[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:38

Ik heb vandaag de horseware liner bevestigd aan de bucas smartex. Ik ben heel benieuwd hoe het blijft zitten.

Rosje8
Berichten: 292
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:40

MISTRAL94 schreef:
Achter prima maar het lijkt op de foto bij de schoft wel echt te strak te zitten?


Weidebloem schreef:
Lijkt krap bij de hals.Als het paard zijn nek naar beneden doet, trekt de deken dan niet op de schoft?


Ik vond dat meevallen maar zal nog een keer extra checken!
Het lijkt strakker op de foto door zijn dikke losse vlechten denk ik.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:48

prugelpiet schreef:
xtessax83 schreef:
Iemand ervaring met dit deken?
Ik werk normaal nooit met onderdekens maar het schilt toch flink in prijs met een outdoordeken.
[ [url=m/Cl0tyd.jpg]Afbeelding[/url] ]

En als ik het goed begrijp kan ik hier dus een 0 grams regendeken over heen doen? :Y)

Paardje is niet geschoren maar voelde vanochtend best fris onder de 200 gram.

Er staat bij dat deze geen bevestigingsringen heeft en dat ze hierdoor kunnen schuiven (de kans is groter) is dat ook echt zo of valt dat reuze mee?



[ [url=m/ExofA8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SBlv3v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zegt wel genoeg denk ik... :+



:')

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:53

Heeft hier iemand misschien een idee of de Rhino plus medium anders/ruimer aan de voorkant valt dan de Rambo medium (supreme vari layer).
Ik heb een lusitano met een wat zware hals en ik deed de Rambo gisteren weer op maar ik vind ‘m ineens zo trekken op de hals, vanmorgen stond er gewoon soort een streep in zijn hals bij de manenkam.
Dat heb ik vorig jaar nooit gehad.
Ik kijk nog even af of ‘ie weer wat losser wordt in gebruik maar anders gaat ‘ie eraf voor het een drukking wordt of de manen weg zijn...

Ik dacht misschien valt de Rhino plus vari layer wat anders voor...

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 20:31

prugelpiet schreef:
xtessax83 schreef:
Iemand ervaring met dit deken?
Ik werk normaal nooit met onderdekens maar het schilt toch flink in prijs met een outdoordeken.
[ [url=m/Cl0tyd.jpg]Afbeelding[/url] ]

En als ik het goed begrijp kan ik hier dus een 0 grams regendeken over heen doen? :Y)

Paardje is niet geschoren maar voelde vanochtend best fris onder de 200 gram.

Er staat bij dat deze geen bevestigingsringen heeft en dat ze hierdoor kunnen schuiven (de kans is groter) is dat ook echt zo of valt dat reuze mee?



[ [url=m/ExofA8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SBlv3v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zegt wel genoeg denk ik... :+



Dit is wel heel extreem :')
Ik zoek even verder denk ik maar

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 00:33

Pony stond om vijf uur koud onder zijn 0gr deken zonder fleece.
Overgestapt op een 150gr van qhp die ik nog had liggen (wist ik niet eens meer) en hopen dat hij het warm houd op de wind. Hij staat op de paddock maar vol op de gure wind.

Vind hem goed passen en het kleurtje staat hem goed.(denim)
Afbeelding
Afbeelding
Heb hem hierna aangepast voor en zit niet te strak! :j

ellepel

Berichten: 47334
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:11

hier mijn oude merrie onder 200 grams Waldhausen gezet.
iets aan de ruime kant,maar verder een fijne deken.

Afbeelding

Afbeelding

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 23:17

Mijne is vandaag geschoren. Ik heel blij zijn nieuwe deken opleggen (tot nu toe paste alle dekens in zijn maat) blijkt die van 200 gram niet te passen dus en de 300 leek me nog wat warm dus kan ik morgenvroeg alsnog een nieuwe deken gaan halen. Deken past overal maar als hij eet dan trekt de deken op de schoft. Nu heel losjes gedaan van voor om de nacht door te komen. Ik koop dus nooit meer dekens van profi rider..

Hebben de ongeschoren paarden met 200 grams etc niet super warm? De mijne stond onder een ongevoerde fleece regendeken en die voelde soms zelfs net te warm aan :wow:

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 23:52

Helaas weer deken perikelen. Nu was het ook echt niet normaal weer, maar weer een lekke deken. Ik zoek dus war nieuws.

Ik wil heen 0 gram maar ook niet veel vulling. En graag halve hals. In had een 50 gram wug van felix Buhler maar die begeeft het dus. Bucas Irish turnout ben ik ook echt 3x klaar mee ivm doorlekken op de naden. En fleece voering gaat schuiven..... Blijft er weinig over maar misschien weet iemand ern minder bekend merk?

"" ik kwam deze bij kramer tegen. Maar omdat ik een 50 gram wug van amigo nergens anders kan vinden vraag ik mij af of dit dan wel klopt of dat ze stiekem 0 gram bedoelen.
https://www.kramer.nl/Themen/Ponys-veul ... 2-Wug-50-g

Of eindig ik uiteindelijk toch bij een rhino wug lite die met de meerdere lagen wat warmer is?

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 06:34

Mijn ongeschoren pony staat nu onder 250 gram maar dat is niks te warm. Er stond gisteravond ook een fris windje bij ons.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 07:43

Joliieeenn schreef:
Hebben de ongeschoren paarden met 200 grams etc niet super warm? De mijne stond onder een ongevoerde fleece regendeken en die voelde soms zelfs net te warm aan :wow:

Ik stond gister te twijfelen de liner er onder te doen omdat ze zo koud was :=

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 07:53

hier de ene onder 200 en de ander onder 250, geschoren.

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 08:26

Joliieeenn schreef:
Mijne is vandaag geschoren. Ik heel blij zijn nieuwe deken opleggen (tot nu toe paste alle dekens in zijn maat) blijkt die van 200 gram niet te passen dus en de 300 leek me nog wat warm dus kan ik morgenvroeg alsnog een nieuwe deken gaan halen. Deken past overal maar als hij eet dan trekt de deken op de schoft. Nu heel losjes gedaan van voor om de nacht door te komen. Ik koop dus nooit meer dekens van profi rider..

Hebben de ongeschoren paarden met 200 grams etc niet super warm? De mijne stond onder een ongevoerde fleece regendeken en die voelde soms zelfs net te warm aan :wow:


Mijne stond zonder deken. Toen geschoren. 200 gr opgedaan maar te koud. Nu 300 gr en hij voelt prima.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 08:27

Tancreda4 schreef:
"" ik kwam deze bij kramer tegen. Maar omdat ik een 50 gram wug van amigo nergens anders kan vinden vraag ik mij af of dit dan wel klopt of dat ze stiekem 0 gram bedoelen.
https://www.kramer.nl/Themen/Ponys-veul ... 2-Wug-50-g

Of eindig ik uiteindelijk toch bij een rhino wug lite die met de meerdere lagen wat warmer is?


Bij veel winkels betekent 50 gram niet meer of minder dan '0 gram met fleecevoering'. Misschien bedoelen ze dat?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 08:57

Hier 300 met regendeken met hals

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 09:41

Hoe zit het met het verschil in maat tussen Amigo, Rhino en Rambo? Klopt het dat mijn rhino wug net wat te krap is op de schouders, maar een normale amigo weer wat ruimer zit (en eigenlijk te ruim dat het inregent)
En klopt het dat de 0 grams van deze dekens ook 'warmer' zijn dan normale 0 grams vanwege meerdere lagen?

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:15

Saaams schreef:
Ik heb vandaag de horseware liner bevestigd aan de bucas smartex. Ik ben heel benieuwd hoe het blijft zitten.


Ben benieuwd! Ik zoek eigenlijk ook nog een liner voor onder mijn Bucas Smartex

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:36

Drico schreef:
Saaams schreef:
Ik heb vandaag de horseware liner bevestigd aan de bucas smartex. Ik ben heel benieuwd hoe het blijft zitten.


Ben benieuwd! Ik zoek eigenlijk ook nog een liner voor onder mijn Bucas Smartex


Gaat tot nu toe goed! Blijft mooi liggen en handige is dat ik de liner kan verwijderen zonder de bucas af te doen :+
Zal vanmiddag even een foto maken.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:05

Tancreda4 schreef:
Helaas weer deken perikelen. Nu was het ook echt niet normaal weer, maar weer een lekke deken. Ik zoek dus war nieuws.

Ik wil heen 0 gram maar ook niet veel vulling. En graag halve hals. In had een 50 gram wug van felix Buhler maar die begeeft het dus. Bucas Irish turnout ben ik ook echt 3x klaar mee ivm doorlekken op de naden. En fleece voering gaat schuiven..... Blijft er weinig over maar misschien weet iemand ern minder bekend merk?

"" ik kwam deze bij kramer tegen. Maar omdat ik een 50 gram wug van amigo nergens anders kan vinden vraag ik mij af of dit dan wel klopt of dat ze stiekem 0 gram bedoelen.
https://www.kramer.nl/Themen/Ponys-veul ... 2-Wug-50-g

Of eindig ik uiteindelijk toch bij een rhino wug lite die met de meerdere lagen wat warmer is?


Heb je rambo wel eens geprobeerd? daar nooit last van lekke dekens..

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:36

ik gebruik sinds kort een halsdeken. De manen van mn haf zijn bijna nog nooit zo schoon geweest haha.

oke wel logisch maar normaal heeft hij zand uitgroei. En nu totaal niet en zelf wat altijd vies is, wordt nu mooi schoon haha.

Oke zn manen zijn wel schoner als ze gewassen zijn. Nu nog zijn benen maar die ga ik niet in pakken haha

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:37

@ SBravour; nee Rambo nog niet geprobeerd... Die lagen toen net buiten mijn budget maar zit er nu wel aan te twijfelen.

KWam in mijn zoektocht ook de Fedimax tegen. Deze deken lijkt mij wel wat: https://www.fedimax.de/regendecke-pferd ... -d/a-1180/
1800 Denier ipv de 800 van mijn lekkende deken. Waterkolom 6.000-10.000 ipv de 3.000 van mijn huidige deken(s). Maar wel duitsland en lastiger ruilen/terugbrengen.

Ze zit helaas beetje tussen maten in. Ze past goed in de Irisch Turnouts en Smartex 198. Maar de Bucas Freedom 195 was te krap op de borst. De Amigo 198 past ook aardig. De Rhino Wug 195 is eigenlijk te krap op de borst. Horseware van Felix Buhler heeft ze 205, maar dit is voor het mooie wat te ruim.
Imperial riding 205 was veelte lang naar achtere toen, maar te kort naar beneden (blote buik).

Weet nu niet zo goed of ik voor de 195 (145) zou moeten gaan van Fedimax of de 205 (155).

MarjanB

Berichten: 16434
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:49

Als ze breed is zou ik de shires dekens eens proberen. Die passen mijn brede tante erg goed, geen schuurplekken oid

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:52

Zijn er trouwens ook andere halsdelen die op een Smartex passen?

RianneH

Berichten: 28233
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:42

Is met klittenband? Zoja, daar passen de meeste halzen wel op. Ik heb Bucas, Weatherbeeta en Rhino/Rambo halzen die ik allemaal onderling redelijk kan uitwisselen.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:56

Horseware liner onder de bucas smartex
Liner valt aan de voorkant wel ruim. Blij dat ik de ponyversie 175 gekozen heb :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding