Wat doen jullie met de wat mindere dekens?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
felicity

Berichten: 11274
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Wat doen jullie met de wat mindere dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 15:16

Nu ik ga verhuizen kom ik erachter dat ik toch echt te veel dekens heb.

Mijn paarden lopen 24/7 buiten en ik vind het heel belangrijk dat ze nu goede waterdichte dekens hebben met een goede pasvorm.
De wat mindere / oudere / met een kleine beschadiging of niet meer helemaal waterdicht met heel veel regen liggen nu dus werkeloos in de berging.

Net zoals de stal / onder dekens die ik ook niet meer gebruik.

Weggooien vind ik zonde zijn nog prima voor paarden die een paar uur per dag naar buiten gaan.

Maar verkopen vind ik niet echt de moeite of ik moet ze voor een klein prijsje als pakket weg doen?

Of zijn er stichtingen die deze dekens nog goed kunnen gebruiken?

[O]


boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Wat doen jullie met de wat mindere dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:23

Ik zou zeker wel kijken of je ze nog kan verkopen. Mijn paard heeft een lastige pasvorm en zo probeer ik voor een lage prijs verschillende merken en types dekens uit (en vind het dus geen probleem als je er een gaatje in zit oid). Als het dan niet goed blijkt te liggen verkoop ik ze voor dezelfde prijs weer door.

Liggen ze wel goed dan weet ik dat het het waard is om die deken nieuw te kopen. Je kan soms mensen er dus echt nog wel blij mee maken denk ik!

En verkoopt het niet kun je ze altijd nog doneren aan de paardenkamp bijvoorbeeld.

We'll take a running start and we"ll take to the sky

Mando

Berichten: 15614
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Wat doen jullie met de wat mindere dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:27

Ik hou ze achter de hand voor als er 1 stuk is of zeiknat dan kan ik altijd even wisselen voor nood

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.


felicity

Berichten: 11274
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 15:27

Dat is ook wel weer waar.
Heb ook nog een stel goedkopere bucas dekens. Niks mis ee. Maar vond het niet goed genoeg :o

[O]

rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wat doen jullie met de wat mindere dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:35

Lekker voor de hond. Opvouwen en hij kan liggen op de deken ipv de koude stalvloer.

belle_boef

Berichten: 10712
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat doen jullie met de wat mindere dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:38

Sommige mensen hebben sloopgrage paarden en zoeken dat soort dekens voor. Dito prijsjes. Juist omdat ze maar zo kort mee gaan als ze pech hebben

Danielleeee_
Berichten: 3159
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Wat doen jullie met de wat mindere dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:43

Ik zou ze zeker verkopen/weggeven/doneren :j

Zoals al genoemd is: De Paardenkamp. Die kan dat waarschijnlijk goed gebruiken voor in hun winkeltje.

*pum*

moonfish13
Berichten: 18215
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:45

Ik denk dat de gemiddelde manege er erg blij mee is hoor.
Hier staan ze in een groep en dan sneuvelt er wel eens wat, dekens zijn er nooit teveel.

Unicornetto
Berichten: 2374
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:54

Mando schreef:
Ik hou ze achter de hand voor als er 1 stuk is of zeiknat dan kan ik altijd even wisselen voor nood


Dit! Ik vind het fijn om ze extra te hebben liggen. Stel je voor dat je deken gesloopt wordt, dan wil ik nog wel een extra oplossing achter de hand hebben.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41239
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Wat doen jullie met de wat mindere dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:59

Een of twee dekens als reserve, sure. Maar als het er meer zijn zou ik alles wat over is en niet gebruikt wordt lekker weg doen.

Vraag je er kleine prijsjes voor, dan te koop zetten (de markt is nogal verzadigd) en als dat teveel moeite is, doneren aan Brooks Hospital of zo.

Misty12

Berichten: 7027
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:14

Ik heb er eentje van een stalgenootje gekregen. Ik heb de voorsluiting eraf gehaald, op elkaar genaaid en nu heeft de hond een mooie deken in haar bench. De hond zat in haar puberteit en sloopte alle dekentjes in de bench. de paardendeken is nog steeds heel (*klopt af)

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019

Anoniem

Re: Wat doen jullie met de wat mindere dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:51

Misschien aan een manege schenken?

Roodvos

Berichten: 6615
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:01

Mijn ervaring met regendekens is dat "niet meer helemaal waterdicht" niet bestaat. Of ze zijn waterdicht of ze slaan door. Dus als de deken goed genoeg is voor een paar uur buiten in de motregen voldoet die ook voor een dag buiten in een hoosbui.

Regendekens die niet meer waterdicht zijn zou ik dus in de kliko gooien. Ze ademen te slecht om als onderdeken dienst te kunnen doen. En wie koopt er nou een doorlekkende regendeken? En als gift zou ik er ook niet blij mee zijn. Kan ik iemand anders zijn afval weggooien.

Een gaatje probeer ik eerst te repareren als de deken verder nog goed is. Ik heb ooit zo'n reparatiesetje van Rambo gekocht. De lijm is al lang ingedroogd maar de stukken stof zijn uiteraard nog prima. Ik haal goede resultaten met textiellijm (Hema).

Onderdekens is een ander verhaal. Zolang de vulling, singels enz. nog goed zijn doen die nog prima dienst. Die zou je kunnen proberen te verkopen voor een klein prijsje of weggeven aan een goed doel.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Wat doen jullie met de wat mindere dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:11

Dekens die niet meer waterdicht zijn kan je gewoon weer waterdicht (laten) maken, zonde om weg te gooien! Ik zou ze lekker verkopen als je ze niet meer gebruikt.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

Amber_anne

Berichten: 6841
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Wat doen jullie met de wat mindere dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:13

Zie op marktplaats wel is een advertentie langskomen van een stichting die paarden dekens verzamelt voor Roemenië

felicity

Berichten: 11274
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 17:44

Roodvos schreef:
Mijn ervaring met regendekens is dat "niet meer helemaal waterdicht" niet bestaat. Of ze zijn waterdicht of ze slaan door. Dus als de deken goed genoeg is voor een paar uur buiten in de motregen voldoet die ook voor een dag buiten in een hoosbui.

Regendekens die niet meer waterdicht zijn zou ik dus in de kliko gooien. Ze ademen te slecht om als onderdeken dienst te kunnen doen. En wie koopt er nou een doorlekkende regendeken? En als gift zou ik er ook niet blij mee zijn. Kan ik iemand anders zijn afval weggooien.

Een gaatje probeer ik eerst te repareren als de deken verder nog goed is. Ik heb ooit zo'n reparatiesetje van Rambo gekocht. De lijm is al lang ingedroogd maar de stukken stof zijn uiteraard nog prima. Ik haal goede resultaten met textiellijm (Hema).

Onderdekens is een ander verhaal. Zolang de vulling, singels enz. nog goed zijn doen die nog prima dienst. Die zou je kunnen proberen te verkopen voor een klein prijsje of weggeven aan een goed doel.


Ik heb bucas dekens van een goedkopere lijn en die voldeden prima toen ze niet in weer en wind buiten stonden.
Nu ze 24/7 buiten staan merk je toch dat ze van binnen klammig worden. En dat heb je gewoon niet met de duurdere varianten.

[O]

Rapaz1
Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-19

Re: Wat doen jullie met de wat mindere dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:11

Ik geef oude dekens aan iemand die ze meeneemt voor een asiel in Zuid Frankrijk. Die zijn er erg blij mee :)

pillow
Berichten: 7713
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:17

BarbaLala schreef:
Dekens die niet meer waterdicht zijn kan je gewoon weer waterdicht (laten) maken, zonde om weg te gooien! Ik zou ze lekker verkopen als je ze niet meer gebruikt.

Je mag vertellen hoe of waar, het is mij nog nooit gelukt om, als ze niet waterdicht meer zijn, ze weer goed te krijgen. Overigens zijn niet waterdichte dekens nog prima op stal te gebruiken, ze ademen echt wel.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

BigOne
Berichten: 37974
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wat doen jullie met de wat mindere dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:22

Stichting het oude manegepaard ??

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Wat doen jullie met de wat mindere dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:26

Ik heb hier ren stapel oude (half) kapotte dekens liggen. Een van onze paarden sloopt graag dekens (die van hem en de andere).
Onlangs een deken die echt niet meer te redden is, alle gespen etc eraf geknipt en de bovenlaag ook uitgeknipt om daarmee de andere dekens nog even te repareren.
Hopelijk komen we zo deze winter door.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Wat doen jullie met de wat mindere dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:29

Ik heb de dekens van mijn overleden paard gedoneerd aan een stichting in Roemenië
De binnenkant was wat gescheurd enz, wel verder prima maar niet meer verkoopbaar. Zij waren er iig blij mee en je helpt er paarden in nood mee :)

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

Tancreda4

Berichten: 23923
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat doen jullie met de wat mindere dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:29

* leest mee *

Idd soms zijn dekens nog prima voor paar uurtjes buiten of voor binnen paarden. Maar voor mijn 24/7 paard moeten ze echt goed zijn. Soms houden ze meer dan prima wat buitjes, maar bij langdurige regen raken ze verzadigd. Heb dan ook een andere ervaring dan Roodvos dat ze OF hartstikke lek zijn OF helemaal waterdicht zijn.

Ik hou er een om over andere dekens te leggen indien nodig, of voor dagen dat het droog is. Maar de andere kan ik idd wel doneren dan wel goedkoop van de hand doen voor iemand met een sloper.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Schrompeltje en 3 bezoekers