto gezet. Hij staat als 'model paard' in de administratie. Dan moet hij er ook na 1,5 jaar maar eens wat voor doen haha.. :P
In het voorjaar maar eens een echte fotograaf en dan van te voren goed wassen.. Was nu iets te koud :brr:
Afbeelding

Afbeelding

http://www.paardendekensenzo.nl Spaanse vlag zweetdekens en halsters

Maartje_M

Berichten: 9355
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 13:09

Oh die zweetdeken is leuk <3

l_vh
Berichten: 14
Geregistreerd: 29-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 15:23

Castellon schreef:
Het ziet eruit als een fijn dier L-vh. Niet zo praktisch voor een manege, zo klinkt het, maar wel een prachtig paard.
Het rijden hier in Spanje is echt wel anders dan in NL.Hier rijdt men echt veel, veel meer op zit dan gemiddeld in NL. Dat hele idee van aanleuning op een trens zoals we dat in NL doen zou hij wel eens gewoon helemaal niet kunnen kennen.
Rijden meer mensen hem?


Hij is echt heel fijn! Hij wordt inderdaad ook nog door andere gereden, maar niet met stang en trens meer gelukkig.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:52

Er staat voor de show van over twee weken een tribune in de bak... ik ben benieuwd hoe ze erop reageert :+

Een koude trui, is geen goede trui.

Jenara

Berichten: 1547
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:42

argh, wat gaat het plots weer hard hier :p Wel leuk zo hoor!

@Maartje_M, ik heb vroeger nog op een fokkerij met springpaarden gewerkt en elke herfst gingen we zo de velden over, is het enige moment dat dat ok was voor de boeren, nooit problemen mee gehad eigenlijk ..

en haha! herkenbaar, Jenara gaat soms ook heel erg demonstratief lang staan dringen als ik met haar wil werken :D Heb je evt nog tips voor de manier waarop jij werkt? Ik heb vandaag voor het eerst wat dressuur aan de hand geprobeerd, maar ik krijg er zelf niet echt een fijne voeling mee, of ik voel Jenara zo niet echt goed aan heb ik de indruk ..

@Azmay, ja ze was suuuuperflink, beetje gespannen wel, maar ze bleef wel mooi bij mij.
En ohjee, zo diep? Ik vond het vroeger altijd heerlijk om zo over de velden te gaan crossen :p

awh, soms heb je zo'n mindere periodes :/ hopelijk gaat het snel weer beter!!

@Escada, wat een cutie!! En zijn zijn voetjes nu donker of gewoon héééél vuil? :p
Doet hij wel al flink, zo dat meestappen :)

@l_vh, waaauuwww, wat een prachtig dier!! Ik zie wel wat je bedoelt met het achter de loodlijn kruipen, veel succes met de training in ieder geval! Wel echt een supergaaf paard om mee te rijden! Afhankelijk van hoe ver je woont, wil ik hem wel eens voor mijn lens hebben :D (ben geen professional, maar een niet onaardige amateur ;) )

@Castellon, ja Jenara is idd nog héél erg puppy, vandaar het nog beperkte rijden, maximum 2x per week een halfuurtje en ook regelmatig eens een weekje of twee vakantie.
En oh wat leuk, galop vind ik altijd leuk om te trainen :) Komt wel helemaal goed als je wat went aan zijn gang :D En ja, soms wel lastig vind ik, zo veel geduld hebben en alles langzaam aan doen, k merk toch zelf wel dat ik mijn eigen enthousiasme vaak wat moet temperen zodat het niet te veel wordt voor Jenara. Maar uiteindelijk liever wat meer geduld nu en langer plezier aan je paard ;)
Héél benieuwd naar het nieuws trouwens!!

@dekensenzo, mooie zweetdeken zeg! En prachtig paard ook ;) Op die tweede foto staat hij wel heerlijk te geniete van het zonnetje :p

@Trui, laat het hier zeker weten :) ben ook benieuwd!!

Vandaag dus wat nieuws geprobeerd met Jenara, had een paar filmpjes gezien over dressuur aan de hand en gezien Jenara haar puppyness, wou ik dus terug wat andere dingen gaan oppakken naast die 2x rijden per week. Hoogstwaarschijnlijk ligt het aan mijn onkunde hierin, maar ik voelde het dus niet helemaal. Ik had het gevoel dat ik minder fijngevoelig kon zijn in mijn handen en zowieso gewoon minder voelde en dan heb je ook je zit niet om te sturen of je paard mee aan te voelen, dus het was een beetje trial en error. Jenara was wel superlief en flink en probeerde te doen wat er van haar gevraagd werd, ook al vroeg ik het niet allemaal even duidelijk. Geen idee of ik het nog eens ga proberen, zou er wel les in willen nemen, maar daar is momenteel niet echt geld voor :( Als er nog iemand leuke tips of tricks heeft, of leuke ideeën om nog met haar te doen, allemaal welkom!

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:47

Ik rij echt een raar paard... bij de tribune wel kijkerig maar super braaf... en dan ineens uit het niks ineens ergens anders in de bak een rodeo paard worden.... raar ding

Een koude trui, is geen goede trui.

Maartje_M

Berichten: 9355
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:45

Jenara schreef:
@Maartje_M, ik heb vroeger nog op een fokkerij met springpaarden gewerkt en elke herfst gingen we zo de velden over, is het enige moment dat dat ok was voor de boeren, nooit problemen mee gehad eigenlijk ..

en haha! herkenbaar, Jenara gaat soms ook heel erg demonstratief lang staan dringen als ik met haar wil werken :D Heb je evt nog tips voor de manier waarop jij werkt? Ik heb vandaag voor het eerst wat dressuur aan de hand geprobeerd, maar ik krijg er zelf niet echt een fijne voeling mee, of ik voel Jenara zo niet echt goed aan heb ik de indruk ..


We waren dus al in de bak aan het werk, maar toen stuurde ik haar door de plas (we hadden even een miscommunicatie en toen kwamen we niet lekker uit) en toen besloot ze dus eerst maar even te gaan drinken :+
Ik werk als het ware alsof ze aan de dubbele longe loopt, maar dan loop ik er zelf naast. We zijn echt nog bezig met de basis zelf, want voor we linksom en rechtsom een normaal rindje knden stappen, waren we wel een paar maanden verder :+ Ons werkpunt is haar op de buitenteugel te krijgen, dus op zoek naar een fijne aanleuning en correcte stelling en buiging. Daarvoor probeer ik haar nu af en toe een pasje naar buiten te zetten om dat contact op te zoeken. We wisselen af tussen rechte lijnen en voltes, vooral nog stap en kleine stukjes draf (die zijn vaak nodig om even de spanning eruit te lopen). Ik heb wel les, want alleen lukte me echt niet met El haar karakter. De eerste keren liep ze letterlijk over me heen namelijk

Trui maar tribunes zijn ook goed zichtbaar, bakkabouters niet :')

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:57

Gras schrikt eigenlijk nooit, ze gaat gewoon ineens uit der panty :’)

Rent niet weg, voelt niet gespannen (alsin dat ze op dr hoede is) maar gaat gewoon helemaal wild

Een koude trui, is geen goede trui.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:47

Wij werken ook 3 x per week aan de dubbele longe. Sinds kort weer mee begonnen, vind dat wel heel fijn werken!
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9355
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:49

Ja ik ook, even onder de knie krijgen maar dan is het wel super fijn! Doe het ook veel met onze jonge welsh, aangezien ik daar niet zelf op kan, geeft dit net wat fijnere trainingsmogelijkheden

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:54

Hi allemaal!

Tijdje stil geweest hier... Hoe gaat het? Hier heel erg druk maar loopt lekker door. Hij is knap he? <3 Afbeelding

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

l_vh
Berichten: 14
Geregistreerd: 29-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:09

Jenara schreef:
@l_vh, waaauuwww, wat een prachtig dier!! Ik zie wel wat je bedoelt met het achter de loodlijn kruipen, veel succes met de training in ieder geval! Wel echt een supergaaf paard om mee te rijden! Afhankelijk van hoe ver je woont, wil ik hem wel eens voor mijn lens hebben :D (ben geen professional, maar een niet onaardige amateur ;) )


Wat leuk!! Als ik wat langer met hem bezig ben en we wat gemakkelijker zijn samen, dan lijkt dat me heel leuk! Ik woon in omgeving Den Haag trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 10:10

Wat zijn ze allemaal prachtig joh <3

Wat een heftige blessure zie ik voorbij komen. Natuurlijk doe je het gewoon wanneer je er voor komt te staan maar zo als buitenstaander klinkt het echt heel verdrietig.
Ik hoop en duim dat ik nooit meer voor zo'n situatie kom te staan met mijn dieren.

Hier weer eens een overzichtje van de afgelopen periode gebouwd.

[ITP] Duo Penotti: Modesta en Aurelia and friends

keeyzie

Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 12:11

Wat een leuk overzicht Robijntjah.
Hij is echt heel knap Yevrah!

Maartje_M

Berichten: 9355
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 12:19

Heel knap Yevrah <3

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 14:38

Hey allemaal!

Ik kom weer even binnenvallen. Blessureleed is nooit leuk, Dekensenzo. Maar deze prognose is wel erg heftig. Doet mij denken aan mijn eerste merrie. Dat was ook een tikkende tijdbom, maar dan omwille van kans op kolieken door littekenweefsel. Dat ongeruste gevoel is verschrikkelijk. Ik leef écht met je mee. Heel veel moed en vooral heel veel geluk gewenst!
Iedereen is verder goed bezig met zijn paardjes zeg, amai. Zsazsa getver die van jou is goed opgedroogd!

Hier alles prima. Sol op de wei, rustig, gaat wellicht binnenkort in training om doorgereden te worden. Zelf zet ik alles op een laag pitje nu en ik vind het wel fijn dat iemand anders dat gaat doen. Het is wat het is.

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

keeyzie

Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:26

Fijn dat het je rust geeft Neile.
Hoe oud is Sol nu?

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 19:39

_Zsazsa_, Helemaal focused op de schaap. :') Levert wel mooie plaatjes op! Je geeft aan dat je 3x pw dubbele longe doet. Rij je daarnaast ook nog of werk je momenteel alleen aan de dubbele longe?

l_vh, Welkom! Wat een gaaf paard! Hoe is die op een manege terecht gekomen?

dekensenzo, heftig zeg. Heel fijn dat het weer goed gaat met Chulo!

Jenara, lekker zo op buitenrit! Dat heb ik met mijn jonkie nog niet geprobeerd. :o

Yevrah, Hij is zeker knap! Ik ben fan van hem <3

--
Mijn (bijna) 4 jarige Cruzado ruin doet het onder het zadel super! Ene week zit ik er maar 1 keer op en de andere week 3 keer. We doen rustig aan. :) Ik heb het idee dat hij niet in de lucht groeit, maar hij wordt zeker breder. Hij is zó lief. Nu het kouder is is hij nogal explosief maar zodra ik erop zit doet hij geen pas verkeerd. Hij heeft dan wel veel spanning maar hij zal nooit gemeen zijn of gaan bokken. Herkennen jullie dat? Ik laat hem vaak voor het rijden nog even los zodat hij zijn ei kwijt kan. Verder staat hij natuurlijk veel buiten.

Afbeelding

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers