Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:36

Beaut had vandaag controle van de chiropractor. Ze zat wel weer vast, maar kwam vrij eenvoudig los en was totaal niet pijnlijk. Ze wilde alleen maar dat er gekriebeld werd aan haar. Binnenkort misschien nog even snel scheren.

We mogen de komende twee weken onder het zadel stappen, bak en bos. Draf alleen aan de longeerlijn, onbelast.

Laerkens Beauty


Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 17:13

*\o/* <3
Afbeelding

Afbeelding

Laerkens Beauty

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:24

Ohhh Saams, wat moet dat een heerlijk gevoel zijn geweest!!!


Iedereen een Connemara!!


.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 06:33

Wat fijn Saams, stapje voor stapje de goede kant weer op


minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:37

Heerlijk dat je weer onder het zadel mag stappen Saams :)

Ik heb een vraag over Mallow zijn paspoort. Hij is een jaar geleden geimporteerd uit Ierland. Heb hem vervolgens van een tussenpersoon gekocht, maar vraag me nu af of zijn Ierse paspoort hier wel geldig is. Wil vanaf volgend jaar met hem starten in de dressuur, maar moet hij hiervoor een Nederlands paspoort hebben of moet ik hem nog ergens registreren?

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:05

Nee hoor is niet nodig. Beauty heeft ook een groen/iers paspoort. Alleen registreren bij de knhs.

Laerkens Beauty

EllyC

Berichten: 8115
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:15

en even laten meten als bij ponies starten, anders niet nodig

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:18

Fijn dat je weer rondje onder het zadel mag doen, Saams!
Wij stappen nog steeds 15 minuten per dag aan de hand. Rebel wordt er wel steeds baloriger van. }> Vandaag was hij echt niet te harden op de terugweg. Een en al gedribbel, gehups en gezwaai met z'n hoofd. Pffff...ik hoop dat we binnenkort ook groen licht krijgen om iets onder de man te doen, want als hij nog meer energie krijgt is het echt geen harden meer om er naast te lopen.
Daarna gereden op bijrijdpony. Zeer hengstige merrie. Ook weer een ervaring, moest alle zeilen bijzetten om haar aandacht te houden. Over twee weken gaan we BB proefje rijden, ik heb er nu al spijt van.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:18

Lekker Saaams dat je er weer op kan. Blijven de vorderingen de goede kant uitgaan? :)

Het zou rebeltje niet zijn als hij ineens braaf ging meelopen. :+ :D
Leuk he hengstige merries. _O-

Met Sky hikken we weer tegen een nieuwe stap aan waarin ze nog een beetje meer draagkracht achter moet aannemen.....en uiteraard wul ze dat niet vanzelf. Ze wordt er op een goede manier een tikje driftig van. Niet de indruk dat er mentaal of fysiek wat loos is. Als ik de vraag maar gewoon consequent blijf stellen komt uiteindelijk ook zonder problemen het gewenste antwoord. Het is alleen een beetje jammer dat ook deze december niet de rust is waar ik op hoopte. Ziekte onder de werknemers dus toch weer meer uren. Ik doe het maar met de tijd en energie die er wel is. :=

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 13:34

Ik vind het fijn dat we weer ohz aan het werk mogen. Alleen stap, maar dat is heerlijk toch :)
9 dec mag ze op controle.
Ik heb geen goed gevoel. Ik ben bang (maar ik zie 100 beren op de weg) dat ze niet verbeterd is.

Vervelend dat Rebel zo druk word. Wat voor bijrijdpony heb je nu Esther?

Vervelend Suus dat je niet aan het werk kan met je witte snoetje. Het blijft natuurlijk merrie eigen om eerst even je mening te geven alvoor je de vraag beantwoord :=

Laerkens Beauty

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 21:28

Hè.. vervelend die blessures hier. Ik hoop dat zowel Rebel als Beauty binnenkort allebei weer "back on track" zijn!
Aan de hand stappen met een dier wat maar weinig mag kan inderdaad zó dramatisch zijn! En Saams: akelig dat je geen goed gevoel hebt bij het geheel. Ik duim maar dat je gevoel het bij het verkeerde eind heeft.

En SkyMarian: lekker aan het werk geweest lees ik zo. En tja.. tijd kan dan een ding zijn he. Maar goed. Dat is het fijne van je eigen dieren: níets moet :)


Iedereen een Connemara!!


.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:19

De bijrijdpony is een soort mengelmoesje, deels Haflinger en wat Arabisch bloed en wat KWPN vermoed ik. Een merrie merrie, een Ms Attitude. Totaal anders danRebel Afbeelding screenshot suggereerteer dressuur dan we gemiddeld tonen. Pijltje krijg ik niet weg...

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:09

Beaut heeft haar schoen gezet en is schijnbaar lief geweest dit jaar. <:)


Afbeelding

Laerkens Beauty

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:09

Punz schreef:
En SkyMarian: lekker aan het werk geweest lees ik zo. En tja.. tijd kan dan een ding zijn he. Maar goed. Dat is het fijne van je eigen dieren: níets moet :)


Is ook zo. :j Hoe dan ook is de tijdsbesteding nu even niet anders. Hopelijk snel weer iedereen op de been en kan ik me weer bezig houden met mijn eigen werk. :)
Gelukkig voor het juiste soort gekozen en is het straks gewoon weer opstappen en wegrijden.

Firo heeft een cadeautje achtergelaten. Hij stootte me vol onder mijn neus. Zit nu een prachtige blauwe plek op ... pontificaal in het midden. :roll:

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:08

Firo toch....fotootje SkyMarian? :=

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:37

Op de foto is het niet heel goed te zien. Als ik het niet vergeet zal ik morgen bij daglicht een nieuwe foto maken. Is allemaal niet heul dramatisch om te zien overigens. :+

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 00:33

Auw... wel een heel pijnlijke plek!


Iedereen een Connemara!!


.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 08:49

Esje niets zo lastig als moeten wandelen met een pony die energie genoeg heeft, hopelijk is dat ook een goed teken en mogen jullie ook binnenkort een stapje verder.
En leuk dat je toch kunt rijden.

Sky hoe heerlijk is het dat je ze dan juist met die drukte lekker aan huis hebt staan.
En stoute firo! Hopelijk valt de pijn mee

Onze lieve lady is verkocht, ze blijft hier nog n maand staan zodat sanne haar nog even lekker door kan rijden en ze regelmatig even mee naar buiten kan en dan gaat ze de eerste week van januari naar haar nieuwe thuis. Zo fijn complimenten gekregen op sanne haar rijden en dat ze zo fijn aan de hulpen stond, zo braaf te rijden is en lief, tja daar wordt je gewoon erg blij en trots van. Het is ook echt een hele fijne pony, de nieuwe eigenaren hebben vast ontzettend veel plezier met haar.
Nu nog proberen ze enthousiast te krijgen voor t onck e.d.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:01

Wat een goed nieuws Tineke van Lady .... enneuh niks zo tof als een pauw met een enorme verentooi in de bips! +:)+

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:25

Gefeliciteerd Tineke!


Iedereen een Connemara!!


.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:01

Wat een fijn nieuws Tineke. Dus de prachtige perlino blijft nog even staan :)

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 08:08

Ja klopt bailey blijft nog even, kan sanne van t voorjaar lekker mee aan de slag, heeft ze reuze zin in. Mocht er een liefhebber voorbij komen is het ook prima want hij is wel om een ander blij te maken uiteindelijk, wij hebben er al genoeg maar ooooh wat is hij leuk!!

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:44

Geweldig, dat hoefijzer met cadeau! Dat willen mijn pony’s ook wel.
Lady klinkt echt als een hele fijne pony, daar zullen ze blij mee zijn!
Ik heb van het weekend een oefenparcourtje met Heather gesprongen, eens kijken of we de 80 cm halen zodat we met BB springen kunnen starten.
Nou de hoogte was geen probleem, maar het parcours onthouden |o

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 16:15

:) Oefenen Carol.... Heel veel oefenen ( kan ook met je honden eventueel: behendigheidsparcours onthouden is hetzelfde natuurlijk ;)


Iedereen een Connemara!!


.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:45

Wat fijn dat jullie een goed adres voor Lady hebben gevonden. Daar krijgt iemand vast een fijne pony aan.
Bailey heeft het vast super bij jullie, lekker dat hij nog even bij jullie kan doorgroeien.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers