Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:13

Twiske heeft een keurig droog ruiterpad. Vanuit weidevenne rij je naast het fietspad meeste ruiterpad daar is redelijk sommige stukjes modderig.

12 kmph is nog niks :+ deze twee monsters kunnen 15 met gemak. Niks gegaloppeerd alleen gedraafd deze ronde omdat we de route niet kenden.

In Hargen komen we ook niet boven de 8kmph veel te zwaar daar.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:20

Gefeliciteerd nog!

Waren er hier nou nog meer mensen die in de loonse en drunense duinen reden?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:57

Endomundo vertikt het weer eens hartsgrondig om mijn 11km van zondag over te nemen van mijn uurwerk {:)-:(

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 00:02

Gypsy schreef:
Gefeliciteerd nog!

Waren er hier nou nog meer mensen die in de loonse en drunense duinen reden?


Dat deed ik wel. Maar die can mij is weer eens kreupel {:)-:( . Mee geweest naar Drenthe en ze vond het paard wat in de wei naast haar stond niet aardig :roll: . Dat moest ze natuurlijk laten weten. Met als gevolg weer verdraaide kogelbanden. Stom knol -:(-

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 00:35

oh das rot varekaj!

pfff fabster het is ook wat met die knollen he! Ik ga duimen voor je dat ze snel beter is...

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 01:48

Arabesk schreef:
Twiske heeft een keurig droog ruiterpad. Vanuit weidevenne rij je naast het fietspad meeste ruiterpad daar is redelijk sommige stukjes modderig.

12 kmph is nog niks :+ deze twee monsters kunnen 15 met gemak. Niks gegaloppeerd alleen gedraafd deze ronde omdat we de route niet kenden.

In Hargen komen we ook niet boven de 8kmph veel te zwaar daar.

Ahh oké dan ga ik dat toch eens proberen. Staat al een tijdje op de wensenlijst

Hier vandaag twee keer gereden. Eerst in de mist ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

.. en daarna in het donker. Gelijk mijn nieuwe reflectie van Dabo’s Design kunnen testen. Met name de reflectietags vind ik super handig. Die kun je bestellen in de lengte die je wilt en je kunt ze overal aan klikken of plakken (afhankelijk van of je met clipje of met klittenband kiest). Ideaal, makkelijk met optuigen en megagoed zichtbaar. Vet blij mee

Afbeelding

Afbeelding

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 01:49

Wat een mooie kerstboom! :wow:

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 02:25

Gypsy schreef:
Wat een mooie kerstboom! :wow:

Ja echt blij mee. Volgens mij maak ik s nachts de meeste kilometers namelijk
Of nouja... niet per se altijd ‘s nachts maar wel in het donker. Want dat is het al na vijven

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:01

Die tags dat zijn die slierten? Dat is goed zichtbaar :j
Wij gaan nu zo op pad 's avonds. Die lampjes om de benen werken geweldig. Veel reactie op gehad van fietsers enzo. Ik heb zelf dan nog lampjes op mijn hesje en helm. En nog fietslampjes voor om de beugels naar voren, maar die was ik hier vergeten :+
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:33

Gypsy schreef:
Gefeliciteerd nog!

Waren er hier nou nog meer mensen die in de loonse en drunense duinen reden?


Ik!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:37

Oh leuk! Lijkt het je leuk om een keer af te spreken? :D :o

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:18

Daihyo schreef:
Die tags dat zijn die slierten? Dat is goed zichtbaar :j
Wij gaan nu zo op pad 's avonds. Die lampjes om de benen werken geweldig. Veel reactie op gehad van fietsers enzo. Ik heb zelf dan nog lampjes op mijn hesje en helm. En nog fietslampjes voor om de beugels naar voren, maar die was ik hier vergeten :+
[ [url=m/0itBIs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja die tags zijn slierten idd. Je klikt of plakt ze zo overal aan.

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 21:00

waar koop je de slierten?

Ik heb dat hardloopding van de action gekocht, met voor en achterlicht, maar het haalt het niet bij de enorme bak licht van het hardlooplicht van de decathlon met voor en achterlicht (usb oplaadbaar), maar als reserve is het wel handig. Voor als m'n partner meerijdt, die is niet zo van in het donker rijden, maar in de schemering voegt dat action ding wel nog wat toe.

Die van de action lijkt op deze, maar dan is ie maar 6 euro ofzo

Afbeelding

Het is wel duidelijk dat het winter is, aan endomondo te zien. Ik probeer wel zoveel mogelijk te rijden, met de reflectie kan ik met twee paarden nog in de schemer rijden en met de ijslander echt in het donker, maar ja die is oud en die rij ik dan maar 5 km. De rest is bang in het donker :+

Ik rij wel ruim 2x zoveel als twee jaar geleden *\o/*

Afbeelding

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 01:38

Arabesk schreef:
waar koop je de slierten?

Ik heb dat hardloopding van de action gekocht, met voor en achterlicht, maar het haalt het niet bij de enorme bak licht van het hardlooplicht van de decathlon met voor en achterlicht (usb oplaadbaar), maar als reserve is het wel handig. Voor als m'n partner meerijdt, die is niet zo van in het donker rijden, maar in de schemering voegt dat action ding wel nog wat toe.

Die van de action lijkt op deze, maar dan is ie maar 6 euro ofzo

[ Afbeelding ]

Het is wel duidelijk dat het winter is, aan endomondo te zien. Ik probeer wel zoveel mogelijk te rijden, met de reflectie kan ik met twee paarden nog in de schemer rijden en met de ijslander echt in het donker, maar ja die is oud en die rij ik dan maar 5 km. De rest is bang in het donker :+

Ik rij wel ruim 2x zoveel als twee jaar geleden *\o/*

[ [url=m/IkNO6Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die slierten koop ik bij Dabo’s Design online. Ze heten “tags” en je kunt haar gewoon mailen hoe lang ze dan naar jouw wens moeten zijn

Dat hardloopding van de action is idd maar 5 euro ofzo en je kunt de batterijen gewoon verwisselen. Top ding, heb hem altijd aan.
Wat voor hardlooplicht van de decathlon bedoel je dan?

Ik vind zelf mijn hoofdlamp van de lidl echt het topstuk. Die geeft zoveel licht dat de weg voor je mooi verlicht is

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 03:07

Gypsy schreef:
Oh leuk! Lijkt het je leuk om een keer af te spreken? :D :o


Stuur me maar een pb wanneer je wil gaan :))

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 08:15

Dorine92 schreef:
Ik vind zelf mijn hoofdlamp van de lidl echt het topstuk. Die geeft zoveel licht dat de weg voor je mooi verlicht is


En je tegenliggers verblindt? {:} . Ik zie het wel eens met wielrenners hier. Het lijkt dan wel of een auto met groot licht rijdt. Vooral hier op de smalle wegen is dat eng. Ben altijd bang dat ik iets raak, want ik zie echt niks meer, als ik zo jemand tegemoet rij in de auto. Dus lichtje een beetje naar beneden laten schijnen ;)

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:18

Wij hebben een hoofdlamp van de decathlon maar rijd bijna nooit meer in het donker.

Ik sta ineens op de 15e plek, dat is hard gegaan!

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:05

Fabster schreef:
Dorine92 schreef:
Ik vind zelf mijn hoofdlamp van de lidl echt het topstuk. Die geeft zoveel licht dat de weg voor je mooi verlicht is


En je tegenliggers verblindt? {:} . Ik zie het wel eens met wielrenners hier. Het lijkt dan wel of een auto met groot licht rijdt. Vooral hier op de smalle wegen is dat eng. Ben altijd bang dat ik iets raak, want ik zie echt niks meer, als ik zo jemand tegemoet rij in de auto. Dus lichtje een beetje naar beneden laten schijnen ;)

Welnee joh je kunt hem afstellen omhoog en omlaag en als je hem omhoog zet is de weg voor je niet verlicht.

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:22

Ik rij ook in de Loonse en drunense duinen :j

Ik heb een hoofdlamp van een of ander outdoor merk van de Bever, maar die gebruik ik vooral om in het donker uit te mesten :Y) Wil binnenkort wel eens in het donker in de bak proberen te rijden, maar gezien we pas 2x alleen naar buiten zijn geweest ga ik dat nog maar niet doen :')

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:50

Dorine92 schreef:
Fabster schreef:

En je tegenliggers verblindt? {:} . Ik zie het wel eens met wielrenners hier. Het lijkt dan wel of een auto met groot licht rijdt. Vooral hier op de smalle wegen is dat eng. Ben altijd bang dat ik iets raak, want ik zie echt niks meer, als ik zo jemand tegemoet rij in de auto. Dus lichtje een beetje naar beneden laten schijnen ;)

Welnee joh je kunt hem afstellen omhoog en omlaag en als je hem omhoog zet is de weg voor je niet verlicht.


Gelukkig doe je dat dan. Zouden de fietsers ook moeten doen :')

Hilli

Berichten: 22946
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 16:22

Ik zie beter zonder licht (en mijn paard ook), dus ik zal nooit een hoofdlamp opzetten. De winterse donkerrondjes gaan toch altijd over het harde met rustig weer dus dan kan dat ook prima.

Te koop: 7-jarige Arabische ruin

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 16:45

Hilli schreef:
Ik zie beter zonder licht (en mijn paard ook), dus ik zal nooit een hoofdlamp opzetten. De winterse donkerrondjes gaan toch altijd over het harde met rustig weer dus dan kan dat ook prima.

Hmm zou ik niet zo zeker van zijn hoor dat je paard beter ziet zonder. Hier zijn de paarden erg blij met de lamp. Als ik iets zie links of rechts van me, en ik kijk daarnaar, dan gaat het licht natuurlijk mee (dat heb je met een hoofdlamp) en dat zit het paard echt zo van HALLO mijn licht ja?!?
En als de lamp uitvalt omdat ie leeg is (ik ben een slordige oplader en ga soms met een te lege lamp op pad) dan zie je het paard echt erop reageren. Paard van de buurvrouw wordt zelfs heel erg schrikkerig zonder die hoofdlamp

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 17:05

Bij plots wegvallen van de lamp snap ik dat. Iets met staafjes en kegeltjes, die dan moeten omschakelen.
Maar hier ook betere ervaring zonder schijnwerper dan met.
Jarenlang "nachtritten" op de manege begeleid en het stuk in het donker door de duinen liep mijn hafje altijd veel comfortabeler dan het stuk dat we nog langs de weg moesten en dan autobegeleiding hadden voor de veiligheid mbt zichtbaarheid en enkele kruispunten oversteken.
En dat ligt dan niet aan de auto an sich, want bij daglicht reed er ook wel eens een auto mee als we met een erg grote groep waren, om te helpen bij een oversteek en dan was dat probleem er niet.

Maar zodra de auto in het donker vooruit reed naar de oversteek, was pony beter op z'n gemak dan met de lichten in z'n blikveld.

En mijn andere pony nu die heeft juist schrik voor schaduwen, dus die is ook echt meer op z'n gemak zonder schijnwerper dan met.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Caily

Berichten: 12514
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 17:30

Ik lees altijd mee met dit heerlijke topic. Geweldig om alle oortjes foto's te zien. En zag ik Tinker Roosje nou voorbij komen een paar pagina's terug?

Geen idee op welke plaats in de challenge ik inmiddels sta, normaal kwam ik altijd mee in de top 10/top, maar mijn paard is helaas voor langere periode (of altijd) uit de running, dus zal nu wel ergens in de onderste helft staan. Gelukkig is er nog een trainingspaard hier, langzaam aan komt hij steeds verder in zijn opleiding en worden er heel rustig aan weer wat (kilo)meters gemaakt, maar het is helaas niks met wat ik gewend was. Als hij hier in het voorjaar weg gaat, en blijkt dat mijn merrie er niet meer bovenop komt, mag ze lekker fokmerrie zijn en ga ik de zoektocht aan naar een passend kilometer paard erbij.

Graag zou ik even een waarschuwing willen maken over het onderwerp verlichting. Dit is namelijk bij wet verplicht, dat wist ik ook tot voorkort niet, dus dacht sommige hier misschien ook niet. Op de openbare weg moet je voorop een wit/geel licht hebben, en achterop een rood licht. Beide lichten mogen niet knipperen, en de achterverlichting moet minimaal 100 meter zichtbaar zijn. Advies is vooral links goed te verlichten, en dan natuurlijk aan de rechterkant van de weg te rijden.


Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:12

Ik ben ook wel verlicht hoor!
Alleen ik geef niet zoveel licht dat ik de straat perfect kan zien, want daar houdt ponylief gewoon niet van.
Ik heb netjes naar voor fietslampjes wit op het borsttuig zitten en zelf een hesje met naar voor wit licht en naar achter rood licht aan.
En in de staart ledbanden die rood licht geven en om de benen ledstrips die rood licht geven.

Al meerdere keren politie tegengekomen en al paar keer duim omhoog gekregen voor de zichtbaarheid. Ook stalgenoten die ik wel eens tegenkom geven aan dat ze me al van verre zien aankomen.

Maar ik geef dus vnl licht om gezien te worden en niet om zelf of ponylief te laten zien waar we rijden, omdat mijn ervaring net als die van Hilli is, dat ponylief daar niet blij van wordt.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers