Paard staakt en dreigt met steigeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 21:40

Ik vermoed dat de ouders van TS tot de groep ouders hoort, die weliswaar de paardenhobby van hun kind steunen, maar zelf de ballen verstand hebben van paarden. En daardoor niet inzien dat hun dochter op een pad is beland met dr paard waarbij het binnenkort eens echt goed mis gaat.
Die merrie is het straks een keer goed zat en dan mag ts blij zijn als ze er van af komt met alleen een gebroken been en wat gekneusde ribben.
En juist door hun gebrek aan kennis, nemen ze klakkeloos aan wat de manegehouder en instructrice zeggen.

Heb het hele topic doorgelezen en kom terug op mijn comment uit het begin; ik zat toen nog in het kamp 'hier moet medisch wat aan de hand zijn' en verhuis naar het kamp ' dit paard is teveel voor de rij skills van ts en het gedrag is voornamelijk een rijtechnisch probleem'.......ik zeg voornamelijk, want het flinke verlies aan bespiering ( heb de foto's op insta nu ook gezien) en het zich vast zetten na 5 maanden wel degelijk kan hebben gezorgd dat paard nu gewoon zo vast als een huis is met alle daarbij behorende klachten voor het paard ( pijnklachten )

Je instructrice is duidelijk niet bij machte je te begeleiden met een privepaard; je bent met deze op dezelfde route beland als met je vorige paard, dus imo een behoorlijk teken aan de wand.( ervan uitgaande dat je luistert naar je instructie en haar instructies opvolgt, want anders kan die er ook niet heel veel aan doen)

TS. laat je ouders eens dit topic lezen....kijk eens naar de tip die iemand eerder gaf over een stal in jouw woonplaats, maar vooral; zoek een andere instructrice. Iemand die wel bij machte is om een manegeruiter te begeleiden in de overstap van manegepaard naar sportpaard, want deze is dat duidelijk niet.
Want anders lezen we over goed 1 a 2 weken dat jij in het ziekenhuis ligt omdat je merrie echt alles uit de kast gaat gooien.
Plus; je gaat nu razendsnel in een neerwaartse spiraal zitten ( in je laatste update heb je het al erover dat je bang aan het worden bent) en daar moet je uit en het is duidelijk dat de manier waarop je nu met je paard werkt totaal niet werkt, dus zo doorgaan heeft totaal geen zin...tenzij je echt doodsbang voor je eigen paard wil worden.

Dus ts; zoek asap een andere instructrice, want op de manier waarop je nu bezig bent, kom je duidelijk nergens met dit paard.


edit; en dit is geen verwijt naar jou ts. De overstap van manegepaard naar privepaard is groot, helemaal als je ook nog eens gelijk voor een sportpaard gaat. Het is dus echt geen schande dat je problemen ondervindt tijdens die overstap....maar alsjeblieft; luister naar wat door velen gezegd wordt, want hier komen letterlijk ongelukken van. En dat terwijl met de juiste begeleiding je overstap helemaal niet zo problematisch had hoeven zijn.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's


Kmbly
Berichten: 197
Geregistreerd: 09-06-19

Re: Paard staakt en dreigt met steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-19 21:54

Hoefsmit is gister geweest, ze staat nu weer op ijzers.
En morgen ga ik een osteopaat bellen.

Jazz Oh Dear KZ

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:00

char_kmbly schreef:
Hoefsmit is gister geweest, ze staat nu weer op ijzers.
En morgen ga ik een osteopaat bellen.


Zorg dat je er één van de ICREO lijst hebt, dan weet je zeker dat ze een een goede en degelijke opleiding hebben gehad en niet alleen een cursus of dergelijke gedaan hebben.

https://www.icreo.com/nederlands/behand ... nederland/

Babootje

Berichten: 26180
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:09

char_kmbly schreef:
Hoefsmit is gister geweest, ze staat nu weer op ijzers.
En morgen ga ik een osteopaat bellen.


Goed zo

fransje23

Berichten: 15338
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:20

char_kmbly schreef:
Hoefsmit is gister geweest, ze staat nu weer op ijzers.
En morgen ga ik een osteopaat bellen.


Heb je je ouders kunnen overtuigen! *\o/*

Laat de osteopaat ook even een blik op je zadels en de manier waarop jij ze op je paard haar rug legt werpen.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

nikkel
Berichten: 2522
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Paard staakt en dreigt met steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:40

Misschien kunnen bokkers je, uit jouw buurt ,verwijzen naar een osteopaat.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:56

LadyAnna schreef:
Misschien kunnen bokkers je, uit jouw buurt ,verwijzen naar een osteopaat.

Ik zat bij Chantal Kurvers toen ik nog in Bergen stond, zij komt ook in Haarlem.
Is ook dierenarts en heeft bij ICREO haar diploma gehaald, dus zeker een aanrader.

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Paard staakt en dreigt met steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:58

Heleen Slebos doet ook regio Alkmaar/Heerhugowaard en is ook een goede.

marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:48

Dit zijn zaken die moeten met de ouders van de ts besproken worden, je kan niet verwachten dat de ts dit zelf door geeft aan haar ouders. Ts kan ook niet goed uit leggen waarom dit nodig is, anders had ze dit allemaal al geregeld.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:59

Cera_D schreef:
LadyAnna schreef:
Misschien kunnen bokkers je, uit jouw buurt ,verwijzen naar een osteopaat.

Ik zat bij Chantal Kurvers toen ik nog in Bergen stond, zij komt ook in Haarlem.
Is ook dierenarts en heeft bij ICREO haar diploma gehaald, dus zeker een aanrader.


Ik bedoel natuurlijk Heerhugowaard :D

Kmbly
Berichten: 197
Geregistreerd: 09-06-19

Re: Paard staakt en dreigt met steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-19 13:06

Via een ander stal genoot heb ik een nummer gekregen.
Jill Jk Balance
Iemand ervaring??

Jazz Oh Dear KZ

hannaengolda
Berichten: 212
Geregistreerd: 27-09-19

Re: Paard staakt en dreigt met steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:14

Geen ervaring, maar lijkt me een goed plan om een afspraak voor een behandeling met haar te maken :)

Rizette
Berichten: 4323
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:42

char_kmbly schreef:
Via een ander stal genoot heb ik een nummer gekregen.
Jill Jk Balance
Iemand ervaring??

Als ik het goed lees is dat een Shiatsu praktijk?
Chantal Kurvers die hier ook genoemd is lijkt me dan wel even wat meer geschoold en gespitst op de paarden.

Babootje

Berichten: 26180
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paard staakt en dreigt met steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:06

Ja, inderdaad even goed kijken of de osteopaat ook fysio paard heeft gegaan.
Beste vind ik eigenlijk een combi paardenarts/chiropraktiker, zoals Morgan Lashley.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Paard staakt en dreigt met steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:10

Ts; weet je zeker dat de rug en hals buj de keuring ook op de foto gezet zijn? Dit hoort nl niet bij de standaard keuring...
Is er een specifieke reden geweest deze wel op de foto te zetten?

Ik geloof nl eerder dat ts veronderstelt dat deze op de foto gezet zijn... en niet dat dat zo is...

nikkel
Berichten: 2522
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:23

Laat eerst een goede osteopaat, het paard behandelen in een paar sessies, dan weet TS al een stuk meer.

Blijf ik erbij,dat het paard eerst van "stoom"af moet, via longeren en daarna erop rijden.
Goed longeren vereist kennis en kunde dat wel.

fransje23

Berichten: 15338
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:42

Rizette schreef:
char_kmbly schreef:
Via een ander stal genoot heb ik een nummer gekregen.
Jill Jk Balance
Iemand ervaring??

Als ik het goed lees is dat een Shiatsu praktijk?
Chantal Kurvers die hier ook genoemd is lijkt me dan wel even wat meer geschoold en gespitst op de paarden.


Daar sluit ik mij bij aan :j
Zij is paardenarts en osteopaat, als er toch iemand komt dan kun je beter iemand met een gedegen achtergrond laten komen

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Kmbly
Berichten: 197
Geregistreerd: 09-06-19

Re: Paard staakt en dreigt met steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-19 23:02

Ik heb deze osteopaat gekregen via een stal genoot. Toevallig had m’n instructrice maandag ook een afspraak met haar, dus had ik geregeld dat ik erna kom.

Jazz Oh Dear KZ


fransje23

Berichten: 15338
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:21

char_kmbly schreef:
Ik heb deze osteopaat gekregen via een stal genoot. Toevallig had m’n instructrice maandag ook een afspraak met haar, dus had ik geregeld dat ik erna kom.


Die Jill is zo te lezen geen osteopaat maar een shiatsu masseur.Maar wie weet wat zij voor jullie kan betekenen.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Rizette
Berichten: 4323
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Paard staakt en dreigt met steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 00:32

Masseur zijn we allemaal. Ik zou iemand met bewezen kennis en ervaring vragen.

hannaengolda
Berichten: 212
Geregistreerd: 27-09-19

Re: Paard staakt en dreigt met steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 09:51

Het probleem is gewoon dat maakt niet uit wie TS erbij haalt, er altijd wel iemand is die het niet goed vindt of het anders zou doen. Ik denk dat TS al heel goed bezig is om er überhaupt iemand bij te halen. En die Jill jk balance zal vast iets goed kunnen betekenen voor het paard, al is het maar de spieren lekker los maken of een acupressuur massage, kan nooit kwaad!

kitsunemimi
Berichten: 78
Geregistreerd: 21-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:38

hannaengolda schreef:
Het probleem is gewoon dat maakt niet uit wie TS erbij haalt, er altijd wel iemand is die het niet goed vindt of het anders zou doen. Ik denk dat TS al heel goed bezig is om er überhaupt iemand bij te halen. En die Jill jk balance zal vast iets goed kunnen betekenen voor het paard, al is het maar de spieren lekker los maken of een acupressuur massage, kan nooit kwaad!


Dat t geen kwaad kan lijkt me duidelijk.
en ik hoop dat t enigzins verlichting brengt voor het paard, maar als ik hier de klachten lees en waar ts en zowel het paard tegenaanlopen. zou ik toch de keuze maken voor iemand die ook medisch geschoold is. Maar dat is mijn mening

En ik zou per direct stoppen met rijden voordat t paard naar de gallemiezen gereden word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:52

hannaengolda schreef:
Het probleem is gewoon dat maakt niet uit wie TS erbij haalt, er altijd wel iemand is die het niet goed vindt of het anders zou doen. Ik denk dat TS al heel goed bezig is om er überhaupt iemand bij te halen. En die Jill jk balance zal vast iets goed kunnen betekenen voor het paard, al is het maar de spieren lekker los maken of een acupressuur massage, kan nooit kwaad!



en dan????? waarom symptoombestrijden ???

even de spieren los maken!!!!!! en dan weer verder op de oude voet!!!

oorzaak opzoeken, gevolg bestrijden/oplossen en op een andere manier rijden lijkt me een betere oplossing voor het paard

mijn ervaring is dat alleen symptoombestrijden - in welke vorm dan ook - niets oplost zonder ook de wijze van rijden op te pakken,

ja wel het helpt even - sommige iets langer - maar uiteindelijk kan een paard niet meer compenseren en gaat het ………………..staken, op hol slaan, bit vast pakken bokken noem maar op

Rizette
Berichten: 4323
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Paard staakt en dreigt met steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:25

Helemaal met je eens MCE maar we gaan geen been aan de grond krijgen. Na dit paard komt er w.s. wel weer een volgend paard.Heb het vaker zien gebeuren. Gouden klanten voor de handel. Het inzicht is er niet en gaat er ook niet komen als je horizon niet groter is en mag worden dan je eigen stalling.

marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 16:03

Als er geen klik is wil een paard niet voor je werken, als je paard aan geeft dat hij niet zo verder wil dan moet je andere wegen gaan inslaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers