Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:03

LiannePuthzy schreef:
Lau schreef:
Dat ik vandaag gezellig naar school ga. Weer een dagje groep 8 overdoen. Jongens wat een feest. Aan het eind van het jaar krijgen we vast een test Cito of we de echte in haar 2 wel aan kunnen.

Sarcasme uit

Nee echt dieptriest de lesstof op niveau 2 het is echt basisschool herhaling.


Niveau 4 ook :') onze NL docent gaat zelfs aankomende les onze boeken controleren of we alles wel keurig hebben gemaakt, anders mogen we de toets niet maken -O-

Ik heb les gegeven aan mbo niv 4... en helaas is het nodig hoor. D/t fouten en de helft maakte de opdrachten niet.

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:06

MarlindeRooz schreef:
Ik heb les gegeven aan mbo niv 4... en helaas is het nodig hoor. D/t fouten en de helft maakte de opdrachten niet.

En vergeet ‘me’ ipv ‘mijn’ of het verschil tussen ‘ei’ en ‘ij’ niet. Ik ben stagebegeleider van mbo verpleegkundigen, en als je hun verslagen of rapportages soms leest.. Tenenkrommend!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:07

Trouwens mensen op de uni maken nog steeds d/t fouten. EN IK STUDEER NEDERLANDS JA. _O-

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:07

Kaitlyn schreef:
Whale schreef:

Hoezo niet dan? Ik ken meerdere die van niveau 3 naar 4 zijn doorgestroomd. Is dat met niveau 2 anders dan?


Eerst niveau 2 afronden voordat je naar 3 kan, idem van 3 naar 4.
Je middelbare schoolresultaten hebben toch ermee te maken welk niveau je mag doen? Wanneer je bij VMBO niet verder komt dan de 3e klas (en dit niet hebt gehaald) mag je max niveau 2 doen.
Overigens heb je volgens mij bij elk niveau van MBO centrale examens, is dat wellicht wat er bedoeld wordt met de cito?


Ik heb gewoon mijn middelbareschooldiploma hoor :')
4 jaar lang door die ellende heen was er wel klaar mee. Maar ben leerplichtig tot ik mijn startkwalificatie heb.

Vmbo niveaus:
Lwoo: niv 1
Bb: niv 2
Kader: niv 3
Gt: niv 4
Laatst bijgewerkt door Lau op 19-11-19 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:09

Daenerys schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik heb les gegeven aan mbo niv 4... en helaas is het nodig hoor. D/t fouten en de helft maakte de opdrachten niet.

En vergeet ‘me’ ipv ‘mijn’ of het verschil tussen ‘ei’ en ‘ij’ niet. Ik ben stagebegeleider van mbo verpleegkundigen, en als je hun verslagen of rapportages soms leest.. Tenenkrommend!


En niet alleen de scholieren, gewone medewerkers kunnen er ook wat van. Zag laatst een mail van een leidinggevende in de zorg (werk ik godzijdank niet zelf in tho), en mijn hemel wat een fouten. Niet alleen d/t fouten, maar ook zinnen niet met een hoofdletter beginnen, me in plaats van mijn typen, etc. Echt heeel ernstig.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:10

Niet alleen gewone medewerkers. De mailtjes die mijn baas naar klanten stuurt, oei... :=

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:13

Whale schreef:
Niet alleen gewone medewerkers. De mailtjes die mijn baas naar klanten stuurt, oei... :=


Hopelijk sturen die klanten iets terug wat er op lijkt. Anders is het wel heel banketstaaf :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:14

Ik heb ook wel eens d/t fouten in vacatures zien staan waar “beheersing van de Nederlandse taal” een vereiste was. :=

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:15

MarlindeRooz schreef:
Ik heb ook wel eens d/t fouten in vacatures zien staan waar “beheersing van de Nederlandse taal” een vereiste was. :=


Die had ik gemarkeerd en terug gestuurd :')

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:16

Whale schreef:
Niet alleen gewone medewerkers. De mailtjes die mijn baas naar klanten stuurt, oei... :=


Ohh ja dat herken ik ook wel van mijn werk (hotel). De mails die sommige medewerkers naar gasten sturen.. Plaatsvervangende schaamte. Wijs ze ook altijd op spelfouten als ik er toevallig naast zit, liever een taalnazi dan een onprofessionele vibe naar gasten toe.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:16

Ja heb ik 1x gedaan en de volgende keren vond ik het wel prima. _O-

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:18

__Sannne schreef:
Whale schreef:
Niet alleen gewone medewerkers. De mailtjes die mijn baas naar klanten stuurt, oei... :=


Ohh ja dat herken ik ook wel van mijn werk (hotel). De mails die sommige medewerkers naar gasten sturen.. Plaatsvervangende schaamte. Wijs ze ook altijd op spelfouten als ik er toevallig naast zit, liever een taalnazi dan een onprofessionele vibe naar gasten toe.


Als ik mijn baas telkens op spelfouten moet wijzen dan ben ik de hele dag bezig :=

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:22

Ergernis: Mensen die in de bus gaan zitten met Burger King of McDonalds

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:51

Lau schreef:
Vmbo niveaus:
Lwoo: niv 1
Bb: niv 2
Kader: niv 3
Gt: niv 4


DIt klopt niet helemaal. Ik heb gewoon niveau 4 kunnen doen met een kader vooropleiding. Het ligt er maar net aan hoe je inzet is en resultaten zullen zijn. Uiteindelijk heb ik ook een hbo studie af kunnen ronden.

Oh en om mijn ergenis hier dan maar op aan te sluiten, mensen die VMBO opleidingen maar dom vinden. Zovaak de laatste tijd gehoord. Bah.

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:55

Dat het al donker is, ik me ziekjes voel en nog moet uitmesten |o

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:56

Justme_Lisaa schreef:
Lau schreef:
Vmbo niveaus:
Lwoo: niv 1
Bb: niv 2
Kader: niv 3
Gt: niv 4


DIt klopt niet helemaal. Ik heb gewoon niveau 4 kunnen doen met een kader vooropleiding. Het ligt er maar net aan hoe je inzet is en resultaten zullen zijn. Uiteindelijk heb ik ook een hbo studie af kunnen ronden.

Oh en om mijn ergenis hier dan maar op aan te sluiten, mensen die VMBO opleidingen maar dom vinden. Zovaak de laatste tijd gehoord. Bah.

Er zijn maar een paar uitzonderingen waarbij je met kader niet naar mbo 4 kan inderdaad.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:56

Aan 4de keer file vandaag

hagelslag
Berichten: 8998
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:06

Super druke productieve dag gehad vandaag.
Vanmorgen om 6 uur vertrokken richting leeuwarden. Mijn oudste zus nog een x helpen met verhuizen.
Zaterdag had ik mijn tante gezegd, ja eventueel als ik tijd overhoud dan kom ik met de aanhanger hier nig even langs. Maar het kan zijn dat het niet lukt.
Nouja het is dus niet gelukt. 5 x de aanhanger gevuld en leeg gemaakt en toen weer snel terug naar dl gereden omdat de gehuurde aanhanger terug moest.
Kom ik thuis zegt mijn moeder heel achtelijk, oh ben je niet bij je tante geweest met de aanhanger? Eh nee geen tijd. Oh nou ja( en dit echt op een minderwaardigkuttoontje zeggen van hier tot aan tokio)

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:14

Justme_Lisaa schreef:
Lau schreef:
Vmbo niveaus:
Lwoo: niv 1
Bb: niv 2
Kader: niv 3
Gt: niv 4


DIt klopt niet helemaal. Ik heb gewoon niveau 4 kunnen doen met een kader vooropleiding. Het ligt er maar net aan hoe je inzet is en resultaten zullen zijn. Uiteindelijk heb ik ook een hbo studie af kunnen ronden.

Oh en om mijn ergenis hier dan maar op aan te sluiten, mensen die VMBO opleidingen maar dom vinden. Zovaak de laatste tijd gehoord. Bah.

Nog sterker: met een kaderdiploma ben je gewoon toelaatbaar op een niv.4 opleiding. Op mijn werk stromen de studenten niv.2 die het niveau ontstijgen (zowel in praktijk als in theorie) tussentijds door naar niv.3, dit kan al na periode 1 van het eerste leerjaar.

Oh en nog iets: mbo2 diploma staat gelijk aan kader: met mbo2 op zak ben je toelaatbaar op niv.4, al willen veel opleidingen daar niet aan. Kan je ‘gewoon’ aanvechten.

nicole_floor

Berichten: 3234
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:20

LiannePuthzy schreef:
Lau schreef:
Dat ik vandaag gezellig naar school ga. Weer een dagje groep 8 overdoen. Jongens wat een feest. Aan het eind van het jaar krijgen we vast een test Cito of we de echte in haar 2 wel aan kunnen.

Sarcasme uit

Nee echt dieptriest de lesstof op niveau 2 het is echt basisschool herhaling.


Niveau 4 ook :') onze NL docent gaat zelfs aankomende les onze boeken controleren of we alles wel keurig hebben gemaakt, anders mogen we de toets niet maken -O-

Omg zaten we op diezelfde school? Zo'n dooddoener als je dan een terug zakker van het HBO bent.

Freyr
Berichten: 692
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:34

Mijn ergenis past hier ook wel bij.

Het aantal spelfouten in mails en rapportages van mijn leidinggevenden is echt om te janken af en toe. Godzijdank sturen ze het ondertussen vaak genoeg langs mij voor een check, maar kom op. Ze hebben een universitaire master én minimaal één universitaire postmoster afgerond. Oke, een leidinggevende is zwaar dyslectisch. Neemt niet mijn frustratie weg als ik af en toe weer iets lees of voorbij zie komen

LiannePuthzy

Berichten: 6946
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:44

nicole_floor schreef:
LiannePuthzy"
[quote="Lau schreef:
Dat ik vandaag gezellig naar school ga. Weer een dagje groep 8 overdoen. Jongens wat een feest. Aan het eind van het jaar krijgen we vast een test Cito of we de echte in haar 2 wel aan kunnen.

Sarcasme uit

Nee echt dieptriest de lesstof op niveau 2 het is echt basisschool herhaling.
[/quote

Niveau 4 ook :') onze NL docent gaat zelfs aankomende les onze boeken controleren of we alles wel keurig hebben gemaakt, anders mogen we de toets niet maken -O-

Omg zaten we op diezelfde school? Zo'n dooddoener als je dan een terug zakker van het HBO bent.


Aeres mbo almere :') toch echt we spijt dat ik hier mbo 4 ben gaan doen i.p.v. op welkant Rijswijk

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:56

Justme_Lisaa schreef:
Lau schreef:
Vmbo niveaus:
Lwoo: niv 1
Bb: niv 2
Kader: niv 3
Gt: niv 4


DIt klopt niet helemaal. Ik heb gewoon niveau 4 kunnen doen met een kader vooropleiding. Het ligt er maar net aan hoe je inzet is en resultaten zullen zijn. Uiteindelijk heb ik ook een hbo studie af kunnen ronden.

Oh en om mijn ergenis hier dan maar op aan te sluiten, mensen die VMBO opleidingen maar dom vinden. Zovaak de laatste tijd gehoord. Bah.


Ieder zijn ding en school is niet die van mij. Maar die verdomde leerplicht laat mij maar niet met rust.

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:57

Aan dat ik ziek ben :( helemaal geen zin in en al helemaal geen tijd hiervoor.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:11

Lau schreef:
Ieder zijn ding en school is niet die van mij. Maar die verdomde leerplicht laat mij maar niet met rust.


School was ook absoluut niet mijn ding. Maar het is wel fijn als je een diploma op zak hebt en daarna nooit meer last hebt van leerplicht en al dat gezeur.