Ervaringen met Pavo Vital

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Devenda1995
Berichten: 6
Geregistreerd: 30-11-19

Ervaringen met Pavo Vital

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-19 09:30

Goedenmorgen iemand hier ervaring met Pavo Vital?



Maartje_M

Berichten: 9345
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ervaringen met Pavo Vital

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 09:33

Ja, ik voer vital.

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Ervaringen met Pavo Vital

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 09:36


Wear a smile- One size fits all

capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Ervaringen met Pavo Vital

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 09:47

Ja maar ik ben overgestapt op marstall force. Mijn ponys aten in een maand tijd 3 knz likstenen op en likten aan de grond. Toen dus overgestapt en daarna was het snel over en doen ze weer langere tijd met hun liksteen

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 09:47

Ik heb het lang gevoerd, maar ben er sinds twee weken mee gestopt. Ik gaf het aan mijn merrie op dieet, toch bleef ze in combinatie met weinig krachtvoer en weidegang behoorlijk rond. Ze ging zelfs zand eten in de longeerbak waar ik bij stond... Ik voer nu iets van NAF ter aanvulling en ik zie ze zo slinken. Geen pavo meer voor mij dus!

Devenda1995
Berichten: 6
Geregistreerd: 30-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-19 09:50


Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Ervaringen met Pavo Vital

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 09:52

Ik heb het nu een jaartje gevoerd, ben er op zich wel tevreden over maar inderdaad wel een vrij groot zout verbruik dus wil toch weer even vitalbix oid gaan geven.

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 09:58

Ik heb het ook gevoerd. Uiteindelijk geswitcht omdat mijn pony’s het niet zo lekker vonden. Ze aten het met lange tanden op. Vond de brokken ook wel sterk naar “vitamine pil” ruiken. Ik ben toen overgestapt naar vitalbix en dat bevalt beter. Eten ze met smaak op en doen het er goed op.
Qua prijs vind ik het wel verschil maken. De vitalbix is zo’n 28 euro voor een 14 kg zak. Pavo vital betaalde ik zo’n 23 euro voor een zak van 8 kg.

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:22

harriehoef schreef:
Ik heb het ook gevoerd. Uiteindelijk geswitcht omdat mijn pony’s het niet zo lekker vonden. Ze aten het met lange tanden op. Vond de brokken ook wel sterk naar “vitamine pil” ruiken. Ik ben toen overgestapt naar vitalbix en dat bevalt beter. Eten ze met smaak op en doen het er goed op.
Qua prijs vind ik het wel verschil maken. De vitalbix is zo’n 28 euro voor een 14 kg zak. Pavo vital betaalde ik zo’n 23 euro voor een zak van 8 kg.

Ik had uitgerekend dat Pavo juist goedkoper was, maar ben wel van de zak van 20(?) kg uit gegaan en niet de emmer.

plutolover

Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:23

Hier tijd gegeven maar ook overgestapt, niet echt een rede maar wou wat anders proberen

Vitalbix at hij niet. Kwa prijs is pavo goedkoper dan votalbix. Van vitalbix moest ik ongv 300 gram geven en pavo vital 75gram.

Dus toen weer terug op pavo vital. Maar merkte niet echt iets. Nu geef ik al tijdje dr Equilin en merk nu echt super veel verschil. Paard is actiever (is21) en loopt soepeler door het lijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:32

harriehoef schreef:
Ik heb het ook gevoerd. Uiteindelijk geswitcht omdat mijn pony’s het niet zo lekker vonden. Ze aten het met lange tanden op. Vond de brokken ook wel sterk naar “vitamine pil” ruiken. Ik ben toen overgestapt naar vitalbix en dat bevalt beter. Eten ze met smaak op en doen het er goed op.
Qua prijs vind ik het wel verschil maken. De vitalbix is zo’n 28 euro voor een 14 kg zak. Pavo vital betaalde ik zo’n 23 euro voor een zak van 8 kg.


Van de Vital moet je veel minder voeren dan Vitalbix dus omgerekend is pavo een stuk goedkoper.

@TS Ik heb pavo gevoerd maar mijn pony ging enorm aan het asfalt likken en liep heel stijf. Ik ben al gauw weer overgestapt maar misschien werkt het voor jou wel. Er zijn ook genoeg goede ervaringen.

ellepel

Berichten: 47317
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:33

ik ben dik tevreden hoor.
dit jaar mee begonnen, heb 2 oude paarden van 26 en 27.
weinig gezondheidsproblemen mee gehad afgelopen jaar, de eczemer had minder klachten
ben er mee gestopt omdat het op was, en daarna toch gemerkt dat ze wat rustiger zijn, de vacht wat doffer word...mijn eczemer heeft weer wat jeuk nu.
zal wel helemaal toeval zijn, maar ik heb net weer een navulling besteld en ga er weer mee beginnen.

JudithO

Berichten: 7049
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Ervaringen met Pavo Vital

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:39

Ik voer het hier ook. Geen verschil hier met vitalbix wat ze eerder kregen, behalve dat het wel goedkoper is dan vitalbix. Maar dan wel alleen als je de zakken van 20 kg koopt, met de emmers van 8 kg ben je wel weer duurder uit met de pavo vital.
Hier geen zandlikkerij oid, dat hadden ze hier met de marstall force wel.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:40

Ik heb al verschillende vitaminebrokken gevoerd en nu terug op pavo, ben er prima tevreden over. Pony doet het er goed op, is betaalbaar en je hoeft er niet veel van te geven. Ik geeft er dan liever een hand Luzerne of grasmix bij om aan wat volume te komen dan dat ik een brok kies waar je meer van moet geven.
Ik ben met de navulzakken van 8 kilo nog echt voordeliger uit dat vitalbix hoor, van vitalbix geeft je namelijk zo'n drie keer zoveel per dag als je het goed doet.

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: Ervaringen met Pavo Vital

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:46

Hier een emmer om uit te proberen. Paard heeft een ruwere vacht en vreet zout op. :=

Ik ga als dit op is terug naar victorious secret 200. Daar deed hij tot nu toe het beste op.

xYaartje
Berichten: 1458
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:58

Na alle ervaringen hier gelezen te hebben toch wel benieuwd wat het met mijn Shet pony gaat doen. Maandag begin ik met voeren (zak gisteren binnen gekregen). TS, als je wilt kan ik je later mijn ervaring ook nog geven.
Ik voer het nu voor het eerst :) .

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography

ARCTN

Berichten: 566
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen met Pavo Vital

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:09

Ik voer dit aan mijn 24 jarige merrie. Gooi er een scheutje lijnzaadolie bij voor haar vacht. Bevalt mij erg goed, en ze hoeft er niet veel van te hebben.
Zand likken e.d. zie ik hier niet.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladderd de gelegenheid vrolijk voorbij...

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:16

Ik heb het ook een tijdje gevoerd aan mij fjord (IR/ HB gevoelig) omdat het wat makkelijker te verkrijgen is als de Force van Marstall.

Maar hij begon te schuren en ik vond hem niet zo fit in zijn lijf zitten.
Nu al weer een aantal weken terug op de Force en het overdreven gejeuk is weg en ik vind hem ook wat fitter ogen.

Ik blijf dus voortaan bij de Force...bestel het bij zooplus.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

MelanieB

Berichten: 25866
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 23:38

Hier ook de Pavo Vital en doen ze het heel prima op allemaal. :j
Zowel de sport ponys als de jonge garde.

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner
Individueel Zilver en team Zilver WK Kisbér 2019 | Team Goud WK Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud WK Oirschot 2023

Lindsey_99
Berichten: 2474
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Ervaringen met Pavo Vital

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 23:56

Prima voer, maar ik wissel regelmatig tussen diverse merken. Vitalbix, Metazoa, Marstall Force, P. Vital. Wat het ene te veel heeft, of te weinig, wordt door het andere gecompenseerd. Onze honden aten ook altijd diverse merken versvoer om dezelfde reden.

Over de IJssel

Anoniem

Re: Ervaringen met Pavo Vital

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 16:48

Ik heb een doos Pavo vital over. Zijn 5 handjes oid uit. Bij interesse graag pb.

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Ervaringen met Pavo Vital

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 12:33

Ik voerde vital maar heb zojuist een zak metazoa SuperFit Broxxx timothee gehaald om te proberen

Mijn paard lijkt te jeuken van de vital en ik wilde nu iets zonder luzerne proberen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers