Grijze roodstaart papegaai

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:50

Oh ... het zou wel fijn zijn moest ie dat wel kunnen maar ik zou niet weten hoe je dat best aanpakt. Mss is dat iets om in het vogeltopic te vragen, indien je dat zelf ook wilt ?

Don't take anything for granted


Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 21:02

Eerlijk, als ik jou vogel inschat... Ik denk dat ie zo op stapt zonder wat dan ook.

Vandaag nog een amazone op de hand aan het kroelen geweest, 50j oud, 38j in bezit, al jáááááren niet meer bij de eigenaresse op de hand geweest want bijt naar haar en haar man. Stapt zonder morren op en laat zich kroelen.

Probeer even aan je boodschappen te denken en gewoon je hand zachtjes tegen het buikje (tussen pootjes en borstbeen) 'stap op'. Als ie wat achteruit leunt, doorzetten. Als ie lijkt te gaan 'bijten' wss zoekt ie dan enkel stabiliteit dmv zn snavel.
Mocht je dat spannend vinden, kan je het dmv een stok doen. Fladdert hij op en land hij op de grond, gewoon rustig een handdoek er over heen leggen, kan je hem zo weer oppakken.

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

stitchlover

Berichten: 2601
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:58

Hoppit schreef:
Eerlijk, als ik jou vogel inschat... Ik denk dat ie zo op stapt zonder wat dan ook.

Vandaag nog een amazone op de hand aan het kroelen geweest, 50j oud, 38j in bezit, al jáááááren niet meer bij de eigenaresse op de hand geweest want bijt naar haar en haar man. Stapt zonder morren op en laat zich kroelen.

Probeer even aan je boodschappen te denken en gewoon je hand zachtjes tegen het buikje (tussen pootjes en borstbeen) 'stap op'. Als ie wat achteruit leunt, doorzetten. Als ie lijkt te gaan 'bijten' wss zoekt ie dan enkel stabiliteit dmv zn snavel.
Mocht je dat spannend vinden, kan je het dmv een stok doen. Fladdert hij op en land hij op de grond, gewoon rustig een handdoek er over heen leggen, kan je hem zo weer oppakken.


Ga ik in mee en zeker als je het in de schemer voor het eerst probeert dan zijn ze wat rustiger.

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy Basis


Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:18

Super! En wat past dat nummer van spirit er goed bij.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"


DJZ

Berichten: 3108
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-19 20:33

Die staat in mijn playlist.. Had niet eens door dat die op dat moment afspeelde :')

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:31

Aan wat een droppie! Had je hier in de buurt gewoond kon k je wel leren m uit z'n kooi te halen (ik geef papegaaien-hanteer-practica :p)

Ziet er echt een super lief beestje uit!

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

DJZ

Berichten: 3108
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-19 23:22

Even een nieuwe update:

Vandaag heeft Paco voor het eerst op het open deurtje gezeten :D
Ben al een paar weken aan het kijken of hij zijn kooi uit durft te komen. Als ik thuis ben, deurtje open en een nootje op de ondersteunende stok. Ik zit er zo ie zo naast, want mijn bureau en laptop staan naast de kooi :Y)

Na een boel (in kleine stukjes gemaakte nootjes) durfde hij vandaag zijn pootjes op het deurtje te zetten en een nootje aan te nemen *\o/* Gelijk gebruik gemaakt en een selfie met hem gemaakt :D

Afbeelding


Ik zal binnenkort even een filmpje uploaden, want heb al zijn vorderingen opgenomen :D

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 00:23

Afbeelding
Dit was mijn Jacco.
Hij zit nu bij een vriend van ons tussen de andere pappagaaien, in een vlucht.

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:29

Wat maakt hij snel vorderingen! +:)+

Don't take anything for granted

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:49

Die doet het leuk hoor!!! <3

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

DJZ

Berichten: 3108
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-19 12:04

Ja hij is levendig, schreeuwt niet, komt heel graag kriebels halen, sloopt zijn stokken/wcrolletjes/touw, knabbelt zo af en toe aan een strootje... Ik geloof dat ie het wel allemaal okee vindt, hier :P

Afbeelding

Owja, hij heeft inmiddels zijn eigen insta account: https://www.instagram.com/paco_de_grijz ... taartgaai/

sas66
Berichten: 630
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 12:52

Wat een leuk topic TS. Gaaf dat Paco bij jou mag wonen dat zal voor je opa en oma toch een hele geruststelling zijn. En wat doet hij het al goed! Super lief om te zien hoe hij lekker met je wil kroelen.

Anoniem

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 13:18

Als ze zo lang in de kooi hebben gezeten vinden ze alles buiten de kooi super spannend inderdaad. Dat zelfvertrouwen moet echt groeien, maar dat komt vast goed!

Ik ben je gaan volgen met Binkie zijn account! :D

DJZ

Berichten: 3108
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-19 18:45

Birdie60 schreef:
[ [url=m/XCFzuE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was mijn Jacco.
Hij zit nu bij een vriend van ons tussen de andere pappagaaien, in een vlucht.



Aah lekker onder de douche :D
Ik hoop dat Paco ooit durft om op mijn arm/schouder te komen zitten, zodat ik hem ook een keer mee kan nemen voor een douche :P

Leuk dat jullie volgen :D

DJZ

Berichten: 3108
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-20 17:59

Hoiii,

Alweer veeeel te lang geleden dat ik een update heb geplaatst over Paco.
Het gaat heel erg goed met hem. Lekker aan de kriebels. Hij hangt iedere dag buiten de kooi, doet zijn slaapjes ook op het kooideurtje, eet goed, poept goed, wast zich regelmatig in zijn waterbakje.

Echt vliegen doet hij nog niet. Wel fladdert hij aan de buitenkant van de kooi, maar dan houdt ie zich vast haha.
1 keer is hij van het deurtje gefladderd en zat ie op de grond. Toen ik mijn arm uitstrekte kwam Paco op mijn schouder te zitten <3

Als hij een poepje laat, zegt hij dit ook :') En hij zegt tegenwoordig ook 'Dank je wel' :j

Hier een paar foto's van hem :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 18:06

Fijn dat hij zich zo goed voelt bij jou! Dat zal je oma en opa ook wel plezier doen.

Don't take anything for granted

Anoniem

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 18:17

Volg hem op insta en hij doet het gewoon super! Lekker uit zijn comfort zone aan het komen

DJZ

Berichten: 3108
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-20 18:21

Ja daar zijn ze inderdaad ook heel erg blij mee. Als het een beetje meezit, krijgen ze begin maart een appartement in een verzorgingshuis :)

Paco doet het inderdaad ontzettend goed. Ik was van de week een paar dagen weg en mijn schoonzus heeft hem toen aandacht gegeven en verzorgd. Kreeg iedere dag een foto update. Hij was wel weer blij dat ik er weer was, zaterdag :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: future_vet, YandexBot en 118 bezoekers