Vraagje over vakanties..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Vraagje over vakanties..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 12:31

Zijn hier mensen die ooit eens op een vakantie geweest zijn met paarden? En dan bedoel ik niet met je eigen paard, maar bijvoorbeeld een georganiseerde trektocht in binnen- of buitenland, of een bungalowpark met een manege, of een soort ruiterkamp voor 18+??
Groetjes!

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 13:08

nee nog niet maar dat lijkt me wel heel erg leuk! ben benieuwd naar de ervaringen van anderen hier!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 13:40

Mij lijkt dat ook suuuper!! En dan vooral in Griekenland, of Mexico of lekker ergens in eigen land, als er maar paarden zijn!! Helaas ben ik niet in het bezit van vrienden die mee willen , maar jah...dat is een probleem voor later, eerst maar eens wat mogelijkheden uitpluizen!

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 13:50

Ehhh, een superlang weekend in Soerendonk gebruikmakend van hun bungalows en buitenritten maken op hun paarden telt dat ook?
Dat hebben we met een groep van 12 personen gedaan in september.
Zie ook mijn website over Soerendonk: http://groups.msn.com/paardenenmensport

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 13:51

je schijnt op de veluwe hele lange tochten te kunnen maken.... zal eens ff zoeken op het net...

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 13:56

Ja, weekje westernrijden in Duitsland. Bij het bodenmeer.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 13:57

Yep, Wales. www.fivesaints.com kan ik zeker aanbevelen. Het is daar zo in the middle of nowhere dat zelfs je mobiele telefoon het niet doet :))
Deze zomer gereden in the New Forest en op Dartmore, ook zeer aan te bevelen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 18:16

Je kunt ook folders aanvragen bij bijvoorbeeld trailfinders oid. Er is in elk geval heel veel aanbod in ruitervakanties.
Ben zelf weleens in Polen geweest.
Voor een goed aanbod kun je op de paarden.pagina kijken.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 18:38

Op Paard & Koets stonden 2 stands, van Trailfinder en Timeout reizen. Ik heb sneaky de gidsen meegenomen en ze aan Vinz gegeven. Zo kwam hij zelf op het idee dat het wel leuk was om dat volgend jaar een weekje te doen Haha! .

Mij lijkt een individuele trektocht (met z'n tweetjes ) door de Pyreneeen helemaal fantastisch, maar daarvoor heeft Vinz nog wel een paar uurtjes in het zadel nodig. Stap, draf en galop zijn in principe geen probleem, maar eigenlijk mist hij nog een stukje zitvlees zeg maar. Je rijdt dan namelijk 5 tot 7 uur per dag. Maar toch heb ik er goede hoop op dat wij in Maart of April een weekje gaan .

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:03

Ik ben al 2x op ijsland geweest om te rijden.
De eerste keer was vorig jaar ik heb toen een sheep round-up gedaan, was erg gaaf en vooral avontuurlijk.
Ik ben toen alleen geweest en dat is me achteraf zeer goed bevallen, dus ik ga zo weer alleen. je hebt heel snel aanspraak en toevallig heb ik mijn eerste Boktmeeting op Reykjavik gehad Haha! (met Sibold)

Dit jaar heb ik met Wodan de Kjoljur trail gereden , ook op Ijsland.
In de middel of nowhere waar ook je GSM het niet doet }>

Ijsland is niet goedkoop!

Volgend jaar staat de VS of Canada op het programma Kwijl

enedium

Berichten: 81
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:05

Wel op Texel, gereden op het strand in de duinen en in het bos, je betaalt per rit.
Ik vond de omgeving erg mooi, maar het rijden is niet zo speciaal, het is eigenlijk meer "paard zitten" en de groep is ook erg groot, maar het is wel leuk.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-02 10:38

Cowgirl schreef:
Ik ben al 2x op ijsland geweest om te rijden.
De eerste keer was vorig jaar ik heb toen een sheep round-up gedaan, was erg gaaf en vooral avontuurlijk.
Ik ben toen alleen geweest en dat is me achteraf zeer goed bevallen, dus ik ga zo weer alleen. je hebt heel snel aanspraak en toevallig heb ik mijn eerste Boktmeeting op Reykjavik gehad Haha! (met Sibold)

Dit jaar heb ik met Wodan de Kjoljur trail gereden , ook op Ijsland.
In de middel of nowhere waar ook je GSM het niet doet }>

Ijsland is niet goedkoop!

Volgend jaar staat de VS of Canada op het programma Kwijl



IJSLAND Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl
Suuuuuuper gaaaaf!!! Heb je er meer informatie over, of eventueel een website waar ik info kan vinden??? Ijsland wil ik sowieso nog eens naar toe, met of zonder paarden!! Kwijl

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 10:48

Ik ben via timeout-reizen op ruitervakantie naar Hongarije en Kreta geweest, allebei zeer goed bevallen Lachen

Op mijn verlanglijstje staan nog Canada (cowboy training) en een safari te paard in Zuid Afrika. Helaas behoort vooral de laatste tot de erg dure reizen Scheve mond

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-02 11:10

puma schreef:
Ik ben via timeout-reizen op ruitervakantie naar Hongarije en Kreta geweest, allebei zeer goed bevallen Lachen

Op mijn verlanglijstje staan nog Canada (cowboy training) en een safari te paard in Zuid Afrika. Helaas behoort vooral de laatste tot de erg dure reizen Scheve mond


Ben je in je uppie gegaan??

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 11:39

is er ook iemand die ervaring heeft met ruitervakanties in eigen land??

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 12:25

Misja schreef:

Ben je in je uppie gegaan??


Naar Hongarije wel, en naar Kreta met een groepje vriendinnen.
Is niet engs aan hoor in je eentje (behalve overstappen op een vliegveld in Duitsland Haha! ). Je maakt snel genoeg kennis met anderen, iedereen is daar immers met dezelfde hobby Lachen

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 12:44

Wat dichter bij huis zijn de Ardennen erg leuk. Maar een paar uurtjes rijden en je bent in een andere wereld. Heel avontuurlijk rijden daar. Ik ben ook wel eens in Appelscha geweest, het Drents-Friese woud. De accomodatie was wat minder (stapelbedden op een slaapzaal) maar de omgeving was erg mooi. Ik ben zelf ook een paar keer naar het buitenland geweest en ook dat is erg leuk. Oostenrijk (Muhlviertel, via Trailfinders) was leuk, en mijn tocht dit jaar in Frankrijk (L'ecurie des 4 lacs, via Time-Out) was een echte aanrader. Je maakt, zoals Puma al zei, heel makkelijk contact met elkaar. Het is alleen wel zo leuk als er ook andere Nederlanders bij zijn. Mijn Duits is nou niet om over naar huis te schrijven en in Oostenrijk was ik dus de enige Nederlander. En dat is toch wat minder. Vraag bij Time-Out en Trailfinders gewoon de brochure aan , weet je precies waar je allemaal naar toe kan en (heel belangrijk) hoeveel het kost. Want alhoewel er grote prijsverschillen zitten tussen de reizen is het over het algemeen niet echt goedkoop vind ik. Bij Trailfinders kun je eventueel ook een video bestellen met een aantal van hun reizen erop. Voor het wat betere voorgenieten!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-02 13:15

puma"]
[quote="Misja schreef:

Ben je in je uppie gegaan??


Naar Hongarije wel, en naar Kreta met een groepje vriendinnen.
Is niet engs aan hoor in je eentje (behalve overstappen op een vliegveld in Duitsland Haha! ). Je maakt snel genoeg kennis met anderen, iedereen is daar immers met dezelfde hobby Lachen
[/quote]

Ja, mij lijkt het ook wel een uitdaging in mn uppie, en aangezien ik uit mijn omgeving toch niemand mee krijg, zal t ook wel moeten.. Knipoog

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 13:43

Ik ben ook al eens met Trailfinders meegeweest. Is mij ook erg goed bevallen. Je maakt vrij snel contacten, omdat zoals iemand eerder ook al zei, je hebt allemaal dezelfde hobby. Trailfinders vond ik ook erg behulpzaam. Ik reisde ook in mijn eentje en wilde graag wat info over groepsamenstelling enz. En omdat ik flexibel was in reisdata, is er een data uitgezocht, waar bv meer mensen van mijn leeftijd al geboekt hebben. Is zeker aan te raden om het er gewoon eens op te wagen.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 14:31

Misja"]
[quote="puma"][quote="Misja schreef:

Ben je in je uppie gegaan??


Naar Hongarije wel, en naar Kreta met een groepje vriendinnen.
Is niet engs aan hoor in je eentje (behalve overstappen op een vliegveld in Duitsland Haha! ). Je maakt snel genoeg kennis met anderen, iedereen is daar immers met dezelfde hobby Lachen
[/quote]

Ja, mij lijkt het ook wel een uitdaging in mn uppie, en aangezien ik uit mijn omgeving toch niemand mee krijg, zal t ook wel moeten.. Knipoog
[/quote]

Wat je ook kan doen is een oproepje plaatsen, hier op Bokt bijvoorbeeld, maar op de Trailfinderssite kan het ook. Ik heb zelf op zo'n oproepje van iemand gereageerd en ik ben met iemand anders die er ook op had gereageerd (de plaatser zelf kon helaas niet mee, blessure opgelopen bij het paardrijden) dit jaar op vakantie geweest. We hadden elkaar van te voren een paar keer gezien en we zijn een keertje ergens een dagje wezen rijden. Ik vind alleen op vakantie gaan geen probleem, maar het was eigenlijk wel zo gezellig om met iemand te gaan die ik al kende. Dus dat is ook nog een optie.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 20:34

Citaat:
Wat je ook kan doen is een oproepje plaatsen, hier op Bokt bijvoorbeeld


Dat had ik dus de eerste keer gedaan en kwam er zo achter dat Sibod voor haar werk deze reis ging maken met een collega(V).
Het is dat ze in de luxe klasse zaten anders hadden we de eerste bokmeeting op 10km hoogte gemaakt.
Maar ach nu hadden we de eerste buitenlandse boktmeeting Haha!

Enne ik ben voor volgend jaar nog alleen, ik heb alleen de bestemming nog niet uitgezocht

Elles_Vrijenesse
Berichten: 56
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 17:50

Ik ben in Raalte geweest, bij Stal 't Reelaer. Was echt super! Je ging eerst 2 dagen kennis maken met je paard en vervolgens drie dagen trekken. Is wel fijn dat kennismaken, stap je toch niet gelijk op een wildvreemde.
Nadeel: Heel erg last van je kont na 8 uurtjes rijden!:D

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 18:09

MarkKH schreef:
is er ook iemand die ervaring heeft met ruitervakanties in eigen land??


Yep, ik. In de zomer van 2000 heb ik een lang weekend gereden bij Rien Meeuwisz in Lunteren. Ik kreeg toen een Arabier te rijden waar hij in 1995 Ned. kampioen op de 80 km was geworden en dat was dan ook mijn eerste lijfelijke kennismaking met een endurancepaard. Weekend is me goed bevallen en na de eerste dag viel het met de zere kont ook wel mee. Haha!

Ik weet dat Rien dit soort weekenden tegenwoordig niet meer organiseert, hij zit veel op zijn andere boerderij in de USA. Wel biedt hij arrangementen aan in heel Europa en ook verder over de wereld via www.drieheuvels.nl . De locatie in NL die nu wordt gebruikt ligt in Drenthe, zie http://www.drieheuvels.nl/nederland.htm

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:29

ijsland lijkt me helemaal geweldig! ben e daar met een georganiseerde reis naartoe gegaan??? heb idd ook gehoord dat ijsland erg duur is, maar ooit......................

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:49

Dat ziet er wel erg leuk uit Karin! Lijkt me heel gaaf om te doen! Ken alleen geen western....is dat makkelijk te leren als je een beetje engels kan rijden?