Wat ga jij doen met de feestdagen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
XxLMMxX
Berichten: 3121
Geregistreerd: 22-03-12

Wat ga jij doen met de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 20:14

Wat gaan jullie met de feestdagen doen?
Ik ben benieuwd naar alle plannen.
De een is al druk afspraken aan het maken.
De ander kan pas over een maand antwoord geven op deze vraag.

Ikzelf weet alleen maar dat ik dit keer niet weer wil gourmetten met Sinterklaas. Langs de schoonouders met kerst. En met oud en nieuw voor de tv wil zitten met een slapende oma.
Ik heb het jaren heerlijk gevonden hoor.

Ik ben nu aan het bedenken wat ik wel wil.
Wat vast staat is dat ik dit jaar niet hoef te werken.
Alleen 5 december maar ik heb toch geen kinderen.
Door mijn zorgbaan werk ik normaal altijd wel een dag met kerst of oud en nieuw. Dit keer niet.


Solaria_Liz

Berichten: 2136
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Anna Paulowna

Re: Wat ga jij doen met de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:31

Ik ga bevallen van ons eerste kindje tussen 12 en 20 december( ik word ingeleid). Wij blijven dit jaar dus voor het eerst thuis.

Mijn familie is 2,5 uur rijden en mijn schoonfamilie heeft altijd het hele huis vol en dat lijkt ons niet fijn voor de kleine.

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Wat ga jij doen met de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:33

Ik had moeten werken maar mijn contract wordt niet verlengd denk ik dus lekker thuis :)

ONDERSCHRIFTLOOS

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:35

Sinterklaas doe ik niet aan.
Kerst: of ik ben alleen of ik eet samen met mijn ex, moeten we nog ff bekijken.
Als ik alleen ben kan het van alles worden: netflix/disneyplus marathon, lange wandeling met de honden, pyjamadag en ook qua eten kan het nog alle kanten uit.
Als mijn ex mee eet wordt het denk ik gourmetten ofzo. :)

Oud&nieuw verwacht ik alleen te zijn dus dat is 's morgens heel vroeg de honden uitgebreid uitlaten, om 8u boodschappen doen, paar uurtjes slapen, honden korte ronde, hapjes etc klaarmaken, films/series opzetten en half twaalf nog een korte ronde met de honden, daarna alles potdicht en wanneer het geweld voorbij is een langere wandeling met de honden en daarna naar bed.
Oh en vooral in mijn ouwe, lekkerst zittende kloffie rondlopen. <3

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:55

mijn planning

5 december sinterklaas vieren met mijn biologische moeder en haar man
1ste kerstdag ben ik waarschijnelijk alleen ( niet heel erg gewoon lekkere hapjes halen en kerstfilm kijken )
2de kerstdag ik weet dat ik waarschijnelijk weer verplicht familie bezoek heb (langs schoonouders niet heel veel zin in)
oud en nieuw uhmm geeen idee had gehoopt dat ik mocht werken maar dat ziet er nog niet zo uit :(

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Wat ga jij doen met de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 21:44

5 december sinterklaas vieren met mijn jongens bij ons thuis.

En op 22 december vliegen we vanuit uit Amsterdam naar Dublin. Mijn jongens en ik vieren onze kerst voor de 5e keer op rij bij mijn broer en schoonzus.
Op 2e kerstdag rijd ik mijn eerste hunt mee, ook op 1 januari en hoop in mijn vakantie nog veel te kunnen hunten en cross les te volgen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 21:56

Ik heb nog geen plannen eigenlijk....misschien voor Kerst weer gourmetten met een Bokker die anders (ook) alleen zit.

O&N heb ik niet zoveel mee dus ik zit lekker voor de tv tot het vuurwerk losbarst en dan ga ik weer een poging doen tot fotograferen en als het lawaai voorbij is ga ik lekker slapen. :D

Froukje_J

Berichten: 2165
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Wat ga jij doen met de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:09

5 december zouden we klein houden alleen wat cadeautjes voor ons dochter..maar toch lootjes gedaan met mijn ouders zusje en haar vriend(alsnog klein 15 euro pp)
We doen het vooral voor ons dochter!

Kerst wisselen we elk jaar af..
Dus dat zou betekenen voor dit jaar eerste kerstdag samen met mijn ouders naar een oom en tante van mij en 2e kerstdag naar vriend zn ouders..

Oudjaarsdag zitten we thuis ivm een bange hond...

Nieuwjaarsdag hebben we altijd nieuwjaars receptie met mijn familie super gezellig altijd!

En tussen kerst en oud en nieuw hebben we nog verjaardagen _O-

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:13

5 december vieren we in het weekend bij mijn ouders en broer en schoonzus. Pepernoten en warme chocolademelk drinken en dan Chinees halen en eten en dan pakjes uitpakken. Super leuk nu mijn dochter 2 jaar is en ook echt ermee bezig is qua liedjes zingen etc. 1e kerstdag uiteten met mijn schoonouders en zwager en 2e kerstdag uit eten met de schoonfamilie :')
1e kerstdag zouden we wat anders doen maar anders zaten mijn schoonouders en zwager alleen thuis dus maar besloten om ze mee te nemen naar van der valk :Y)

Oud en nieuw bij mijn ouders denk ik.

Rex & Jazz

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4161
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:17

Niks :') Lekker in mijn eentje voor de tv waarschijnlijk _O-

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Wat ga jij doen met de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:34

Lekker feesten met vrienden :D

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:45

Sinterklaas vier ik al jaren niet, 1e, 2e en 3e kerstdag werk ik. Kerstavond ben ik wel vrij maar ik vier het verder niet. Heb van kinds af aan een schijt hekel aan de feestdagen en dat geforceerde gedoe er om heen. :r
Alleen oud en nieuw heb ik wel altijd bijzonder gevonden maar ook dat vier ik al jaren niet meer (enigszins helaas). En als het goed is heb ik dan een week vakantie, daar kijk ik wel naar uit! :D

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

josewoos

Berichten: 4807
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wat ga jij doen met de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:48

Lekker niets :)
Dit jaar voor het eerst 'vluchten' naar Texel met o&n ivm extreme vuurwerk angst van de hond en het hier nu al veel word afgestoken. De week voor de jaarwisseling gaat het helemaal los en lijkt het hier wel oorlog :\

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Wat ga jij doen met de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:52

Ik heb zin in de feestdagen! *\o/*

Sinterklaas doen we hier niks aan, eerste kerstdag hier thuis eten met de familie, tweede kerstdag met mijn nieuwe vriendin en schoonfamilie waarschijnlijk wokken. En met oud en nieuw weet ik nog niet wat ik ga doen

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:52

Sinterklaas doen we surprises, dan de kerstboom opzetten, ik ben nog ergens jarig, met kerst nog niks afgesproken, met oud en nieuw maken we altijd lekkere kleine hapjes en kunnen we vanaf zolder. Vorig jaar naar een hotel geweest waar honden mochten.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:55

Sinterklaas vieren doen we al jaren niet meer aan. Kerstavond gaan we, zoals altijd, gourmetten bij mijn opa en oma. Eerste Kerstdag gewoon thuis met cadeautjes en 's avonds uiteten, en voor Tweede Kerstdag had mijn andere oma ons uitgenodigd, maar geen flauw idee wat we gaan doen. Oud en Nieuw ook gewoon thuis en denk ik weer gewoon lekker gourmetten. Heb ook lekker 2 weken vrij genomen :D

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Wat ga jij doen met de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:58

Werken. Goddank!

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 00:00

Ik heb 7 jaar in een verzorgingshuis gewerkt op de PG afdeling. Nu werk ik bijna 4 maanden bij de thuiszorg in de huishouding. Nu hoef ik de weekenden en de feestdagen niet meer te werken! Pure luxe! *\o/*

Eerste kerstdag weet ik nog niet.
Tweede kerstdag vier ik met vrienden.
Oudejaarsavond ben ik bij familie.

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get

Datjaa

Berichten: 1869
Geregistreerd: 29-07-08
Woonplaats: California, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 01:43

Met kerst en oud&nieuw komen mijn ouders hier bij mij langs in California, maar wat we precies gaan doen nog geen idee :+

¤ You can close your eyes
for things you don't want to see,
but you can't close your heart
for things you don't want to feel ¤

.
http://www.bokt.nl/tools/timeout.php
♡♥♡♥♡♥ ~Ovide~ ♥♡♥♡♥♡
Sinds 29-11-2015 van mij <3

Anastasia24

Berichten: 2678
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Wat ga jij doen met de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 03:10

Sinterklaas vieren we niet. Op kerst heb ik mijn standaard kerst-kip, soort traditie van mij, :') maar voor de rest ook niks op de kerstboom na. Met familie geen contact dus samen met mijn moeder boompje opzetten! :j

Oud en nieuw is voor ons simpel weg geen fijne feestdag ivm zelfmoord-overlijden tante. Maar dan steken wij wel vuurwerk af, vooral voor haar.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.


x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 04:23

Solaria_Liz schreef:
Ik ga bevallen van ons eerste kindje tussen 12 en 20 december( ik word ingeleid). Wij blijven dit jaar dus voor het eerst thuis.

Mijn familie is 2,5 uur rijden en mijn schoonfamilie heeft altijd het hele huis vol en dat lijkt ons niet fijn voor de kleine.


Mijn vrouw is 21 december uitgerekend dus onze families willen geen kerstplannen maken met ons -O-

Ik ben dol op de kerst en het liefst plan ik onze kerst al in september :')
Maar iedereen heeft nu zoiets van we zien t wel. Kan ik niet tegen :')

Oud en nieuw hopen we toch wel al echt een baby te hebben en blijven we lekker thuis. Oudejaarsconference kijken. Die mogen we vanavond ook al zien dus lijkt me zo bijzonder om hem dan de volgende keer mét kind te kijken <3

Jade <3 29-12-19 <3

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 05:29

Leuk, al die plannen. Ik ben dit jaar voor het eerst met kerst én oud en nieuw niet bij familie. Mijn vriend en ik zijn aan het reizen, zitten waarschijnlijk in Mumbai tegen die tijd maar ik hoop dat we de motoren even achter kunnen laten en naar de Andaman en Nicobaren eilanden kunnen vliegen. Kerst in bikini spenderen stond nog op de verlanglijst {:)

Onderweg van NL naar NZ op de motor! Volg mijn reis op www.globethrottling.com

Anoniem

Re: Wat ga jij doen met de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 06:31

Sinterklaas doen wij niet aan.

1e en 2e kerstdag gaan we uit eten. Ik heb een hekel aan het verplichte gedoe rondom kerst dus wij gaan meestal samen uit eten <3

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 06:48

Met Sinterklaas ben ik vaak een dagje naar Antwerpen of Parijs. Ik heb zelf geen kinderen dus een prima dag om kerstinkopen te doen. Zeker omdat de weken voor kerst bij mij erg druk zijn. En met de kerst zit ik in een hotel met zijn hond. Mijn moeder mag mee als ze zin heeft, maar verder niemand. Ik vind het al jaren niet gezellig met mijn familie. Dus ik duik onder. Het gekke is dat het op andere dagen wel gezellig is maar met kerst doet niemand meer relax. Ben benieuwd hoe het me bevalt.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Myfairytale
Berichten: 5368
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 06:58

Met "Sinterklaas" gaan mijn partner en ik naar Kensington.
We vieren dat voorlopig niet meer, omdat ik een paar jaar geleden mijn merrie in heb moeten laten slapen op 5 december.

Eerste Kerstdag ben ik jarig en komt iedereen bij ons. **\O/**
Tweede Kerstdag waarschijnlijk naar schoonfamilie of eindelijk eens lekker een dagje "we zien wel" met mijn partner.

Oud & Nieuw blijven we altijd thuis ivm de honden. Er komen misschien nog vrienden en we trekken een lekkere champagne open. We gaan het dit jaar extra vieren, want op 3 januari krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis (droomplekje). **\O/**